Aynı Bütçede 5070 Ti mı, Yoksa 9070 XT + Güçlü Ryzen mı Daha Mantıklı?

Eror404

80+
Katılım
10 Eylül 2024
Mesajlar
383
Reaksiyon skoru
43
Yaklaşık ağustos sonu - Eylül gibi sistemi tamamen yenilemeyi düşünüyorum. Şu an kafamı en çok kurcalayan konu ekran kartı seçimi.

İki seçenek arasında kaldım:

  • RTX 5070 Ti.
  • RX 9070 XT.
Aslında sadece ekran kartını değil, sistemi bir bütün olarak düşünüyorum.

5070 Ti alırsam neredeyse bütün bütçem ekran kartına gidecek. Bu yüzden mevcut işlemcime yakın seviyede bir işlemci almak zorunda kalacağım. Şu anki işlemcim R5 7500F alacagım da R5 7600 olur bır fark olmaz yanı bu da özellikle 1440p tarafında yer yer darboğaz oluşturabilir diye düşünüyorum.

9070 XT alırsam ise ekran kartına yaklaşık 10-12 bin TL daha az ödeyeceğim. Böylece o bütçeyi çok daha güçlü bir Ryzen işlemciye ayırabileceğim. Yani ekran kartı biraz daha uygun olacak ama işlemci tarafında ciddi şekilde güçleneceğim. R7 7800x3D gibi işlemci düşünüyorum.

Kullanım amacım ağırlıklı olarak:

  • Forza Horizon serisi ve yarış oyunları.
  • AAA oyunlar (Rust FC26 ETS 2) gibi gibi çok nadir ise Valorant CS2 gibi oyunlar.
  • Sistemi uzun yıllar değiştirmeden kullanmak.
Bir diğer konu ise şu:

Hayatım boyunca NVIDIA kullandım. RTX serilerinden geldim, AMD ekran kartı hiç kullanmadım. Bu yüzden aklımda bazı soru işaretleri var.

  • AMD sürücüleri gerçekten hâlâ problem çıkarıyor mu?
  • Oyunlarda beklenmedik sorun yaşama ihtimali yüksek mi?
  • OBS kayıt kalitesi ve video üretimi konusunda NVIDIA hâlâ belirgin şekilde önde mi?
  • FSR ve AFMF gibi teknolojiler günlük kullanımda gerçekten tatmin ediyor mu?
  • Uzun vadede AMD kullanan biri pişman olur mu?
Açıkçası 5070 Ti bana marka ve yazılım tarafında daha güven veriyor. Ancak 9070 XT sayesinde çok daha güçlü işlemci alabilecek olmam da ciddi şekilde düşündürüyor. Sonuçta daha dengeli bir sistem kurmuş olacağım.

Siz olsanız ne yapardınız?

  • Biraz daha para verip RTX 5070 Ti alıp NVIDIA ekosisteminde mi kalırdınız?
  • Yoksa RX 9070 XT + çok daha güçlü Ryzen işlemci kombinasyonunu mu tercih ederdiniz?
Özellikle iki kartı uzun süre kullanmış arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade gerçekten kullanan kişilerin fikirlerini duymak isterim.
 
Yaklaşık ağustos sonu - Eylül gibi sistemi tamamen yenilemeyi düşünüyorum. Şu an kafamı en çok kurcalayan konu ekran kartı seçimi.

İki seçenek arasında kaldım:

  • RTX 5070 Ti.
  • RX 9070 XT.
Aslında sadece ekran kartını değil, sistemi bir bütün olarak düşünüyorum.

5070 Ti alırsam neredeyse bütün bütçem ekran kartına gidecek. Bu yüzden mevcut işlemcime yakın seviyede bir işlemci almak zorunda kalacağım. Şu anki işlemcim R5 7500F alacagım da R5 7600 olur bır fark olmaz yanı bu da özellikle 1440p tarafında yer yer darboğaz oluşturabilir diye düşünüyorum.

9070 XT alırsam ise ekran kartına yaklaşık 10-12 bin TL daha az ödeyeceğim. Böylece o bütçeyi çok daha güçlü bir Ryzen işlemciye ayırabileceğim. Yani ekran kartı biraz daha uygun olacak ama işlemci tarafında ciddi şekilde güçleneceğim. R7 7800x3D gibi işlemci düşünüyorum.

Kullanım amacım ağırlıklı olarak:

  • Forza Horizon serisi ve yarış oyunları.
  • AAA oyunlar (Rust FC26 ETS 2) gibi gibi çok nadir ise Valorant CS2 gibi oyunlar.
  • Sistemi uzun yıllar değiştirmeden kullanmak.
Bir diğer konu ise şu:

Hayatım boyunca NVIDIA kullandım. RTX serilerinden geldim, AMD ekran kartı hiç kullanmadım. Bu yüzden aklımda bazı soru işaretleri var.

  • AMD sürücüleri gerçekten hâlâ problem çıkarıyor mu?
  • Oyunlarda beklenmedik sorun yaşama ihtimali yüksek mi?
  • OBS kayıt kalitesi ve video üretimi konusunda NVIDIA hâlâ belirgin şekilde önde mi?
  • FSR ve AFMF gibi teknolojiler günlük kullanımda gerçekten tatmin ediyor mu?
  • Uzun vadede AMD kullanan biri pişman olur mu?
Açıkçası 5070 Ti bana marka ve yazılım tarafında daha güven veriyor. Ancak 9070 XT sayesinde çok daha güçlü işlemci alabilecek olmam da ciddi şekilde düşündürüyor. Sonuçta daha dengeli bir sistem kurmuş olacağım.

Siz olsanız ne yapardınız?

  • Biraz daha para verip RTX 5070 Ti alıp NVIDIA ekosisteminde mi kalırdınız?
  • Yoksa RX 9070 XT + çok daha güçlü Ryzen işlemci kombinasyonunu mu tercih ederdiniz?
Özellikle iki kartı uzun süre kullanmış arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade gerçekten kullanan kişilerin fikirlerini duymak isterim.
9070 xt + oled monitör seçerdim
işlemci orta ya da düşük olsa da olur
 
9070 xt + oled monitör seçerdim
işlemci orta ya da düşük olsa da olur
hocam zaten oled monıtorum var XD 9070xt ve iyi bir x3d işlemci ile güzel gider diye düşünüyorum ama hayatımda hiç amd kullanmmadım yabancılık cekermıyım bılmıyorum aklıma gelen en ornek senaryodan bahsedeyım burada gorunen ayar digital vibrance benım ıcın cok onemlı bır
ayar goruntuyu az olsun guzellestırıyor acıkcası
1782464536300.webp
 
hocam zaten oled monıtorum var XD 9070xt ve iyi bir x3d işlemci ile güzel gider diye düşünüyorum ama hayatımda hiç amd kullanmmadım yabancılık cekermıyım bılmıyorum aklıma gelen en ornek senaryodan bahsedeyım burada gorunen ayar digital vibrance benım ıcın cok onemlı bır
ayar goruntuyu az olsun guzellestırıyor acıkcası
Alıntıyı görüntüle
Bu menüyü kullanıyorsan nvidia dan deva et amd de de aynısı var ama yıllardır alıştığın bildiğini kullanmak daha güzel olacaktır.
 
hocam zaten oled monıtorum var XD 9070xt ve iyi bir x3d işlemci ile güzel gider diye düşünüyorum ama hayatımda hiç amd kullanmmadım yabancılık cekermıyım bılmıyorum aklıma gelen en ornek senaryodan bahsedeyım burada gorunen ayar digital vibrance benım ıcın cok onemlı bır
ayar goruntuyu az olsun guzellestırıyor acıkcası
Alıntıyı görüntüle
5070 ti daha mantıklı olur o zaman
 
Bu menüyü kullanıyorsan nvidia dan deva et amd de de aynısı var ama yıllardır alıştığın bildiğini kullanmak daha güzel olacaktır.
tabii ki dpğru olan o hocam da arada dağlar kadar da fiyat farkı var acıkcası ya nvidia 5070ti alırsam düşük orta segment bir işlemci kullanacam yada amd alıp canavar bir pc dizecem 5070 ti alıp da r5 7600 kullanmak ne kadar mantıklı bılemıyorum acıkcası zaten bu arada kaldıgım konular yuzunden foruma yazdım XD
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

5070 ti daha mantıklı olur o zaman
aslında o panelı tamamen kullanmıyorum ama digital vibrance ayarı cok ıyı bır ayar oldugundan onu kullanmak tatmın edıyordu
 
hocam zaten oled monıtorum var XD 9070xt ve iyi bir x3d işlemci ile güzel gider diye düşünüyorum ama hayatımda hiç amd kullanmmadım yabancılık cekermıyım bılmıyorum aklıma gelen en ornek senaryodan bahsedeyım burada gorunen ayar digital vibrance benım ıcın cok onemlı bır
ayar goruntuyu az olsun guzellestırıyor acıkcası
Alıntıyı görüntüle
vibrance'ı bende çok seviyorum AMD ekran kartlarında da yapılıyodur heralde yapılmıyorsa garip bir olay hakkaten
 
vibrance'ı bende çok seviyorum AMD ekran kartlarında da yapılıyodur heralde yapılmıyorsa garip bir olay hakkaten
vardır ıllakı oyle dusunuyorum hocam ama gercekten cok arada bırakan bır soru acıkcası
 
vardır ıllakı oyle dusunuyorum hocam ama gercekten cok arada bırakan bır soru acıkcası
Yani direk ekran kartı ayarlarında olmasa bile harici bir program vs. vardır bu iş için diye düşünüyorum bakmak lazım bi.
 
Yaklaşık ağustos sonu - Eylül gibi sistemi tamamen yenilemeyi düşünüyorum. Şu an kafamı en çok kurcalayan konu ekran kartı seçimi.

İki seçenek arasında kaldım:

  • RTX 5070 Ti.
  • RX 9070 XT.
Aslında sadece ekran kartını değil, sistemi bir bütün olarak düşünüyorum.

5070 Ti alırsam neredeyse bütün bütçem ekran kartına gidecek. Bu yüzden mevcut işlemcime yakın seviyede bir işlemci almak zorunda kalacağım. Şu anki işlemcim R5 7500F alacagım da R5 7600 olur bır fark olmaz yanı bu da özellikle 1440p tarafında yer yer darboğaz oluşturabilir diye düşünüyorum.

9070 XT alırsam ise ekran kartına yaklaşık 10-12 bin TL daha az ödeyeceğim. Böylece o bütçeyi çok daha güçlü bir Ryzen işlemciye ayırabileceğim. Yani ekran kartı biraz daha uygun olacak ama işlemci tarafında ciddi şekilde güçleneceğim. R7 7800x3D gibi işlemci düşünüyorum.

Kullanım amacım ağırlıklı olarak:

  • Forza Horizon serisi ve yarış oyunları.
  • AAA oyunlar (Rust FC26 ETS 2) gibi gibi çok nadir ise Valorant CS2 gibi oyunlar.
  • Sistemi uzun yıllar değiştirmeden kullanmak.
Bir diğer konu ise şu:

Hayatım boyunca NVIDIA kullandım. RTX serilerinden geldim, AMD ekran kartı hiç kullanmadım. Bu yüzden aklımda bazı soru işaretleri var.

  • AMD sürücüleri gerçekten hâlâ problem çıkarıyor mu?
  • Oyunlarda beklenmedik sorun yaşama ihtimali yüksek mi?
  • OBS kayıt kalitesi ve video üretimi konusunda NVIDIA hâlâ belirgin şekilde önde mi?
  • FSR ve AFMF gibi teknolojiler günlük kullanımda gerçekten tatmin ediyor mu?
  • Uzun vadede AMD kullanan biri pişman olur mu?
Açıkçası 5070 Ti bana marka ve yazılım tarafında daha güven veriyor. Ancak 9070 XT sayesinde çok daha güçlü işlemci alabilecek olmam da ciddi şekilde düşündürüyor. Sonuçta daha dengeli bir sistem kurmuş olacağım.

Siz olsanız ne yapardınız?

  • Biraz daha para verip RTX 5070 Ti alıp NVIDIA ekosisteminde mi kalırdınız?
  • Yoksa RX 9070 XT + çok daha güçlü Ryzen işlemci kombinasyonunu mu tercih ederdiniz?
Özellikle iki kartı uzun süre kullanmış arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade gerçekten kullanan kişilerin fikirlerini duymak isterim.
Dünki olan indirimdeki gibi tepe model bir 9070xt yi düşürebilirsen değerlendirilebilir. Ömrün boyu nvidia kullandıgın için amdde hiç anlamadıgın şeyler yaşayacaksın. Ayarlar olur diğer durumlar olur alışkanlıklar olur. Eğer ileride işlemci güncelleme imkanın olacaksa 5070ti ile devam et
 
Dünki olan indirimdeki gibi tepe model bir 9070xt yi düşürebilirsen değerlendirilebilir. Ömrün boyu nvidia kullandıgın için amdde hiç anlamadıgın şeyler yaşayacaksın. Ayarlar olur diğer durumlar olur alışkanlıklar olur. Eğer ileride işlemci güncelleme imkanın olacaksa 5070ti ile devam et
Ya da hocam 9070 xt alıp bir sene sonra falan ya da beğenmezsem bir süre sonra parayı bulduktan sonra 5070 Ti geçmek daha mantıklı olacak öyle aman şahım bir nvidia bağımlığım yok ama öte yandan yazılım problemleri veya bilgisayarı bir kez alıp uzun yıllar parça değiştirmeden kullanmak istiyorum yaklaşık üç sene falan
 
Hayatın boyunca nvidia kullandıysan devam et. Amd ye hiç bulaşma, amd işi tehlikeli sularda yüzmek gibidir
 
Ya da hocam 9070 xt alıp bir sene sonra falan ya da beğenmezsem bir süre sonra parayı bulduktan sonra 5070 Ti geçmek daha mantıklı olacak öyle aman şahım bir nvidia bağımlığım yok ama öte yandan yazılım problemleri veya bilgisayarı bir kez alıp uzun yıllar parça değiştirmeden kullanmak istiyorum yaklaşık üç sene falan
Brom sen problem istemiyorsun anladıgım kadarıyla sorunlarla uğraşacak mentalinde yok. Amd her ne kadar çoğu çözülebilen olsada bir ton sıkıntı çıkaracak. Çözmek için uğraşınca elbet çözülebilir ama yinede çıkıyor boyle seyler. Senin durumunda biri için nvidia al devam et.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,944
Mesajlar
11,082,727
Üyeler
198,224
Son üye
erenalyoruk
Geri
Top