Ryzen 7 7800x3d Alıcam Ekran Kartım 3070ti Sizce Nasıl Olur ?

Katılım
23 Haziran 2026
Mesajlar
3
Reaksiyon skoru
0
AM5 e upgrade edicem sistemi. GIGABYTE b650 eagle anakart çektim bir tane. şimdi ryzen 7 7800x3d çekicem. eski bilgisayarımda da 3070ti vardı. çok masrafa girmek istemediğim için bunu kullanayım diyorum. genellikle fps oyunları en baba warzone ve fifa oynuyorum yani. işlemci ve ekran kartı uyumum nasıl olur sizce? deneyimleyen varsa dinlemek okumak isterim. tüm bunların dışında tabii ki ramleri de upgrade edeceğim fakat, yine eski bilgisayarımdaki PSU yu kullanmayı düşünüyorum. ASUS ROG STRIX 650G 80+ GOLD 650W full modüler psu var. yeterli olur mu sizce?
 
AM5 e upgrade edicem sistemi. GIGABYTE b650 eagle anakart çektim bir tane. şimdi ryzen 7 7800x3d çekicem. eski bilgisayarımda da 3070ti vardı. çok masrafa girmek istemediğim için bunu kullanayım diyorum. genellikle fps oyunları en baba warzone ve fifa oynuyorum yani. işlemci ve ekran kartı uyumum nasıl olur sizce? deneyimleyen varsa dinlemek okumak isterim. tüm bunların dışında tabii ki ramleri de upgrade edeceğim fakat, yine eski bilgisayarımdaki PSU yu kullanmayı düşünüyorum. ASUS ROG STRIX 650G 80+ GOLD 650W full modüler psu var. yeterli olur mu sizce?
Yeterli olabilir ama onunda degistirsen iyi olur ileri dönük olması icin
 
AM5 e upgrade edicem sistemi. GIGABYTE b650 eagle anakart çektim bir tane. şimdi ryzen 7 7800x3d çekicem. eski bilgisayarımda da 3070ti vardı. çok masrafa girmek istemediğim için bunu kullanayım diyorum. genellikle fps oyunları en baba warzone ve fifa oynuyorum yani. işlemci ve ekran kartı uyumum nasıl olur sizce? deneyimleyen varsa dinlemek okumak isterim. tüm bunların dışında tabii ki ramleri de upgrade edeceğim fakat, yine eski bilgisayarımdaki PSU yu kullanmayı düşünüyorum. ASUS ROG STRIX 650G 80+ GOLD 650W full modüler psu var. yeterli olur mu sizce?
kartın tdp 290'mış undervolt ile 200'e falan düşürebilirsen 650 yeterli olur. 7800x3d zaten 60-70 w falan çekiyor. yalnız uyum olarak çok iyi değil warzone'da falan ok ama hikayeli için 7800x3d 3070ti'a 2 beden büyük.
 
Yeterli olabilir ama onunda degistirsen iyi olur ileri dönük olması icin
cs2 valorant lol gibi oyunlar için bu ekran kartı ve işlemci kombinasyonu beni en azından 2-3 daha götürür diye düşünüyorum. ekran kartları aşırı pahalı. şu an bu oyunlar için upgrade etmeye, çok ucuk rakamlar harcamaya gerek var mıdır? bence yok. ama akıl akıldan üstündür.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

kartın tdp 290'mış undervolt ile 200'e falan düşürebilirsen 650 yeterli olur. 7800x3d zaten 60-70 w falan çekiyor. yalnız uyum olarak çok iyi değil warzone'da falan ok ama hikayeli için 7800x3d 3070ti'a 2 beden büyük.
bu işin sonunda darboğaz mı yapar? farklı sorunlara yok açar mı?
 
cs2 valorant lol gibi oyunlar için bu ekran kartı ve işlemci kombinasyonu beni en azından 2-3 daha götürür diye düşünüyorum. ekran kartları aşırı pahalı. şu an bu oyunlar için upgrade etmeye, çok ucuk rakamlar harcamaya gerek var mıdır? bence yok. ama akıl akıldan üstündür.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


bu işin sonunda darboğaz mı yapar? farklı sorunlara yok açar mı?
PSU için dedim hocam onu pardon
 
cs2 valorant lol gibi oyunlar için bu ekran kartı ve işlemci kombinasyonu beni en azından 2-3 daha götürür diye düşünüyorum. ekran kartları aşırı pahalı. şu an bu oyunlar için upgrade etmeye, çok ucuk rakamlar harcamaya gerek var mıdır? bence yok. ama akıl akıldan üstündür.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


bu işin sonunda darboğaz mı yapar? farklı sorunlara yok açar mı?
kart orta ayarlarda bile %100 kullanım olur soğutamazsan ısınır ama ekran kartı için %100 kullanım normal yani pek bir şey olmaz ama dediğim gibi undervolt öneririm psu dayanmayabilir
 
3080 i undervoltlu bi şekilde kullandım 1 yıl sıkıntı çıkmadı. 3070ti’a hafif bi undervolt (0.950 voltajda çalışacak şekilde) gönül rahatlığıyla kullanılabilir

Gpu zayıf işlemci güçlü sorun yok. O işlemcinin hakkı o gpu değil ama :) darboğaz diye bişey olamaz nerden uyduruyolar anlamıyorum işlemci her türlü güçlü olabilir gpunun zayıf kalmasında sakınca yokki. Asıl gpu çok güçlü olur işlemci zayıf kalırsa sıkıntı
 
3080 i undervoltlu bi şekilde kullandım 1 yıl sıkıntı çıkmadı. 3070ti’a hafif bi undervolt (0.950 voltajda çalışacak şekilde) gönül rahatlığıyla kullanılabilir

Gpu zayıf işlemci güçlü sorun yok. O işlemcinin hakkı o gpu değil ama :) darboğaz diye bişey olamaz nerden uyduruyolar anlamıyorum işlemci her türlü güçlü olabilir gpunun zayıf kalmasında sakınca yokki. Asıl gpu çok güçlü olur işlemci zayıf kalırsa sıkıntı
Çok bir bilgim olmadığı için darboğaz klişesini attım araya işte :) keşke bi 50k daha olsaydı güzelinden bir gpu da alabilseydim. en ucuza kendimi kurtarmaya çalışıyorum. undervolt ile galiba sorunsuz efektif kullanılabilir sonucunu çıkarıyorum tüm yorumlardan.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,607
Mesajlar
11,078,919
Üyeler
198,156
Son üye
cazan
Geri
Top