Yardım 2k - Miniled - Tandem OLED - 25k₺ Limit ile Monitör Tavsiyesi

Woled panelden uzak durun hocam metin netliği kötü oluyor ki sizin işiniz bu direkt. Oled alacaksanız qd-oled ayrıca va panel az sağdan soldan çevirmeyle renkler bozulmaz kolay kolay, tn panel de olur o.
MO27Q28G kullaniyorum,.netlik yonunde coddi sorun yok. Diger yandan OLEDlerdeki metin netligini etkileyen sey piksel dizilimlerinin RGB yerine RWBG, RWGB olmasi, windows ile uyumsuz oldugundan netlik azaliyor. Ureticiler bu dizilimle panelin parlakligini arttirmaya calisiyorlar.

Bu sene yeni WOLEDlerde RGB dizlimli olanlar (bir miktar parlakliklari azalarak) cikacak /yayginlasacak. QD-OLEDin polarize katman olmamasi nedenli gun isiginda siyah derinliginin bozulmasi, nerdeyse IPS kivamina gelmesine de yeni urunlerde cozum uretmisler. Yani beklenebilir ama fiyatlari ne olur bilemem (Asusun piyasaya yeni cikan butik urunlerinden bahsetmiyorum).

Hangisini alirsaniz alin ama bir LCDye OLED parasi vermeyin derim. Eski tipte prof IPSler olsaydi, detay kaybetmeyen goruntu arayisinda, VAya da tercih edilebilir derdim (2500:1 kontrasta ulasabilenler vardi) ama bunlar uetilmiyor ya da ben gormedim.

Philips (TPV) 1000Hz IPS LCD monitor cikarmis, performansi 320Hzden kotu :) limitleri zorluyorlar overdrivela.
 
Son düzenleme:
azıcık sağdan soldan bakınca renklerin kaymasını görmek beni çok rahatsız eder.

Alıntıyı görüntüle
Plasma TVler OLEDden de basariliydi gorus acisinda. Pioneer, Panasonic zamana uygun yeni modellerle devam edip guc tuketimini azaltsalardi LCD tarihe gomulecekti.

OLED (ve atasi Plasmalar) aslinda LCDlerden de yuksek parlakliga ulasabilirler. Fakat burn-in ve guc tuketimi nedenli ABLyle sinirlandiriyorlar.
 
Son düzenleme:
Fiziksel ve yazilimsal temizligi baya sikintili sanirim oledlerin. Yok alkollu su ,yok ozel mikrofiber bez . Ne kadar da dikkat edilse cizik ya da leke olmama olayi mucize gibi. Bu yuzden ips panele yoneldim. Son karar alma asamasindayim . Asus rog strix xg27ucs mi (19k) yoksa aoc U27G4XM mi (25k)?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Plasma TVler OLEDden de basariliydi gorus acisinda. Pioneer, Panasonic zamana uygun yeni modellerle devam edip guc tuketimini azaltsalardi LCD tarihe gomulecekti.

OLED (ve atasi Plasmalar) aslinda LCDlerden de yuksek parlakliga ulasabilirler. Fakat burn-in ve guc tuketimi nedenli ABLyle sinirlandiriyorlar.
Ustad yardimci olursa memnun olurum. Zira 15 gundur cocuklar monitor bekliyor.
 
Fiziksel ve yazilimsal temizligi baya sikintili sanirim oledlerin. Yok alkollu su ,yok ozel mikrofiber bez . Ne kadar da dikkat edilse cizik ya da leke olmama olayi mucize gibi. Bu yuzden ips panele yoneldim. Son karar alma asamasindayim . Asus rog strix xg27ucs mi (19k) yoksa aoc U27G4XM mi (25k)?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ustad yardimci olursa memnun olurum. Zira 15 gundur cocuklar monitor bekliyor.
Alkollu suyla panel elde kalabilir :)
Yumusak ve hav birakmayan bir mikrofiber bezle bastirmadan (zor cikan lekeyse saf suyu beze az damlatip ya da ekrana hafifce tukurmeden :) nefesle buhar olusturup) temizlemek gerek.

OLEDlerin itinayla kullanilmasi gerektigi gercek tabi. OD-OLEDlerin ekrani cizilmeye ve leke birakmaya daha musait. Fakat bu sene cikacak modellerde dayanikliklarini arttirmislar.

Burn-in ve image retention meselesi devam ediyor. Surekli yuksek parlaklik ve kontrastta kullanmak hem panelin omrunden calar hem de burn-ine yaklastirir (sabit yazi, goruntulerde)

Piyasayi model bazinda pek takip etmiyorum, kullananlar yorumlasa daha dogru olur.

Asus edge-led galiba. AOC ise 1152 bolgeli FALD IPS LCD. Bu ikisinden tabi AOC derim ama absurt fiyatli, 25k vermezdim, Monitor Unboxed incelemesine baktim IPS icin fena monitor gibi gozukmuyor ama orda konusulan fiyat nerde burdaki fiyat nerde :)

Bence fiyat takibi yapin. Amazon indirimleri de baslayacakmis, eger stogu varsa alip dener begenilmezse daha rahat iade etme imkani olur.

PC (gpu) 4K 160Hzi kaldiracak 160fpsyi verecek gucte mi yoksa dusurmeniz lazim mi onu da arastirin yoksa tearing olusmaya baslar.
 
Alkollu suyla panel elde kalabilir :)
Yumusak ve hav birakmayan bir mikrofiber bezle bastirmadan (zor cikan lekeyse saf suyu beze az damlatip ya da ekrana hafifce tukurmeden :) nefesle buhar olusturup) temizlemek gerek.

OLEDlerin itinayla kullanilmasi gerektigi gercek tabi. OD-OLEDlerin ekrani cizilmeye ve leke birakmaya daha musait. Fakat bu sene cikacak modellerde dayanikliklarini arttirmislar.

Burn-in ve image retention meselesi devam ediyor. Surekli yuksek parlaklik ve kontrastta kullanmak hem panelin omrunden calar hem de burn-ine yaklastirir (sabit yazi, goruntulerde)

Piyasayi model bazinda pek takip etmiyorum, kullananlar yorumlasa daha dogru olur.

Asus edge-led galiba. AOC ise 1152 bolgeli FALD IPS LCD. Bu ikisinden tabi AOC derim ama absurt fiyatli, 25k vermezdim, Monitor Unboxed incelemesine baktim IPS icin fena monitor gibi gozukmuyor ama orda konusulan fiyat nerde burdaki fiyat nerde :)

Bence fiyat takibi yapin. Amazon indirimleri de baslayacakmis, eger stogu varsa alip dener begenilmezse daha rahat iade etme imkani olur.

PC (gpu) 4K 160Hzi kaldiracak 160fpsyi verecek gucte mi yoksa dusurmeniz lazim mi onu da arastirin yoksa tearing olusmaya baslar.
Amazon'da yine sinerji saticili 27k. Sineji'nin kendi siteinden verdim siparisi. Dediginiz gibi pahali ana malesef altanatifi yok gibi. Mini led zaten bulamadim baska .marka model. Sistem 9800x3d-rtx 5080 -32 gb ram sanirim 4 k icin yeterli.
 
Amazon'da yine sinerji saticili 27k. Sineji'nin kendi siteinden verdim siparisi. Dediginiz gibi pahali ana malesef altanatifi yok gibi. Mini led zaten bulamadim baska .marka model. Sistem 9800x3d-rtx 5080 -32 gb ram sanirim 4 k icin yeterli.
Epey yuksek fiyatmis ama memnun kalirsiniz umarim. Amazon, kendisi de satici olmadi mi bazen pek sallamiyor haberiniz olsun, yine de yardimci olabilirler. Sinerjiden (ister kendi websiteleri ister Amazon veya baska araci) hic alisverisim olmadi.

Pcnizin 4kyi kaldirmasi lazim, bazi oyunlar ilerde 5080in vramine takilmaya baslayabilir tabi.
 
Son düzenleme:
MO27Q28G kullaniyorum,.netlik yonunde coddi sorun yok. Diger yandan OLEDlerdeki metin netligini etkileyen sey piksel dizilimlerinin RGB yerine RWBG, RWGB olmasi, windows ile uyumsuz oldugundan netlik azaliyor. Ureticiler bu dizilimle panelin parlakligini arttirmaya calisiyorlar.

Bu sene yeni WOLEDlerde RGB dizlimli olanlar (bir miktar parlakliklari azalarak) cikacak /yayginlasacak. QD-OLEDin polarize katman olmamasi nedenli gun isiginda siyah derinliginin bozulmasi, nerdeyse IPS kivamina gelmesine de yeni urunlerde cozum uretmisler. Yani beklenebilir ama fiyatlari ne olur bilemem (Asusun piyasaya yeni cikan butik urunlerinden bahsetmiyorum).

Hangisini alirsaniz alin ama bir LCDye OLED parasi vermeyin derim. Eski tipte prof IPSler olsaydi, detay kaybetmeyen goruntu arayisinda, VAya da tercih edilebilir derdim (2500:1 kontrasta ulasabilenler vardi) ama bunlar uetilmiyor ya da ben gormedim.

Philips (TPV) 1000Hz IPS LCD monitor cikarmis, performansi 320Hzden kotu :) limitleri zorluyorlar overdrivela.
Ben akşam sakin kafayla girip oyunu oynayacağım için gün ışığı gibi bir derdim yok aynı zamanda renk doygunluğu olarak qd-oled, woled panellere göre daha iyi mavi ışıkdan dolayı o yüzden benim seçimim qd-oled di.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,307
Mesajlar
11,075,817
Üyeler
198,100
Son üye
sunlesscc
Geri
Top