Monitörün Işığı Yanıyor ama Görüntü Yok

Mertysz0.

80+
Katılım
10 Mayıs 2023
Mesajlar
20
Reaksiyon skoru
0
ASUS TUF Gaming VG249Q1R monitörün ışığı yanıyor ama görüntü yok.
Işığı beyaz ve yanıp sönüyor, normali böyle mi yoksa sabit miydi hatırlamıyorum (Gemini'a göre stant bu moduna almış kendini).
Normalde fişi takınca marka model yazısı gelirdi o da gelmiyor ve Joystick'e basınca menü de açılmıyor. Sadece beyaz ışık yanıp sönüyor.
PC'yi çok yoracak oyunlar oynamıyorum, oynadığım oyunları da full grafiklerde oynamıyorum. Uzun saatler oyun oynamiyorum da zaten.
2 gündür kullanmamıştım, bugün açtım ve CS2ye girip maç arattım beklerken ekran gitti bir anda (toplam 5 dk bile çalışmadı bunlar olurken).
Kabloları çıkarıp tekrar taktım, kasayı ve bileşenleri söküp tekrar taktım, monitörü başka prizde denedim yine düzelmedi.
 
Monitörün güç kablosunu prizden çek. Ekran kartına giden görüntü kablosunu (DP veya HDMI) da sök. Monitör tamamen bağlantısızken, arkasındaki açma-kapama (joystick) düğmesine 30 35 40 saniye civarı basılı tut. Bu işlem içindeki statik elektriği boşaltacaktır. 5 dakika bekledikten sonra sadece güç kablosunu takıp açmayı dene. Logo gelirse sorun çözülmüştür.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ve bildiğim kadarıyla monitorun bir adaptor ile calısıyor adaptorunle ilgili bir sorun olabilir voltajla ilgili
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

VG249Q1R modeli harici bir güç adaptörü kullanıyor. Adaptör tamamen bozulmamış olsa bile, monitörü panelini ve çiplerini stabil çalıştıracak yeterli voltajı/akımı sağlayamıyor olabilir. Işığın yanıp sönmesi, adaptörün gücü verip verip kesmesinden kaynaklanabilir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

deniyor musun?
 
Son düzenleme:
Monitörün güç kablosunu prizden çek. Ekran kartına giden görüntü kablosunu (DP veya HDMI) da sök. Monitör tamamen bağlantısızken, arkasındaki açma-kapama (joystick) düğmesine 30 35 40 saniye civarı basılı tut. Bu işlem içindeki statik elektriği boşaltacaktır. 5 dakika bekledikten sonra sadece güç kablosunu takıp açmayı dene. Logo gelirse sorun çözülmüştür.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ve bildiğim kadarıyla monitorun bir adaptor ile calısıyor adaptorunle ilgili bir sorun olabilir voltajla ilgili
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

VG249Q1R modeli harici bir güç adaptörü kullanıyor. Adaptör tamamen bozulmamış olsa bile, monitörü panelini ve çiplerini stabil çalıştıracak yeterli voltajı/akımı sağlayamıyor olabilir. Işığın yanıp sönmesi, adaptörün gücü verip verip kesmesinden kaynaklanabilir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

deniyor musun?
Dediklerinizi daha önce yapmıştım, siz diyince tekrar yaptım ama düzelmedi. Monitörü tamirciye bıraktım, sorun adaptörde değil yuksek ihtimalle dedi.
 
Eskiden başıma farklı modelde gelmişti kondansatör patlamıştı değişince düzelmişti.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,174
Mesajlar
11,085,047
Üyeler
198,254
Son üye
eko62
   
Geri
Top