Çözüldü✓ R7 9700x Çok Isınıyor Yardımcı Olur Musunuz

Hocam bugün geldi montajını zor da olsa yapabildim kasaya sıfıra sıfır oldu :D Şimdide test ettim değerler bu şekilde sizce nasıl ?
@HacıSOFU
@RevDeisDou
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ve şuan boştayken yine 50 derecelerde geziyo bazen bi anda fanlar hızlanıyor işlemci 65 dereceye çıkıyor onu neden yapabilir ?

İşlemci 140w a kadar çekmiş ve cinebench r23 de en fazla 81 dereceye mi çıkmış o esnada? Ben hiç ama hiçbir problem görmedim 😃

Hocam işlemcin buzzz gibii bırak masaüstü boşta 50 de olmasını fan ayarlarını sessiz yapmışsındır ondan. Arada bi 65 e göz kırpıp geri gelmesi normal herhangi bi klasör açsan bile işlemci anında homurdanır yani

Oyunlarda durum ne ona bak sen. Hemen gir oyunlarda bi ortalama 15 dakika takıl gözün cpu sıcaklığında olsun msi afterburner açıp
 
50 dereceler bence gayet normal havalar ısındı. İşlemcinin arada 60-70 derecelere fırlayıp düşmesi de çok normal, arkada bir işlem oluyor anlık boost ediyor ve tekrar düşüyor her işlemci böyle. Asıl sıkıntı bu anlık artışlarda fanların hızlanması, hem ömrünü azaltır fanların hem ses rahatsız eder. 2 yolu var düzeltmek için, kolay yol biostan fan step up en az 3-4 sn yap. Profesyonel yolda fan control uygulamasını indir oradan fanlar otomatik kalibre edilecek sonra da fan eğrinde histerezisi 5 sn ve 5 derece yap sonra da keyfine bak. Ben Fan control öneririm muhteşem stabil ve çok detaylı bir uygulama. Bende de 9700x var , çift kule hava soğutucum ve 9 adet de kasa fanım mevcut.
Dediğiniz gibi fanlar bi anda çalışıp yavaşlaması rahatsız ediyor biostan ayarlamayı çalıştım ayarlayamadım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemci 140w a kadar çekmiş ve cinebench r23 de en fazla 81 dereceye mi çıkmış o esnada? Ben hiç ama hiçbir problem görmedim 😃

Hocam işlemcin buzzz gibii bırak masaüstü boşta 50 de olmasını fan ayarlarını sessiz yapmışsındır ondan. Arada bi 65 e göz kırpıp geri gelmesi normal herhangi bi klasör açsan bile işlemci anında homurdanır yani

Oyunlarda durum ne ona bak sen. Hemen gir oyunlarda bi ortalama 15 dakika takıl gözün cpu sıcaklığında olsun msi afterburner açıp
Fan ayarı da standartta ama ne bileyim yt da izledğim kanallarda 70 dereceyi felan geçmiyordu ondan bi şüphelendim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Oyunu bugun test edemedim yarın da oyunda test edip atarım tekrar
 
bios fan ayarlarını atarsan yardımcı olayım bir de anakart ne
Atayım anakartım colorful b650m v14 modeli
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Manual modda kullanmıyorum standartta kullanıyorum fanları ayarını göstermek için manuale aldım
 

Ekler

  • WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00 (2).webp
    WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00 (2).webp
    101.2 KB · Hit: 15
  • WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00 (1).webp
    WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00 (1).webp
    81.9 KB · Hit: 15
  • WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00.webp
    WhatsApp Image 2026-06-19 at 00.58.00.webp
    85.3 KB · Hit: 16
Son düzenleme:
Atayım anakartım colorful b650m v14 modeli
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Manual modda kullanmıyorum standartta kullanıyorum fanları ayarını göstermek için manuale aldım
ayarlar çok kötü, advanced modu mu bu başka ayar yok mu ? burada sadece fan curve ayarı var, pwm dc mod - fan step up fan step down falan ayarı yok. Yoksa da sorun yok fan control uygulamasını indir orada ayarlarız herşeyi.
 
ayarlar çok kötü, advanced modu mu bu başka ayar yok mu ? burada sadece fan curve ayarı var, pwm dc mod - fan step up fan step down falan ayarı yok. Yoksa da sorun yok fan control uygulamasını indir orada ayarlarız herşeyi.

İşte aslında pwm dc falan filan çok ayar eksik sebebi colorful ekran kartı firmasının anakart pazarına yeni girmiş olması. Anakart firması gpu pazarına girse eyvallah ama gpu firması anakart pazarına girip pişmesi için çoooookk fırın ekmek yemesi lazım. Anakart tamamen veriyolu hat bios stabilliği güvenlik boot vs bi tomar unsuru var

Denek olmamak lazım 4 büyükten devam etmek lazım
 
ayarlar çok kötü, advanced modu mu bu başka ayar yok mu ? burada sadece fan curve ayarı var, pwm dc mod - fan step up fan step down falan ayarı yok. Yoksa da sorun yok fan control uygulamasını indir orada ayarlarız herşeyi.
Başka ayar seçeneği yok maalesef
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşte aslında pwm dc falan filan çok ayar eksik sebebi colorful ekran kartı firmasının anakart pazarına yeni girmiş olması. Anakart firması gpu pazarına girse eyvallah ama gpu firması anakart pazarına girip pişmesi için çoooookk fırın ekmek yemesi lazım. Anakart tamamen veriyolu hat bios stabilliği güvenlik boot vs bi tomar unsuru var

Denek olmamak lazım 4 büyükten devam etmek lazım
Zamanında uyguna denk gelmişti o vesile ile almıştım bende
 
Başka ayar seçeneği yok maalesef
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Zamanında uyguna denk gelmişti o vesile ile almıştım bende
pompa ayarı nasıl, ayrı mı bağlantı yaptın? tek kablo mu?
 
Geri
Top