6400 MHZ Cl32 Ram mi 6000 MHZ Cl30 Rammi Daha Mantıklı

Esweep

80+
Katılım
1 Şubat 2025
Mesajlar
144
Reaksiyon skoru
13
Merhabalar. Yeni sistem topluyorum ve ram konusunda iki seçenek arasında kaldım. İşlemcim r5 7500F. Ramler arasında 1000 TLden az fark var ve cl32 ram daha pahalı. aradaki 1000 TL farkı vermeye değer mi, yoksa 7500F için 6000 CL30 almak daha mantıklı mı? Şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhabalar. Yeni sistem topluyorum ve ram konusunda iki seçenek arasında kaldım. İşlemcim r5 7500F. Ramler arasında 1000 TLden az fark var ve cl32 ram daha pahalı. aradaki 1000 TL farkı vermeye değer mi, yoksa 7500F için 6000 CL30 almak daha mantıklı mı? Şimdiden teşekkür ederim.
amd işlemciler için sweet spot 6000 cl30 hocam fazlasına para vermeye gerek yok
 
Fark yok ucuz olani alin
 
Merhabalar. Yeni sistem topluyorum ve ram konusunda iki seçenek arasında kaldım. İşlemcim r5 7500F. Ramler arasında 1000 TLden az fark var ve cl32 ram daha pahalı. aradaki 1000 TL farkı vermeye değer mi, yoksa 7500F için 6000 CL30 almak daha mantıklı mı? Şimdiden teşekkür ederim.
Patriot ram al (en ucuzunu)
 
6400 cl32 ama ımc den ötürü 6400 de çalıştıramayacaksın 1:1 de manuel 6000'e çekeceksin bir şey değişmeyecek o yüzden çok takılmamak lazım. tipini beğendiğini ya da ucuz olanı al.
 
6400 cl32 ama ımc den ötürü 6400 de çalıştıramayacaksın 1:1 de manuel 6000'e çekeceksin bir şey değişmeyecek o yüzden çok takılmamak lazım. tipini beğendiğini ya da ucuz olanı al.
dediğin doğru bende 6400mhz cl32 ramler var 9700x işlemci ile 1e1 modda görüntü alamıyorum hata veriyor cmos sıfırlamak zorunda kalıyorum. O yüzden 6000MHz cl30 1:1 moda çekip kullanıyorum. aida64 testinde gecikme olarak 6000mhz daha iyi sonuç veriyor 6400 1:2 moda göre
 
7500f 6400mhz de zorlanabilir, 6000mhz cl30 sorun yaratmaz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

dediğin doğru bende 6400mhz cl32 ramler var 9700x işlemci ile 1e1 modda görüntü alamıyorum hata veriyor cmos sıfırlamak zorunda kalıyorum. O yüzden 6000MHz cl30 1:1 moda çekip kullanıyorum. aida64 testinde gecikme olarak 6000mhz daha iyi sonuç veriyor 6400 1:2 moda göre
6400mhz alip Manuel 6000mhz de yapilabilir ama ayar girmek lazim onada.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

dediğin doğru bende 6400mhz cl32 ramler var 9700x işlemci ile 1e1 modda görüntü alamıyorum hata veriyor cmos sıfırlamak zorunda kalıyorum. O yüzden 6000MHz cl30 1:1 moda çekip kullanıyorum. aida64 testinde gecikme olarak 6000mhz daha iyi sonuç veriyor 6400 1:2 moda göre
Biosu falan guncelledin mi peki
 
Tak çalıştır kullanacaksan 6000 MHz olanı al, eğer BiOS'ta ufak tefek basit ayar yapmaktan çekinmem dersen 6400 MHz olanı alıp 6000 MHz çalıştırırsın çünkü 6400 olan tek taraflı bellek muhtemelen, bir gün bu işlere heves edersen veya gelecek nesil işlemciler yüksek hıza izin verirse orada kullanma imkanın var. Patriotlar çift taraflı dizilimle geliyor yüksek hız yapılmıyor 1000 TL'den az fark varken öteki alınabilir.
 
dediğin doğru bende 6400mhz cl32 ramler var 9700x işlemci ile 1e1 modda görüntü alamıyorum hata veriyor cmos sıfırlamak zorunda kalıyorum. O yüzden 6000MHz cl30 1:1 moda çekip kullanıyorum. aida64 testinde gecikme olarak 6000mhz daha iyi sonuç veriyor 6400 1:2 moda göre
hocam işlemcimiz aynı, ben de 6400 cl32 ramlerle testlerde hata alıyordum işlemci bellek kontrolcü bozuk olabilir sizin ya da ramlerde sorun vardır. Bende problem ramlerde çıktı başka bir 6400 cl32 ram aldım şu an 6400 cl28 çoğu timingi de olabildiğince sıktım 1:1 modda 0 hata ile çalıştı
 
7500f 6400mhz de zorlanabilir, 6000mhz cl30 sorun yaratmaz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


6400mhz alip Manuel 6000mhz de yapilabilir ama ayar girmek lazim onada.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Biosu falan guncelledin mi peki
son sürümde zaten. ramlere de oc yaptım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

fclk 2000 de degil de yüksekte calismiyor. belki ayni anda islemciye -40mV verdiğim icindir bilmiyorum ama islemci silikon kalitesine göre de degisiyor. Çoğu kişi bana nasıl olmuyor felan diyor da. Düz expo acip birakmiyorum ayni anda islemciye undervolt yapınca yemiyor ayarlar
hocam işlemcimiz aynı, ben de 6400 cl32 ramlerle testlerde hata alıyordum işlemci bellek kontrolcü bozuk olabilir sizin ya da ramlerde sorun vardır. Bende problem ramlerde çıktı başka bir 6400 cl32 ram aldım şu an 6400 cl28 çoğu timingi de olabildiğince sıktım 1:1 modda 0 hata ile çalıştı
 
son sürümde zaten. ramlere de oc yaptım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

fclk 2000 de degil de yüksekte calismiyor. belki ayni anda islemciye -40mV verdiğim icindir bilmiyorum ama islemci silikon kalitesine göre de degisiyor. Çoğu kişi bana nasıl olmuyor felan diyor da. Düz expo acip birakmiyorum ayni anda islemciye undervolt yapınca yemiyor ayarlar
benim fclk 2133 belki 2200 de çalışırdı ama denemedim, işlemci için de co 40 verdiyseniz o biraz fazla olmuş olabilir dediğiniz gibi. Ben -25 te bıraktım fazlasının pek bi şey değiştirdiği yok zaten
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

Forum istatistikleri

Konular
1,238,438
Mesajlar
11,265,294
Üyeler
202,608
Son üye
sigmarillion2
Geri
Top