Sessiz ve Premium Sistem Topladım, Fikirlerinizi Alayım

Katılım
5 Aralık 2022
Mesajlar
15
Reaksiyon skoru
7
Herkese merhaba,


Yeni bir sistem toplamayı planlıyorum ve özellikle sessizlik, düşük sıcaklık ve premium kalite benim için en önemli kriterler. FPS odaklı sıradan bir kurulumdan ziyade, uzun ömürlü, stabil ve “rahat çalışan” bir sistem hedefliyorum.


Parçaları tek tek seçerken mümkün olduğunca denge ve kaliteye odaklandım. Sistemim şu şekilde:


  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Soğutma: Noctua NH-U12A chromax.black
  • Ekran Kartı: ASUS GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 Noctua OC Edition
  • Kasa: HAVN BF 360 Flow Black
  • RAM: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) DDR5 6000MHz CL30 (EXPO)
  • Anakart: (X870E / B850 Creator arasında kararsızım, yorumlara açığım)

Burada özellikle ekran kartı konusunda küçük bir parantez açmak istiyorum.


RTX 5080 tarafında tüm modeller performans olarak zaten birbirine çok yakın. Günün sonunda farkı belirleyen şeyler;


  • soğutma kalitesi
  • fan sesi
  • VRM/PCB kalitesi
  • uzun süreli yük altında stabilite

Bu yüzden benim gözümde ASUS Noctua RTX 5080 OC Edition, bu segmentte en “mantıklı premium” kartlardan biri. Sessizlik odaklı bir sistem kurduğum için de tercihimi bu yönde kullandım.


Açıkçası bu seviyede ekran kartlarında RGB, agresif tasarım ya da marka farkından çok; gerçek kullanımda sessizlik ve sıcaklık değerleri benim için daha önemli.


Sizce sistem genel olarak nasıl?


  • Anakart seçimi
  • RAM uyumu
  • Kasa hava akışı
  • NH-U12A’nın 9800X3D için yeterliliği

özellikle bu konularda yorumlarınızı merak ediyorum.


Her türlü fikir ve eleştiriye açığım
 
Mükemmel olmuş. Anakart konusunda bütçen yeterliyse X870E öneririm. Bütçeni fazla zorlamak istemiyorsan B850 de alınabilir. Zaten oyunlarda FPS'e çok büyük bir katkısı yok. Şimdiden hayırlı olsun, güzel sistem olmuş.
 
noctua odaklı gitmişsin ama bence saçma fiyatlardan satılıyor. ortalama bir 5080 70 bin lira fiyattayken noctua 5080 neredeyse 100 bin lira. aradaki 30 bin liraya değecek fark var mı? kesinlikle yok. sessizlik istiyorsan da gerek yok. gerekli ayarlar ile sessizliği yakalamak mümkün. işlemci soğutucu da aynı şekilde. noctua'nın namı var tabii ki ama fiyatlandırma direkt kazıklama amaçlı onu söyleyeyim. seçtiğin parçalardan bütçe sıkıntısı olmadığını anlayabiliyorum ama yine de verdiğin paranın nereye gittiğini bilmen önemli bence.
 
Herkese merhaba,


Yeni bir sistem toplamayı planlıyorum ve özellikle sessizlik, düşük sıcaklık ve premium kalite benim için en önemli kriterler. FPS odaklı sıradan bir kurulumdan ziyade, uzun ömürlü, stabil ve “rahat çalışan” bir sistem hedefliyorum.


Parçaları tek tek seçerken mümkün olduğunca denge ve kaliteye odaklandım. Sistemim şu şekilde:


  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Soğutma: Noctua NH-U12A chromax.black
  • Ekran Kartı: ASUS GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 Noctua OC Edition
  • Kasa: HAVN BF 360 Flow Black
  • RAM: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) DDR5 6000MHz CL30 (EXPO)
  • Anakart: (X870E / B850 Creator arasında kararsızım, yorumlara açığım)

Burada özellikle ekran kartı konusunda küçük bir parantez açmak istiyorum.


RTX 5080 tarafında tüm modeller performans olarak zaten birbirine çok yakın. Günün sonunda farkı belirleyen şeyler;


  • soğutma kalitesi
  • fan sesi
  • VRM/PCB kalitesi
  • uzun süreli yük altında stabilite

Bu yüzden benim gözümde ASUS Noctua RTX 5080 OC Edition, bu segmentte en “mantıklı premium” kartlardan biri. Sessizlik odaklı bir sistem kurduğum için de tercihimi bu yönde kullandım.


Açıkçası bu seviyede ekran kartlarında RGB, agresif tasarım ya da marka farkından çok; gerçek kullanımda sessizlik ve sıcaklık değerleri benim için daha önemli.


Sizce sistem genel olarak nasıl?


  • Anakart seçimi
  • RAM uyumu
  • Kasa hava akışı
  • NH-U12A’nın 9800X3D için yeterliliği

özellikle bu konularda yorumlarınızı merak ediyorum.


Her türlü fikir ve eleştiriye açığım
Hocam başta belirtmek istiyorum gözlerim yaşardı. İlk defa benim kafadan birilerini görüyorum. Şu konunun ilk mesajını okurmusun hayalini kurduğumuz sistemler benzer baya https://forum.donanimarsivi.com/kon...r-misiniz-bir-tik-gercekci-olsun-ama.1228805/
 
Kral, bunun nesini yorumlayak. Fenerbahçe başkan adayı Hakan Safi seçim vaadleri gibi bilgisayar bileşenleri olmuş. Para var, huzur var, sessizlik var. Yalnız soğutucu için Nh-D15 G2 de alınabilir. Kasa fansız alınıp Noctua NF A12x25'ler veya özellikle phanteks t30'lar seçilebilir.
 
Herkese merhaba,


Yeni bir sistem toplamayı planlıyorum ve özellikle sessizlik, düşük sıcaklık ve premium kalite benim için en önemli kriterler. FPS odaklı sıradan bir kurulumdan ziyade, uzun ömürlü, stabil ve “rahat çalışan” bir sistem hedefliyorum.


Parçaları tek tek seçerken mümkün olduğunca denge ve kaliteye odaklandım. Sistemim şu şekilde:


  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Soğutma: Noctua NH-U12A chromax.black
  • Ekran Kartı: ASUS GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 Noctua OC Edition
  • Kasa: HAVN BF 360 Flow Black
  • RAM: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) DDR5 6000MHz CL30 (EXPO)
  • Anakart: (X870E / B850 Creator arasında kararsızım, yorumlara açığım)

Burada özellikle ekran kartı konusunda küçük bir parantez açmak istiyorum.


RTX 5080 tarafında tüm modeller performans olarak zaten birbirine çok yakın. Günün sonunda farkı belirleyen şeyler;


  • soğutma kalitesi
  • fan sesi
  • VRM/PCB kalitesi
  • uzun süreli yük altında stabilite

Bu yüzden benim gözümde ASUS Noctua RTX 5080 OC Edition, bu segmentte en “mantıklı premium” kartlardan biri. Sessizlik odaklı bir sistem kurduğum için de tercihimi bu yönde kullandım.


Açıkçası bu seviyede ekran kartlarında RGB, agresif tasarım ya da marka farkından çok; gerçek kullanımda sessizlik ve sıcaklık değerleri benim için daha önemli.


Sizce sistem genel olarak nasıl?


  • Anakart seçimi
  • RAM uyumu
  • Kasa hava akışı
  • NH-U12A’nın 9800X3D için yeterliliği

özellikle bu konularda yorumlarınızı merak ediyorum.


Her türlü fikir ve eleştiriye açığım
sessiz olması için binlerce lira vermene gerek yoktu bir kaç fan ayarıyla işi halledebilirdin ama yinede güzel bir sistem olmuş.
 
Hocam başta belirtmek istiyorum gözlerim yaşardı. İlk defa benim kafadan birilerini görüyorum. Şu konunun ilk mesajını okurmusun hayalini kurduğumuz sistemler benzer baya https://forum.donanimarsivi.com/kon...r-misiniz-bir-tik-gercekci-olsun-ama.1228805/
Bu arada anakartı bütçen varsa şunu almanı tavsiye ederim creatordeki usb girişleri falan bi tık az geldi. Ayrıca hata kodu direk anakartta gözükmüyor. https://www.vatanbilgisayar.com/asu...50-soket-am5-ddr5-8000mhz-oc-m-2-anakart.html
Piyasadaki çoğu X870E model ile kapışan bir B850 gırtlak paket dediğimiz tarzda ağzına kadar dolu yani.
 
Herkese merhaba,


Yeni bir sistem toplamayı planlıyorum ve özellikle sessizlik, düşük sıcaklık ve premium kalite benim için en önemli kriterler. FPS odaklı sıradan bir kurulumdan ziyade, uzun ömürlü, stabil ve “rahat çalışan” bir sistem hedefliyorum.


Parçaları tek tek seçerken mümkün olduğunca denge ve kaliteye odaklandım. Sistemim şu şekilde:


  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Soğutma: Noctua NH-U12A chromax.black
  • Ekran Kartı: ASUS GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 Noctua OC Edition
  • Kasa: HAVN BF 360 Flow Black
  • RAM: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) DDR5 6000MHz CL30 (EXPO)
  • Anakart: (X870E / B850 Creator arasında kararsızım, yorumlara açığım)

Burada özellikle ekran kartı konusunda küçük bir parantez açmak istiyorum.


RTX 5080 tarafında tüm modeller performans olarak zaten birbirine çok yakın. Günün sonunda farkı belirleyen şeyler;


  • soğutma kalitesi
  • fan sesi
  • VRM/PCB kalitesi
  • uzun süreli yük altında stabilite

Bu yüzden benim gözümde ASUS Noctua RTX 5080 OC Edition, bu segmentte en “mantıklı premium” kartlardan biri. Sessizlik odaklı bir sistem kurduğum için de tercihimi bu yönde kullandım.


Açıkçası bu seviyede ekran kartlarında RGB, agresif tasarım ya da marka farkından çok; gerçek kullanımda sessizlik ve sıcaklık değerleri benim için daha önemli.


Sizce sistem genel olarak nasıl?


  • Anakart seçimi
  • RAM uyumu
  • Kasa hava akışı
  • NH-U12A’nın 9800X3D için yeterliliği

özellikle bu konularda yorumlarınızı merak ediyorum.


Her türlü fikir ve eleştiriye açığım
Para var huzur var, bu işte :)
Güzel sistem gerçekten. Zaten 3 e 5 e bakmıyorsun. Anakartta da X870E nin altına düşme kesinlikle.
Gönlünden geçtiği gibi davranmak lazım böyle işte. Sonuçta zevk. Zevk in F/P si olmaz
 
Rog Strix b850 e nin stoklar zayıf ama yenilenir yakın zamanda.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Soğutucuyu Noctua NH D15 G2 seçmeni tavsiye ederim hocam.
 
Mükemmel olmuş. Anakart konusunda bütçen yeterliyse X870E öneririm. Bütçeni fazla zorlamak istemiyorsan B850 de alınabilir. Zaten oyunlarda FPS'e çok büyük bir katkısı yok. Şimdiden hayırlı olsun, güzel sistem olmuş.
Teşekkürler.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

noctua odaklı gitmişsin ama bence saçma fiyatlardan satılıyor. ortalama bir 5080 70 bin lira fiyattayken noctua 5080 neredeyse 100 bin lira. aradaki 30 bin liraya değecek fark var mı? kesinlikle yok. sessizlik istiyorsan da gerek yok. gerekli ayarlar ile sessizliği yakalamak mümkün. işlemci soğutucu da aynı şekilde. noctua'nın namı var tabii ki ama fiyatlandırma direkt kazıklama amaçlı onu söyleyeyim. seçtiğin parçalardan bütçe sıkıntısı olmadığını anlayabiliyorum ama yine de verdiğin paranın nereye gittiğini bilmen önemli bence.
Evet haklısın malesef fiyatlar bu şekilde bende memnun değilim aşağı yukarı aynı işleri görecek sisteme extra fazla para vermekten ancak 70 bin tl bandına aldığın kartlarda zaten pahalı yani hem 70 bin veriyorsun hemde giriş seviyesi kart alıyorsun ne yaparsan yap birşeylerden ödün vermen gerekiyor bence ya paradan ya göz zevkinden yada kaliteden..
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Rog Strix b850 e nin stoklar zayıf ama yenilenir yakın zamanda.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Soğutucuyu Noctua NH D15 G2 seçmeni tavsiye ederim hocam.
aslında ilk terchihim NH D15 G2 di ancak ramleri low profil almama rağmen öndeki fanı 1 tık yukarı takmam gerekiyor simetrik durmuyor o zamanda o tarz şeylere fazla takılıyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada anakartı bütçen varsa şunu almanı tavsiye ederim creatordeki usb girişleri falan bi tık az geldi. Ayrıca hata kodu direk anakartta gözükmüyor. https://www.vatanbilgisayar.com/asu...50-soket-am5-ddr5-8000mhz-oc-m-2-anakart.html
Piyasadaki çoğu X870E model ile kapışan bir B850 gırtlak paket dediğimiz tarzda ağzına kadar dolu yani.
bütçem var ancak usb girşine çok ihtiyacım yok , creatorde ki girişler benim kullanımım için gayet yeterli o yüzden böyle bi tercih yaptım eğer giriş dışında bana extradan bi katkı sağlamayacaksa creatorden devam edeyim.
 
Son düzenleme:
Yeni fanlarını bekle hemen toplama bence
Belki gelmiştir kontrol etmedim
 
Para var huzur var, bu işte :)
Güzel sistem gerçekten. Zaten 3 e 5 e bakmıyorsun. Anakartta da X870E nin altına düşme kesinlikle.
Gönlünden geçtiği gibi davranmak lazım böyle işte. Sonuçta zevk. Zevk in F/P si olmaz
Teşekkürler hocam anakart için proart x870e alabilirim ama gerçekten ne gibi farkı olacak açıklayabilirmisin rica etsem
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yeni fanlarını bekle hemen toplama bence
Belki gelmiştir kontrol etmedim
alacağım soğutucu bu fanlar ile birlikde geliyor diye biliyorum ben
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,591
Mesajlar
11,078,646
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top