Merhaba dostlarım, bugün the long dark'a yeni başlamış veya ne yapacağını bilmeyip oyunu bırakanlara tekrar oynatacak bir rehber hazırladım.
Haydi rehberimize geçelim.
Yalnız baştan uyarayım, bu rehber sadece HAYATTA KALMA VE MÜCADELE türü içindir, wintermute yani hikaye moduna değinmeyeceğim, çünkü hikaye modunda oyun size ne yapacağınızı öğretiyor.
Hayatta kalma ve mücadelede böyle bir şey olmadığı için bu rehber bu 2 mod için olacaktır.
Bir uyarı daha: OYUN ONLİNE DEĞİLDİR, SİNGLE PLAYER'DİR. ARKADAŞLARINIZ İLE OYNAYAMAZSINIZ.
THE LONG DARK NEDİR?
The Long Dark açık dünya hayatta kalma türünde olan oyunlardan bir tanesidir.
Oyunda ki tek mevsim kış ve biz bu ortamda hayatta kalmaya çalışıyoruz, amacımız ölmemek.
THE LONG DARK FİYATI VE SİSTEM GEREKSİNİMLERİ Alıntıyı görüntüle
Sonbahar indirimlerinin bitmesine 2 gün var, yani 2 gün içinde the long dark ı 17.00 TL'ye alabilirsiniz.
Ben şahsen indirimde alınmasını öneriyorum, ama siz hayatta kalma oyunu aşığıysanız ve 50 lira size göre 1 oyun için çok değilse hemen alın derim indirim olmayan günlerde.
Ama dediğim gibi, indirimlerde fiyatı daha uygun oluyor.
Gördüğüm en düşük fiyat 12,50 TL. Alıntıyı görüntüle
Ve bunlarda sistem gereksinimleri.
Minimum'un altını asla tavsiye etmem, ben denediğimde oyun çok kasıyordu, drop yiyordum.
Hatta en son denediğimde oyun açılmadı bile.
Atıyorum HD 4000 serisi ve altı, Pentium 5000 serisi ve altı, 4 GB ve altı RAM'e sahip bir sisteminiz varsa oyun açılsa bile size keyif vermeyecektir.
The Long Dark'a başladığınızda öncelikle hikaye modunu oynayın, böylece kontrollere alışırsınız ve hayatta kalma modunda işiniz kolaylaşır.
HİKAYE MODUNUN AMACI:
Hikayeden bahsetmeyeceğim dedim ama sadece burada ki amacınızı söyleyeyim, amacınız Astrid adlı kadını bulmak.
Astrid bizim ana karakterden boşanmış, karakterin eski eşi.
Astrid bir doktor, bizim karakter ile birlikte tedavi edeceği hastaya uçak ile giderken yolda fırtına çıkıyor ve uçak düşüyor.
Biz sağ çıkıyoruz, ama Astrid kayıp, bizim amacımız ise Astrid i bulmak.
DOĞRU HARİTA & ZORLUK SEÇİMİ
Hayatta Kalma modunda karşımıza 5 tane zorluk çıkıyor.
Seyyah = En kolay zorluk. Kaynak aşırı bol ve hiçbir hayvan kışkırtılmadığı sürece saldırmaz. Yeni başladıysanız, veya oyunu oynadınız ama en son oynadığınızdan beri uzun zaman geçti ve oyunu unuttunuz. O zaman bu zorluk sizin için.
Korucu = Seyyahın bir üstü. Kaynak bol ama hayvanlar sizi gördüğü yerde saldırıya geçer. İzciye geçmeden önce kendinizi geliştirmek için ideal.
İzci = Korucunun bir üstü. Kaynak orta çoklukta ve hayvanlar sizi gördüğü yerde saldırır.
Mütecaviz = En zor mod, kaynaklar çok az ve eğer bu modu seçerseniz istediğiniz haritayı seçemiyorsunuz. Oyun sizi rastgele zor ve kaynakların kısıtlı olduğu haritalardan birine atıyor.
NOT: Eğer soğuk ısırması hastalığına yakalanırsanız kondisyonunuzu düzeltemezsiniz. Diyelim kondisyonunuz %100, siz bu hastalığa yakalanırsanız ve soğuk ısırması sizden atıyorum %30 kondisyon düşürürse kondisyonunuz %70 olur ve bir daha düzeltemezsiniz, öyle kalır.
Soğuk ısırmasından kaçınmak ise çok basit. Bütün kıyafet giyebileceğiniz bölgelerde kıyafet olması lazım. Kondisyonu önemsiz. Yeter ki kıyafet olsun.
Eğer kıyafetsiz, açıkta bir bölgeniz varsa soğuk ısırma riski artar.
Alışkanlık = Kendi oyununuzu oluşturabilirsiniz. Zorluğu, hayvanların yaygınlığını, kaynak seviyesini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
HARİTA SEÇİMİ
Oyun zorluğunu hallettik. Şimdi gelelim harita seçimine.
GİZEMLİ GÖL (MYSTERY LAKE) (Sahil Yolu, Harap bataklık ve Dağ Kasabasına bağlanır.)
Alıntıyı görüntüle
Kaynağın en bol olduğu harita Gizemli Göl'dür. Ve en kolay haritadır, Dağ kasabası ile kapışırlar.
UYARI: Hidroelektrik Santralinde ki bir kapıdan çıkıp bir daha giremeyenleri ve ölenler varmış. Tekrar girmenin bir yolu var.
Santralin arkasında bir kapıdan çıktığınızda o kapıdan içeriye giremiyorsunuz. Kapıdan çıktığınızda sol tarafa gidin, ve oradan da geriye gidin.
Yan taraflarda kırık pencereler olacak. Oradan tekrar santrale giriş yapabilirsiniz. Başlangıç olarak tavsiye ederim.
SAHİL YOLU (COASTAL HİGHWAY) (Tatlı Vadi, Gizemli Göl ve Terk Edilmiş Topraklara bağlanır.) Alıntıyı görüntüle
Gizemli Göl'den sonra kaynağı en bol 3.harita olarak gördüğüm Sahil Yolu haritası.
Uyarı: Kırmızı ile çizdiğim bölgede sahil lootu yapabilirsiniz. Odun, balık, çubuk gibi şeyler çıkıyor ama orada ince buzlar çok fazla. Dikkatli olmalısınız. Bence değmez çünkü yanlış bir hareketinizde +15 derece ile gezerken bir anda hipotermi riskine yakalanabilirsiniz. Bazı durumlar dışında başlangıç olarak tavsiye ederim.
Sahil Yolunda çok kurt vardır ve bu yüzden eğer tecrübeli değilseniz burayı önermiyorum.
TERK EDİLMİŞ TOPRAKLAR (DESOLATİON POİNT) (Sadece Sahil Yoluna bağlanır.) Alıntıyı görüntüle
Fazla sevdiğim bir harita değil çünkü sığınak sayısı az ve küçük bir harita.
Kırmızı ile çizdiğim bölgelerde yani haritanın sonlarında sahil yolu gibi sahil lootu yapabilirsiniz ama yaparken dikkatli olun. Başlangıç olarak tavsiye ederim.
HARAP BATAKLIK (FORLORN MUSKEG) (Kesik Demiryolu, Gizemli Göl ve Kasvetli Körfez'e bağlanır.) Alıntıyı görüntüle
Burada gördüğünüz gibi kırmızı ile bir yer çizmedim, çünkü mavi renkte yani su olan yerlerin hepsinde ince buz var, bu harita ince buzları ile ünlü zaten.
Oyunda bu haritanın altında ki açıklamasında "ince buzları ile bilinen" ibaresi geçiyor.
En çok ince buz bulunduran bir harita.
Ama eğer buzlardan kaçınabilirseniz sevdiğiniz bir harita olacak çünkü kaynak açısından mutlu edici düzeyde. Başlangıç olarak tavsiye etmem.
İnce buzlar fazla ve vahşi hayvanların sayısı da biraz yüksek, tecrübeli oyuncular bile zaman zaman ince buzlara kaybedebiliyor.
TATLI VADİ (PLEASANT VALLEY) (Sahil Yolu ve Bozkurt Dağına bağlanır.) Alıntıyı görüntüle
Kırmızı ile işaretleme yapmadım çünkü daha önce hiç ince buz görmedim ve gören birisini de bulamadım.
Ama yine de mavi bölgelerden geçerken dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
Kaynak açısından Gizemli Göl ve Dağ Kasabası kadar iyi olmasa da güzel itemler bulabileceğiniz bir harita.
Eğer mütecavız modunda oynuyorsanız, mütecavız modu sizin harita seçmenize izin vermeden direk bu bölgeye veya şimdi açıklayacağım Bozkurt Dağı haritasında ki ıssız bir yere atacak. Bazı durumlar dışında başlangıç olarak tavsiye ederim.
Kaynaklar ve mekanlar buraya bağlanan Sahil Yoluna göre daha az ama ben oyunu biliyorum hayatta kalabilirim diyorsanız tavsiye ederim.
Burada da gördüğünüz gibi kırmızı ile bir bölge çizmedim çünkü ince buza rastlamadım.
Mavi ile işaretlediğim bölge içinde ki gri bölgeye yani uçağa gidebilirseniz sizi tebrik ediyorum, çünkü kaynak açısından en iyi bölge orası.
Haritanın tamamı aslında kaynak açısından Gizemli Göl ile kapışabilir ama çok halat, tırmanma ve emek gerektiren bir harita.
Ve zor olması da Gizemli Göl haritasına göre bir eksiyi oluşturuyor Bozkurt Dağında. Başlangıç olarak tavsiye etmem.
Kaynak zirvede ki uçağın içinde ki kutularda bol olsa da sadece ondan ibaret. Mekan az, tırmanma halatı gerektiriyor ve karışık. Haritada 3 tane düzgün yer var ama onlardan uzakta olduğunuzda yanınızda ateş yakmak için gereken malzemeler yoksa ve fırtına başladıysa GG'siniz demektir. Eğer başlar başlamaz direk Tatlı Vadiye veya Kül Kanyonuna giderseniz o zaman tamam.
Bir diğer adı olan Milton olarak ta bilinir.
Kaynak açısından en iyi 2.harita ve Gizemli Göl kadar geçmesi kolay bir harita. Hatta Gizemli Göl'ü geçtiği yerler zaman zaman oluyor.
Bu haritayı çakma Gizemli Göl veya Gizemli Göl V2.0 olarak düşünebilirsiniz. Başlangıç olarak tavsiye ederim.
KESİK DEMİRYOLU (BROKEN RAİLROAD) (Harap Bataklık'a bağlanır.) Alıntıyı görüntüle
Kaynak olarak Terk Edilmiş Toprakların bir tık gerisinde diyebilirim bu harita için.
Harap Bataklık'ın devamıdır, tek bağlandığı yer Harap Bataklık. Harap Bataklık'a uğrarsanız buraya da bir bakın derim. Çok bir şey beklenmemesi gerek ama zoru seviyorsanız veya boş yer bırakmak istemiyorsanız düşünülebilir. Başlangıç olarak tavsiye ederim.
Zorluk açısından Bozkurt Dağı ile kapışabilecek potansiyele sahip.
Amerika geyiği bulamazsanız ve çanta yapamazsanız, burada hazır yapılmış bir çanta var, onu alabilirsiniz.
Kaynak olarak yüzü güldüren bir potansiyeli yok.
Buz mağaralarının olduğu tek harita. O buz mağaralarının içinden pek bir şey çıkmıyor ama SS almak için güzel bir yer bence. Başlangıç olarak tavsiye etmem.
Kaynak yok denecek kadar az. Ben seyyahda buraya gitmiştim çok az kaynak vardı. Başlayınca Dağ Kasabasına ulaşmaz iseniz GG.
KASVETLİ KÖRFEZ (BLEAK INLET) Alıntıyı görüntüle
İnce buzlara çizdiğim bölgelerde rastladım sahil lootu yapılır mı bilmiyorum ama bu haritada.
Kaynak açısından güzel bir harita. Ama biraz uğraştırıcı. Haritada Radio Tower diye belirtilen yere gidebilirseniz atölyenin kapı kodunu almış olursunuz. Yolunuzu bulamadıysanız veya nereden gideceğinizi bilmiyorsanız şu videoyu izleyin derim:
Böyle oyunlarda uzun mesafe git-gel işlerini sevmediğim için bu haritayı fazla sevmiyorum. Bazı durumlar dışında başlangıç olarak tavsiye ederim.
Bu haritada ki en beğenmediğim özellik atölye kapısını açan kodun radyo kulesinde bulunması ve radyo kulesine başka bir haritadan gelerek çıkılabilmesi. Siz burada başladıysanız radyo kulesine ulaşmak için Harap Bataklığa, oradan Gizemli Göl'e (Gizemli Gölden halat almayı unutmayın) oradan da Dağ Geçidine gitmeniz gerekiyor. Atlayarak giderim halata ihtiyacım yok gibi bir şeyi sakın ama sakın düşünüp gerçekleştirmeyin, bende öyle yapmıştım ve ölmüştüm. Aşağıya inmenin tek yolu halat. Oradan sonrası basit zaten. Eğer yanınıza 2 halat alma imkanınız var ise mükemmel olur.
I made my own map version using the same style that Stray Wolf and Whiteberry did.Ash Canyon MapAnimal & object spawn depends on game difficulty.Complete MapAll information gathered, including hidden caches, loot, ropes, collectibles, starter locations and corpses.Explorer MapIncludes
gameplay.tips
Harita hakkında hiçbir bilgim yok ve hiç oynamadım.
GEÇİŞ HARİTALARI Oyunda büyük haritaları birbirine bağlayan küçük bölgeler vardır. Bunlara geçiş haritaları diyoruz.
DAĞ GEÇİDİ (RAVİNE) (Gizemli Göl-Sahil Yolu & Gizemli Göl-Kasvetli Körfez) Alıntıyı görüntüle
Başlıkta da dediğim gibi Gizemli Göl'ü Sahil Yolu ve Kasvetli Körfez'e bağlar.
Kasvetli Körfez'e nasıl gidileceğini görmek için Kasvetli Körfezi anlattığım yerde ki videoyu izleyebilirsiniz.
Sahil Yolu'na gitmek basit.
Sahil Yolu'ndan Gizemli Göl'e gidiyor.
HİDROELEKTRİK SANTRALİ VE ÇEVRESİ (CARTER HYDRO DAM & ENVİRONS) Alıntıyı görüntüle
Geçiş bölgesi değil ama üstte ki büyük haritaların yanına eklemek istemedim.
OLD ISLAND CONNECTOR (Sahil Yolu-Terk Edilmiş Topraklar) Alıntıyı görüntüle
Sahil Yolu ve Terk Edilmiş Topraklar'ı birbirine bağlayan küçük bir bölgedir.
How to get from Coastal Highway to Desolation Point via Commuter's Lament & Crumbling Highway in our The Long Dark Game Guide tutorial. Subscribe for more: h...
www.youtube.com
ABANDONED MİNE (Sahil Yolu-Tatlı Vadi) Alıntıyı görüntüle
Sahil Yolu ve Tatlı Vadi'yi birbirine bağlayan bir mağaradır.
Harita kısmını da hallettik, şimdi gelelim oyuna.
Oyuna başladığınızda sizde mevcut olan kaynak çok az olacak, siz ölmemek için etrafınızda ki sığınaklardan kaynak toplamanız gerekecek. Alıntıyı görüntüle
Sarı ve yeşil ile çizdiğim yerleri oyunda ekranda sol alt bölgede göreceksiniz.
Bu bölgeye "I" tuşuna basıp, yukarıda ki bölümlerden insan işaretine basarak gelebilirsiniz.
Çizdiğim yerlerde ki barları çok düşürmemeye özen gösterin, özellikle de yeşil ile çizdiğim kısımı düşürmemeye çalışın.
Eğer yeşil ile çizdiğim bölge yani ana kondisyonunuz 0 olursa ölürsünüz.
Yükseltmenin yolu, açlık ve susuzluk barını fullemek veya mevcut hastalıklarınızı tedavi etmektir.
Sarı kısımları düşürürseniz çıkarmanın yolları basit.
Termometre yani soğukluk barı düşerse üşüyorsunuz demektir, sıcak alanda kalmaya çalışın veya ateş yakın.
Göz simgesini yani uyku barını yükseltmek için uyumanız gerekiyor, bunu da oyunda yanınızda gelen uyku tulumu ile halledebilirsiniz.
Maksimum 12 saat oynayabilirsiniz, ama uyuduğunuz her saatin gün içinde ki zamana da etki ettiğini unutmayın.
Damla işareti ise susuzluğu ifade eder, su veya sıvı bir şey tüketerek barı yükseltebilirsiniz. Ama yiyecek olarak tükettikleriniz susuzluk durumunuzu etkiliyor.
Mide işareti açlığı ifade eder, açlık barını yükseltmek için herhangi bir şey yemek yeterli.
Oyuna başladığınızda maksimum taşıyabileceğiniz kapasite 30 kilodur ama siz aslında 40 kiloya kadar taşıyabilirsiniz, daha fazlasında koşamaz, 60 a yaklaştığınızda hareket edemezsiniz.
Eğer 72 saat boyunca açlık barını %60 ın altına düşürmemeyi başarırsanız, taşıyabileceğiniz kapasite 5 artar yani 35 olur, açlığı çok düşürmediğiniz sürece de 35 kalmaya devam eder.
Kapasiteyi 35 yaptığınızda maksimum 45 e kadar taşıyabilirsiniz. Eğer mevcut kapasiteniz "45.01" yani 45 kiloyu 1 gram bile geçse koşamazsınız, 55 ve üstünde ise hareket bile edemezsiniz.
3: Ok ve Yay Alıntıyı görüntüle Alıntıyı görüntüle
Bu üç silahın çıkma ihtimali olduğu yerler vardır, ama tekrar söylüyorum. Çıkma olasılığı. Yani çıkabileceği bir bölgeye gittiğinizde orada bulamayabilirsiniz.
Gelelim oyunda ki avlayabileceğimiz hayvanlara ve onları öldürmenin yollarına.
Ayı: Alıntıyı görüntüle
Öldürmenin yolları:
3 kere altıpatlar, tüfek veya yay ile tam kafasına ateş etmek,
Herhangi bir yerini yay, altıpatlar veya tüfek ile vurup biraz bekleyip kan kaybından ölmesini sağlamak, (tavsiye etmem öleseye kadar kaçacaktır yerini zor bulursunuz)
Herhangi bir yerine ok, altıpatlar veya tüfek ile öleseye kadar ateş etmek
Sizi bir kere yakalarsa saldırısını bitireseye kadar hareket edemezsiniz, kondisyonunuzu bayağı bir düşürür.
Kurt gibi her yerde çıkmaz. Bir haritada en fazla 3 hadi zorlasan 4 tane çıkar.
Kurt: Alıntıyı görüntüle
Öldürmenin yolları:
1 kere kafasına yay, altıpatlar veya tüfek ile ateş etmek,
Yay, altıpatlar veya tüfek ile rastgele bir yerini vurup kan kaybından ölmesini sağlamak (önermem)
Herhangi bir yerine öleseye kadar yay, altıpatlar veya tüfek ile ateş etmek
Kurt saldırısından nacak, bıçak, altıpatlar veya direk boğuşarak kurtulabilirsiniz. En etkili olan alet çekiç aletidir. 2.00 KG bir ağırlığı var. Silahınız yoksa kurttan en çabuk şekilde kurtulmak için çekici tercih etmelisiniz.
Bir bölgede bir kaç geyik ve bir kurt görüyorsanız hepsine teker teker mermi harcamayın. Kurtu geyiklerin olduğu yöne doğru kovalayın, kurt onu gördüğü gibi saldıracaktır. Sonra kurtun yanına gidip bir sonraki geyiğe yollayabilirsiniz. Sizin 5 mermi harcamanız gerekiyorken 1 mermi harcarsınız o da kurt için. 4 mermiyi tasarruf etmiş oldunuz.
Bozkurt:
Alıntıyı görüntüle
Uyarı: Sadece "Kasvetli Körfez" haritasında çıkar.
Yeni bir post veya başka bir eşya vermez, kurt ile tamamen aynıdır.
En önemli farkları, bozkurtların grup halinde saldırmasıdır. Mavi renkte olan denizci fişeği sizi korur, size saldıramazlar. Sadece yanınızda 3-5 kurt grup oluşturup beklerler.
Öldürmenin yolları:
Bir üstte ki konumuz olan kurt için yazdıklarım bozkurt için de geçerli.
Geyik: Alıntıyı görüntüle
Öldürmenin yolları:
Kurt için yazdıklarım geyik için de geçerli.
Size saldırmaz. Sizi gördüğü yerde sizden kaçar. Haritalarda hazır geyik ölülerinin etleri sizin vurduğunuz veya kurtun öldürdüğü leşlerin etlerinden daha azdır.
Amerika geyiği: Alıntıyı görüntüle
Ayı için yazdıklarım amerika geyiği için de geçerli.
Size saldırırsa, kaburgalarınız kırılır ve kaburga kırığı koşamamanıza sebep olur.
Bu yüzden bu hayvana dikkat edin.
Oyunda çok zor görürsünüz. Çok nadir çıkan bir hayvan.
Soyulmuş ağaç görürseniz orası amerika geyiğinin çıkma bölgesidir.
Eğer bulursanız tebrikler, çünkü postundan çanta yapılabiliyor. Bu çanta mevcut kapasite sınırına 5.00 Kg ekler. Oyunda ağırlık hayati öneme sahip olduğu için bu çanta size ilaç gibi gelecek.
Ama Seyyah yerine başka bir modda olur da görürseniz ve silahınız yoksa topuklayın derim.
Tavşan: Alıntıyı görüntüle
Öldürmenin yolları:
Her silah ile tek bir vuruşta yer farketmeksizin öldürür ama tavşan için mermi veya ok harcamanıza hiç gerek yok, bir taş ile sersemletip boynunu kırabilirsiniz.
Sonra sizindir.
Saldırmayan bir hayvandır, sizi gördüğü yerde kaçar.
Hazır hayvanların konusunda iken bir konuya daha değinmek istiyorum. Üstünüzde bulunan hayvan leş parçaları veya etler yüzünden kokmanız.
Bir eti, bağırsağı, postu aldığınız zaman oyunda üstte 3 tane çizgi vardır ve bunlardan bir tanesi, 2 tanesi veya hepsi beyazdır. Kalanlar da boştur.
Bunun anlamı, üstünüzde ki hayvan ürünlerinden dolayı kurtları kendinize ne derece çektiğinizi gösterir.
O üstte çıkan bir çizgi bile hayati öneme sahiptir. Çok uzakta olan bir kurt sizi görmezken o çubuklardan biri bile dolduğunda kurtun size yavaş yavaş yaklaştığınızı görebilirsiniz.
Ve bu kokmanıza neden olan en önemli eşya bağırsak dır. Bağırsağı bir leşten veya daha önce koyduğunuz bir yerden aldığınızda bağırsak 1 tane bile olsa o çizgilerden biri anında dolar. Etlerde ve balıklarda bir tane aldığınızda bar dolmaz. Ama çok fazla alırsanız kokma derecesi artar.
Bu yüzden Seyyah haricinde ki zorluklarda leş toplarken hayvanı tamamen sömürüp gitmeyin, çünkü yakında kurt spawn alanı varsa kendinizi onlara hedef yapmış olursunuz. Bu yüzden en başta mümkünse et ve postu, en sonunda da tekrar gelip bağırsakları toplamalısınız.
NOT: Eğer Seyyah modunda oynuyorsanız bozkurt, amerika geyiği, kurt ve ayılar siz onlara zarar vermediğiniz sürece saldırmaz.
Eğer hiç zarar vermeden sadece yanından geçerseniz sizden korkup kaçarlar.
Ama başka modlarda sizi gördükleri anda direk saldırıya geçerler. Bu yüzden ilk kez oynarken seyyah zorluğunu tavsiye ederim.
ATEŞ YAKMA, KAYNAK ÜRETME
Hayatta kalma oyunlarının vazgeçilmez olanlarından biri de ateş yakmak.
Hadi gelin nasıl ateş yakılır bir bakalım.
Öncelikle, oyunda "Space" tuşuna basılı tutun, karşınıza bir menü gelecek.
Siz mouse imlecini ekranda ki ateş simgesine getirip basın, sonra ateşi koymak için uygun bir yer bulun.
Eğer ateşi yakamıyorsanız bunun iki sebebi vardır;
1- Etrafta çok rüzgar vardır
2- Ateş yakmak için gereken malzemelere sahip değilsinizdir.
Eğer kapalı bir mekanda bir soba, ocak gördüyseniz, bu sefer sadece gereken malzemelerin sizde bulunması lazımdır.
Kapalı mekanda olduğunuz için rüzgar size etki etmez.
Ateşi yaktıktan sonra yemeğinizi pişirebilir, üşüdüyseniz yanında durabilirsiniz. Orası size kalmış.
Ateşi yaktığınızda onun bir süresi vardır, o süre bittiğinde ateş de söner.
Ateşin bitmesine 2 saat var diyelim, siz de 2 saat uyudunuz ateşin yanında. Ama kalkınca bir baktınız, ateşin bitmesine 1 saat kalmış.
Bunun nedeni, ateşi soğuk mekanda yakmanızdır. Hava soğuk olduğu için ateş geç söner, yani belirtilen süre soğuk ortamda doğruyu göstermez.
Veya bunun tam tersi, ateşin bitmesine yine 2 saat var ama bu süre çok hızlı azalıyor!
Bunun nedeni ise, ateşi yaktığınızda orada fırtınanın mevcut olması veya rüzgarların artmasıdır, bunun yüzünden ateş çabuk söner.
Yani 4 saatlik ateşim var, bende 4 saat uyuyayım hiçbir şey olmaz demeyin, bir bakmışsınız ateş 4 saatten kısa sürede bitmiş, yani siz hala uyurken, ve ekranda ki sonsuz karanlığa daldın yazısı ile karşı karşıyasınız!
Bu durumlara dikkat etmelisiniz, her şeye güvenmeyin.
Bir kaç önemli taktik:
Zorluk farketmeksizin oynadığınız oyunda gördüğünüz bütün kıyafetleri alın, "TOPLA" butonu yani parçala butonuna envanterden basınca size kumaş, deri veya ikisini birden verir, bunları mevcut kıyafetlerinizi tamir ederken kullanabilirsiniz, böylece de az üşürsünüz.
Envanterde yemeklerin yanında Alıntıyı görüntüle bu işareti yani yemeğin kondisyonunu göreceksiniz, bu her yemekte örnekte ki gibi 90 olmaz,değişir.
Bu değerin 20% nin altında olduğu bir yiyecek görürseniz onu yemeyin, Gıda Zehirlenmesi hastalığına yakalanırsınız.
Bir ateşte su yapmak için kar erittiğinizde içilmez bir su çıkar ve açıklamasında "seni hastalandırabilecek su" yazar.
Sağlıklı bir su elde etmek için o içilmez suyu pişirmeniz gerekir.
Eğer olur da bilmeden o içilmez suyu içerseniz Dizanteri hastalığına yakalanırsınız.
Kurt, Amerika geyiği veya ayı avladığınızda etini pişirseniz bile yediğinizde düşük bir ihtimal de olsa Parazit hastalığına yakalanma ihtimaliniz var. Ateşlerde et pişire pişire yeteneğinizi geliştirdiğinizde bu etlerden parazit olma riskiniz azalıyor.
Eğer ok yapmak istiyorsanız "Ok Başı" na ihtiyacınız var ve bunu yapmak için de tav ocağına ihtiyacınız var.
Tav ocakları 2 haritada vardır, Terk Edilmiş Topraklar ve Harap Bataklık.
Oyunda ki kırık okları toplayarak da ok başı elde edebilirsiniz, ama her zaman karşınıza kırık ok çıkmaz.
Bu yüzden bu tav ocaklarına ihtiyacınız var, bunları da dediğim 2 haritada bulabilirsiniz.
Yapmanız gereken, ocak 150 dereceye ulaşana kadar yakıt ekleyin. 150 derece veya daha üstü bir sıcaklığa ulaştığınızda ok başını yapabilirsiniz.
Gereken şey, hurda metaldir.
Ve en önemlisi; Oyunda mutlaka plan ile hareket edin, hiçbir plan yapmadan hareket etmeyin.
Plan yapmanız sizin yararınıza olur, örneğin bugün şurada kalayım yarın şurayı lootlarım bir iki gün orada kalırım daha sonra mermi aramaya giderim gibi.
Eğer ölmek üzereyseniz ve yanınızda ki ilaçlar veya yiyecekler bittiyse, o zaman plan yapmadan yardırın tabi, ama durduk yere rastgele hareket etmeyin derim, bir fırtına yüzünden bütün kaydınız çöp olur, kaybolabilirsiniz.
SIĞINAKLAR
Oyunda sığınaklar vardır, bu sığınakların içinde sadece bir türden bir çok eşya vardır.
Sığınaklar sadece Gizemli Göl ve Tatlı Vadi haritasında çıkarlar.
Sığınakların konumlarına şu videoyu izleyerek bakabilirsiniz.
BİRBİRİNE BAĞLANAN HARİTALAR
Haritaların görsellerine bakarak nereden nereye gidebileceğinizi görebilirsiniz, ama eğer yolunuzu bulamadıysanız bu videoya bakmanızı öneririm.
Bu video biraz eski olduğu için bütün haritaların geçişlerini göremeyeceksiniz, ama üstte ki harita görsellerine bakarak yolunuzu kolayca bulabilirsiniz.
THE LONG DARK MÜCADELELER
Gelelim hayatta kalma modundan farklı olan mücadele moduna.
Burada ki amacımız, Seçtiğimiz senaryoyu ölmeden bitirmektir.
Burada karşınıza bir kaç senaryo çıkacak.
Hayatta kalma modundan sağ çıktığınızda meydan okumak ve kendinizi test etmek istiyorsanız bu senaryoları oynayın derim.
KAPANIŞ
Evet, rehberim burada bitti, okuyanlara teşekkür ederim.
Umarım faydalı olmuştur.
Rehberi takipte kalın. Sürekli geliştireceğim.
Eksik bir şey gördüyseniz konuya veya bana özelden yazabilirsiniz.
Eğer The Long Dark ile ilgili bana başka bir şey sormak istediğiniz bir şey var ise özelden veya bu konunun altına sorunuzu sorabilirsiniz.