Yanlış markayı mı şikayet ettim (THH)

Deadpool

80+ Bronze
Katılım
25 Mayıs 2022
Mesajlar
1,119
Reaksiyon skoru
325
Merhaba arkadaşlar ben A mağazasından taksitli bir şekilde (taksit sonucu fiyat artıyor) B markalı bir elektrikli scooter aldım ben aldığım yer olan A yerine marka olan B yi şikayet ettim. Bugün bilirkişi ürünü inceledi rapor yazmasını bekleyeceğim. Sizce benim lehime para iadesi onaylanırsa parayı alabilir miyim?
 
Problemi A markasıyla mı yoksa B markasıyla mı yaşadın?
 
Problemi A markasıyla mı yoksa B markasıyla mı yaşadın?
Hocam elektrikli scooter bozuldu işte gittim b mağazasının servisine garantiye sokmadılar bende b yi şikayet ettim ücret iadesi için. Sürekli sorun çıkarıyordu scooter. Ama ben A dan taksitli aldım.
 
Marka nedir hocam?
Aslında mantıklı olmuş. Çünkü değişim yada iade raporu olmadan a firması iade yapmaz. Servise gönderir sizi. Bilirkişiye de danışın hocam.
 
Marka nedir hocam?
Aslında mantıklı olmuş. Çünkü değişim yada iade raporu olmadan a firması iade yapmaz. Servise gönderir sizi. Bilirkişiye de danışın hocam.
Onvo hocam.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Marka nedir hocam?
Aslında mantıklı olmuş. Çünkü değişim yada iade raporu olmadan a firması iade yapmaz. Servise gönderir sizi. Bilirkişiye de danışın hocam.
Bilirkişiye sormayı unuttum ama zaten alalı 1 yıl 2 ay falan oldu.
 
Onvo hocam.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Bilirkişiye sormayı unuttum ama zaten alalı 1 yıl 2 ay falan oldu.
sorun yok hacı doğru kişiyi şikayet etmişsin sonuçta kusurunu düzeltmeyen firma onlar ama aldğın a firmasınada bir haber versen olurdu belki onlar yardımcı olurdu
 
Satın aldığın yeri şikayet etmeliydin. İade durumunda muhatabın son satıcı olacaktır.

Çıkan sonuç ne kadar bağlayıcı olur emin değilim.
 
sorun yok hacı doğru kişiyi şikayet etmişsin sonuçta kusurunu düzeltmeyen firma onlar ama aldğın a firmasınada bir haber versen olurdu belki onlar yardımcı olurdu
Umarım hocam ama 1 seneden fazla oldu dediğim gibi satıcının ilgileneceğini sanmıyorum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Satın aldığın yeri şikayet etmeliydin. İade durumunda muhatabın son satıcı olacaktır.

Çıkan sonuç ne kadar bağlayıcı olur emin değilim.
Sizce ne yapılması gerekir hocam o durumda ben eminim bilirkişi raporunda mal ayıplı çıkacak yüzde 90 eminim.
 
Umarım hocam ama 1 seneden fazla oldu dediğim gibi satıcının ilgileneceğini sanmıyorum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Sizce ne yapılması gerekir hocam o durumda ben eminim bilirkişi raporunda mal ayıplı çıkacak yüzde 90 eminim.
Tam emin değilim, firma savunması da alındığı için mevcut süreci güncellemek mümkün olsa da mantıksız. Firma inisiyatif alıp DOA raporu düzenlerse de sorun yine çözülecektir.

Olması gereken sürecin yürütülmesi için ise yeni bir başvuru yapmak gerekebilir.
 
Tam emin değilim, firma savunması da alındığı için mevcut süreci güncellemek mümkün olsa da mantıksız. Firma inisiyatif alıp DOA raporu düzenlerse de sorun yine çözülecektir.

Olması gereken sürecin yürütülmesi için ise yeni bir başvuru yapmak gerekebilir.
Peki hocam şimdi bu karar verildi diyelim malın iadesi konusunda ben bu parayı nasıl alacağım bu olaydan dolayı tekrar mı başvuru yapmalıyım?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

@Mert .
 
Son düzenleme:
Problemi A markasıyla mı yoksa B markasıyla mı yaşadın?
Marka nedir hocam?
Aslında mantıklı olmuş. Çünkü değişim yada iade raporu olmadan a firması iade yapmaz. Servise gönderir sizi. Bilirkişiye de danışın hocam.
sorun yok hacı doğru kişiyi şikayet etmişsin sonuçta kusurunu düzeltmeyen firma onlar ama aldğın a firmasınada bir haber versen olurdu belki onlar yardımcı olurdu
Satın aldığın yeri şikayet etmeliydin. İade durumunda muhatabın son satıcı olacaktır.

Çıkan sonuç ne kadar bağlayıcı olur emin değilim.
Karar benim lehime çıktı umarım arkadaşlar üstte dediğim gibi satın aldığım yeri değil de satın aldığım markayı şikayet ettiğim için sorun olmaz.
 
Ürünü size satan A satıcısıyla işiniz yok şu aşamada. B markası ürününüzü onarmak zorunda. Ayrıca 14 iş günü onarma süresi var. Eğer ürün onların yetkili servisine teslim edildikten sonra 20 iş günü içerisinde onarmazlarsa aynı modelin sıfırı veya başka model sıfır muadili ile değişim hakkın yasal olarak var.
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar ben A mağazasından taksitli bir şekilde (taksit sonucu fiyat artıyor) B markalı bir elektrikli scooter aldım ben aldığım yer olan A yerine marka olan B yi şikayet ettim. Bugün bilirkişi ürünü inceledi rapor yazmasını bekleyeceğim. Sizce benim lehime para iadesi onaylanırsa parayı alabilir miyim?
A ile B arasında müteselsil ilişki vardır. Ancak A son satıcı ise A'ya başvurup ret almadan B'yi şikayet ettiysen hak kaybı yaşayabilirsin veya en iyi ihtimalle hukuki işlemlerin uzar. Her ikisini birden şikayet etmek en mantıklısı bu durumlarda. A burada e-pazar sahibi değilse son satıcı ise zaten doğrudan B'den talep etmemelisin. Çünkü B, A'ya 2000e satmış sen B'den 3000e almışsın. B sana 3000 ödemez.

A e-pazar satıcı, B marka ise A ve B birlikte şikayet edilebilir. Böyle yapınca da e-pazar, son satıcıya baskı kurar. Ancak üründeki kusurdan A'nın sorumluluğu yoktur ödeme alamazsın A'dan.

3. durum ise A e-pazar, B son satıcı, C marka ise yine B ve C şikayet edilebilir.

Kararı da icraya verirsin olur biter.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ürünü size satan A satıcısıyla işiniz yok şu aşamada. B markası ürününüzü onarmak zorunda. Ayrıca 14 iş günü onarma süresi var. Eğer ürün onların yetkili servisine teslim edildikten sonra 14 iş günü içerisinde onarmazlarsa aynı modelin sıfırı veya başka model sıfır muadili ile değişim hakkın yasal olarak var.
Satış sonrası hizmetler yönetmeliğine dahil olan ürünler 20, diğerleri 30 gün azami tamir süresi. 14 gün yok hocam.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: UCAK
Geri
Top