Neler Yeni

VATAN BİLGİSAYAR SORUNLU ALIŞVERİŞ

snnogz

80+
Katılım
10 Mart 2022
Mesajlar
122
Dahası  
Reaksiyon skoru
40
İsim
Sinan
Bende Amazon.com’un kendisinden pahalı sayılabilecek mouse aldım güvenlik bandı açık vs geldi kullanılmış yani belli aradım sordum test için açtıklarını söyledi bana saçma geldi hiç de inanmadım ama taktım PC ye çalışıyor sıkıntısız ama insan o kadar para verince kendisi açmak ister o kutuyu sıfır alıyorsan sıfır ürün olmalı yoksa 2.el daha uyguna alırdım.Geçmiş olsun sanada Türkiye ‘de artık güvenilir alışveriş sitesi kalmadı.
 

FutFlix

80+ Silver
Katılım
19 Temmuz 2022
Mesajlar
2,693
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,481
Konum
İstanbul
İsim
Çağatay
Kutuyu açarken video kaydı aldın mı?
Evet zaten tüm siparişlerimi iş yerime getirtiyorum ki onlarca güvenlik kamerası kayıt alıyor kargonun bize tesliminden itibaren. Ayrıca kendim telefonla video çektim o videoyu da gönderdim whatsapp destek hatlarına ama resimdeki konuşmada görmüşsündür "VİDEO İLE DESTEK SAĞLAYAMIYORMUŞ" paşam :)
Sana yorum yazan herkese biraz agresif gitmişsin. Kimse sana iade almayız da dememiş. Vatan Bilgisayar şubesine gidip cayma hakkımı kullanmak istiyorum diyeceksin sadece. Gereksiz şov yapıyorsun ve insanlara gereksiz yükseliyorsun. Kargo esnasında da olmuş olabilir. Gidip iade et. Tatava yapma
Pırıl pırıl 0 bir beyin. Böyle devam et ölünce bağışlarsın da kullanacak birine gider.
Yalnız şu ihtimali söylememişsiniz? Vatan Bilgisayar değil de genel olarak soruyorum.

Adam sebepsiz iade ederse ve mağaza ürünü aldığında siz bunun kutusunu açıp 2. ele düşürmüşsünüz, biz bu açılmış ürünü kime satacağız deyip ürünü tekrar alıcıya yollarlarsa ne olacak?

Böyle bir durum olabilir mi? Bu durumda kutuyu açarken çekilen video mu lazım?
Şöyle bir durum var aldın beğenmedin iade ettin evet bu olabilir bunu bende yaptım ama 1000 alışverişte 5 tanedir o da piyasaya yeni çıkan üründür çok merak edilmiştir alıp denerim iyi güzelse kullanırım değilse (vaat ettiği özellikleri karşılamıyor ise) iade ederim. Bir firmaya iade geldiyse ürün öncelikle kutu içeriğini düzgünce toplaması gerek, bana gelen ramin garanti belgesi falan resimde gözüktüğü gibi kutu içinde dans ediyor. Normalde o kağıtların şeffaf ram paketinin altında sabit durması gerek. Bu da paketin açıldığını ve özensiz kapatıldığının net kanıtı. Bandrol hak getire. Kutu üstü inanılmaz çizikler ve kir dolu. Bunun yerine bana güvenlik etiketi olarak "VATAN BİLGİSAYAR KONTROL EDİLMİŞTİR" yazan güvenlik bandrolü ve kutu içeriği düzgün toplanmış "DIŞ YÜZEYİ TEMİZ" ürün gönderseler kabul ederdim. Bir de bu ürün iade ise "PAKET HASARI" ve "SONRAKİ SATIŞA UYGUNLUK BOZULMUŞTUR" diyerek almayabilirlerdi. Üstüne müşteri hizmetleri "DEPOMUZDA ÖYLE BİR ÜRÜN OLAMAZ" diyip beni yalancı çıkarıyor.
 

niimen

80+
Katılım
11 Nisan 2024
Mesajlar
4
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
nehmen
Kardeşim, ben de vatanbilgisayar'dan iki hafta önce işlemci sipariş ettim üzerinde termal macun izleri vardı. Müşteri hizmetlerine yazdım, benzer şeyleri söylediler ama yine de iade koduyla geri iade ettim yeni işlemci gönderdiler. Sen de deneyebilirsin.
 

FutFlix

80+ Silver
Katılım
19 Temmuz 2022
Mesajlar
2,693
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,481
Konum
İstanbul
İsim
Çağatay
Kardeşim, ben de vatanbilgisayar'dan iki hafta önce işlemci sipariş ettim üzerinde termal macun izleri vardı. Müşteri hizmetlerine yazdım, benzer şeyleri söylediler ama yine de iade koduyla geri iade ettim yeni işlemci gönderdiler. Sen de deneyebilirsin.
Gönderdim zaten değişim değil iade edicem. Yani sende yaşamışsın işte sana gelen ürün üzerinde kalıntı var ve acaba işlemci hasar gördü mü termal uygulaması doğru yapıldı mı bilemiyorsun şüphede kalıyorsun. Çözümü basit ama uygulamıyorlar işte.
 

Messi3

80+
Katılım
18 Nisan 2024
Mesajlar
10
Bende Amazon.com’un kendisinden pahalı sayılabilecek mouse aldım güvenlik bandı açık vs geldi kullanılmış yani belli aradım sordum test için açtıklarını söyledi bana saçma geldi hiç de inanmadım ama taktım PC ye çalışıyor sıkıntısız ama insan o kadar para verince kendisi açmak ister o kutuyu sıfır alıyorsan sıfır ürün olmalı yoksa 2.el daha uyguna alırdım.Geçmiş olsun sanada Türkiye ‘de artık güvenilir alışveriş sitesi kalmadı.
Hocam Amazon'dan böyle bir ürün gelmesi durumunda zaten anlaşılır galiba ürünü açarken. Bir de başka forumda bir mesaj buldum ve diyor ki biri. Amazon'dan böyle bir ürünün gelmesi durumunda 'Kutu üzerinde yer alan kargo barkod etiketi LPN ile başlıyorsa iade üründür.' böyle bir mesaj buldum hocam ama ne kadar doğru bilmiyorum. Sen de böyle bir şey var mıydı? Zaten istersen iade edersin sanırım.

@ImAngryDJ hocam şimdi sonuç nedir? Yani sen bunun kesinlikle açılmış olduğuna eminsen iade ederken gerekçesine ne yazacaksın? Ayrıca aldığın yerin müşteri hizmetlerine ulaşıp ürünün böyle böyle açık veya olası sorunlu olduğunu, ben bunu istemiyorum diye müşteri hizmetlerine bir açıklama yapmaya gerek var mı?
Yoksa böyle olası bir durumda neden belirtmeksizin direkt geri iade mi yollanmalı? Çünkü birisi neden belirtilirse süreç uzayabilir yazmış ama anlamadım tam. Neden belirtmeden gönderip sonra ürün açılmış denirse de yani herhangi bir mağaza fark etmez, burada video kaydın olmalı işte bence.
 

snnogz

80+
Katılım
10 Mart 2022
Mesajlar
122
Dahası  
Reaksiyon skoru
40
İsim
Sinan
Hocam Amazon'dan böyle bir ürün gelmesi durumunda zaten anlaşılır galiba ürünü açarken. Bir de başka forumda bir mesaj buldum ve diyor ki biri. Amazon'dan böyle bir ürünün gelmesi durumunda 'Kutu üzerinde yer alan kargo barkod etiketi LPN ile başlıyorsa iade üründür.' böyle bir mesaj buldum hocam ama ne kadar doğru bilmiyorum. Sen de böyle bir şey var mıydı? Zaten istersen iade edersin sanırım.

@ImAngryDJ hocam şimdi sonuç nedir? Yani sen bunun kesinlikle açılmış olduğuna eminsen iade ederken gerekçesine ne yazacaksın? Ayrıca aldığın yerin müşteri hizmetlerine ulaşıp ürünün böyle böyle açık veya olası sorunlu olduğunu, ben bunu istemiyorum diye müşteri hizmetlerine bir açıklama yapmaya gerek var mı?
Yoksa böyle olası bir durumda neden belirtmeksizin direkt geri iade mi yollanmalı? Çünkü birisi neden belirtilirse süreç uzayabilir yazmış ama anlamadım tam. Neden belirtmeden gönderip sonra ürün açılmış denirse de yani herhangi bir mağaza fark etmez, burada video kaydın olmalı işte bence.
Öyle bir kod yok başka birşeyler yazıyor kontrol için açtık dediler.Ama inanmadım hiç.
 

Burak Aksoy

80+ Silver
Katılım
5 Ağustos 2020
Mesajlar
2,255
Dahası  
Reaksiyon skoru
847
İsim
Burak
Bu ürünlerin bu şekilde açık gönderilmesi olayı bir nevi bizlerden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Bazılarımız keyfi iade yaptığı veya aldıktan sonra pişman olup kullanıp iade ettiği ve yasal hakkının da bulunduğunu bildiği ve bu durumu da suistimal ettiği için firma elinde kalan kutusu açık ürünleri tekrardan başkalarına gönderim sağlıyor olabilir yoksa neden firma bilerek kutuyu açıp göndersin ki? sonuç olarak kutusu açık iade edilen ürünlerde satılmak zorunda mantıken bu şekilde oluyordur. Olmaması gerekir tabi ama olay bu şekilde diye yorumluyorum.
 

Messi3

80+
Katılım
18 Nisan 2024
Mesajlar
10
Bu ürünlerin bu şekilde açık gönderilmesi olayı bir nevi bizlerden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Bazılarımız keyfi iade yaptığı veya aldıktan sonra pişman olup kullanıp iade ettiği ve yasal hakkının da bulunduğunu bildiği ve bu durumu da suistimal ettiği için firma elinde kalan kutusu açık ürünleri tekrardan başkalarına gönderim sağlıyor olabilir yoksa neden firma bilerek kutuyu açıp göndersin ki? sonuç olarak kutusu açık iade edilen ürünlerde satılmak zorunda mantıken bu şekilde oluyordur. Olmaması gerekir tabi ama olay bu şekilde diye yorumluyorum.
Bu keyfi iade durumu değişecekti sanki ama bilmiyorum, böyle bir kural gelmeyecek miydi yoksa ben mi yanlış biliyorum?

Ben şahsen ürüne 0 parası verdiğim için gelen ürünün açılmış olduğunu anlarsam iade ederim. Bir de kolay kolay keyfi iade de yapmam yani alacağım ürüne kesin karar vermediysem almam veya alıp deneyip beğenmezsem nasıl olsa iade ederim demem.

Bu şekilde 1-2 kere hata yaptım geçmişte, emin olmadan alıp sonra iade ettim. Ama artık çok dikkat ediyorum.
 

FutFlix

80+ Silver
Katılım
19 Temmuz 2022
Mesajlar
2,693
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,481
Konum
İstanbul
İsim
Çağatay
Bu ürünlerin bu şekilde açık gönderilmesi olayı bir nevi bizlerden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Bazılarımız keyfi iade yaptığı veya aldıktan sonra pişman olup kullanıp iade ettiği ve yasal hakkının da bulunduğunu bildiği ve bu durumu da suistimal ettiği için firma elinde kalan kutusu açık ürünleri tekrardan başkalarına gönderim sağlıyor olabilir yoksa neden firma bilerek kutuyu açıp göndersin ki? sonuç olarak kutusu açık iade edilen ürünlerde satılmak zorunda mantıken bu şekilde oluyordur. Olmaması gerekir tabi ama olay bu şekilde diye yorumluyorum.
Bu durumu sorun etmiyorum zaten, şikayet ettiğim nokta başta bana verilen cevap. Onun dışında gelen ürünün kutu hasarı çok fazla, kutu çok kirli, iç paketleme düzgün yapılmamış alıp atmışlar içine. Bana sorarsan "OUTLET" ürün olarak satılabilecek durumda.
 

Zexius

80+ Bronze
Katılım
3 Aralık 2023
Mesajlar
1,054
Bu ürünlerin bu şekilde açık gönderilmesi olayı bir nevi bizlerden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Bazılarımız keyfi iade yaptığı veya aldıktan sonra pişman olup kullanıp iade ettiği ve yasal hakkının da bulunduğunu bildiği ve bu durumu da suistimal ettiği için firma elinde kalan kutusu açık ürünleri tekrardan başkalarına gönderim sağlıyor olabilir yoksa neden firma bilerek kutuyu açıp göndersin ki? sonuç olarak kutusu açık iade edilen ürünlerde satılmak zorunda mantıken bu şekilde oluyordur. Olmaması gerekir tabi ama olay bu şekilde diye yorumluyorum.
inan bana çoğu kişi cayma hakkını keyfi iade ile değil gelen ürün ayıplı veyada kullanılmış bir ürün geldi ise hiç o toplara girmeden beğenmedim diyerek iade ediyor yoksa beğenmedim cevabının altında çok fazla sebep yatıyor firmalar tüketicinin canını sıkmadan bir taraflarından kanun uydurmadan ürünleri kolaylıkla iade/değişim adam gibi yapsalar kimse zaten cayma hakkını durduk yere kullanmıyor merak etmeyin herkesin kendine göre bir sebebi var ama firmalar dürüst olsaydı tüketicilerde dürüst olurdu her şey karşılıklı bu dünyada ayrıca inanın bana cayma hakkı kalksa bile iade ürünler ortada kalmasa bile ben iade edien ürün gönderecek çok firma tanıyorum bizim türk firmaları amazon hariç hepsi açlar adamlar kaç milyon ciro yapıyorlar yok kardesim doymak nedir bilmiyorlar bu yüzden iyiki cayma hakkı var diyorum ve yine son olarak ticaret işi sabit gelirle olacak iş değil internetten satışların riskini göze alarak satış yapacaklar eğer riski almıyorlarsa satış yapmayacaklar gidicek firmalar her tarafa mağaza açıcak parayı nerden bulacaklar dersen orasıda firmanın sorunu tüketicinin değil ticareti devlet memuru felanmı zannettiniz?
 

Burak Aksoy

80+ Silver
Katılım
5 Ağustos 2020
Mesajlar
2,255
Dahası  
Reaksiyon skoru
847
İsim
Burak
inan bana çoğu kişi cayma hakkını keyfi iade ile değil gelen ürün ayıplı veyada kullanılmış bir ürün geldi ise hiç o toplara girmeden beğenmedim diyerek iade ediyor yoksa beğenmedim cevabının altında çok fazla sebep yatıyor firmalar tüketicinin canını sıkmadan bir taraflarından kanun uydurmadan ürünleri kolaylıkla iade/değişim adam gibi yapsalar kimse zaten cayma hakkını durduk yere kullanmıyor merak etmeyin herkesin kendine göre bir sebebi var ama firmalar dürüst olsaydı tüketicilerde dürüst olurdu her şey karşılıklı bu dünyada ayrıca inanın bana cayma hakkı kalksa bile iade ürünler ortada kalmasa bile ben iade edien ürün gönderecek çok firma tanıyorum bizim türk firmaları amazon hariç hepsi açlar adamlar kaç milyon ciro yapıyorlar yok kardesim doymak nedir bilmiyorlar bu yüzden iyiki cayma hakkı var diyorum ve yine son olarak ticaret işi sabit gelirle olacak iş değil internetten satışların riskini göze alarak satış yapacaklar eğer riski almıyorlarsa satış yapmayacaklar gidicek firmalar her tarafa mağaza açıcak parayı nerden bulacaklar dersen orasıda firmanın sorunu tüketicinin değil ticareti devlet memuru felanmı zannettiniz?
söylediklerine kısmen katılıyorum ben bu forumda çok kez şahit oldum 5-10 gün kullanıp iade ederim gibi tabirler o yüzden böyle insanlarında olduğunu unutmamak lazım.
 

Patates Köftesi

80+ Bronze
Katılım
4 Temmuz 2022
Mesajlar
931
Dahası  
Reaksiyon skoru
368
İsim
Batın Köse
kanka ben şunu anlamadım heleki açılmış ürün gelsin gelmesin sen iade et neden iletişim kuruyorsun ki müşteri hizmetleriyle beğenmedim de iade et 14 gün hakkın var zaten.
 

LapsekiliRonaldo

80+ Bronze
Katılım
21 Ekim 2023
Mesajlar
887
Arkadaşlar merhaba, dün vatan bilgisayardan linkteki ram i sipariş etmiştim. 1 yıl önce yine vatan bilgisayardan 2x16 olarak almıştım ve sorun yaşamadığım için 64gb yükseltmek için tekrar sipariş verdim. Bu gün ramler elime ulaştı ve paketi açtım ve gelen ram kutusu daha önce açılmış, güvenlik etiketinde parmak izi var zaten ve güvenlik etiketi de yapışmamış tam olarak, kutu kapağının köşesinde yırtık var ve kutu üstünde de baya toz var (sanki üstüne basıp göndermişler).
Müşteri hizmetlerini aradım ve whatsapp hattından yazmamı söylediler. Oradaki temsilci ile konuştum ama konuştukça daha da sinir bozucu bir hal almaya başladı olay. Söyledikleri şey aşağıdaki resimde mevcut "DEPOMUZDA TEŞHİR VEYA İADE ÜRÜN YOK" şeklinde bir cevap. Ürünün daha önce kullanılmış olduğu ortada iken bana "KARGO İLE GÖNDERİN MERKEZDE İNCELENSİN" diyor. 2.el ürün gönderip üstüne suçlu duruma düşürmeye çalışıyorlar herhalde.
Yasal olarak hakkımı her türlü alırım o konuda sorunum yok tüm kargolarımı iş yerime sipariş veriyorum bu yüzden ki bir çok kamera görüntüsü elimde oluyor ve telefon ile de kayıt alıyorum zaten (Whatsappten video da gönderdim ama kabul etmediler ne hikmetse).
Sonuç olarak 0 ürün parası ödeyip bana 2.el ürün gönderdiler ve bunu kabul etmiyorlar. Bu firmadan alışveriş yaparken defalarca düşünün derim. Şubelerinden görerek bile ürün alacağımı sanmıyorum artık.

Ürünü geldiği gibi geri gönderdim bakalım sorun çıkaracaklar mı postu güncellerim gelişmelere göre.

bana 0 işlemciyi a4 e sarıp gönderdiler olur öyle :)
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,017,742
Mesajlar
9,190,382
Üyeler
161,339
Son üye
Bozorge
Top Bottom