~1.5 milyon civarı ilk araba önerisi

Alucard

80+
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
29
Reaksiyon skoru
9
Bütçe
1500000
Merhabalar, iyi forumlar.

27 yaşındayım. Yaklaşık 9 yıldır ehliyetim var (üniversite 1'den 2'ye geçerken almıştım) ancak gerek öğrenci evimin fakülteme yürüme mesafesinde olması, gerek sonradan acil ihtiyacımın olmaması, mezun olduktan sonra da deprem nedeniyle elimizdeki parayı bağlamak istemediğimden arabayı ertelemiştim. Memlekete gittikçe annemin 1.4 2016 polo aracını kullanıyordum düzenli olarak, yani ehliyeti alıp tozlu raflarda bırakmadım açıkçası. Tabi fiyatlar o dönemlere göre bir hayli arttı, zamanında bir araç almış olsak şimdiye model yükseltmek için sermaye olurdu :D.

Velhasıl, 27 yaşında birisi için, yaklaşık 1.5 milyon civarı bir bütçeyle ilk araba bakıyorum. İstanbul'da oturuyorum. Bana kalsa çok fark etmez açıkçası ancak ailem ilk aracın nispeten ufak (B segment gibi) olsun, 2-3 seneye değiştirirsin diyor.

Araç ağırlıklı olarak istanbul trafiğinde ev-iş (git - gel yaklaşık 10 km) arasında, şehir içi gezmelerde ve nadiren yılda 2-3 uzun yol şeklinde kullanılacak.

Aradığımız araçtaki kriterler :

B - C segment
Nispeten az yakan / verimli
Elektrikli olmayacak, ileride belki ama şu anda elektrik namına en fazla hibrit bir araç olabilir.
Kablosuz carplay / android auto, arka görüş kamerası, nispeten iyi bir multimedya ekranı (istanbulda navigasyon vs açısından iyi oluyor)
Sanayinin yolunu öğretmeyecek, çok baş ağrıtmayacak
Sıfır veya 0-3 yaş ikinci el araçlar olabilir.
SUV - Sedan - Crossover - Hatchback yani neredeyse tüm kasa tiplerinde önerilere açığım.


Şimdiden teşekkürler.
 
Az yakandan kasıt nedir hocam? 7-9 Litre arası fazla mı mesela? Eğer 7-9 litre arası uygunsa T Roc olabilir, Alternatör sorunu göze alınırsa 1.5 Etsı Leon alınabilir, 1.5 TSI Fabia alınabilir, 1.6 TDI Scala alınabilir. Daha az yaksın dersen 1.5 dizel focus veya astra alınabilir. 1.5M a her kategoriden seçenek çok fazla. Bunlar genelde piyasada satan araçlar. Daha iyi seçenekler illaki vardır.
 
Merhabalar, iyi forumlar.

27 yaşındayım. Yaklaşık 9 yıldır ehliyetim var (üniversite 1'den 2'ye geçerken almıştım) ancak gerek öğrenci evimin fakülteme yürüme mesafesinde olması, gerek sonradan acil ihtiyacımın olmaması, mezun olduktan sonra da deprem nedeniyle elimizdeki parayı bağlamak istemediğimden arabayı ertelemiştim. Memlekete gittikçe annemin 1.4 2016 polo aracını kullanıyordum düzenli olarak, yani ehliyeti alıp tozlu raflarda bırakmadım açıkçası. Tabi fiyatlar o dönemlere göre bir hayli arttı, zamanında bir araç almış olsak şimdiye model yükseltmek için sermaye olurdu :D.

Velhasıl, 27 yaşında birisi için, yaklaşık 1.5 milyon civarı bir bütçeyle ilk araba bakıyorum. İstanbul'da oturuyorum. Bana kalsa çok fark etmez açıkçası ancak ailem ilk aracın nispeten ufak (B segment gibi) olsun, 2-3 seneye değiştirirsin diyor.

Araç ağırlıklı olarak istanbul trafiğinde ev-iş (git - gel yaklaşık 10 km) arasında, şehir içi gezmelerde ve nadiren yılda 2-3 uzun yol şeklinde kullanılacak.

Aradığımız araçtaki kriterler :

B - C segment
Nispeten az yakan / verimli
Elektrikli olmayacak, ileride belki ama şu anda elektrik namına en fazla hibrit bir araç olabilir.
Kablosuz carplay / android auto, arka görüş kamerası, nispeten iyi bir multimedya ekranı (istanbulda navigasyon vs açısından iyi oluyor)
Sanayinin yolunu öğretmeyecek, çok baş ağrıtmayacak
Sıfır veya 0-3 yaş ikinci el araçlar olabilir.
SUV - Sedan - Crossover - Hatchback yani neredeyse tüm kasa tiplerinde önerilere açığım.


Şimdiden teşekkürler.
honda civic 1.5 182 lik veya fabrika çıkışlı lpg li olanlara bakabilirsiniz ayrıca ford focus da olabilir.
 
Temiz Mercedes CLA180d ya da C180.
Orjinal parçayla değişen varsa dert değil ticaret için değil de kullanım için aldığın için daha iyidir. Sıkıntılı parçanın güvenilir bir şekilde olmadan düzeltilmesindense orjinal parçayla değişen arabaları elemene gerek yok.
 
Garip bir öneri olacak ama, Fiat Doblo Combi. Orta paket sizin bütçenizde. En dolusu 1.759.900 TL.
Bu tarz araçlara sıcak bakıyorsanız ama Fiat almam derseniz, Peugeot, Citroen gibi çoğu marka da bu aracı satıyor. Ortak üretim. Sadece marka, logo farklı..
 
Peugeot 208 yeni kasa bakabilirsin, bi üst segment olarak 308.
 
Az yakandan kasıt nedir hocam? 7-9 Litre arası fazla mı mesela? Eğer 7-9 litre arası uygunsa T Roc olabilir, Alternatör sorunu göze alınırsa 1.5 Etsı Leon alınabilir, 1.5 TSI Fabia alınabilir, 1.6 TDI Scala alınabilir. Daha az yaksın dersen 1.5 dizel focus veya astra alınabilir. 1.5M a her kategoriden seçenek çok fazla. Bunlar genelde piyasada satan araçlar. Daha iyi seçenekler illaki vardır.
Chery gibi şehir içi 9-10 litreleri görmesin hocam, benzinli için 6-7 litre civarı idealdir gibi düşünüyorum. Arkadaşta corolla cross var o 3.5-4 litre yakıyor o nedenle yaris hybrid tarzı araçlar da ilgimi çekmiyor değil.
 
Chery gibi şehir içi 9-10 litreleri görmesin hocam, benzinli için 6-7 litre civarı idealdir gibi düşünüyorum. Arkadaşta corolla cross var o 3.5-4 litre yakıyor o nedenle yaris hybrid tarzı araçlar da ilgimi çekmiyor değil.
Yaris'in tek amacı sorunsuzluk. Keyif, konfor, viraj kabiliyeti vs bekleme.
 
honda civic 1.5 182 lik veya fabrika çıkışlı lpg li olanlara bakabilirsiniz ayrıca ford focus da olabilir.
Teşekkürler hocam bakacağım.
Temiz Mercedes CLA180d ya da C180.
Orjinal parçayla değişen varsa dert değil ticaret için değil de kullanım için aldığın için daha iyidir. Sıkıntılı parçanın güvenilir bir şekilde olmadan düzeltilmesindense orjinal parçayla değişen arabaları elemene gerek yok.
Hocam onların bir tık eski modellerini alabiliyorum bu bütçeye. Onu da çok tercih etmem açıkçası, yeni (0-3 yaş) bir araç daha uygun olur diye düşünüyorum. Ek olarak Türkiye'de premium marka araç almayı da çok mantıklı bulamıyorum maalesef.
Garip bir öneri olacak ama, Fiat Doblo Combi. Orta paket sizin bütçenizde. En dolusu 1.759.900 TL.
Bu tarz araçlara sıcak bakıyorsanız ama Fiat almam derseniz, Peugeot, Citroen gibi çoğu marka da bu aracı satıyor. Ortak üretim. Sadece marka, logo farklı..
Hocam teşekkürler ama ticari düşünmüyorum. Doktorum, bize pek gitmez :D
Peugeot 208 yeni kasa bakabilirsin, bi üst segment olarak 308.
Bir arkadaşın 2021 model 208'i var, küçük geldi açıkçası araç. 308 olabilir. Peugeout ve citroen grubunda 1.2 puretech motorlarda kayışla ilgili sıkıntı olduğu söyleniyor hocam, o nedenle çok düşünmedim onları.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Yaris'in tek amacı sorunsuzluk. Keyif, konfor, viraj kabiliyeti vs bekleme.
Aslında Yaris Cross'un 2025 kasası çok hoşuma gitti ama maalesef yurtdışında var, Türkiye'de yok. Yaris'in de ön tasarımı hoş ama arka tasarımını pek beğenemedim. Honda Jazz da aynı avantajlara sahip ama o da parasının arabası mı bilemedim.
 
2022 ve sonrası kayışta iyileştirmeye gidildi. 2022 corsa var 35k da kayış değişeyim dedim mekanikçi ustam 70k dan önce tavsiye etmiyorum dedi. 50k da kesin değişirim. onun dışında 308 güzel bir araç sınıfında f/p olarak lider. 508 de olabilir 185 yada 225 lik ama o bütçeye var mı bilemiyorum. az yaksın konfor olsun birazda prestij dersen 1.6 passat bakabilirsin. tek kroniği 30-50k arası olan dsg kavrama değimi onun dışında kroniği yok. kavramada 50k km en kötü götürür, kavrama değişimi sonrası.
 
Hocam öneri değil ancak tavsiye vereceğim, bende geçen yıl burada tavsiye üzerine i20 bakmıştım sonradan gerek teknolojik olarak fena olmayışı gerek yakışıklı genç işide olmasından ve piyasası gerçekten hareketli güzel olmasından dolayı i20 almıştım, 1 yıllık 6 kere uzun yol ve sürekli istanbul içi trafik deneyimine gore i20 önerecek olursa diye bende sizlere i20 hakkında tavsiye yazmak istedim, araç öncelikle çok fazla sorun çıkartmayan bir araç, ancak narin bir araç zorlamaya gelmez çukurda oraya buraya gireyim akıp kaçayım demez, hanım hanımcık bir arabanın bu konuda ancak hızlı kaçar gaz tepkimesi geç hissettirir ama kalkışta çoğu aracı arkasında bırakır küçüktür rahat sıyrılır ve virajlarda da fena tutunmuyor gerçekten iyi kavrıyor, ancak dediğim gibi yormaya gelmiyor konfor açısından bakarsanız zaten kötü malzemeli yollara sahip olan ülkemizde birde yalıtım konusunda Fiat egeadan hallice olan i20'miz maalesef 100'lü rakamların üstüne çıkınca bir hayli yol sesi almaya başlıyor helede d100 de radar yok basayım derseniz 160 civarlarında siz arabaya degil araba binmiş gibi yol sesi dinliyorsunuz, onun disinda gerçekten tasarım olarak dıştan yakışıklı doktorada gider bir araç 1.4mpi otomatik var bende geçici kullanımda piyasası için tercih edilir uzun vadeli alacaksanız pek önermem.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Hocam öneri değil ancak tavsiye vereceğim, bende geçen yıl burada tavsiye üzerine i20 bakmıştım sonradan gerek teknolojik olarak fena olmayışı gerek yakışıklı genç işide olmasından ve piyasası gerçekten hareketli güzel olmasından dolayı i20 almıştım, 1 yıllık 6 kere uzun yol ve sürekli istanbul içi trafik deneyimine gore i20 önerecek olursa diye bende sizlere i20 hakkında tavsiye yazmak istedim, araç öncelikle çok fazla sorun çıkartmayan bir araç, ancak narin bir araç zorlamaya gelmez çukurda oraya buraya gireyim akıp kaçayım demez, hanım hanımcık bir arabanın bu konuda ancak hızlı kaçar gaz tepkimesi geç hissettirir ama kalkışta çoğu aracı arkasında bırakır küçüktür rahat sıyrılır ve virajlarda da fena tutunmuyor gerçekten iyi kavrıyor, ancak dediğim gibi yormaya gelmiyor konfor açısından bakarsanız zaten kötü malzemeli yollara sahip olan ülkemizde birde yalıtım konusunda Fiat egeadan hallice olan i20'miz maalesef 100'lü rakamların üstüne çıkınca bir hayli yol sesi almaya başlıyor helede d100 de radar yok basayım derseniz 160 civarlarında siz arabaya degil araba binmiş gibi yol sesi dinliyorsunuz, onun disinda gerçekten tasarım olarak dıştan yakışıklı doktorada gider bir araç 1.4mpi otomatik var bende geçici kullanımda piyasası için tercih edilir uzun vadeli alacaksanız pek önermem.
Deyinmeui unutmuşum, araç çok yakıyor 1.4mpi ancak Şehir içi yoğun trafikte 7 yi görüyor uzun yolda ben sabit 120-130 civarı giderek 5.8-6 arasında takılıyorum
 
Hocam öneri değil ancak tavsiye vereceğim, bende geçen yıl burada tavsiye üzerine i20 bakmıştım sonradan gerek teknolojik olarak fena olmayışı gerek yakışıklı genç işide olmasından ve piyasası gerçekten hareketli güzel olmasından dolayı i20 almıştım, 1 yıllık 6 kere uzun yol ve sürekli istanbul içi trafik deneyimine gore i20 önerecek olursa diye bende sizlere i20 hakkında tavsiye yazmak istedim, araç öncelikle çok fazla sorun çıkartmayan bir araç, ancak narin bir araç zorlamaya gelmez çukurda oraya buraya gireyim akıp kaçayım demez, hanım hanımcık bir arabanın bu konuda ancak hızlı kaçar gaz tepkimesi geç hissettirir ama kalkışta çoğu aracı arkasında bırakır küçüktür rahat sıyrılır ve virajlarda da fena tutunmuyor gerçekten iyi kavrıyor, ancak dediğim gibi yormaya gelmiyor konfor açısından bakarsanız zaten kötü malzemeli yollara sahip olan ülkemizde birde yalıtım konusunda Fiat egeadan hallice olan i20'miz maalesef 100'lü rakamların üstüne çıkınca bir hayli yol sesi almaya başlıyor helede d100 de radar yok basayım derseniz 160 civarlarında siz arabaya degil araba binmiş gibi yol sesi dinliyorsunuz, onun disinda gerçekten tasarım olarak dıştan yakışıklı doktorada gider bir araç 1.4mpi otomatik var bende geçici kullanımda piyasası için tercih edilir uzun vadeli alacaksanız pek önermem.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Deyinmeui unutmuşum, araç çok yakıyor 1.4mpi ancak Şehir içi yoğun trafikte 7 yi görüyor uzun yolda ben sabit 120-130 civarı giderek 5.8-6 arasında takılıyorum
Yorum için teşekkürler, i20 veya bayon elite paketleri de değerlendirdiğim modeller arasında. Halihazırda babamın 2019 Tucson kullanması ve memnun olması Hyundai modellerini en azından bir test sürüşüne çıkartmam gerektiğini düşündürüyor. 1.4 MPI 2024'te varmış en son. Güncel 1.0 T-GDI modeliyle beygir olarak farkları yok ama insanlar 1.4 MPI öneriyor genelde. Nedenini tam çözemedim, bilginiz varsa aydınlatırsanız makbule geçer.

Clio modellerini de düşündüm, onda da yine 1.4 MPI ve 1.0 T-GDI gibi 1.6 e-tech hybrid ve 1.0 TCe arasında kaldım, e-tech hybrid de güncel satılmıyor, 2024 son. Sarı sitede nispeten benzer fiyatlara da alınabiliyor gibi gözüküyor.

Egea Cross da C segment olup biraz daha geniş olmasıyla öne çıkıyor. Yine benzer fiyatlar.

Yani hala karar veremedim...
 
Yorum için teşekkürler, i20 veya bayon elite paketleri de değerlendirdiğim modeller arasında. Halihazırda babamın 2019 Tucson kullanması ve memnun olması Hyundai modellerini en azından bir test sürüşüne çıkartmam gerektiğini düşündürüyor. 1.4 MPI 2024'te varmış en son. Güncel 1.0 T-GDI modeliyle beygir olarak farkları yok ama insanlar 1.4 MPI öneriyor genelde. Nedenini tam çözemedim, bilginiz varsa aydınlatırsanız makbule geçer.

Clio modellerini de düşündüm, onda da yine 1.4 MPI ve 1.0 T-GDI gibi 1.6 e-tech hybrid ve 1.0 TCe arasında kaldım, e-tech hybrid de güncel satılmıyor, 2024 son. Sarı sitede nispeten benzer fiyatlara da alınabiliyor gibi gözüküyor.

Egea Cross da C segment olup biraz daha geniş olmasıyla öne çıkıyor. Yine benzer fiyatlar.

Yani hala karar veremedim...
Hocam 1.4mpi ve 1.0 t-gdi tercih farklarının sebebi muhtemelen uzun vadeli düşünce yapısındandır, 1.4mpi motorlar yapısı gereği basit bakımı kolay parçası az motorlar ancak 1.0 t-gdi dediğiniz motorlar turbo beslemeli olduğundan daha karmaşık parçası daha fazla olan bakımıda doğal olarak daha maharetli bizim insanımız içinde ekonomik bakış açısı önemli bir faktör olduğundan kullanım kolaylığı ve cep sağlığı için 1.4mpi daha cazip geliyor. Tabii ki performans farklarını ben pek bilmiyorum ne desem yalan olur ama benzer performansa sahiplerse, piyasada da aynı tutulmaz tabii ki ama yine fena bir piyasası yoksa 1.0t-gdi da tercih edebilirsiniz şehir içi iyi kaçar az basayım kaçayım derseniz turbo beslemeli zaten daha ne olsun, ama düşük motor hacmi düz mantık bakarsanız aracı yoran şeyler masrafsız gözüksede aksine daha çok benzin yakan tipler oluyor ben yüksek hacimli motor taraftarıyım, saygılar 🫡
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,151,844
Mesajlar
10,380,165
Üyeler
183,170
Son üye
TmXinhua
Geri
Top