Bu Sistemin Soğutma Performansı Yeterlimidir

Oyun içinse evet yeterlidir
 
yapay zeka anakrtı değiştirmen lazım dedide bir tereddüte düştüm açıkcası orada
Oyun içinse evet yeterlidir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

anakartta pahalı yani ekstradan 3bin tl benim için çok para b650 seçince öyle oluyor.
 
yapay zeka anakrtı değiştirmen lazım dedide bir tereddüte düştüm açıkcası orada

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

anakartta pahalı yani ekstradan 3bin tl benim için çok para b650 seçince öyle oluyor.
yükseltme de anakartlar pahalı hocam stok halde alın 245kf tutar. dışardan harici alırsan da bu model alınabilir
 
evet pahalı ısınma konusunda sorun olmuyacaksa almayı düşünüyorum. anakarta ekstra bütçe vermek beni zora sokar. açık söyleyim.
 
Anakartta VRM soğutucusu olana yükseltmeyi öneririm. BF6 ve COD BO6 oynarken stutter yaşamıştım. VRM soğutucusu olmadan kasa açık oyun oynayabiliyorum öyle diyeyim. Elbette sıvı soğutucunun da etkisi var. Kule tipleri VRM'lerin de soğutmasına etki ediyor. Ama risk almamak için VRM soğutmalı anakart tercihi iyi olur. Tek gözüme çarpan Intel sistemlerde VRM soğutmalı anakartlarda iki m2 slotu nedense yok. AMD'nin anakartlarında neredeyse %95'inde VRM soğutmalı anakartlarda iki m2 slotu oluyor. VRM soğutması için ₺2364 yükseltme bana da pahalı geldi.

2026-06-18_20-58.webp


Kasayı da bence değiştirin. Bu yan fanlı kasalar, önden hava alanlar kadar iyi olmuyor. Üstüne sistemdeki kasanın yan kısmının hava aldığı yer küçük.

2026-06-18_20-59.webp


Yine ₺2800 farka, aynı markanın yan kısmı daha açık modelini alıyorsunuz.

2026-06-18_20-59_2.webp


2026-06-18_20-59_1.webp


Bence sistem çok ucuz değilse, alternatif bir sistem arayışına girin. Ben mesela 9070 XT alırdım bu bütçeye.
 
evet pahalı ısınma konusunda sorun olmuyacaksa almayı düşünüyorum. anakarta ekstra bütçe vermek beni zora sokar. açık söyleyim.
sorun olmaz hocam ultra 7 işlemciler gitmez o anakart sadece 265k 270k plus gibi işlemciler . 245kf kadar okeyiz msi h810 anakartta mosfetlerde pasif sogutma var.

edit: hazır kasa da anakart çıplak modelmiş. harici dediğim z890 al hocam. vatandan hiç yükseltme yapma h810 da 2k , 2.5k sat 5k gelir yükseltme
 
Gerçi baktım da yine her şey zam yemiş veya özel sistemlerin stoğu bitmiş gibi. 9070 XT en ucuz sistem 68K falan geziyor. Arkadaşımızın dediği gibi anakartı harici alın. Ama kasa tarafında da bence değişiklik yapın. Kendiniz bu işlerden anlıyorsanız ayrıca kasa alın.
 
Anakartta VRM soğutucusu olana yükseltmeyi öneririm. BF6 ve COD BO6 oynarken stutter yaşamıştım. VRM soğutucusu olmadan kasa açık oyun oynayabiliyorum öyle diyeyim. Elbette sıvı soğutucunun da etkisi var. Kule tipleri VRM'lerin de soğutmasına etki ediyor. Ama risk almamak için VRM soğutmalı anakart tercihi iyi olur. Tek gözüme çarpan Intel sistemlerde VRM soğutmalı anakartlarda iki m2 slotu nedense yok. AMD'nin anakartlarında neredeyse %95'inde VRM soğutmalı anakartlarda iki m2 slotu oluyor. VRM soğutması için ₺2364 yükseltme bana da pahalı geldi.

Alıntıyı görüntüle

Kasayı da bence değiştirin. Bu yan fanlı kasalar, önden hava alanlar kadar iyi olmuyor. Üstüne sistemdeki kasanın yan kısmının hava aldığı yer küçük.

Alıntıyı görüntüle

Yine ₺2800 farka, aynı markanın yan kısmı daha açık modelini alıyorsunuz.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Bence sistem çok ucuz değilse, alternatif bir sistem arayışına girin. Ben mesela 9070 XT alırdım bu bütçeye.
kasayı thermaltake alıcam zaten kule tipi soğutucuda aynı şekilde
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gerçi baktım da yine her şey zam yemiş veya özel sistemlerin stoğu bitmiş gibi. 9070 XT en ucuz sistem 68K falan geziyor. Arkadaşımızın dediği gibi anakartı harici alın. Ama kasa tarafında da bence değişiklik yapın. Kendiniz bu işlerden anlıyorsanız ayrıca kasa alın.
9070xt çok pahalı be
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gerçi baktım da yine her şey zam yemiş veya özel sistemlerin stoğu bitmiş gibi. 9070 XT en ucuz sistem 68K falan geziyor. Arkadaşımızın dediği gibi anakartı harici alın. Ama kasa tarafında da bence değişiklik yapın. Kendiniz bu işlerden anlıyorsanız ayrıca kasa alın.
ama anakart değiştirebilirmiyim çok zor. aldıktan sonrada shutterla falan uğraşamam takıyım oynayım kafasındayım. bi sorun olacaksa beklerim büyük ihtimalle yapıcak bişey yok.
 
sorun olmaz hocam ultra 7 işlemciler gitmez o anakart sadece 265k 270k plus gibi işlemciler . 245kf kadar okeyiz msi h810 anakartta mosfetlerde pasif sogutma var.

edit: hazır kasa da anakart çıplak modelmiş. harici dediğim z890 al hocam. vatandan hiç yükseltme yapma h810 da 2k , 2.5k sat 5k gelir yükseltme
anakartın çıplak olması bir sorun doğururmu anlamadım ?
 
anakartın çıplak olması bir sorun doğururmu anlamadım ?
Ben sadece COD ve BF6'da yaşadım, eğer stutter yaşarsan (ısınma kaynaklı) yan camı açarsın. Ben öyle çözüyorum. Ama ben de sıvı soğutma var, ızgarası dışında anakarta bir faydası yok. Benim de bir ara becerebilirsem çıkarıp kule tipine geçmem lazım.

Yani kesin sorun çıkar diyemem, kasa ve kule tipinin VRM üfürdüğü havaya bağlı kısaca.
 
Geri
Top