Hayatım Boyunca Nvıdıa Kullandım, AMD'ye Geçmeye Değer mi

işte hocam mantıklı da yazılım problemlerı farklı farklı problemlerle ugrasmak da ıstemıyorum acıkcası varmı 6000 serılerındekı gıbı yazılım problemı bılmıyorum ama acıkcası bendede kafa allak pullak ne alsam sasırdım
hocam senşn duymak istediğin 5070ti al dememiz :D
 
hocam senşn duymak istediğin 5070ti al dememiz :D
hocam emın olun gonul tabıkı 5070ti ister ama şöyle bir durum var 5070ti alsam ortalama bir fiyat olmadı mı yani r5 7500x3d gibi bir işlemci ve 5070 ti gibi bir karta yaklasık 95k civarı odemek de problem yok da ondan sonra cebe de 0tl kalınca bir tık sıkıntı oluyor acıkcası yani aradaki fiyat farkıda fazla ama 9070xt alıp da belkide hayatımın hatasınıda yapmak istemiyorum acık ve net konusmak gerekirse ben ne yapmak ıstıyorum onuda bılmıyorum ama bu 2 karttan 1inde emin olmak istiyorum ama butcede ortada acıkcası
 
hocam emın olun gonul tabıkı 5070ti ister ama şöyle bir durum var 5070ti alsam ortalama bir fiyat olmadı mı yani r5 7500x3d gibi bir işlemci ve 5070 ti gibi bir karta yaklasık 95k civarı odemek de problem yok da ondan sonra cebe de 0tl kalınca bir tık sıkıntı oluyor acıkcası yani aradaki fiyat farkıda fazla ama 9070xt alıp da belkide hayatımın hatasınıda yapmak istemiyorum acık ve net konusmak gerekirse ben ne yapmak ıstıyorum onuda bılmıyorum ama bu 2 karttan 1inde emin olmak istiyorum ama butcede ortada acıkcası
9070xt sapphire pure al bak keyfine
 
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.


Kankam samimi konuşayım, forumlardaki AMD kitlesinin gerçek hayatta bir karşılığı yok. Steam ekran kartı verileri ortada. Her yerde AMD övülüyor ama listede AMD yok nedense. NVIDIA her konuda daha önde, yeni DLSS ile oyunlardaki yüz modellerini oyunun ışıklandırmalarını dahi iyileştiriyorlar donanım farkıyla ve görüntü kalitesi olarak FSR'dan katbekat önde. Ayrıca millet fake frame diyerek kafa şişirse dahi müthiş bir FPS farkı var arada. Youtube'da izlediğin low resolution videoları bile otomatik olarak upscale ediyor daha iyi bir görüntü veriyor. Malum sistem fiyatları çok tuzlu bir makine aldığında her şeyi yapabilsin istiyor insan. Aldığımız donanımların 5-6 yıl ömrü var minimum. 5-6 yıl içinde hayatın ne göstereceği bilinmez belki ileride edit-render yayın işleri olacak. Bu durumda AMD sınıfta kalıyor. Local LLM çalıştırmak istesen AMD orada da sınıfta kalıyor. Günümüzde saf güç denen şeyin bir önemi yok, saf güç kullanan hiçbir yazılım yok hepsi donanımsal ve yazılımsal bonuslarla çalışıyor. Hayatında sadece oyun oynamayacağını varsayarsak Oyun dışında yapacağın her işte fersah fersah fark var arada. Daha stabilite konusuna dahi gelemedim ama bu konuda çok yorum yapmaya gerek yok yıllar boyu NVIDIA kullandığınız için daha iyi anlarsınız bu durumu.

Şahsi önerim maddi sorun olmadığı sürece karşılayabileceğiniz bir yükse fazla para verin rahat edin ekmek kazanmak zor şu devirde tonlarca para verdiğimiz pclerde bile rahat edemeyeceksek bir anlamı yok kullanmanın.
 
7 yıldır amd kart kullanıyorum 2 farklı seri denedim çok ama çok uğraştırdı anlatamam yani. nvidia sorun yaşamıyosan devam et
 
Kankam samimi konuşayım, forumlardaki AMD kitlesinin gerçek hayatta bir karşılığı yok. Steam ekran kartı verileri ortada. Her yerde AMD övülüyor ama listede AMD yok nedense. NVIDIA her konuda daha önde, yeni DLSS ile oyunlardaki yüz modellerini oyunun ışıklandırmalarını dahi iyileştiriyorlar donanım farkıyla ve görüntü kalitesi olarak FSR'dan katbekat önde. Ayrıca millet fake frame diyerek kafa şişirse dahi müthiş bir FPS farkı var arada. Youtube'da izlediğin low resolution videoları bile otomatik olarak upscale ediyor daha iyi bir görüntü veriyor. Malum sistem fiyatları çok tuzlu bir makine aldığında her şeyi yapabilsin istiyor insan. Aldığımız donanımların 5-6 yıl ömrü var minimum. 5-6 yıl içinde hayatın ne göstereceği bilinmez belki ileride edit-render yayın işleri olacak. Bu durumda AMD sınıfta kalıyor. Local LLM çalıştırmak istesen AMD orada da sınıfta kalıyor. Günümüzde saf güç denen şeyin bir önemi yok, saf güç kullanan hiçbir yazılım yok hepsi donanımsal ve yazılımsal bonuslarla çalışıyor. Hayatında sadece oyun oynamayacağını varsayarsak Oyun dışında yapacağın her işte fersah fersah fark var arada. Daha stabilite konusuna dahi gelemedim ama bu konuda çok yorum yapmaya gerek yok yıllar boyu NVIDIA kullandığınız için daha iyi anlarsınız bu durumu.

Şahsi önerim maddi sorun olmadığı sürece karşılayabileceğiniz bir yükse fazla para verin rahat edin ekmek kazanmak zor şu devirde tonlarca para verdiğimiz pclerde bile rahat edemeyeceksek bir anlamı yok kullanmanın.
O kadar net bir yorum ki. %100 katılıyorum. Hayatı boyunca Nvidia kullanmamış biri o yazılımsal rahatlığın tadını bilemez. Günün sonunda sadece oyun oynayacağım diyorsan 9070xt alınır zaten.
 
Eğer istediğin saf oyun performansıysa 9070 XT al
Yok ben 4x fg+Ray tracing'de oyun oynuyacağım diyorsan 5070 ti al
Bir alternatif daha var firmalar PlayStation'a oyunları daha erken çıkartıyor istediğin birçok oyunu erken oynamaksa PS5 pro al derim
 
Kankam samimi konuşayım, forumlardaki AMD kitlesinin gerçek hayatta bir karşılığı yok. Steam ekran kartı verileri ortada. Her yerde AMD övülüyor ama listede AMD yok nedense. NVIDIA her konuda daha önde, yeni DLSS ile oyunlardaki yüz modellerini oyunun ışıklandırmalarını dahi iyileştiriyorlar donanım farkıyla ve görüntü kalitesi olarak FSR'dan katbekat önde. Ayrıca millet fake frame diyerek kafa şişirse dahi müthiş bir FPS farkı var arada. Youtube'da izlediğin low resolution videoları bile otomatik olarak upscale ediyor daha iyi bir görüntü veriyor. Malum sistem fiyatları çok tuzlu bir makine aldığında her şeyi yapabilsin istiyor insan. Aldığımız donanımların 5-6 yıl ömrü var minimum. 5-6 yıl içinde hayatın ne göstereceği bilinmez belki ileride edit-render yayın işleri olacak. Bu durumda AMD sınıfta kalıyor. Local LLM çalıştırmak istesen AMD orada da sınıfta kalıyor. Günümüzde saf güç denen şeyin bir önemi yok, saf güç kullanan hiçbir yazılım yok hepsi donanımsal ve yazılımsal bonuslarla çalışıyor. Hayatında sadece oyun oynamayacağını varsayarsak Oyun dışında yapacağın her işte fersah fersah fark var arada. Daha stabilite konusuna dahi gelemedim ama bu konuda çok yorum yapmaya gerek yok yıllar boyu NVIDIA kullandığınız için daha iyi anlarsınız bu durumu.

Şahsi önerim maddi sorun olmadığı sürece karşılayabileceğiniz bir yükse fazla para verin rahat edin ekmek kazanmak zor şu devirde tonlarca para verdiğimiz pclerde bile rahat edemeyeceksek bir anlamı yok kullanmanın.
cok tesekkurler valla hocam fıkrımı cok degıstıren bır yorum oldu acıkcası bencede almısken ıyısı olsun sonucta her zaman almıyoruz ılerıyıde dusunmek lazım çok teşekkürler yorumun için
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eğer istediğin saf oyun performansıysa 9070 XT al
Yok ben 4x fg+Ray tracing'de oyun oynuyacağım diyorsan 5070 ti al
Bir alternatif daha var firmalar PlayStation'a oyunları daha erken çıkartıyor istediğin birçok oyunu erken oynamaksa PS5 pro al derim
hocam en mantıklısı nvdia gibi suanlık valla arkadas da yorumu cok dogru @Remi acıkcası almısken de o kadar para bayılmısken aklımızda ? kalmasın
 
AMD ye geç de ne kadar dayanacaksın merak ettim. Nvidia dan sonra :)
 
Bende hep invida kullandım. Arkadaşlarım "aman haa aptallık etme falan" dediler. Sonra bir bayram sabahı indirimli hazır sistem topladım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta arkadaşlarımdan daha fazla FPS alıyorum. Bende Radeon RX 6700 XT var ve 4060ti olan arkadaşlarımdan fazla FPS alıyorum. Hemde çoğu oyunda. Bazı oyunlarda ki bu genel bir kaç oyuna denk geliyor onda da 2-3 FPS geçiyor. Diğer oyunlarsa 15 ial 30 arasında FPS fazla alıyorum. Yani driver olarakta artık çok titiz çalışıyor AMD. Eskiden AMD işlemci İnteli geçmez diyorlardı (bana göre artık geçti) şimdilerde de AMD Nvidia'yı geçemez diyorlar. Bence artık eski AMD yok. Çok güçlü, yenilikçi bir AMD var.
 
AMD ye geç de ne kadar dayanacaksın merak ettim. Nvidia dan sonra :)
XD şüpheli hocam öyle deme fanatikliğe gerek yok acıkcası amd de son zamanlarda iyi işler cıkartıyor ama problemlerın nvidia kadar 0a indiği derecesinde değil
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,239
Mesajlar
11,085,699
Üyeler
198,278
Son üye
cagkaan
   
Geri
Top