Iem Kulaklık 3.5mm mi Alınmalı Yoksa Type-C mi

AtiQel

80+
Katılım
5 Mayıs 2026
Mesajlar
222
Reaksiyon skoru
41
tangzu waner sg 2 almayı düşünüyorum sizce type-c mi almalıyım yoksa 3.5mm mi ikisi arasında bir fark var mı farkları nedir + mikrofonlu alıcam ve ekstradan ses kartı almak isemiyorum
 
Bütçe çıkabiliyorsanız ben Apple DAC ve dönüştürücü almanızı öneririm. Type-C olayı genelde kasanın oluşturduğu titreşim vb. kaynaklı yaşanacak dip ses, beyaz gürültü vb. engellemek. Ama araya eklenen DAC kadar başarılı olamayabiliyor. Type-C alıp bu konuda inceleme veya yorum belirten çok insan da bulamadığımdan bir şey diyemiyorum.

Benim elimde şu anda üç tane farklı ses kartı var. Ses kartlarına JAK ile bağlanıyorsunuz. Ses kartı ise bilgisayara ayrı bir kablo ve dönüştürücü ile bağlanıyor. Yani Type-C dönüştürücüsü ile bağlanmadığından arada o titreşim vb. biraz da olsa engelleyen bir katman var. Tabii ana işi ses kartı yapıyor.

Aslında başta EPZ TS01 kullanmak için aldım. Sonrasında ise insanlara önerirken nasıl bir performans veriyor diye Apple DAC'ını aldım. En son olarak dünden önceki gün KARNE10 kodu ile TS01 ürünün daha üst versiyonu olan TP35 PRO'yu aldım. TP35 PRO ₺3700 civarına kodla beraber herhalde alabileceğiniz oyun, müzik için taşınabilir en ideal ürün. Moondrop'lardan daha iyi.

Aralarındaki farkı da kısaca açıklayayım.

Apple DAC: Parazit, beyaz gürültü vb. kesiyor. Ses kalitesine etkisi yok.

2026-06-18_04-11.webp


EPZ TS01: Parazit, beyaz gürültü kesiyor. Mikrofon için ayrı bir girişi var. Ayrıca EQ için bir uygulaması var. EQ uygulamasındaki 7.1 ayarları ile ayak sesinde belki bir avantaj sağlıyordur. 7.1 olayını hayatta kullanmam ve bu 7.1, USB ₺0-2000 arası kulaklıklardan biraz daha iyi.

2026-06-18_04-14.webp


Farkını kıyaslayacak testler yapmadım. Ama 7.1 FPS modunda ses şiddeti çok artıyor. Belki bir avantajı vardır.

2026-06-18_04-15.webp


EPZ TP35 PRO: Parazit, beyaz gürültü kesiyor. Ses kalitesi, netliği vb. net olarak artırıyor. Ayrıca daha fazla EQ ayarı sunuyor. Çok detaylı anlatacak bilgiye sahip değilim, ama bu ses kartı kelimesini hak eden bir ürün. Diğer iki ürüne tam olarak o işleve yarıyor diyemem.

Biçimlerde daha farklı seçenekler var. Tam detaylarını bilmiyorum. Ama kabaca stüdyo kulaklıkları falan taktığında besleyecek güce sahip. Yani uzun ömürlü bir ürün almış oluyorsun.

2026-06-18_04-12.webp


Tarayıcı üzerinden de ayar yaparken çok fazla şeyi değiştirebiliyorsun. Kendi başına bir ses aracı kısaca.

2026-06-18_04-08.webp


2026-06-18_04-08_1.webp


2026-06-18_04-08_2.webp



Neyse Apple DAC IEM'leri beslemede gayet başarılı. Ama düşük bütçede IEM alanlar ₺1000-2000 diyelim, Tang vb. yanına dönüştürücü ve DAC aldıklarında ₺500 ekleme oluyor.

Bu arada TP35 PRO takınca USB 2.0 audio olarak görüyor. Ben aşağıdaki 3.1 ile bağlamama rağmen, 2.0 da yetiyor diyebilirim. Eğer 3.1 istersen bütçe kulaklık hariç ₺700 buluyor.

Kablo yetmiyor ses uzatma aldın diyelim ortalama ₺2100-2400 falan geliyor.

Ha bu kadar harcama yapmadan Type-C ile aynı deneyimi alır mısın emin değilim. Ama buradaki dönüştürücü, DAC, uzatma kablosu gibi şeyleri ileride alacağın kulaklıklarda da kullanabilirsin. Biraz daha DAC tarafına bütçe ayırayım dersen ses şiddetini (IEM'de çok da şart değil) artıran uygun ürünler de var.

Kısaca ben bütçe zorlayıp JAK versiyonu almanızı öneririm. Mikrofon tarafından çok bu parazit işini çözüyor diye biliyorum. Ama işte kasadan gelen titreşimleri, kasa arkasındaki dönüştürücüye bağlanınca çözebilir mi emin değilim. Arada sana o parazit, titreşim vb. törpüleyen bir cihazın olması daha etkili.

Benim gibi bir amatörün bile merakını artıran şeyler. IEM tarafına bence girerken biraz bütçe yakıp, en kötü Apple DAC, dönüştürücü ve ihtiyaca göre uzatma kablosu alarak kullanın.
 
Son düzenleme:
Bütçe çıkabiliyorsanız ben Apple DAC ve dönüştürücü almanızı öneririm. Type-C olayı genelde kasanın oluşturduğu titreşim vb. kaynaklı yaşanacak dip ses, beyaz gürültü vb. engellemek. Ama araya eklenen DAC kadar başarılı olamayabiliyor. Type-C alıp bu konuda inceleme veya yorum belirten çok insan da bulamadığımdan bir şey diyemiyorum.

Benim elimde şu anda üç tane farklı ses kartı var. Ses kartlarına JAK ile bağlanıyorsunuz. Ses kartı ise bilgisayara ayrı bir kablo ve dönüştürücü ile bağlanıyor. Yani Type-C dönüştürücüsü ile bağlanmadığından arada o titreşim vb. biraz da olsa engelleyen bir katman var. Tabii ana işi ses kartı yapıyor.

Aslında başta EPZ TS01 kullanmak için aldım. Sonrasında ise insanlara önerirken nasıl bir performans veriyor diye Apple DAC'ını aldım. En son olarak dünden önceki gün KARNE10 kodu ile TS01 ürünün daha üst versiyonu olan TP35 PRO'yu aldım. TP35 PRO ₺3700 civarına kodla beraber herhalde alabileceğiniz oyun, müzik için taşınabilir en ideal ürün. Moondrop'lardan daha iyi.

Aralarındaki farkı da kısaca açıklayayım.

Apple DAC: Parazit, beyaz gürültü vb. kesiyor. Ses kalitesine etkisi yok.

Alıntıyı görüntüle

EPZ TS01: Parazit, beyaz gürültü kesiyor. Mikrofon için ayrı bir girişi var. Ayrıca EQ için bir uygulaması var. EQ uygulamasındaki 7.1 ayarları ile ayak sesinde belki bir avantaj sağlıyordur. 7.1 olayını hayatta kullanmam ve bu 7.1, USB ₺0-2000 arası kulaklıklardan biraz daha iyi.

Alıntıyı görüntüle

Farkını kıyaslayacak testler yapmadım. Ama 7.1 FPS modunda ses şiddeti çok artıyor. Belki bir avantajı vardır.

Alıntıyı görüntüle

EPZ TP35 PRO: Parazit, beyaz gürültü kesiyor. Ses kalitesi, netliği vb. net olarak artırıyor. Ayrıca daha fazla EQ ayarı sunuyor. Çok detaylı anlatacak bilgiye sahip değilim, ama bu ses kartı kelimesini hak eden bir ürün. Diğer iki ürüne tam olarak o işleve yarıyor diyemem.

Biçimlerde daha farklı seçenekler var. Tam detaylarını bilmiyorum. Ama kabaca stüdyo kulaklıkları falan taktığında besleyecek güce sahip. Yani uzun ömürlü bir ürün almış oluyorsun.

Alıntıyı görüntüle

Tarayıcı üzerinden de ayar yaparken çok fazla şeyi değiştirebiliyorsun. Kendi başına bir ses aracı kısaca.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle


Neyse Apple DAC IEM'leri beslemede gayet başarılı. Ama düşük bütçede IEM alanlar ₺1000-2000 diyelim, Tang vb. yanına dönüştürücü ve DAC aldıklarında ₺500 ekleme oluyor.

Bu arada TP35 PRO takınca USB 2.0 audio olarak görüyor. Ben aşağıdaki 3.1 ile bağlamama rağmen, 2.0 da yetiyor diyebilirim. Eğer 3.1 istersen bütçe kulaklık hariç ₺700 buluyor.

Kablo yetmiyor ses uzatma aldın diyelim ortalama ₺2100-2400 falan geliyor.

Ha bu kadar harcama yapmadan Type-C ile aynı deneyimi alır mısın emin değilim. Ama buradaki dönüştürücü, DAC, uzatma kablosu gibi şeyleri ileride alacağın kulaklıklarda da kullanabilirsin. Biraz daha DAC tarafına bütçe ayırayım dersen ses şiddetini (IEM'de çok da şart değil) artıran uygun ürünler de var.

Kısaca ben bütçe zorlayıp JAK versiyonu almanızı öneririm. Mikrofon tarafından çok bu parazit işini çözüyor diye biliyorum. Ama işte kasadan gelen titreşimleri, kasa arkasındaki dönüştürücüye bağlanınca çözebilir mi emin değilim. Arada sana o parazit, titreşim vb. törpüleyen bir cihazın olması daha etkili.

Benim gibi bir amatörün bile merakını artıran şeyler. IEM tarafına bence girerken biraz bütçe yakıp, en kötü Apple DAC, dönüştürücü ve ihtiyaca göre uzatma kablosu alarak kullanın.
yani anladığım kadarıyla ses kartı alırsam parazit tarzı şeyleri engelliyor onun dışında jak alıp bu ürünle


type-c olarak kasaya bağlamam lazım gerekirse bir jak uzatmasıda almam gerekiyor onun dışında merak ettiğim bir şey illa bu apple ürününü almam gerekiyor mu veya ne için alınıyor eğer almazsam jak ile direkt takarsam ne olur ve jak ile taktığımda da mikrofon çalışır mı
 
yani anladığım kadarıyla ses kartı alırsam parazit tarzı şeyleri engelliyor onun dışında jak alıp bu ürünle


type-c olarak kasaya bağlamam lazım gerekirse bir jak uzatmasıda almam gerekiyor onun dışında merak ettiğim bir şey illa bu apple ürününü almam gerekiyor mu veya ne için alınıyor eğer almazsam jak ile direkt takarsam ne olur ve jak ile taktığımda da mikrofon çalışır mı
Mikrofon çalışır mı denemedim, kasaya mikrofonu da bağlamak için bağlantıdaki gibi Y kablo gerekiyor olabilir.

DAC almazsanız ve JAK'ı direkt takarsanız cızırtı yaşarsınız. Kasanın oluşturduğu elektrik, fan vb. yarattığı titreşim direkt IEM'de hissedersiniz. DAC bu sorunları engelliyor. DAC dışında kasaya dönüştürücü de almanız lazım, anakartınızda type-c varsa gerek yok.

Veya Type-C modelini alıp da deneyebilirsiniz. Ben Type-C IEM pek denemedim, Type-C IEM büyük ihtimalle DAC'ın görevini görüyor olabilir. Ama emin olamadığımdan önermiyorum. DAC bütçeniz çıkıyorsa ileriye yönelik olur.

Kulaklık dışında ₺580 daha harcama yapmanız gerekiyor kısaca. Bu şekilde iki tane IEM kulaklığı denedim ve sorun yaşamadım.

Type-C uçlu olanda da bu ikiliye gerek kalmıyor olabilir. Ama tabii type-c içinde dönüştürücü yoksa, yine ₺180 civarı dönüştürücü harcamanız çıkacaktır. Type-C ile bağlanınca da mikrofonun çalışacağını düşünüyorum, JAK tarafından emin değilim.
 
Ben 3 farklı ıem kullandım 3 farklı dac ile birlikte. Eğer dip ses istemiyorsan harici amfisi olmayan basit bir dac al apple dac olur veya klasse alc5686 da olur. Moondrop echo A gibi bir usb dac alırsan dip ses yapar. sıfır dip ses garantisi istiyorsan Moondrop Dawn Pro 2 alabilirsin çift dac çift amfisi var ve gerçekten sıfır dip ses. Bu dip ses olayı önemli çünkü kötü harici amfisi olan dac lar ıemlerde kesin dip ses yapıyor çunku ıemleri sürmesi çok kolay. anakarta 3.5 mm ile takarsan anakart kalitene bağlı olarak dip ses duyma ihtimalin var. Zaten öndeki jak girişine takarsan çok büyük ihtimal dip ses olur az ya da çok, olmasın istiyorsan arkaya takman gerek. Benim deneyimim ALC 4080 çipset ve üstünde olan anakartlarda arakdan takarsan dip ses sıfır. Senin bütçe belli ki kısıtlı en iyisi tip c olan kulaklığı al ve kasaya önden tak. Kendinden tip c daclı kulaklıkalrda harici amfi olmadığı için dacın içindeki dahili amfiler dip ses yapamayacak kadar zayıf oluyor sorun çıkmıyor.
 
Bu arada ben olsam 2. el alırdım.
 
Ben 3 farklı ıem kullandım 3 farklı dac ile birlikte. Eğer dip ses istemiyorsan harici amfisi olmayan basit bir dac al apple dac olur veya klasse alc5686 da olur. Moondrop echo A gibi bir usb dac alırsan dip ses yapar. sıfır dip ses garantisi istiyorsan Moondrop Dawn Pro 2 alabilirsin çift dac çift amfisi var ve gerçekten sıfır dip ses. Bu dip ses olayı önemli çünkü kötü harici amfisi olan dac lar ıemlerde kesin dip ses yapıyor çunku ıemleri sürmesi çok kolay. anakarta 3.5 mm ile takarsan anakart kalitene bağlı olarak dip ses duyma ihtimalin var. Zaten öndeki jak girişine takarsan çok büyük ihtimal dip ses olur az ya da çok, olmasın istiyorsan arkaya takman gerek. Benim deneyimim ALC 4080 çipset ve üstünde olan anakartlarda arakdan takarsan dip ses sıfır. Senin bütçe belli ki kısıtlı en iyisi tip c olan kulaklığı al ve kasaya önden tak. Kendinden tip c daclı kulaklıkalrda harici amfi olmadığı için dacın içindeki dahili amfiler dip ses yapamayacak kadar zayıf oluyor sorun çıkmıyor.
hocam cumartesi veya pazar günü pc yi kurucam o zaman sana anakartını falan söylerim şu anda hatırlamıyorum kurduğumda daha detaylı konuşalım açıkçası şu anda ne yapıcam veya ne yapmalıyım hala anlayamadım
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,591
Mesajlar
11,078,646
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top