Dua Edebiliyorsan Nasipte Varmıdır?

Öyle a
hayır ağır gelmesin bilmediğim bir şey varmış dersin sadece.
herşeyi bilebilir misin bu sorunun cevabı evet olmadığı sürece böyle demen şart gibi bir şey.

örneğin biricik anneme fazla ömür dilerim peki ya bu fazla ömür onun inancsız ölmesine sebep olacaksa?
bak böyle masum görünen bir duada bile kötü ihtimaller var

herşeyin hayırlısı
Öyle hocam herşeyin hayırlısı tabi ama işte bilmiyorum
 
Boş konuşma ben kuranı defalarca kez türkçe hatim ettim.10-15 farklı alimlerden bir çok meal ve tefsir okuyup ayetler üzerine 7-8 yıldır ciddi bir araştırma yaptım.Yok niyet önemliymiş allahı nasıl düşünürsen onun gibi muamele görürsün felan geçin bu işleri.100 milyar insan yaşamış bugüne kadar her biri farklı allah hayal etse ortalık yangın yeri olur.
senin durumun daha vahim amerikadaki hristiyan bile cennete girme ihtimali olabilirken senin olmayacak sebebi ne mi?
yanlış bilgilendirilen yönlendirilen hiç öğrenmeyen insanlar affedilip yok edilebilir veya cennete gidebilir hükmü ALLAH verir yazdığına göre sen zaten okumuşsun ee söylemen iyi oldu orda okumadım dersen karşında şahitlik yaparız

umarım mühürlerin kırılır ölüm seni bulmadan
 
Estağfurullah hocam insanlığına benim insanlığım daha iyi gibi bir şey diyebilme hakkım yok
Bence sende benden iyi bir insansındır
Benim tek korkum o kadar istememe rağmen ve hayırlısıyla ve kolaylıkla istememe rağmen ve edebildiğim en iyi şekilde dua etmeme rağmen olmazsa o zaman bana çok ağır gelir bundan korkuyorum.
Hocam sadece şunu düşünün.Özel bi isteğiniz olabilir dua olarak söylemek zorunda değilsiniz elbette.Fakat kendi kendinize şunu düşünün.Benim şuan allahtan dilediğim dua ve şey '' 30 yıldır bir babanın öz kızını bodruma kitleyip tecavüz etmesi ve ondan doğan cocuklarıda işkence etmesinden daha mı ciddi ve önemli''(Joseph fritz olayı)

Eğer daha ciddi ve önemli diyorsan amenna duanı et,

Ama hayır tabii ki diyorsan şunu bilmen gerekir ki o iğrenç olaya müdahele etmeyen,benim bu basit isteklerime de müdahale etmez.

Müdahale etmez çünkü burası imtihan dünyası.Öğretmen sınavdaki çocuğun dileklerine ve isteklerine müdahele eder mi? kanka düşünsene ozaman ne anlamı kalırdı imtihanın ?
 
Boş konuşma ben kuranı defalarca kez türkçe hatim ettim.10-15 farklı alimlerden bir çok meal ve tefsir okuyup ayetler üzerine 7-8 yıldır ciddi bir araştırma yaptım.Yok niyet önemliymiş allahı nasıl düşünürsen onun gibi muamele görürsün felan geçin bu işleri.100 milyar insan yaşamış bugüne kadar her biri farklı allah hayal etse ortalık yangın yeri olur.
Hocam böyle düşününce Allah'ın birçok tüm dillerdeki çevirisi aynı olan ayetler elbet vardır onları yalanlamış gibi olmazmı
Bilmediğimden soruyorum
 
Hocam sadece şunu düşünün.Özel bi isteğiniz olabilir dua olarak söylemek zorunda değilsiniz elbette.Fakat kendi kendinize şunu düşünün.Benim şuan allahtan dilediğim dua ve şey '' 30 yıldır bir babanın öz kızını bodruma kitleyip tecavüz etmesi ve ondan doğan cocuklarıda işkence etmesinden daha mı ciddi ve önemli''(Joseph fritz olayı)

Eğer daha ciddi ve önemli diyorsan amenna duanı et,

Ama hayır tabii ki diyorsan şunu bilmen gerekir ki o iğrenç olaya müdahele etmeyen,benim bu basit isteklerime de müdahale etmez.

Müdahale etmez çünkü burası imtihan dünyası.Öğretmen sınavdaki çocuğun dileklerine ve isteklerine müdahele eder mi? kanka düşünsene ozaman ne anlamı kalırdı imtihanın ?
sana 1 kilo altını veren o ama o altın ile fakirleri doyurmak veya sirozdan ölene kadar içmek senin seçimin bunu ilk önce bil öyle anla
yani örnek sadece mustafa arkadaşımız 50 milyon dolar istiyor. mesela yani örnek
Ne yapacağına o karar verir eğer kabul edilirse.
bazen kabul edilmesi edilmemesinden daha büyük bir imtihandır
 
Hocam sadece şunu düşünün.Özel bi isteğiniz olabilir dua olarak söylemek zorunda değilsiniz elbette.Fakat kendi kendinize şunu düşünün.Benim şuan allahtan dilediğim dua ve şey '' 30 yıldır bir babanın öz kızını bodruma kitleyip tecavüz etmesi ve ondan doğan cocuklarıda işkence etmesinden daha mı ciddi ve önemli''(Joseph fritz olayı)

Eğer daha ciddi ve önemli diyorsan amenna duanı et,

Ama hayır tabii ki diyorsan şunu bilmen gerekir ki o iğrenç olaya müdahele etmeyen,benim bu basit isteklerime de müdahale etmez.

Müdahale etmez çünkü burası imtihan dünyası.Öğretmen sınavdaki çocuğun dileklerine ve isteklerine müdahele eder mi? kanka düşünsene ozaman ne anlamı kalırdı imtihanın ?
Yani hocam Allah ama diyor ki benim gücüm kudretim herşeye yeter birçok ayetinde bu durumdan bahsediyor.
Yani gücü kudreti herşeye yeten Allah beni umursamazmı
 
Hocam böyle düşününce Allah'ın birçok tüm dillerdeki çevirisi aynı olan ayetler elbet vardır onları yalanlamış gibi olmazmı
Bilmediğimden soruyorum
Hayır kesinlikle yalanlamak olmaz.Kuran o kadar zengin bir kitapki her ayeti tek tek arapça diğer manalarına bakarak ta okumak lazım hocam.Misal dua kelimesi geçen bi ayet;

''Allah ile melekler, peygambere dua ederler.Ey iman edenler sizlerde edin''(Ahzap 56)

Şimdi senin dediğine göre hocam buradaki dua kelimesi elini açıp allahtan dilemek manası olamaz.Çünkü ayete dikkatli bakarsan allahta dua ediyor peygambere.Buda imkansız ve çok yanlış bi cümle olurdu.Buradaki dua kelimesi,desteklemek manasındadır.Diğer ayetleride böyle incelersek aslında islam dininde dua etmek diye birşeyin olmadığı,kelimelerin farklı manalara geldiği ortaya çıkar.
 
Yani hocam Allah ama diyor ki benim gücüm kudretim herşeye yeter birçok ayetinde bu durumdan bahsediyor.
Yani gücü kudreti herşeye yeten Allah beni umursamazmı

Şöyle bir dünyaya bak bakayım, hiç umursayacak gibi görünüyor mu?
 
Hayır kesinlikle yalanlamak olmaz.Kuran o kadar zengin bir kitapki her ayeti tek tek arapça diğer manalarına bakarak ta okumak lazım hocam.Misal dua kelimesi geçen bi ayet;

''Allah ile melekler, peygambere dua ederler.Ey iman edenler sizlerde edin''(Ahzap 56)

Şimdi senin dediğine göre hocam buradaki dua kelimesi elini açıp allahtan dilemek manası olamaz.Çünkü ayete dikkatli bakarsan allahta dua ediyor peygambere.Buda imkansız ve çok yanlış bi cümle olurdu.Buradaki dua kelimesi,desteklemek manasındadır.Diğer ayetleride böyle incelersek aslında islam dininde dua etmek diye birşeyin olmadığı,kelimelerin farklı manalara geldiği ortaya çıkar.
Ama hocam bu ayetin Arapça'dan Türkçeye çevrilişinde ordaki "Salât" Kelimesi rahmet gibi bir anlamada geliyor yani Allâh'ın ve meleklerinin peygambere rahmet etmesi gibi birşeyden bahsediliyor olamaz mı?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Şöyle bir dünyaya bak bakayım, hiç umursayacak gibi görünüyor mu?
Siz doğrudsn yok diyosunuz yani
 
Hayır kesinlikle yalanlamak olmaz.Kuran o kadar zengin bir kitapki her ayeti tek tek arapça diğer manalarına bakarak ta okumak lazım hocam.Misal dua kelimesi geçen bi ayet;

''Allah ile melekler, peygambere dua ederler.Ey iman edenler sizlerde edin''(Ahzap 56)

Şimdi senin dediğine göre hocam buradaki dua kelimesi elini açıp allahtan dilemek manası olamaz.Çünkü ayete dikkatli bakarsan allahta dua ediyor peygambere.Buda imkansız ve çok yanlış bi cümle olurdu.Buradaki dua kelimesi,desteklemek manasındadır.Diğer ayetleride böyle incelersek aslında islam dininde dua etmek diye birşeyin olmadığı,kelimelerin farklı manalara geldiği ortaya çıkar.
hazarın bir gönderisi:
1782076598971.webp


az evvel okuduğu gibi anlamadan derin anlamlarına bakmaktan bahseden bu arkadaş başka bir gönderide ne için direkt okuduğunu anlıyor.

abicim insanın 1 yolu olur oda ip gibi düz olur

birden fazla yola dönen ile muhabbet veya muhattap olunmaz

aslında görseldeki saçma eleştirinin cevabı bile çok basit ama anlaman için gönderdim mustafa
çoklu anlama bakan şahıs burda bakmayı unutmuşş
Yani hocam Allah ama diyor ki benim gücüm kudretim herşeye yeter birçok ayetinde bu durumdan bahsediyor.
Yani gücü kudreti herşeye yeten Allah beni umursamazmı
 
Yani hocam Allah ama diyor ki benim gücüm kudretim herşeye yeter birçok ayetinde bu durumdan bahsediyor.
Yani gücü kudreti herşeye yeten Allah beni umursamazmı
Gücü ve kudretini yaratmak ile gösterir.Çevreye hayvanlara doğaya uzaya bakarak her yerde kudretini görebilirsin eğer inanmak istersen.Eğer dua etmek diye bir şey olsaydı islamda bu sınava direk müdahale olurdu ve imtihanın anlamı kalmazdı.

Ayrıca neden hep olabilecek şeyler için dua ediyorlar farkettin mi ? Neden kopan kolun yerine gelmiyor savaşlar bitmiyor ve aşırı iğrenç kötü olaylar bi anda son bulmuyor.? Bunların duasını edersen herkes güler ama zaten olabilecek şeyler için dua etmeni isterler(sınavı geçmek,sağlıklı yaşamak,iyi bir eş seçmek,zengin olmak vb vb) her şey senin elinde zaten.
 
neyse ben hazar kardeşe selamete kavuşmasını dilerim
3 hayır ile adadan uğurluyor herkesede hayırlı geceler diler ben kaçar
 
Geri
Top