Yasal olarak 2. el araçta 5.000 km 6 ay içinde araca büyük masraf yaparsanız kusurun gizli olduğuna dair dava açabiliyorsunuz. Ama şu anda motora bor katkısı koyunca etkisi 15 bin km sürüyor ve 15 bin km sonra aracın yağ kanallarının genişlediğini farkediyorsunuz ve motor yaptırmak zorunda kalıyorsunuz. Dolayısıyla yasal süre ve km geçmiş oluyor ve üstüne su içiyorsunuz. motor maliyetide yaklaşık 4 bin doları geçebiliyor.
Sadece bu değil benzer şekilde silindir kapağı çatlak tıkayan rislone vb katkılar var bunlarda aynı şekilde 15bin km sonra yine 1.000 dolardan fazla masraf demek. Yine yasalarımız dolandırıcılara göre ayarlanmış gibi işe yaramıyor.
Şanzıman içinde benzer bor vb katkılar söz konusu bunların etkisi geçince ötme başlayabiliyor sonrasında zaten şanzıman masrafı ben geliyorum diyor.
2. el araç aldığınızda triger, devirdaim, termostat, yağ soğutucu gibi hayati parçalar ile bakımları zaten yaptırmak zorundasınız.
Ortalama olarak en aşağı 6-7 bin dolar gibi masraflar garanti gibi bişey.. Lastikti, amortisördü, balatalardı, disklerdi, turbo, eski hortumlardı derken 10-12 bin dolar arası rakamlara doğru gitmek hiçde uzak ihtimal değil.
Ha 2 arabayı birleştirmişlerdir, şase eklemişlerdir başka şeyler çıkarsa ona yorum yapamıyorum orası ekspertiz firmasında çalışanın gözünden kaçıp kaçmamasına kamış . Ben sadece görünmeyen yerlerdeki masraflardan bahsettim.
Benim bahsettiğim bu masraflar siz 15 bin km yaptıktan sonra çıkacak masraflar siz 15 bin km'yi 1 yılda mı yaparsınız 2 yılda mı yaparsınız orası size kalmış. Bu nedenlerle ülkemizin bulunduğu gerçek ortamı düşünerek 2. el araba almanızı NET önermiyorum