Çözüldü✓ İncehesap'tan alınan AOC monitörde ölü piksel çıktı

aksini iddia eden olmadı ki hocam yazanlar bunun için yazıyor zaten ortada sorun çıkaran yok sorun olmuş gibi bunları tekrar tekrar yazmanız asıl sorun. firma zaten ürünü iade alacak almazsa da hakkınızı arayacaksınız normal bir süreç bu lakin firma size ters bir hareket yapmadan "hakkımı savunurum" tarzında konuşmanızı doğru bulmuyorum. evet ürünleriniz kusurlu gelmiş evet firma neredeyse kesin olarak bu ürünleri değiştirecek, hayır bu konuda insanların deneyimlerini sorup bilgi almanızda bir sorun yok, evet firma size ters bir hareket etmediği için yasal yollar ile ilgili söylemleriniz gereksiz. buna örnek vermek gerekir ise düşününki bir ürün alıyorsunuz bir esnaftan siz parayı verirken esnaf diyor ki "parayı vermediğin taktirde yasal yollara başvururum beni ilgilendirmez" bu durumda demezmisiniz zaten parayı veriyorum ne alaka? bu niye alakasız ve yersiz bir şey söylüyor diye? sizin durumunuzda bu. sorun çıkmayacak duruma sorun çıkarsa zaten şunu bunu yaparım demek. ayrıca satıcı firma da sizden gelen bozuk ürünü üreticiye bana bozuk ürün vermişsin diyerek geri veriyor satıcı içinde bir sorun yok yani.
Aslında konuda ilk değişim hakkındaki bilgileri detaylıca paylaşmamamdan ötürü bu tavrımı anlayamadığınızı düşünüyorum. Geçmiş değişimin detaylarını vermediğim için benim hatam var, kusura bakmayın. Burada ilk değişim talebine dair süreci kısaca izah edeyim.

Öncelikle monitör teslim edildi ve kutudan çıkardığımda bu manzarayla karşılaştım:
monitör.webp
Tabii bunu görünce direkt değişim için destek talebi oluşturdum.

Talebe olumsuz bir dönüş oldu ve gelen cevap şu şekildeydi:
destek1.webp

Bu mesajı görünce direkt olarak İncehesap müşteri hizmetlerini arayıp müşteri temsilcisiyle konuştum ve durumu kendisine açıkladım, bana tekrar bir talep oluşturmamı ve geri gönderim kodu istememi söyledi. Ardından talep oluşturdum ve geri gönderim kodu verildi, ürünü kendilerine geri yolladım.

İkinci talebe dair gönderilen cevap ise şu şekildeydi:
1763774866300.webp

Kutudaki bahsedilen ve tutanak tutulması beklenilen "hasar":
20251115_011201.webp
Yani buna kimse hasar bile demez. Ülkedeki kargocular zaten malum, ürünü teslim edip kaçıyor hemen. Kargocu bu kadar ufak bir ezik için tutanak tutmuyor. Bu cevap geldikten sonra tekrar müşteri hizmetlerine ulaşıp kargo firmasının herhangi bir şekilde tutanak tutmadığını belirttim ve ezik diye bahsedilen kısmın, panel kısmıyla alakası bile olmadığını kendilerine açıkladım. Sonrasında servis kaydı açıldı ve 1 gün sonrasında değişim onayı verildi.

Değişimi yapılan ürünün ardından, değişim ürününün de "ayıplı" olarak gelmesi insanı tabii ki geriyor. Yani bu durum zamanımı da çalan bir durum sonuçta süreçle ben ilgileniyorum. Genel olarak internet üzerindeki ölü pikselle ilgili değişim taleplerine baktığınızda da firmaların kırk takla atmaya çalıştığını görebilirsiniz, bu yazdıklarım tamamen bunlara ithafen.
 
Son düzenleme:
Konuşma şeklimde gördüğün problemi düzgünce açıklarsan sana da cevabını düzgünce verebilirim, konuşma şeklim ve üslubum gayet yerinde.

Bunu hangi mesajımdan çıkardın acaba? Hiçbir yazımda firmaya karşı bu tarz bir itham bulunmuyor.

Esnaf olsan senin dükkanına geleceğimi düşündüren ne oldu acaba? Esnaf olsaydın ve müşterin böyle bir durum yaşasaydı değişim yapmıyorum; iade almıyorum dediğin anda THH'ye başvurulurdu ve karar tüketici lehine çıkardı, sen de paşa paşa o iadeyi de değişimi de yapardın.
Adam nasıl çıldırdiysa birkaç saat arayla yazıp yazıp duruyor. Haklısın kankam ben yanlışım kusura bakma
 
Yaşadığınız durum kötü, aynı şeyleri yaşamak istemezdim. Ek olarak diliniz çok keskin hocam gerek yok. Yaşadığınız sıkıntıya veriyorum tavrınızı. Umarım en kolay şekilde halledersiniz.
 
Bugün monitörü kargo firmasına teslim ettim, artık hatasız monitörle değişim olacağını umuyorum.
 
İncehesap'a yolladığım ürün Türkiye'deki AOC servisi olan TECPRO'ya salı günü teslim edilmiş. Bugün TECPRO'yu arayıp kendileriyle servis durumu hakkında görüşme sağladığımda üründe herhangi bir soruna rastlanmadığı ve monitörün sürüm güncellemesi yapıldığı söylendi, yarın veya ertesi gün ürün kargoya teslim edilecekmiş. Bakalım gelen monitörde hala aynı noktadaki ölü piksel duruyorsa önce İncehesap'la bu durum hakkında konuşacağım, ardından THH başvurusunu yapıp hukuki süreci başlatacağım.

Yani ben başıma gelecek olayı biliyorum burada gelip firma savunması yapan arkadaşların da başlarına aynı durumların gelmesini temenni ediyorum, başlarına gelince artık bu firmaların ne kadar işbilmez olduğunu ve sorunlara çözüm odaklı yaklaşmadıklarını kendileri de fark edeceklerdir.
 
incehesaptan aldıysan geçmiş olsn zaten. işte bu yüzden her zaman her yerde amazon.
 
Monitör bugün teslim edilmiş. Ben, İstanbul'da olmadığım için şu an ölü piksel testini yapamıyorum ancak monitörde herhangi bir fiziksel hasar olmadığından emin olmak için kutuyu videoya çektirtip açtırdım. İstanbul'a döndüğümde monitördeki sorun aynı noktada duruyor mu onu kontrol edeceğim ve eğer sorun devam ediyorsa vakit kaybetmeden THH sürecini başlatacağım. Ama süreci başlatmadan önce son bir ikaz olarak İncehesap'a mesaj atacağım ve müşteri hizmetlerini arayıp THH sürecini başlatacağımı, kendilerine son bir kez değişim yapıp yapmayacaklarını soracağım. Olumsuz bir cevap aldığım senaryoda direkt olarak servis raporu, kutu açma videosu, fatura ve ölü piksele dair görsellerle birlikte THH sürecini başlatacağım.

Tecpro'nun verdiği servis raporu:
1000052859.webp
 
Son düzenleme:
Monitörü bugün inceledim ve sağ üstteki lekenin kaybolduğunu ancak monitörün orta alt kısmında ve sol alt kısmında yeni siyah lekeler mevcut olduğunu tespit ettim. Bu lekelerin teknik olarak ölü piksel olabileceğini düşünmüyorum. Sağ üstteki lekenin geçmesi ve yeni lekelerin ortaya çıkması bunu kanıtlar nitelikte, sonuç olarak biliyoruz ki ölü pikseller kendi kendine kaybolamaz. Ayriyeten tamamen siyah bir arka plan üzerinde dikkatli bakılınca ekranın gösterdiği siyah renginden daha da siyah olan lekeleri görebiliyorum, bildiğim kadarıyla ölü pikselin siyah arka plan üzerinde de gözükememesi gerekiyor. Servis raporunda beyan edilmemesine rağmen monitörün kasasının açıldığını ve panel içinde toz, kir kaldığını düşünüyorum.

Monitör içinde sıkışmış toza dair internette bulduğum bir görsel:
a (1).webp

Benim monitörümdeki panel içinde sıkışmış toz olduğunu düşündüğüm lekelere ait görseller:
c.webpd.webpa.webpb.webp

Tabii bu durumun ardından bugün saat 19.00 civarında iade isteğiyle destek talebi oluşturdum. Bunun üzerine çok geçmeden müşteri hizmetleri tarafından "mesai saatleri dışında olunmasına rağmen" cevap geldi ve yazının başına "***** Hanım dikkatine" ibaresi İncehesap tarafından eklendi. Kısacası bu ibarenin, bir yetkilinin durumla ilgilenmesi ve sonucunda iadenin sağlanması anlamına geldiğini düşünüyorum. Yine de 1 aydır tarafıma sorunsuz monitör sağlanamaması gerçekten İncehesap'ın büyük bir ayıbıdır. Sonuna kadar uğraşmadığınız sürece Türkiye'deki çoğu satıcı müşteriyi başlarından savmaya çalışmakta. Böyle durumlarda hakkınızı sonuna kadar kesinlikle arayın.

Oluşturduğum destek talebi:
Ekran görüntüsü 2025-12-05 235924.webp

Süreç hakkındaki güncellemeleri iade süreci tamamlanana dek paylaşmaya devam edeceğim.
 
05.12.2025 tarihinde oluşturduğum ve "THH'ye başvuracağımı açıkça belirttiğim" destek talebime çok kısa süre içerisinde cevap gelmiş ve konu bir yetkiliye iletilmişti. Cevapta tarafıma iletilen iade kodu ile monitörü tekrardan İncehesap'a gönderdim. Kutunun dışına ve içine de ayrıca yazdığım notları yapıştırdım. Notların içeriğinde kesinlikle değişim/onarım istemediğimi, monitörün yetkili servise gönderilmesini de kesinlikle kabul etmediğimi ve 6502 sayılı kanun kapsamında direkt olarak bedel iadesi talep ettiğimi belirttim. Bunun sonucunda 08.12.2025 tarihinde İncehesap'a teslim edilip servis girişi yapılan monitörün iadesi 09.12.2025 saat 16.21'de onaylandı.

Sonuç:
1000054027.webp
 
Hadi gözünüz aydın hocam :D
 
18.12.2025 saat 16.43 itibarıyla iade hâlâ yapılmadı, 7. iş gününün sonuna gelmek üzereyiz. Olayın en başında paneli sorunlu monitörü değiştirdikten sonra gelen monitörün de sorunlu çıkması, ardından kendilerine yolladığım kusurlu üründe 'sorun yok' demeleri ve üstüne bir de iade sürecini bu kadar uzatmaları; gerçekten gördüğüm ve yaşadığım en büyük firma rezaletlerinden biri. Artık bu iş bilmezlikleri ve berbat süreç yönetimleri beni şaşırtmıyor. Kesinlikle bir daha 1 kuruşa bile bir şey satsalar almayacağım; ömrümün sonuna kadar uzak duracağım bir firma.

@B1L0 gözümüz tam olarak aymadı hâlâ :)
 
  • İnanılmaz
Reaksiyonlar: B1L0
18.12.2025 saat 16.43 itibarıyla iade hâlâ yapılmadı, 7. iş gününün sonuna gelmek üzereyiz. Olayın en başında paneli sorunlu monitörü değiştirdikten sonra gelen monitörün de sorunlu çıkması, ardından kendilerine yolladığım kusurlu üründe 'sorun yok' demeleri ve üstüne bir de iade sürecini bu kadar uzatmaları; gerçekten gördüğüm ve yaşadığım en büyük firma rezaletlerinden biri. Artık bu iş bilmezlikleri ve berbat süreç yönetimleri beni şaşırtmıyor. Kesinlikle bir daha 1 kuruşa bile bir şey satsalar almayacağım; ömrümün sonuna kadar uzak duracağım bir firma.

@B1L0 gözümüz tam olarak aymadı hâlâ :)
ne bahtsız piyadeymişsin üstad :D
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,176,414
Mesajlar
10,604,179
Üyeler
186,738
Son üye
Yusufenes1643
Geri
Top