Operatörümü internetimde sorun olduğuna ikna edemiyorum

Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
247
Reaksiyon skoru
75
Arkadaşlar, yaklaşık 2 haftadır oyunlarda pingim çıkmakta, bufferbloat, ping, trace vb testleri yaptığımda sorun olduğunu net olarak görebiliyorum, zaman zaman almam gereken internet hızını da alamadığım oluyor, superonline kullanıyorum, wifi 6 modem var ( iyi bir modemim var, lütfen modem sıkıntılıdır demeyin çünkü sıkıntı yok) fiber alt yapı kullanıyorum, fakat 2 haftadır müşteri temsilcilerini ikna edemiyorum, biz sorun görmüyoruz diyip güüncelleme attık modeme diyip geçiştiriyorular ve bu olay döngüsünü belki 10 defa yaşadım. servis talep ettiğimde de 600 tl ücret istiyorlar, ben bunları nasıl sorun yaşadığıma ikna edebilirim veya önerebileceğiniz bir taktik var mı? ping çıkmasından bıktım artık, 100 mb internete ****** gibi para ödüyorum, temsilciler şablon mesajı hikaye gibi okuyup telefonu kapattırıyorlar.
 
Arkadaşlar, yaklaşık 2 haftadır oyunlarda pingim çıkmakta, bufferbloat, ping, trace vb testleri yaptığımda sorun olduğunu net olarak görebiliyorum, zaman zaman almam gereken internet hızını da alamadığım oluyor, superonline kullanıyorum, wifi 6 modem var ( iyi bir modemim var, lütfen modem sıkıntılıdır demeyin çünkü sıkıntı yok) fiber alt yapı kullanıyorum, fakat 2 haftadır müşteri temsilcilerini ikna edemiyorum, biz sorun görmüyoruz diyip güüncelleme attık modeme diyip geçiştiriyorular ve bu olay döngüsünü belki 10 defa yaşadım. servis talep ettiğimde de 600 tl ücret istiyorlar, ben bunları nasıl sorun yaşadığıma ikna edebilirim veya önerebileceğiniz bir taktik var mı? ping çıkmasından bıktım artık, 100 mb internete ****** gibi para ödüyorum, temsilciler şablon mesajı hikaye gibi okuyup telefonu kapattırıyorlar.
Birebir aynı sıkıntıları ben de yaşıyorum benim de superonline. Adamlar bir sorun görünmüyor arıza kaydı oluşturup ekibi yönlendirmemiz için 600 tl ücret ödersiniz diye zırvalıyorlar :D sağlayamadıkları internetin problemlerini üstlenmiyorlar, eskiden böyle değildi son zamanlarda hiç memnun değilim superonline'dan zaten ayın 17 sinde taahhütüm bitiyor direkt kaçacağım başka sağlayıcıya.
 
Merhaba, fiber altyapıda ne sorunu olabilir hocam. Kablolu mu bağlanıyorsunuz modeme?
 
Birebir aynı sıkıntıları ben de yaşıyorum benim de superonline. Adamlar bir sorun görünmüyor arıza kaydı oluşturup ekibi yönlendirmemiz için 600 tl ücret ödersiniz diye zırvalıyorlar :D sağlayamadıkları internetin problemlerini üstlenmiyorlar, eskiden böyle değildi son zamanlarda hiç memnun değilim superonline'dan zaten ayın 17 sinde taahhütüm bitiyor direkt kaçacağım başka sağlayıcıya.
ne yapacağımı bilemedim, bulunduğum bölgede türk telekomun da alt yapısı vardı yıllarca katlandık, şimdi türk telekom ücretsiz 1000 mb vercez deseler ağız burun dalarım, başka seçeneğim de yok
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Merhaba, fiber altyapıda ne sorunu olabilir hocam. Kablolu mu bağlanıyorsunuz modeme?
kablosuz hocam, kablo takmam da mümkün değil malesef
 
pc ile modem arasındaki mesafe ne kadar? bu mesafe depingin yükselmesine sebep oluyor.
 
Kablosuz kullanımı etkileyen çok faktör oluyor. Modeminizin konumunu bilmiyorum, en azından bir seferlik kablo ile bağlanıp durumu kontrol edin.
 
kullandığın modemi ve bufferbloat testini atar mısın?

TP-LINK EX530v​

1746124862913.webp

Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

arada duvar varsa, duvar kalınlığına göre performans etkilenebilir. imkan varsa modemi bilgisayarı kullandığın odaya taşı.
modemle cihaz arasında bir şey yok ki, modemin dibinde test yaptığımda da bir şey değişmiyor, modemin dibinde oturmak artık eskide kaldı
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Kablo ile denediniz mi? Bir de öyle deneyin ISS deki çalışanlarda stabil yüksek performansı kablolu bağlantıda öneriyor haklılar da.
hocam kablo ile kontrol etmem mümkün değil, cihazda giriş yok, ayrıca yıllarca sorun yokken şimdi sorun oluyorsa zorla kabloya geçemem açıkçası, bir sorunu görmezden gelmek yerine başka yöntemlere başvurmak mantıklı değil
 

TP-LINK EX530v​


Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


modemle cihaz arasında bir şey yok ki, modemin dibinde test yaptığımda da bir şey değişmiyor, modemin dibinde oturmak artık eskide kaldı

Bufferbloat testinde max ve min değerinin arasındaki farkın çok yüksek olması internetin çok fazla dalgalandığını belirtiyor. Örneğin senin Download Max değerin 503 ms. Tabi bunun en büyük etkilerinden biriside kablosuz olarak kullanıyor olman. Kablosuzda her ne kadar modeme yakında olsan kabloluya göre illaki fark olacak. 2 önerim var. Ya kabloluya geçiş yapman ya da modemine güzel bir QoS ayarı yapman. (Ki kablosuz kullandığın için QoS ne kadar çok etki eder bunu bilemem ama en az yarı yarıya fark edeceğine eminim.) Ben eskiden telekomun verdiği fiber modemi kullanıyordum ve rezalet olduğu için keenetic kn-3811 satın aldım. Keenetic'in kendi QoS ayarları sonrası değerlerim şu şekilde :


Eski bufferbloat sonucum :

 
ne yapacağımı bilemedim, bulunduğum bölgede türk telekomun da alt yapısı vardı yıllarca katlandık, şimdi türk telekom ücretsiz 1000 mb vercez deseler ağız burun dalarım, başka seçeneğim de yok
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


kablosuz hocam, kablo takmam da mümkün değil malesef
Türk Telekom'a uğradığımda çalışanlar öve öve bitiremiyorlar en iyi en hızlı internet olduklarını idda ediyorlar diğer bütün altyapılar bizimkini kullanıyor onların verdikleri fiber ile bizimki çok farklı falan diyor biz onları kısıtlıyoruz vs. vs. diyorlar :D ilginç
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,092,857
Mesajlar
9,829,061
Üyeler
173,735
Son üye
burakK0923
Geri
Top