Hayatım Boyunca Nvıdıa Kullandım, AMD'ye Geçmeye Değer mi

Eror404

80+
Katılım
10 Eylül 2024
Mesajlar
392
Reaksiyon skoru
46
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
 
15-20K 5070Ti için verilmez.
 
15-20K 5070Ti için verilmez.
hocam valla ıyı bır yorum da bu amd kartlarda da bır problem yasarmıyım ozellıkle amdnin en bilindik kartı olan sapphire hiç önermiyorlar zaman zaman 13k 10k cıvarlarıındada dustugu oluyor farkın cok nadır stoklu az kampanyalarda suan almayacagım zaten dedıgım gıbı o yuzden en mın 15k fark olur gıbı

 
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
Aynı soruyu 1 AYDIR kendime soruyorum. Hatta hepsiburada satıcılı sapphire 9070xt pulse aldım 7 haziranda. geldi. DDU ile 4060 ti driver falan kaldırdım. Kartı çıkarıp 9070xtyi taktım. AMD adrenalin kurulumu bayağı uğraştırdı. İnternetin tamamen kapalı olması lazım. İnternetten direkt bulup kurmamak lazım. Otomatik olarak kuran driverı indirdim. yazılımda bir sürü ai cart curt ek özellik kurdurmaya çalışıyor. MSI Center kafası. Neyse ilk bi bf6 da 240hz 2k da test edeyim dedim. Cızırtı gibi coilwhine sesi gelmeye başladı fps yükselince. Direkt paketledim değişime gönderdim. 1 hafta sonra yenisi geldi. Onda da coilwhine sesi vardı. Direkt iade ettim. Daha bugün onaylandı iade. Alacaksan amazondan alıp şansını dene. Kas gücü olarak güzel ama yazılım tak çalıştır kafası değil. Uğraştırıyor. Bazı oyunlarda crash verebiliyormuş. Ben forza ve bf6 da test ettim sadece. Şu an açıkçası windforce OC V2 5070 ti düşünüyorum. Parası umrumda değil. tak çalıştır olsun kafam rahat olsun. güncellemede DDU ile uğraşmayayım diyorum.
 
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
Aradaki fiyat farkını çok zorlanmadan verebilecek durumun varsa Nvidia al geç çok düşünmeye gerek yok. Beni gerçekten zorlayacak diyorsan AMD ye şans verebilirsin.

Uzun süredir AMD kullanan biri olarak şuanki hedefim para biriktirip güzel bir indirimle 5060Ti yakalamak 😀
 
Aynı soruyu 1 AYDIR kendime soruyorum. Hatta hepsiburada satıcılı sapphire 9070xt pulse aldım 7 haziranda. geldi. DDU ile 4060 ti driver falan kaldırdım. Kartı çıkarıp 9070xtyi taktım. AMD adrenalin kurulumu bayağı uğraştırdı. İnternetin tamamen kapalı olması lazım. İnternetten direkt bulup kurmamak lazım. Otomatik olarak kuran driverı indirdim. yazılımda bir sürü ai cart curt ek özellik kurdurmaya çalışıyor. MSI Center kafası. Neyse ilk bi bf6 da 240hz 2k da test edeyim dedim. Cızırtı gibi coilwhine sesi gelmeye başladı fps yükselince. Direkt paketledim değişime gönderdim. 1 hafta sonra yenisi geldi. Onda da coilwhine sesi vardı. Direkt iade ettim. Daha bugün onaylandı iade. Alacaksan amazondan alıp şansını dene. Kas gücü olarak güzel ama yazılım tak çalıştır kafası değil. Uğraştırıyor. Bazı oyunlarda crash verebiliyormuş. Ben forza ve bf6 da test ettim sadece. Şu an açıkçası windforce OC V2 5070 ti düşünüyorum. Parası umrumda değil. tak çalıştır olsun kafam rahat olsun. güncellemede DDU ile uğraşmayayım diyorum.
hocam valla hazır sıstem olarak alıcam suankı pc r5 7500f 5070ti bütcemi biraz zorlar gibi ama bilemiyorum kimiside suan amd ıyı dıyor acıkcası
 
hocam valla hazır sıstem olarak alıcam suankı pc r5 7500f 5070ti bütcemi biraz zorlar gibi ama bilemiyorum kimiside suan amd ıyı dıyor acıkcası
hazır sistemde rami ve anakartı dandik koyuyorlar. gereksiz tuzak şu an. yerinde olsam amazon üzerinden en az 7800x3d ile toplamaya çalışırdım. 9 taksit imkanı var. 30 gün iade imkanı var. eğer 9 taksitlik kartın yoksa anında onaylı axess dijital kart başvurusu yap.
 
destan yazmış bide, yav oyun oynayacaksan hangisi ucuzsa al geç işte
 
Aradaki fiyat farkını çok zorlanmadan verebilecek durumun varsa Nvidia al geç çok düşünmeye gerek yok. Beni gerçekten zorlayacak diyorsan AMD ye şans verebilirsin.

Uzun süredir AMD kullanan biri olarak şuanki hedefim para biriktirip güzel bir indirimle 5060Ti yakalamak 😀
seni AMD den ürküten ne oldu :D
 
Hocam bence hayatta değmez 15*20k fark 5070tş için 9070xt al geç zaten özelliklerindende faydalanmıyormussun
 
hocam valla ıyı bır yorum da bu amd kartlarda da bır problem yasarmıyım ozellıkle amdnin en bilindik kartı olan sapphire hiç önermiyorlar zaman zaman 13k 10k cıvarlarıındada dustugu oluyor farkın cok nadır stoklu az kampanyalarda suan almayacagım zaten dedıgım gıbı o yuzden en mın 15k fark olur gıbı

9070XT Üzmez. Ama para sorunum yok diyorsan bisey diyemem. Bu arada Sapphire candır.Pulse bile soğutma konusunda basaridir
@emirhankiziloglu Sana şunu söyleyeyim. Nasil dlss,mfg ve rt gibi teknolojilerde Nvidia iyi diyorsak, program kullanışı ve ozellikleri açısından Adrenaline cok başarılı. Hatta Amd nin en guzel tarafi bence. İnterneti kapat driver kur muhabbeti Amd yüzünden değil Windows yüzünden. Windows kendi veritabanindaki eski driverlari surekli senin kurdugun driver üzerine kurdugu icin bozuyor. Tek yolu Windows update in otomatik driver kurma özelliğini kapatmak.
Eger herhangi bir yardima ihtiyacin olursa istedigin zaman dm atabilirsin
 
Herkes beni amd ekran kartı karşıtlığımla bilse de emin ol seni yiyecek, pişman edecek işlerle uğraşmazsın. Al geç dostum 9070XT cidden fiyat performans bir kart.
 
Hocam bence hayatta değmez 15*20k fark 5070tş için 9070xt al geç zaten özelliklerindende faydalanmıyormussun
işte hocam mantıklı da yazılım problemlerı farklı farklı problemlerle ugrasmak da ıstemıyorum acıkcası varmı 6000 serılerındekı gıbı yazılım problemı bılmıyorum ama acıkcası bendede kafa allak pullak ne alsam sasırdım
 
Geri
Top