NVIDIAMDINTEL
80+ Gold
- Katılım
- 25 Şubat 2024
- Mesajlar
- 7,011
- Reaksiyon skoru
- 3,433
Hayatım da bı altın alayım dedim, para çarçur olmasın diye son 3 aydır 200bintl basmisimdir . Almasam daha iyimis 
2000 3000 lerden geldi ona bakarsan2 ay once 8000 idi
4 bine düşerse de 20K zarar olur o mantıkla. Altın kısa süreli yatırım için çok mantıklı bir araç değil şanslıysan kâr eder şanssızsan dibi boylarsın kısa vadeli yatırımda. Uzun sürede illaki getirisi olur ama 3 ay sonra ihtiyacınız olacak parayı yatırmak için çok yanlış tercih onu demek istiyorum.Eğer 6 bine dusunce 10 Gr alınırsa 8 bine yukselirse 20 bin kâr olur
4 bine düşerse uzun vadeli yatırım yapanlar atıyorum 100 gram alır altın ilerde 10-12 bin oldu diyelim 3 katı kâr yapar ve zarar etmesi için 4 binin altına inmesi lazım eğer öyle olursada ülkede herkes altın sahibi olur4 bine düşerse de 20K zarar olur o mantıkla. Altın kısa süreli yatırım için çok mantıklı bir araç değil şanslıysan kâr eder şanssızsan dibi boylarsın kısa vadeli yatırımda. Uzun sürede illaki getirisi olur ama 3 ay sonra ihtiyacınız olacak parayı yatırmak için çok yanlış tercih onu demek istiyorum.
Onu bilemezsin işte. Evet altın bir gün 12 bini görecek diyelim ama kaç yıl sürecek bu? Belki 5 yıl sürünecek altının fiyatı sonra görecek yani bunu öngörmek o kadar basit değil. O şekilde de diyelim 5 yıllık enflasyonda her şeyin fiyatı da 2.5 katı oldu sen altından 3 katını aldın, uzun vadede kâr ettin mi ettin ama sen bu altını 6 aylık alıyorsan o 6 ayda belki daha da düşer belki sabit kalır paran enflasyondan dolayı erir veya belki o 6 ayda asıl beklenen artış olmaz paran yine enflasyondan az artar bunlar hep hesaplanması gereken şeyler.4 bine düşerse uzun vadeli yatırım yapanlar atıyorum 100 gram alır altın ilerde 10-12 bin oldu diyelim 3 katı kâr yapar ve zarar etmesi için 4 binin altına inmesi lazım eğer öyle olursada ülkede herkes altın sahibi olur
Gramı 4 binden 100 gram altın 400 bin yapar 3 katı 1 milyon 200 yapar daha sonra o parayla Başka yerlere yatırım yapıp parayı katlar ordan kazandığı para ilede altın tekrar dusunce 50 gram altın alır yükselince satar ve parayı yatırım yapar bir kısmını bir kısmını da ihtiyaç v.b sıradaki altından gelecek para ile biraz altın alıp geriye kalan para ile tatil falan yapmak için kullanır
Olsun zaten okadar altını alanın sermayesi vardır parayı sadece altında bırakmaz baska yerlere de koyarOnu bilemezsin işte. Evet altın bir gün 12 bini görecek diyelim ama kaç yıl sürecek bu? Belki 5 yıl sürünecek altının fiyatı sonra görecek yani bunu öngörmek o kadar basit değil. O şekilde de diyelim 5 yıllık enflasyonda her şeyin fiyatı da 2.5 katı oldu sen altından 3 katını aldın, uzun vadede kâr ettin mi ettin ama sen bu altını 6 aylık alıyorsan o 6 ayda belki daha da düşer belki sabit kalır paran enflasyondan dolayı erir veya belki o 6 ayda asıl beklenen artış olmaz paran yine enflasyondan az artar bunlar hep hesaplanması gereken şeyler.
Hiçbir dayanak olmadan ben 4 bine altını alayım zaten neden düşsün ki 3 aya paramı katlarım kafasıyla bu işe girmek milli piyango bileti almakla aynı mantığa geliyor.
Öyle deme bazı insanlar 3 ay sonra vereceği borcu bile artacağına inanıp altına yatırıyorOlsun zaten okadar altını alanın sermayesi vardır parayı sadece altında bırakmaz baska yerlere de koyar
Dibin dibi vardırTam alma zamanı.
6100Tam alma zamanı.
kırması gereken düşüş trendini 3 kere kırmayı denedi ama kıramadı önce hürmüz sonra savaş gündemi çözülmedikçe yatay devam edecek gibi duruyor bence ons altın 4000 dolar altına indirmezler gibi. Gündem değişince ne kadar tepki vereceği de belirsiz
Döviz kurunu unutmayın en az 1.5 yıldır faizle baskılanıyor
Duygusal davranmayıp ocakta ya da martta altından çıkmak gerekiyordu maalesef ben de çıkamadım yine de halen aşırı düştüğünü düşünmüyorum nasıl 1 yılda 2 ye katladıysa ertesi yılda %15 de düşebilir başka emtia olsa çoktan daha fazla satış yemişti
9 dakika sonra citigroup benimle aynı fikri paylaştı![]()
Alıntıyı görüntüle