4x32 GB 6000 Mhz Cl30 Ram Stabilitesi

carlotta

80+
Katılım
13 Haziran 2026
Mesajlar
7
Reaksiyon skoru
2
Arkadaşlar merhaba, 128 GB RAM yapmak istiyorum. Goodram 32x4 6000 MHz CL30 alıp yapayım dedim. AMD Ryzen 9 9950X işlemci ile kullanmak istiyorum. Stabil olmayacağına dair şeyler duydum. MHZ 5600e çeksem sorun olur mu? 64x2ler oldukça pahalıya gelecek.
Fikirlerinizi paylaşırsanız memnun kalırım.
 
Yanlış bilmiyorsam eğer, 2x64 daha stabil çalışıyor. Bende 4x16 6000 cl36 ram var 5800 den daha yukarı hızlarda mavi ekran hatası alıyorum.
 
Arkadaşlar merhaba, 128 GB RAM yapmak istiyorum. Goodram 32x4 6000 MHz CL30 alıp yapayım dedim. AMD Ryzen 9 9950X işlemci ile kullanmak istiyorum. Stabil olmayacağına dair şeyler duydum. MHZ 5600e çeksem sorun olur mu? 64x2ler oldukça pahalıya gelecek.
Fikirlerinizi paylaşırsanız memnun kalırım.
Hocam 4x32 yapsanız kaç lira tutuyor 2x64 kaç lira tutuyor?
 
O stabilite oyun performansı için değil mi , 128 gerekliyse zaten oyun için değildir diye düşünüyorum
 
4800MHz düşüyor sanırım 4 slotu da doldurunca, çift kanal gibi olmuyor. 2x48 kit bakabilirsiniz.
 
O stabilite oyun performansı için değil mi , 128 gerekliyse zaten oyun için değildir diye düşünüyorum
Bende render alırken mavi ekran hatası verdiği bile oluyordu, sanırım bilgisayar yüke binince yani zorlanınca olan bir hata.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

4800de kullanamaz mıyım? Çok anlamsız mı olur?
Yani 6000mhz olan rami 4800mhz de neden kullanasınki bence anlamsız olur. Benim yaptığım gibi 5800mhz sorunsuz olur diye düşünüyorum. 5800mhz ile 6000mhz ram arasındaki farkı göz ardı edebilirsin.
 
Manuel ayar çekmeyi bilmiyorsan yüksek frekanslarda kararlı çalıştıramazsın o belleği hele DR ise komple unut 5000 MHz üzerini.
 
Hocam selamlar, bu konu benim de gündemimde idi yaklaşık 3 ay önce falan, Corsair Vengeance RGB almıştım 5600mts CL36 şekilde ikili setten iki tane şekilde. Bunları yapay zeka ya sorup almıştım. Yapay zeka 5600 maksimum olur ama anca olur veya olmaz demişti. Bende alınca direkt expo açıp bodoslama taktım 4 ünü , post etmiyordu. Anakart X870 Eagle Wifi7 bu arada. Ben bir süre 2*16 kullandım sonra birgün Nebi Akgün ün Ram OC rehberini izledim ve orada şunu dedi 4 slot doluyken 6000 olur daha da olmaz diye. Bu arada RAM lerim Samsung B Die benimki, seninki CL30 olduğuna göre yüksek ihtimal Hynix A Die yani benimkinden iyi. Onun bir tablosu var onu indirip 2*16 ya göre kendi 5600/CL36 mı 6000/cl32 yapabildim. Daha düşük te denedim olmuyordu. Sonra 4 e çıkardım, mantıken hiç açmaması gerekiyordu ve açmadı post etmedi. Bende tüm ayarlar aynı sadece CL yi 34 e çektim sırf uğraşmak adına , keyfine,bilmeden. Baktım 2*16 da daha hızlı açılmaya post edilmeye başlayınca bi taktım o ekstra 2 yi de. Takis o takis oldu gitti . Şuan 4*16-6000-cl34 olarak kullanıyorum. Gayet memnunum, tek sıkıntısı post birazdaha uzun sürüyor normalden ve bu sebeple bios a boot edemiyorum. Edeceğimde ise 2 adet ram i çıkarıyorum öyle giriyorum. Bir sorunda olmuyor 2 den 4 e çıkınca bios ta sifirlanmiyor (belki böyle düşünenler olabilir) .

Öneririm sende dene. Seninki A die olduğunu varsayalım 6000/cl30 acmazsa da 32 açar seninki.
Saygılarımla
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,593
Mesajlar
11,078,725
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top