Neler Yeni

Vitesli Bisiklet Nasıl Kullanılmalıdır?

TahaCel

80+ Gold
Katılım
12 Temmuz 2020
Mesajlar
9,833
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,454
Konum
Şükrü Saraçoğlu
İsim
Taha yücel
Dostum yola çıkmadan önce mutlaka ama mutlaka frenlerini kontrol et. Hayatım boyunca bisiklete binerken sürekli kontrol ettim, bir gün acil olarak çıkmam gerekti ve o gün frenin tutmadığını anladım. Ama anladığımda bileklerde çatlak sırtta ise ciddi bir zedelenme olmuştu.
tamam kontrol ederim zaten mahallede sahilde sürcem ama yinede kontrol edim ayakklarım tam yeri değmiyor parmak uçlarımın biraz daha aşası değiyor bu seferde duramam :D
 

Bulkyapanobez

80+ Bronze
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
1,924
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,048
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf Aras
İlgilendiği Kategoriler
Spor
tamam kontrol ederim zaten mahallede sahilde sürcem ama yinede kontrol edim ayakklarım tam yeri değmiyor parmak uçlarımın biraz daha aşası değiyor bu seferde duramam :D
Ve büyük tavsiyelerden biri olarak, bir daha bisiklet alırken koltuğa oturunca ayağın yere değsin. Senin için çok faydalı olur.
 

TahaCel

80+ Gold
Katılım
12 Temmuz 2020
Mesajlar
9,833
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,454
Konum
Şükrü Saraçoğlu
İsim
Taha yücel
Ve büyük tavsiyelerden biri olarak, bir daha bisiklet alırken koltuğa oturunca ayağın yere değsin. Senin için çok faydalı olur.
evet biliyorum arkadaşımda da 26 jant bisiklet vardı orda ayakalrım değiyordu bunda değmiyor anlamadım bu işi koltuk en altta olmasını ramen ön kısmı çok yüksek
 

Basrii

80+ Bronze
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,748
evet biliyorum arkadaşımda da 26 jant bisiklet vardı orda ayakalrım değiyordu bunda değmiyor anlamadım bu işi koltuk en altta olmasını ramen ön kısmı çok yüksek
Bisiklet güzel bir şey ama benim gibilerin eline geçerse yandı. Aşırı hız tutkunuyumdur rüzgarı hissetmeyi severim. Tabi ne kazalar yaptim takla da attım refüje de uçtum kanala da daldım ama ölmedim 😁. Ama güzel bişey bir araç kullanmak ama bir 23 metrelik tır kullanıyor gibi dikkatli olman gerek unutma.
 

Bulkyapanobez

80+ Bronze
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
1,924
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,048
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf Aras
İlgilendiği Kategoriler
Spor
evet biliyorum arkadaşımda da 26 jant bisiklet vardı orda ayakalrım değiyordu bunda değmiyor anlamadım bu işi koltuk en altta olmasını ramen ön kısmı çok yüksek
Bisiketin modelinden modeline değişiyor 27 jant olup yüksek koltuk modeller de var, 27 jant olup alçak koltuk modeller de. Sokak aralarında sürüp uzun yol yapmayacaksın amortisör ( koltuğun altında ve ön hantra bulunun yay) olan bisiklet al. He uzun yol yapmak istiyor isen güç tüketimini en düşüğe çekip konfordan da kısman gerekiyor. Bu durumda koltuğun altında amortisör olmayan bir bisiklet tercih etmelisin. Vites konusunda önemli olarak diğer arkadaşların da dediği gibi yokuş yukarı çıkarken vites pek atma, yokuş yukarı çıkarken viteslere zarar vermeden atabilmek mümkün fakat başlarda olacak bir iş değil bisikletini iyi tanıman ve onu tecrübe etmen gerekiyor. Fakat mümkün olduğunca yokuş yukarı çıkarken vitesi yüksetme. Sokak aralarında arkadaşların ile yaptığın yarışlarda vites birde iken başlayıp aniden yediye çıkartıp pedala sakın asılma, ortalama bir düzeyde (4-5) Viteste yarışa başla ve zaman ile arttır. Bunlar sadece arka ve ön vitesin sağlığı ve çarkların sağlığı için.
 

Eyisha

80+ Bronze
Katılım
24 Aralık 2020
Mesajlar
1,943
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,124
İsim
Emre Kaplan
21 vitesli bir bisiklet aldım bimden ama çok anlamıyorum vitesden ne işe yarıyor nasıl kullanılır

sağda 7 ye kadar rakamlar var solda 3 bunların amacı nedir neyi kolaştırıyor 3 den 2 ye atarsam drift çekermiyim :D
basit matematik kankam 1x2 2. vites 3x7 21. vites bitti.
 

TahaCel

80+ Gold
Katılım
12 Temmuz 2020
Mesajlar
9,833
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,454
Konum
Şükrü Saraçoğlu
İsim
Taha yücel
Bisiketin modelinden modeline değişiyor 27 jant olup yüksek koltuk modeller de var, 27 jant olup alçak koltuk modeller de. Sokak aralarında sürüp uzun yol yapmayacaksın amortisör ( koltuğun altında ve ön hantra bulunun yay) olan bisiklet al. He uzun yol yapmak istiyor isen güç tüketimini en düşüğe çekip konfordan da kısman gerekiyor. Bu durumda koltuğun altında amortisör olmayan bir bisiklet tercih etmelisin. Vites konusunda önemli olarak diğer arkadaşların da dediği gibi yokuş yukarı çıkarken vites pek atma, yokuş yukarı çıkarken viteslere zarar vermeden atabilmek mümkün fakat başlarda olacak bir iş değil bisikletini iyi tanıman ve onu tecrübe etmen gerekiyor. Fakat mümkün olduğunca yokuş yukarı çıkarken vitesi yüksetme. Sokak aralarında arkadaşların ile yaptığın yarışlarda vites birde iken başlayıp aniden yediye çıkartıp pedala sakın asılma, ortalama bir düzeyde (4-5) Viteste yarışa başla ve zaman ile arttır. Bunlar sadece arka ve ön vitesin sağlığı ve çarkların sağlığı için.
aldım bile knk bimden daha ucuza bulamazdım
yarış yapamam zaten arkadaşım yok :(
 

Bulkyapanobez

80+ Bronze
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
1,924
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,048
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf Aras
İlgilendiği Kategoriler
Spor
aldım bile knk bimden daha ucuza bulamazdım
yarış yapamam zaten arkadaşım yok :(
İlerde bisiklet almaya karar verirsen bunlara dikkat edersin. İlla biri ile yarış yapman için değil, bisiklet dururken de aniden hizlanmaya başladığında da geçerli bu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İlerde bisiklet almaya karar verirsen bunlara dikkat edersin. İlla biri ile yarış yapman için değil, bisiklet dururken de aniden hizlanmaya başladığında da geçerli bu.
Kaydırma konusuna gelince benim en çok sevdiğim aktivitelerden biri, param var lastiği değiştiririm diyorsan kaydır gitsin. Ama çok fazla kaydırman ve ölçüsüz şekilde kaydırman arka jantın yamulmasina sebeb olabilir.
 

Gökhan61

80+ Bronze
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
764
Dahası  
Reaksiyon skoru
615
Konum
Las Vegas
İsim
Gökhan Yıldırım
İlgilendiği Kategoriler
Futbol

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
2,927
En İyi Cevap
1
Hem MTB hem de hem de en ucuzundan şehir içi bisiklet kullanan ve MTB kullanmaya devam eden biri olarak söyleyeyim.
1.Bisikletlerde Ön vites dişlileri ayna kol olarak geçer. MTB ve yol bisikletinin ön vites diş sayıları farklıdır atıyorum. 42T biri 52T biri. MTB de Ön dişlideki 1.vites bana düz yolda çok hafif geldiği için ön vites hep 2 de durur.(Rampa olur,kaldırımdan yukarı çıkma olur,bu gibi durumlarda önü 1 alırım sonra geri 2 ye).
2.Arka vitesleri bir anda attırma sıra sıra attırmanı tavsiye ederim. 1 den 7 ye geçirmek gibi bir heyecana kalkışma çok gereksiz.Normal sürüşte ön 1. Viteste iken arka 4.vitesten yukarıya (5,6,7 yapma) geçirme bunun sebebi zincir çapraz konuma geleceğinden dişlileri sıyırmaya başlayacaktır belli olmaz ama o dişlerin uçları gittiği zaman ayar tutmaz.
3.Arkadaşlar yazmış pedala hafif yüklenirken değiştirme işlemi yap.
4.Islakta sürme fren pabuçların mefta olur.
5.Bisikleti güneşte bırakma boyası solar verniğin işi biter.
6.Suyla yıkama bezle tozunu al geç.
7.Mtb olsa bile altında kaldırıma yavaş in çık,ince bir nokta kaldırıma paralel çıkmaya çalışma düşersin.
8.Çukur tümsek vb yerlerden yavaş geç akord ayarını bozarsın.
9.Takip mesafeni koru arkanı kolla.
Tavsiye:V fren için Baradine fren pabuçlarını kullanmalısınız. Jantın boyasını kaldırmıyor.
 

YavuzZX

80+ Bronze
Katılım
26 Aralık 2020
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
273
İsim
Yavuz Balıkçıoğlu
Merhaba profesyonel bisikletçiyim. yenisin anladığım kadarıyla bu olaylarda. Bisikletin vitesini küçültmek sürüşü kolaylaştırır ancak 1. 2. 3. 4. vites 25 km/s nin üzerinde yetersiz kalır. pedala aktardığın güç tekere aktarılmaz (bir nevi arabalardak motorlardaki max speed gibi). tabii ki bu direk tak 7ye bas demek değildir. doğru bir hızlanma için en alt vitesten en üst vitese kadar pedaldaki gücün azaldığını hissettiğin anda vitesi yükseltmen gerekiyor. eğer pedal çok ağırlaşmışşa vitesi düşürmen gerekiyor. Gelelim sağ taraftaki 1,2,3 rakamlarına... bu 3 vites aynakoldaki 3lü dişlinin üzerindeki aktarıcıyı kontrol eder. 1. orta vites hiçbir şeye fayda sağlamaz. arka rubledeki güce hiç dokunmaz (standart modu gibi) 2. orta vites 4-5 gibi viteslerle kullanılır düz yolda en konforlu vites ikilisidir. tek dezavantajı hız aralığının küçük olması ama normal bir kullanıcıysan fazla fazla yetecektir. 3. orta vites 6-7. viteslerle kullanılır. çok ağır bir vites ikilisidir max 1-2 km sonra anamm su verin banaa diye bağırttırır adamı ama. 2. orta vites ve 4-5 ikilsinin son hızından sonra pedal kesmeden bu vitese çekersen öyle bir gidersin ki mükkemel adrenalin yaşatır. tabii ben arka vites birdeyken öndeki vitesi 3e çekeyim dersen 2 hafta sonra yolda giderken bir anda kendi kendine vites değiştirmeye başlar max 1 ay sonra bisikletçiye gidip abi zincir koptu bea dersin. vites konusu bu kadar başka soracağın bir şey olursa konuşma başlatıp özelden sorabilirsin. KASK TAKIN PLS
 

TahaCel

80+ Gold
Katılım
12 Temmuz 2020
Mesajlar
9,833
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,454
Konum
Şükrü Saraçoğlu
İsim
Taha yücel
Merhaba profesyonel bisikletçiyim. yenisin anladığım kadarıyla bu olaylarda. Bisikletin vitesini küçültmek sürüşü kolaylaştırır ancak 1. 2. 3. 4. vites 25 km/s nin üzerinde yetersiz kalır. pedala aktardığın güç tekere aktarılmaz (bir nevi arabalardak motorlardaki max speed gibi). tabii ki bu direk tak 7ye bas demek değildir. doğru bir hızlanma için en alt vitesten en üst vitese kadar pedaldaki gücün azaldığını hissettiğin anda vitesi yükseltmen gerekiyor. eğer pedal çok ağırlaşmışşa vitesi düşürmen gerekiyor. Gelelim sağ taraftaki 1,2,3 rakamlarına... bu 3 vites aynakoldaki 3lü dişlinin üzerindeki aktarıcıyı kontrol eder. 1. orta vites hiçbir şeye fayda sağlamaz. arka rubledeki güce hiç dokunmaz (standart modu gibi) 2. orta vites 4-5 gibi viteslerle kullanılır düz yolda en konforlu vites ikilisidir. tek dezavantajı hız aralığının küçük olması ama normal bir kullanıcıysan fazla fazla yetecektir. 3. orta vites 6-7. viteslerle kullanılır. çok ağır bir vites ikilisidir max 1-2 km sonra anamm su verin banaa diye bağırttırır adamı ama. 2. orta vites ve 4-5 ikilsinin son hızından sonra pedal kesmeden bu vitese çekersen öyle bir gidersin ki mükkemel adrenalin yaşatır. tabii ben arka vites birdeyken öndeki vitesi 3e çekeyim dersen 2 hafta sonra yolda giderken bir anda kendi kendine vites değiştirmeye başlar max 1 ay sonra bisikletçiye gidip abi zincir koptu bea dersin. vites konusu bu kadar başka soracağın bir şey olursa konuşma başlatıp özelden sorabilirsin. KASK TAKIN PLS
teşekkürler bilgiler için küçükken biniyodum sonra bozulunca hiç bisiklet alma ihtiyaçım olmadı telefon table pc derken 7 sene çnce binmiştim en son bu seneler okulda olmadıığı için evde pc pc sıkıldım artık bisiklet almayı çok istedim aşağıda sürenleri görünce geçende arkadaşımın kine bindim daha çok almk istedim ama çok pahalı olmuştu bime 600 TL'ye geldi bende aldım uygundu ilerde belki alırım alırsam kron almayı düşünüyorum çok güzeller sence ?
 
Top Bottom