Gram Altın 6350₺'ye Düştü! Düşüş Devam Ediyor.

Hayatım da bı altın alayım dedim, para çarçur olmasın diye son 3 aydır 200bintl basmisimdir . Almasam daha iyimis 🥲
 
Eğer 6 bine dusunce 10 Gr alınırsa 8 bine yukselirse 20 bin kâr olur
4 bine düşerse de 20K zarar olur o mantıkla. Altın kısa süreli yatırım için çok mantıklı bir araç değil şanslıysan kâr eder şanssızsan dibi boylarsın kısa vadeli yatırımda. Uzun sürede illaki getirisi olur ama 3 ay sonra ihtiyacınız olacak parayı yatırmak için çok yanlış tercih onu demek istiyorum.
 
4 bine düşerse de 20K zarar olur o mantıkla. Altın kısa süreli yatırım için çok mantıklı bir araç değil şanslıysan kâr eder şanssızsan dibi boylarsın kısa vadeli yatırımda. Uzun sürede illaki getirisi olur ama 3 ay sonra ihtiyacınız olacak parayı yatırmak için çok yanlış tercih onu demek istiyorum.
4 bine düşerse uzun vadeli yatırım yapanlar atıyorum 100 gram alır altın ilerde 10-12 bin oldu diyelim 3 katı kâr yapar ve zarar etmesi için 4 binin altına inmesi lazım eğer öyle olursada ülkede herkes altın sahibi olur
Gramı 4 binden 100 gram altın 400 bin yapar 3 katı 1 milyon 200 yapar daha sonra o parayla Başka yerlere yatırım yapıp parayı katlar ordan kazandığı para ilede altın tekrar dusunce 50 gram altın alır yükselince satar ve parayı yatırım yapar bir kısmını bir kısmını da ihtiyaç v.b sıradaki altından gelecek para ile biraz altın alıp geriye kalan para ile tatil falan yapmak için kullanır
 
4 bine düşerse uzun vadeli yatırım yapanlar atıyorum 100 gram alır altın ilerde 10-12 bin oldu diyelim 3 katı kâr yapar ve zarar etmesi için 4 binin altına inmesi lazım eğer öyle olursada ülkede herkes altın sahibi olur
Gramı 4 binden 100 gram altın 400 bin yapar 3 katı 1 milyon 200 yapar daha sonra o parayla Başka yerlere yatırım yapıp parayı katlar ordan kazandığı para ilede altın tekrar dusunce 50 gram altın alır yükselince satar ve parayı yatırım yapar bir kısmını bir kısmını da ihtiyaç v.b sıradaki altından gelecek para ile biraz altın alıp geriye kalan para ile tatil falan yapmak için kullanır
Onu bilemezsin işte. Evet altın bir gün 12 bini görecek diyelim ama kaç yıl sürecek bu? Belki 5 yıl sürünecek altının fiyatı sonra görecek yani bunu öngörmek o kadar basit değil. O şekilde de diyelim 5 yıllık enflasyonda her şeyin fiyatı da 2.5 katı oldu sen altından 3 katını aldın, uzun vadede kâr ettin mi ettin ama sen bu altını 6 aylık alıyorsan o 6 ayda belki daha da düşer belki sabit kalır paran enflasyondan dolayı erir veya belki o 6 ayda asıl beklenen artış olmaz paran yine enflasyondan az artar bunlar hep hesaplanması gereken şeyler.

Hiçbir dayanak olmadan ben 4 bine altını alayım zaten neden düşsün ki 3 aya paramı katlarım kafasıyla bu işe girmek milli piyango bileti almakla aynı mantığa geliyor.
 
Onu bilemezsin işte. Evet altın bir gün 12 bini görecek diyelim ama kaç yıl sürecek bu? Belki 5 yıl sürünecek altının fiyatı sonra görecek yani bunu öngörmek o kadar basit değil. O şekilde de diyelim 5 yıllık enflasyonda her şeyin fiyatı da 2.5 katı oldu sen altından 3 katını aldın, uzun vadede kâr ettin mi ettin ama sen bu altını 6 aylık alıyorsan o 6 ayda belki daha da düşer belki sabit kalır paran enflasyondan dolayı erir veya belki o 6 ayda asıl beklenen artış olmaz paran yine enflasyondan az artar bunlar hep hesaplanması gereken şeyler.

Hiçbir dayanak olmadan ben 4 bine altını alayım zaten neden düşsün ki 3 aya paramı katlarım kafasıyla bu işe girmek milli piyango bileti almakla aynı mantığa geliyor.
Olsun zaten okadar altını alanın sermayesi vardır parayı sadece altında bırakmaz baska yerlere de koyar
 
altın hiçbir zaman değer kaybetmez çıktığı yeri unutmaz 8k ikende alıyordum hala alıyorum daha garanti risksiz bir yatırım yok.
 
Şimdi size yıllardır para piyasalarında hem kazanmış hem kaybetmiş ve en sonunda yeter diyip elini eteğini çekmiş birisi olarak bir şey diyeceğim. Altının bu fiyata tutunamıyor olması ve en kötü ihtimalle 2500 dolara (ons) kadar düşmesi lazım ama mantığa aykırı yatırım (kumar) yapan kazanır. Öyle bir dönemdeyiz.

Ons altın 2024 başında 2000 dolar civarıydı, öncesindeyse ne kadar uzun süre 1900 dolar civarında kaldığını hatırlamıyorum bile artık ayrıca o zaman da Ukrayna-Rusya savaşı vardı. 2024’te 1 yılda 2’ye katladı hatta üzerine çıktı. Savaş vs elbette bunlar etkenler ama ilk kez savaş sebepli böyle keskin bir artış görüyorum. Piyasa tam durulup altın biraz düşüyor bir de bakıyoruz ki Trump bir konuşma yapıyor ya da bir yeri bombalıyor, hop öncesinin de üzerine çıkmış. Sonra da barış deniliyor, ateşkes deniliyor ve bir anda fiyatlar gene sert düşüş yaşıyor. Hemen akabinde İsrail bir yeri vuruyor ve eski haline geliyor. İnanıyorum ki o dilinden düşüremediği 7 milyar dolarlık serveti arada al-sat yaparak 50’yi aşmıştır bu kadar piyasa manipülasyonu imkanıyla.

Demem o ki para piyasalarını elinde tutan bir güruh var ve küçük yatırımcının parasına göz dikmiş durumdalar (her zamankinden de fazla). Piyasa realitesini tamamen yitirmiş durumda. Barış anlaşması imzalanırsa öncesinde piyasa beklentiye girip altın fiyatı çekilmiş olur ama hiç merak etmeyin bu defa sırada Çin ve Tayvan var, aynı güruh orayı da kaşıyor ve hazırlığını yapıyor. O senaryoda Kripto piyasasına ne olacağını tahmin bile edemiyorum.

Ben tüm paramı Euro ve TL (günlük vade) olarak tutuyorum. Her gün 3 banka ve yatırım firması arayıp “fırsat” sunuyorlar ve sadece yok diyip kapatıyorum telefonu.

8k’dan altın alanlara sat et demem ama yıllardır elinde Hektaş hissesi tutan tanıdıklarım var parası 10’da 1’e düşen vs. Tutmaktan başka çaresi de yok artık ama para piyasalarının böyle bir yanı olduğunu da unutmayın lütfen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada ben daha da düşmesini istiyorum. Evlenen herkese servet takmaktan gına geldi ama genelde benim içimden geçenin tersi olur. Artarsa şaşırmam o yüzden.

Paranın babaları altından çekilir de başka bir araca yönelirse altın risksiz diye çevresine yanlış bilgi verip insanları yanlışa sürükleyenleri de görmek isterim ama
 
kırması gereken düşüş trendini 3 kere kırmayı denedi ama kıramadı önce hürmüz sonra savaş gündemi çözülmedikçe yatay devam edecek gibi duruyor bence ons altın 4000 dolar altına indirmezler gibi. Gündem değişince ne kadar tepki vereceği de belirsiz
Döviz kurunu unutmayın en az 1.5 yıldır faizle baskılanıyor
Duygusal davranmayıp ocakta ya da martta altından çıkmak gerekiyordu maalesef ben de çıkamadım yine de halen aşırı düştüğünü düşünmüyorum nasıl 1 yılda 2 ye katladıysa ertesi yılda %15 de düşebilir başka emtia olsa çoktan daha fazla satış yemişti

9 dakika sonra citigroup benimle aynı fikri paylaştı :D
Alıntıyı görüntüle


Çin büyük alım yapmış bir süre sonra toparlayacaktır 4000 dolarda bence yine yüklü alırlar.
Arka arkaya negatif kapatması kötü oldu
 

Ekler

  • Screenshot_5.webp
    Screenshot_5.webp
    53 KB · Hit: 6
Geri
Top