90 Bin Bütçeye Monitör ve Ekran Kartı Tavsiyesi

Hyouka_!

80+
Katılım
26 Mayıs 2026
Mesajlar
19
Reaksiyon skoru
1
Bütçe
90000
-Ana Kart:Msi x870e Edge ti
-İşlemci:Amd Ryzen 7 9800x3D
-Güç Kaynağı:Gigabyte 850W GP-AE850PM
-Ekran Kartı:?
-Monitör:?
Almam gereken sadece ekran kartı ve monitör kaldı. İkisi için 90 bin bütçem var. Benim için önemli olan ekran kartı o yüzden monitör için ips seçeneklere de bakıyorum.
 
Karttan ne bekliyorsunuz monitor 2k mi 4k mi bunları da belirtin
 
Ekran kartını oyun oynamak için alıyorum ama uzun vadede beni üzmüyecek bir şey istiyorum. Monitör olarak da 2K düşünüyorum
bütçe bu kadar geniş olmasa
5070 ti bütçelerinde bütçem olsa ve
güncelik kullanım oyun için kullanıyor olsam

her ne kadar bütçem 5070 ti a yetiyor olsa da
daha fiyat performans 9070xt alternatiflerini değerlendiririm

burada da tavsiyemi de 9070xt den yana yaparım

ama bu ayırdığın bütçe seni çok yormayacak bir bütçe ise
(yormayacakki söylüyor diyenler olacak ama bazen bazı arkadaşlarımız bir alt serinin yetmeyeceğini düşünerek kendini maddi anlamda zorlayıp daha üst seviyeye yönelebiliyor ) )
5080 daha iyi bir alternatif duruyor

70k başlangıcı var şu an
kampanyalarda sanırsam 67-68 bandına geliyor
en ucuzunu almadın diyelim
68-75 k arasında model seçtin diyelim

monitöre de bütçen kalıyor
 
bütçe bu kadar geniş olmasa
5070 ti bütçelerinde bütçem olsa ve
güncelik kullanım oyun için kullanıyor olsam

her ne kadar bütçem 5070 ti a yetiyor olsa da
daha fiyat performans 9070xt alternatiflerini değerlendiririm

burada da tavsiyemi de 9070xt den yana yaparım

ama bu ayırdığın bütçe seni çok yormayacak bir bütçe ise
(yormayacakki söylüyor diyenler olacak ama bazen bazı arkadaşlarımız bir alt serinin yetmeyeceğini düşünerek kendini maddi anlamda zorlayıp daha üst seviyeye yönelebiliyor ) )
5080 daha iyi bir alternatif duruyor

70k başlangıcı var şu an
kampanyalarda sanırsam 67-68 bandına geliyor
en ucuzunu almadın diyelim
68-75 k arasında model seçtin diyelim

monitöre de bütçen kalıyor
Modellerin soğutma performansları, ne kadar sesli oldukları hakkında bilgim yok. 5080 e çıkarsam önerileriniz neler ? Aynı şekilde 5070 ti ve 9070xt hangi modelleri tavsiye edersiniz.
 
Bence hiç masrafa girme 9070xt al 5080 alsan dahi en fazla %10-15 fark olacak git bir de 25-30 bine güzel bir oled model al yoluna bak veya biraz daha üst model alıp daha kaliteli oled alırsın.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Modellerin soğutma performansları, ne kadar sesli oldukları hakkında bilgim yok. 5080 e çıkarsam önerileriniz neler ? Aynı şekilde 5070 ti ve 9070xt hangi modelleri tavsiye edersiniz.
Benim sana tavsiyem nitro+ veya taichi olur biraz tuzlu fiyatları ama fiyat perfromns bakarsan soğutma olarak üst seviye performansı veren pure ve pulse da güzeldir
 
Bence hiç masrafa girme 9070xt al 5080 alsan dahi en fazla %10-15 fark olacak git bir de 25-30 bine güzel bir oled model al yoluna bak veya biraz daha üst model alıp daha kaliteli oled alırsın.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Benim sana tavsiyem nitro+ veya taichi olur biraz tuzlu fiyatları ama fiyat perfromns bakarsan soğutma olarak üst seviye performansı veren pure ve pulse da güzeldir
Amd ekran kartları hakkında özellikle yazılım tarafı için şikayetçi olan kişiler var. Bütçem varken nvidia yönelmek çok mu mantıksız olur(gereksiz para anlamında) ? En azından bu haftaki incehesap gaming gecesinde 5080 veya 5070 ti modelleri kovalamayı planlıyordum Nvidia serisi için hangi modelleri önerirsin ? Birde Amd tercihi yaparsam fiyatlarına baktığım kadarıyla bütçemin çoğunu harcamamış oluyorum o yüzden oled monitör önerileriniz var mı ?
 
Amd ekran kartları hakkında özellikle yazılım tarafı için şikayetçi olan kişiler var. Bütçem varken nvidia yönelmek çok mu mantıksız olur(gereksiz para anlamında) ? En azından bu haftaki incehesap gaming gecesinde 5080 veya 5070 ti modelleri kovalamayı planlıyordum Nvidia serisi için hangi modelleri önerirsin ? Birde Amd tercihi yaparsam fiyatlarına baktığım kadarıyla bütçemin çoğunu harcamamış oluyorum o yüzden oled monitör önerileriniz var mı ?
Nvidia tarafında da sikayetci olanlar var hocam kaliteli ve stabil bir sistem de bu kartın sorun çıkaracağını sanmam tabi teknoloji şansı dene bir şey var bu her iki firma içinde geçerli daha geçen 5070 alan kişi de yaşamadığı şey kalmamış vs bende bir sorun yok eğer stabil bir pc varsa ve psu da kaliteli ise sorun olacağını sanmıyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Nvidia tarafında da sikayetci olanlar var hocam kaliteli ve stabil bir sistem de bu kartın sorun çıkaracağını sanmam tabi teknoloji şansı dene bir şey var bu her iki firma içinde geçerli daha geçen 5070 alan kişi de yaşamadığı şey kalmamış vs bende bir sorun yok eğer stabil bir pc varsa ve psu da kaliteli ise sorun olacağını sanmıyorum
https://forum.donanimarsivi.com/konu/2k-oled-monitor-tier-list.1227805/ burayı incele @Tayfunns bu konuda çok bilgili
 
Nvidia tarafında da sikayetci olanlar var hocam kaliteli ve stabil bir sistem de bu kartın sorun çıkaracağını sanmam tabi teknoloji şansı dene bir şey var bu her iki firma içinde geçerli daha geçen 5070 alan kişi de yaşamadığı şey kalmamış vs bende bir sorun yok eğer stabil bir pc varsa ve psu da kaliteli ise sorun olacağını sanmıyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


https://forum.donanimarsivi.com/konu/2k-oled-monitor-tier-list.1227805/ burayı incele @Tayfunns bu konuda çok bilgili
Anladım son bir şey sormak istiyorum. Amd için max kaça kadar çıkmamı önerirsiniz para olarak mesela 30kdan 50kya çıkıyor anladığım kadarıyla.
 
Anladım son bir şey sormak istiyorum. Amd için max kaça kadar çıkmamı önerirsiniz para olarak mesela 30kdan 50kya çıkıyor anladığım kadarıyla.
Genelde 33ten başlıyor 45 e kadar yolu var modele göre değişiyor zaten bütçe fazla nitro veya taichi almanı öneririm kaliteli bir yapıları var ayrıca güzel bir chip gelirse tadından yenmez güzel çipli olanlar 5080nin ensesine giriyor
 
45e bulursan 5070 ti
 
45e bulursan 5070 ti
45 e zor bulur :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

https://www.akakce.com/monitor/en-u...-pivot-280-hz-oyuncu-u-fiyati,1113719030.html bu s tier bir oled olarak sınıflandırılmis hocam
 
45e bulursan 5070 ti
nvidia tarafı için modelleri pek bilmediğim için hangisini tercih ediceğimi bilmiyorum. Msi ventus serisi bildiğim kadarıyla giriş modellerden biri alsam bana sorun çıkarır mı acaba diye bir çekincem var.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,389
Mesajlar
11,066,280
Üyeler
197,887
Son üye
Kyut
Geri
Top