Çözüldü✓ 100k Bütce PC Önerisi

Hocam tavsiyenize uydum enermax seçtim 850w lık https://ty.gl/h5wrb4kahk843

https://ty.gl/o4p1o0o6v2msr eğer aynı kalitede atx almaya kalkarsam 3k fark ekliyo sizce değermi kararsız kaldım kasa olarakta lian li lancool alcam gibi duruyo eğer atx anakart alırsam tavsiyeniz nedir pişman olacağım bir kararda almak istemiyorum çünkü setupa uzun zaman bir ekleme değişim yapmayacağım beni en az 8 yıl götürmesi lazım
Raijintek de bakabilirsin bu arada o da iyidir. Hocam o zaman tavsiyem bence çok para gömmeyin anakarta falan, 8 yıl çok uzun bir süre, 8 yıla bir kaç nesil üstü çıkmış olur ve 8 yıl boyunca sizi mutlu etmez şu an alacağınız herhangi bir sistem. En tepe almanız lazım işlemci ve ekran kartı olarak o bile belki 8 yıl mutlu eder güncellik bakımından. Hedefiniz 4-5 yıl falan olsun daha makul. Bence olabildiğince FP dizin kafanız rahat etsin biraz da paranız cepte kalır. Şöyle diyeyim yani tek amaç oyunsa 12 bin liralık anakart ile 7 bin liralık anakart arasında hiç bir fark yok. Portları ne düzeyde kullanıyorsunuz mesela, muhtemelen çok sınırlı. Böyle özellikle anakart konusunda sadece oyun oynayanları cidden biraz kullanıyor firmalar görünüş ile falan yoksa 7 bin liralık anakart ile en tepe amd işlemcilerini de çalıştırırsınız sıkıntısız olarak. Render vs. almıyorsanız tabi.
 
Raijintek de bakabilirsin bu arada o da iyidir. Hocam o zaman tavsiyem bence çok para gömmeyin anakarta falan, 8 yıl çok uzun bir süre, 8 yıla bir kaç nesil üstü çıkmış olur ve 8 yıl boyunca sizi mutlu etmez şu an alacağınız herhangi bir sistem. En tepe almanız lazım işlemci ve ekran kartı olarak o bile belki 8 yıl mutlu eder güncellik bakımından. Hedefiniz 4-5 yıl falan olsun daha makul. Bence olabildiğince FP dizin kafanız rahat etsin biraz da paranız cepte kalır. Şöyle diyeyim yani tek amaç oyunsa 12 bin liralık anakart ile 7 bin liralık anakart arasında hiç bir fark yok. Portları ne düzeyde kullanıyorsunuz mesela, muhtemelen çok sınırlı. Böyle özellikle anakart konusunda sadece oyun oynayanları cidden biraz kullanıyor firmalar görünüş ile falan yoksa 7 bin liralık anakart ile en tepe amd işlemcilerini de çalıştırırsınız sıkıntısız olarak. Render vs. almıyorsanız tabi.
İş için vesaire de kullanıcam genelde oyun amaçlı tabii ki ama yazılım programlarıda kullanıcam her konuda beni idare etsin istiyorum 4 5 yıl götürsede iyi ztn ben zamanla ekleme yapmaya çalışırım bu 100k bütce elimde bir para yok ztn ailem alıcak onlarda sağolsunlar almışken iyi bir şey al 10 yıl götürsün dediler bende onların cebini olabildiğince yormamaya çalışıyorum zamanla eklemeleri kendim yaparım ztn şimdilik 100k stabil tutmaya çalışıyorum sistemi yardımınız içinde teşekkür ederim birde bu sisteme ups almama gerek varmı yoksa power ani elektrik kesilmelerine karşı korurmu eğer ups lazımsa fiyat performans bir öneriniz varmı diyim forumuda kapatalım artık yeterince güzel bir setup oldu yardım eden herkeze teşşekür ederim
 
İş için vesaire de kullanıcam genelde oyun amaçlı tabii ki ama yazılım programlarıda kullanıcam her konuda beni idare etsin istiyorum 4 5 yıl götürsede iyi ztn ben zamanla ekleme yapmaya çalışırım bu 100k bütce elimde bir para yok ztn ailem alıcak onlarda sağolsunlar almışken iyi bir şey al 10 yıl götürsün dediler bende onların cebini olabildiğince yormamaya çalışıyorum zamanla eklemeleri kendim yaparım ztn şimdilik 100k stabil tutmaya çalışıyorum sistemi yardımınız içinde teşekkür ederim birde bu sisteme ups almama gerek varmı yoksa power ani elektrik kesilmelerine karşı korurmu eğer ups lazımsa fiyat performans bir öneriniz varmı diyim forumuda kapatalım artık yeterince güzel bir setup oldu yardım eden herkeze teşşekür ederim
Rica ederim, hayırlı olsun şimdiden, güle güle kullan. Eğer elektrik çok gidip geliyorsa, özellikle anlık gidip gelmeler yapıyorsa böyle göz kırpma gibi, PSU nun kalitesi önemli olduğu kadar tamamen koruma da sağlamıyor. Böyle durumlar için UPS şart maalesef. Onun dışında ben UPS kullanmıyorum onun yerine regulator aldım prize takılan. O da şöyle yapıyor belli bir voltaj üstüne veya altına çıkarsa anlık olarak dengesizlik oluşursa elektiriği kendisi kesiyor anında. Yani aslında burada bilgisayarın tak diye kapanması pek önemli değil, önemli olan göz kırpma durumları. Burada PSU nun hold-up süresi gibi özellikleri o yüzden önemli oluyor ama o da bir yere kadar korur.

Böyle elektrik sorunlarını çok sık yaşıyorsan UPS kullanman iyi olabilir, marka olarak APC önerebilirim ve 2200VA civarı alman iyi olur.

Bu arada regülatör yazdım ama benim taktığımın adı öyle diye öyle yazmıştım. Aslında Akım/Gerilim Koruma Rölesi diye geçiyor sanırım. Asıl regülatör daha farklı voltajı dengeliyor vs. Yanlışlık olmasın..
 
hocam aynı şekil ben de max 100k bütçeye kasa arayışı içerisindeyim.9700x ve 5070ti arıyordum fakat o zaman da 1x16 ram e düşmek zorunda kalıyorum o yüzden 2x16 ram yapıp ekran kartını 5070 e düşürücem sanırsam.oem almak mı daha mantıklı yoksa böyle tek tek toplamak mı daha mantıklı acaba?

bir de bunların montajı için kaliteli bir termal macun gerekecek.çok kararsızım nasıl yapsam tek tek toplamak uğraşmaya değer mi diye.sizce İncehesap gaming night,prime day falan beklememli miyim? bana da yardımcı olabilirseniz çok çok minnettar kalırım.
 
hocam aynı şekil ben de max 100k bütçeye kasa arayışı içerisindeyim.9700x ve 5070ti arıyordum fakat o zaman da 1x16 ram e düşmek zorunda kalıyorum o yüzden 2x16 ram yapıp ekran kartını 5070 e düşürücem sanırsam.oem almak mı daha mantıklı yoksa böyle tek tek toplamak mı daha mantıklı acaba?

bir de bunların montajı için kaliteli bir termal macun gerekecek.çok kararsızım nasıl yapsam tek tek toplamak uğraşmaya değer mi diye.sizce İncehesap gaming night,prime day falan beklememli miyim? bana da yardımcı olabilirseniz çok çok minnettar kalırım.
Kral oyun için topliyacaksan benim gibi topla yok iş ağırlıklı kullanacaksan 5070 de gayet iş yapar şuan şarzım çok olmadığı için kısa kesicem sana tavsiyem bütcen 120k 130k kadar esneyebiliyosa 5070ti sistem toplarsın eğer benim gibi 100k seviyesinde kalıcaksan benim setupa benzer bişey yap hazır oem lerden uzak dur genelde ekran kartı ve işlemci iyi oluyo geri kalan bileşenler tabiri caizse bok gibi merdiven altı oluyo tek tek parça topla derim oyüzden şimdikten Hayırlı olsun güle güle kullan
 
Raijintek de bakabilirsin bu arada o da iyidir. Hocam o zaman tavsiyem bence çok para gömmeyin anakarta falan, 8 yıl çok uzun bir süre, 8 yıla bir kaç nesil üstü çıkmış olur ve 8 yıl boyunca sizi mutlu etmez şu an alacağınız herhangi bir sistem. En tepe almanız lazım işlemci ve ekran kartı olarak o bile belki 8 yıl mutlu eder güncellik bakımından. Hedefiniz 4-5 yıl falan olsun daha makul. Bence olabildiğince FP dizin kafanız rahat etsin biraz da paranız cepte kalır. Şöyle diyeyim yani tek amaç oyunsa 12 bin liralık anakart ile 7 bin liralık anakart arasında hiç bir fark yok. Portları ne düzeyde kullanıyorsunuz mesela, muhtemelen çok sınırlı. Böyle özellikle anakart konusunda sadece oyun oynayanları cidden biraz kullanıyor firmalar görünüş ile falan yoksa 7 bin liralık anakart ile en tepe amd işlemcilerini de çalıştırırsınız sıkıntısız olarak. Render vs. almıyorsanız tabi.
Hocam siparişleri verdim amazon üzerindende trendyol üzerindende iki platformdada 6 taksit yaptırdım ama kredi kartından direk peşin fiyat çekti normalmidir sonradan taksitlendirme yapılacakmı çabuk geri dönüş yaparsanız sevinirim iptal işleminde bulunucam ona göre
 
Hocam siparişleri verdim amazon üzerindende trendyol üzerindende iki platformdada 6 taksit yaptırdım ama kredi kartından direk peşin fiyat çekti normalmidir sonradan taksitlendirme yapılacakmı çabuk geri dönüş yaparsanız sevinirim iptal işleminde bulunucam ona göre
dostum kredi kartında limiti kapatır daha sonra hesap kesim günlerinde her ay taksit taksit yansır
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kral oyun için topliyacaksan benim gibi topla yok iş ağırlıklı kullanacaksan 5070 de gayet iş yapar şuan şarzım çok olmadığı için kısa kesicem sana tavsiyem bütcen 120k 130k kadar esneyebiliyosa 5070ti sistem toplarsın eğer benim gibi 100k seviyesinde kalıcaksan benim setupa benzer bişey yap hazır oem lerden uzak dur genelde ekran kartı ve işlemci iyi oluyo geri kalan bileşenler tabiri caizse bok gibi merdiven altı oluyo tek tek parça topla derim oyüzden şimdikten Hayırlı olsun güle güle kullan
zaten oem paketlerde özelleştirerek seçiyorum bileşenleri kendim. o yüzden sorun değil ama tek tek toplayınca 10-12k daha ucuza geliyor bu da 16 gb ram parası demek oluyor
 
Hocam siparişleri verdim amazon üzerindende trendyol üzerindende iki platformdada 6 taksit yaptırdım ama kredi kartından direk peşin fiyat çekti normalmidir sonradan taksitlendirme yapılacakmı çabuk geri dönüş yaparsanız sevinirim iptal işleminde bulunucam ona göre
Evet öyle çeker ama aylık aylık ödersin, ödedikçe limitin artar tekrar. Başta tek çekim olarak gözüküyor provizyondan çıkınca taksitli olarak görürsün hocam.
 
Merhabalar Hocam herkese iyi forumlar dilerim

Şuanki bilgisayarımın ekran kartı ve psu arıza yaptığı için aynı zamanda 8 yıllık eski bir pc olduğu için yeni bir sistem toplama kararı aldım.
Bütce 100k ama vade farksız 6 taksit olma şartıyla maks 120k ya kadar esneyebilir aylık 20k ödeme olcak şekilde oyüzden hazır sistem olarak almayı düşünüyorum.

Hazır sistemlere baktığımda göz boyamak için ekran kartı ve işlemciler şişirilmiş diğer (psu, anakart,ram,ssd) gibi bileşenler ise çok dandik markalar oluyo buda aklımı çok karıştırıyo.

Hazır sistem olarak böyle bişey buldum ama az önce anlattığım gibi işlemci ve ekran kartı göz boyuyo diğer parçalara çok önem gösterilmemiş vade farksız 6 taksit imkanı olduğu için koydum.

Birde tamamen tüm parçaları tek tek trendyol üstünden topladım şöyle bir şey çıktı

Cpu cooler: ThermalRight Peerless assassin 120mm black
https://ty.gl/gp2emt9mn2jqz
2979TL

Ssd: Samsung 990 Evo plus 1tb gen4
https://ty.gl/p14qdxigmobbe
8550TL

Kasa: Lian li lancool 217 siyah E-ATX
https://ty.gl/05t5qookycrah
6119TL

Anakart:Asus Tuf Gaming B850M-pluswifi7
https://ty.gl/s60b08vovppe7
11999TL

Power: MSİ MAG PCIE5 850w 80+ gold
https://ty.gl/dtyjp9uha6qjf
7881TL

Ram: viper venom 2x16gb cl30 6000mhz
https://ty.gl/emw10g3n4gqbv
23824TL

İşlemci: r7 7800x3d
https://ty.gl/1m0501up59i0g
14791TL

Ekran kartı: rx9070xt asrock challenger https://ty.gl/huw6exohaab07
35999TL

Trendyol üstünden bu şekil topladım hazır sistemdeki dandik seçilmiş bileşenlere karşın olabildiğince kaliteli bileşenler seçmeye çalıştım sizin fikirleriniz nedir değişmesi gereken fln her türlü fikre açığım biraz pahalı topladım farkındayım daha uyguna nasıl kapatırım benim için en önemli olan vade farksız 6 taksit imkanı Qnb finans bank Garanti bonus kredi kartları var. Oyun ve yazılım için kullanıcam pc yi bunuda eklemiş olayım

Şimdikten herkeze teşekkürler
secimler güzel ekran kartını pulse yap, estetik onemliyse matx anakarta matx kasa sec bosluklar sırıtabilir ya da anakartı atx yap aynı anakart var bende de, asus ap202 tg kasa var her şey fite fit ekran kartı nitro 👌
 

Ekler

  • IMG_3284.webp
    IMG_3284.webp
    69.2 KB · Hit: 7
Geri
Top