Hem MTB hem de hem de en ucuzundan şehir içi bisiklet kullanan ve MTB kullanmaya devam eden biri olarak söyleyeyim.
1.Bisikletlerde Ön vites dişlileri ayna kol olarak geçer. MTB ve yol bisikletinin ön vites diş sayıları farklıdır atıyorum. 42T biri 52T biri. MTB de Ön dişlideki 1.vites bana düz yolda çok hafif geldiği için ön vites hep 2 de durur.(Rampa olur,kaldırımdan yukarı çıkma olur,bu gibi durumlarda önü 1 alırım sonra geri 2 ye).
2.Arka vitesleri bir anda attırma sıra sıra attırmanı tavsiye ederim. 1 den 7 ye geçirmek gibi bir heyecana kalkışma çok gereksiz.Normal sürüşte ön 1. Viteste iken arka 4.vitesten yukarıya (5,6,7 yapma) geçirme bunun sebebi zincir çapraz konuma geleceğinden dişlileri sıyırmaya başlayacaktır belli olmaz ama o dişlerin uçları gittiği zaman ayar tutmaz.
3.Arkadaşlar yazmış pedala hafif yüklenirken değiştirme işlemi yap.
4.Islakta sürme fren pabuçların mefta olur.
5.Bisikleti güneşte bırakma boyası solar verniğin işi biter.
6.Suyla yıkama bezle tozunu al geç.
7.Mtb olsa bile altında kaldırıma yavaş in çık,ince bir nokta kaldırıma paralel çıkmaya çalışma düşersin.
8.Çukur tümsek vb yerlerden yavaş geç akord ayarını bozarsın.
9.Takip mesafeni koru arkanı kolla.
Tavsiye:V fren için Baradine fren pabuçlarını kullanmalısınız. Jantın boyasını kaldırmıyor.