Tristan Reveur
80+
- Katılım
- 26 Ağustos 2025
- Mesajlar
- 183
- Reaksiyon skoru
- 77
Hatanın satıcı bazlı olduğunu nereden biliyorsunuz? Benzeri bir olayda satıcı Amazon'un hata yaptığını dile getirmişti ve masrafını karşılarsa gönderim yapabileceğini söylemişti. O olayda ürünler gönderilmiş miydi bilmiyorum fakat hata satıcının ise zaten iptal hakkını elinde bulunduruyor. Çünkü burada normal bir fiyatlandırmanın olmadığını biliyoruz. Siparişlerin hepsi iptal olup THH'ye bile gitseniz alamazsınız zaten. Bunu bile bile gönderim yapılıyorsa biraz da rızaya dayalı oluyor. Buna kimin karar verdiğini bilmiyorum ama gasp etmek gibi bir durum söz konusu değil.Şu ürünlerin kapış kapış alındığını görmek beni üzdü.
Büyük firmanın yaptığı bir hata olsa gram umrumda olmaz. Büyük firmalar bize neler neler yapıyor...
Ama bu pazaryeri satıcısı...
Bu kişi evine ordan ekmek götürüyor. Amazon deposu kiralıyor para veriyor. Faturasını kesiyor vergisini ödüyor vs.vs.
İşin sonunda bir hata meydana geliyor (çok büyük ihtimalle.) Ve insanlar bunu fırsata çeviriyor.
Bunun şundan bi farkı yok, rüzgarlı bi havada birisi atmden para çekerken parayı alamadan rüzgar ile sağa sola uçuşup saçılması. İnsanların üşüşüp paraları toplayıp kaçışması. Paraları toplayan insanların yüzündeki sevinç? Mutluluk? Ya peki diğer adamın yüzündeki üzüntü? Bunu düşünen yok. Ya o kişi siz olsaydınız?
İşte bunu düşünemediğimiz noktada, o ürünler eğer size gelirse, teslim aldığınızda yaşadığınız bir sevinç olacak. Sizin yaşadığınız sevincin kat ve kat fazlası satıcıya zarar verecek...
Amacım algı yapmak değil, her insan kendi hayatını yaşıyor. Belki yazımı okuyan bazı kişilere bişeyler katabilirim umuduyla üşenmeden bunu yazmak istedim.
İyi forumlar.