Hocam selamlar, bu konu benim de gündemimde idi yaklaşık 3 ay önce falan, Corsair Vengeance RGB almıştım 5600mts CL36 şekilde ikili setten iki tane şekilde. Bunları yapay zeka ya sorup almıştım. Yapay zeka 5600 maksimum olur ama anca olur veya olmaz demişti. Bende alınca direkt expo açıp bodoslama taktım 4 ünü , post etmiyordu. Anakart X870 Eagle Wifi7 bu arada. Ben bir süre 2*16 kullandım sonra birgün Nebi Akgün ün Ram OC rehberini izledim ve orada şunu dedi 4 slot doluyken 6000 olur daha da olmaz diye. Bu arada RAM lerim Samsung B Die benimki, seninki CL30 olduğuna göre yüksek ihtimal Hynix A Die yani benimkinden iyi. Onun bir tablosu var onu indirip 2*16 ya göre kendi 5600/CL36 mı 6000/cl32 yapabildim. Daha düşük te denedim olmuyordu. Sonra 4 e çıkardım, mantıken hiç açmaması gerekiyordu ve açmadı post etmedi. Bende tüm ayarlar aynı sadece CL yi 34 e çektim sırf uğraşmak adına , keyfine,bilmeden. Baktım 2*16 da daha hızlı açılmaya post edilmeye başlayınca bi taktım o ekstra 2 yi de. Takis o takis oldu gitti . Şuan 4*16-6000-cl34 olarak kullanıyorum. Gayet memnunum, tek sıkıntısı post birazdaha uzun sürüyor normalden ve bu sebeple bios a boot edemiyorum. Edeceğimde ise 2 adet ram i çıkarıyorum öyle giriyorum. Bir sorunda olmuyor 2 den 4 e çıkınca bios ta sifirlanmiyor (belki böyle düşünenler olabilir) .
Öneririm sende dene. Seninki A die olduğunu varsayalım 6000/cl30 acmazsa da 32 açar seninki.
Saygılarımla