İkinci El Ram Almak Mantıklı mı?

ichbinahk

80+
Katılım
1 Nisan 2026
Mesajlar
62
Reaksiyon skoru
30
Bütçe
17000
Selam dostlar pc diziyorum 2 aydır ram indirimi bekledim ama gelmedi. Gidip 25 bin veresim yok ddr5 32gb rame. Sahibindende az kullanılmış veya sıfır kutular ortalama 15-20 arası sizce alınır mı? O fiyata ram cozersem islemciye biraz daha butce ayirmak istiyorum. Daha once alan oldu mu sizce ikinci el ramler sikinti cikartir mi ariza vb? Bilen cevaplarsa sevinirim
 
Test yaptırıp alın sıkıntı olmaz memtest86 yaptırtabilirsin.
 
Selam dostlar pc diziyorum 2 aydır ram indirimi bekledim ama gelmedi. Gidip 25 bin veresim yok ddr5 32gb rame. Sahibindende az kullanılmış veya sıfır kutular ortalama 15-20 arası sizce alınır mı? O fiyata ram cozersem islemciye biraz daha butce ayirmak istiyorum. Daha once alan oldu mu sizce ikinci el ramler sikinti cikartir mi ariza vb? Bilen cevaplarsa sevinirim
benim de merak ettiğim bir konu oldu, daha öncesinde başka bir 2. el sitesinden 8gb ram almıştım rastgele ve bir problem yaşamamıştım hala kullanıyorum. Ama bende kısa zaman içinde 2x16 gb a geçeceğim, takibindeyim konunun. Ama ne gibi bir problem olabilir merak etmedim değil.
 
Peki hocam cakma ram olaylari duydum da onu nasil anlayabilirim
Ben çakma ram bi kingstonlarda gördüm. Genelde paketinden veya soğutma bloğundan anlaşılıyor kalitesizliği hissedersin yada bazılarının soğutma bloğu yamuk oluyor.
 
Bende çoktandır 2. El Ram kovalıyorum ancak fiyatları pahalı Allahın emriymiş gibi kimse pazarlık yapmıyor. sıfırı 24 bin olan Rami garantisiz 16 ya satıyor onlarla uğraşıp işimi riske atacağıma 16gb 9 taksit yaptım 5/6 ay sonra da 32gb ye tamamlarım geçerim
 
Bende çoktandır 2. El Ram kovalıyorum ancak fiyatları pahalı Allahın emriymiş gibi kimse pazarlık yapmıyor. sıfırı 24 bin olan Rami garantisiz 16 ya satıyor onlarla uğraşıp işimi riske atacağıma 16gb 9 taksit yaptım 5/6 ay sonra da 32gb ye tamamlarım geçerim
Bazisi satiyor aslinda garantili faturali onlar alinmaz mi 5-10k ciddi bir fark. Rami bu sekilde cozebilirsem islemciyi daha iyi bir sey alacagim yoksa 7500f'e kalcam ki bunu da pek istemiyorum
 
Test yapıp alabilirsiniz hocam. Daha dün 2x8 ddr4 rami 2300tl den aldım. Al satçılar pazarlık yapmaz son kullanıcı satıcı bulmanız lazım.
 
Kapalı kutu fatura garantili alabilirsiniz. Geçen ay 19a vermiştim. Daha uyguna bulabilirsiniz modele göre
 
Geri
Top