Neler Yeni

2. el araba almayın (Dolandırılacağınızın ispatını yazıyorum)

Katılım
5 Mart 2024
Mesajlar
171
Yasal olarak 2. el araçta 5.000 km 6 ay içinde araca büyük masraf yaparsanız kusurun gizli olduğuna dair dava açabiliyorsunuz. Ama şu anda motora bor katkısı koyunca etkisi 15 bin km sürüyor ve 15 bin km sonra aracın yağ kanallarının genişlediğini farkediyorsunuz ve motor yaptırmak zorunda kalıyorsunuz. Dolayısıyla yasal süre ve km geçmiş oluyor ve üstüne su içiyorsunuz. motor maliyetide yaklaşık 4 bin doları geçebiliyor.

Sadece bu değil benzer şekilde silindir kapağı çatlak tıkayan rislone vb katkılar var bunlarda aynı şekilde 15bin km sonra yine 1.000 dolardan fazla masraf demek. Yine yasalarımız dolandırıcılara göre ayarlanmış gibi işe yaramıyor.

Şanzıman içinde benzer bor vb katkılar söz konusu bunların etkisi geçince ötme başlayabiliyor sonrasında zaten şanzıman masrafı ben geliyorum diyor.
2. el araç aldığınızda triger, devirdaim, termostat, yağ soğutucu gibi hayati parçalar ile bakımları zaten yaptırmak zorundasınız.
Ortalama olarak en aşağı 6-7 bin dolar gibi masraflar garanti gibi bişey.. Lastikti, amortisördü, balatalardı, disklerdi, turbo, eski hortumlardı derken 10-12 bin dolar arası rakamlara doğru gitmek hiçde uzak ihtimal değil.

Ha 2 arabayı birleştirmişlerdir, şase eklemişlerdir başka şeyler çıkarsa ona yorum yapamıyorum orası ekspertiz firmasında çalışanın gözünden kaçıp kaçmamasına kamış . Ben sadece görünmeyen yerlerdeki masraflardan bahsettim.

Benim bahsettiğim bu masraflar siz 15 bin km yaptıktan sonra çıkacak masraflar siz 15 bin km'yi 1 yılda mı yaparsınız 2 yılda mı yaparsınız orası size kalmış. Bu nedenlerle ülkemizin bulunduğu gerçek ortamı düşünerek 2. el araba almanızı NET önermiyorum
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
100.000 liraya sıfır araba var mı?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,485
En İyi Cevap
2
Yakın zamanda kendimde 2. el araç almış ve uzun süredir piyasada olan biri olarak öncelikle:

2. el araç yani globalde olan vazgeçilmez bir piyasadır ve herkes sıfır alıcak diye bir kaide yoktur. sıfır araçlar 800 binden falan başlıyor daha düşük bütçeliler ne alıcak ?

2. el araç alırken istediği katkıyı koysunlar fark etmez, motor için yapıcağın sadece bir test var kompresyon testi. Dizen benzin farketmez gidiyorsun kardeşim araç alırken ustaya diyorsun kompresyon testi yap bakıyorsun silindirlerin haline testte nasıl diye bütün foya ortaya çıkıyor.

Şanzımanıda kullanarak inceleyerek kafanda netleştirebiliyorsun ama yine ustaya göstermek en iyisi.

Evet üç kağıtçı bizde çok ama bunu anlamanında yolları var, iyi eksperlere kaporta karoser gösterirsin, iyi bir ustayada motor mekanik gösterirsin bitti. Bunlar maliyet diyebilirsin ama burda oyuncak değil araç alıyorsun o yüzden bu maliyetlerede bakmak lazım.

Gelipte saçma sapan "2. el araç alınmaz" diyemessin sanki avrupada en iyi ekonomiye sahip ülkede rahatça yaşıyoruzda bi bu derdimiz kalmıştı. Bırak çocukça tripleri.
 

dreamuiz

80+ Bronze
Katılım
3 Aralık 2023
Mesajlar
965
Dahası  
Reaksiyon skoru
399
İsim
Anıl Aykın

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
Türkiyede otomobil bir yatırımdır. 5 yılda altının koymadığı parayı yeni otomobil koyar. Arabanın balını kaymağını yersin sonra birim olarak daha yükseğe satarsın. Para değerini korumuş mu , korumamış mı bunu para politikasından anlayan insanlar daha iyi bilir. Ama birim paranın kazandığı kesindir.

Bor katkısı motor yağının viskozitesini artırır içeride bir karışım yapar. Aracın motoruna hangi sertifikalara sahip olması gereken ve doğru viskoziteyi bilen biri bakarsa o yağdan içinde ne var ne yok anlar.
Şanzımana istediğin kadar katkı at ( bildiğim kadarıyla bizim ülkede böyle bir katkı pek kullanılmıyor) öten şanzıman anlaşılır. He illa katkı değil de başka bir şey atmak istemiyorsan ağzına kadar gres yağı doldur üzerine de muz kabuğunu koy. Öten şanzıman en baba 1000 kilometrede belli olur.

Ülkede çok sağlam araba birleştiren , ekleme biçme yapan ustalar var. Tanıdığım da bir sürü böyle usta var. Bir aracın olmayan şase kolunu yapan bir usta arabayı söyleyerek ve resimlerini göstererek sattı. Ekspertize de laf olsun torba dolsun diye soktular. Ekspertizde önden ufak bir hasarda panel kırılmış panel değiştirmişler dedi.
Zaten piyasada sağlam , işten anlayan 3 5 tane ekspertiz var. Market açar gibi ekspertiz açan firmalara gidersen böyle olur.

200.000 bütçe ile nasıl bir sıfır araba alabilirim? Bana ayağımı yerden kesecek içten yanmalı motora sahip sıfır bir sedan otomobil göster gidip direkt alayım. Tabii varsa 😃 o da yersen 😆
 
Katılım
5 Mart 2024
Mesajlar
171
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Yakın zamanda kendimde 2. el araç almış ve uzun süredir piyasada olan biri olarak öncelikle:

2. el araç yani globalde olan vazgeçilmez bir piyasadır ve herkes sıfır alıcak diye bir kaide yoktur. sıfır araçlar 800 binden falan başlıyor daha düşük bütçeliler ne alıcak ?

2. el araç alırken istediği katkıyı koysunlar fark etmez, motor için yapıcağın sadece bir test var kompresyon testi. Dizen benzin farketmez gidiyorsun kardeşim araç alırken ustaya diyorsun kompresyon testi yap bakıyorsun silindirlerin haline testte nasıl diye bütün foya ortaya çıkıyor.

Şanzımanıda kullanarak inceleyerek kafanda netleştirebiliyorsun ama yine ustaya göstermek en iyisi.

Evet üç kağıtçı bizde çok ama bunu anlamanında yolları var, iyi eksperlere kaporta karoser gösterirsin, iyi bir ustayada motor mekanik gösterirsin bitti. Bunlar maliyet diyebilirsin ama burda oyuncak değil araç alıyorsun o yüzden bu maliyetlerede bakmak lazım.

Gelipte saçma sapan "2. el araç alınmaz" diyemessin sanki avrupada en iyi ekonomiye sahip ülkede rahatça yaşıyoruzda bi bu derdimiz kalmıştı. Bırak çocukça tripleri.
bana saçma sapan dediniz ama siz gerçekten saçma sapan konuşmuşsunuz. Bor katkısı yapınca kompresyon testinde araç zaten iyi çıkıyor lütfen ustanıza dediklerimi sorunuz o size bahsetsin siz bu işi bilmediğiniz gibi bilene de saçma sapan demezseniz iyi olur kanımca. Diğer şıklara yazmıyorum ustanızla konuşun sonra gelip yorumunuzu buradan silersiniz zaten bilgisizliğinize verdim geçtim
 

Fabrizio Romano

80+ Platinum
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
11,849
En İyi Cevap
5
O zaman gidip 6 bin km'de araç alma dostum. Zaten ikinci el araçlarda 6 bin kilometre yazan araçlardan uzak durmak gerekiyor. Onun dışında 30-40 bin kilometredeki araçtan ne istedin? Ayrıca sıfır araba mı var bandlarda?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,485
En İyi Cevap
2
bana saçma sapan dediniz ama siz gerçekten saçma sapan konuşmuşsunuz. Bor katkısı yapınca kompresyon testinde araç zaten iyi çıkıyor lütfen ustanıza dediklerimi sorunuz o size bahsetsin siz bu işi bilmediğiniz gibi bilene de saçma sapan demezseniz iyi olur kanımca. Diğer şıklara yazmıyorum ustanızla konuşun sonra gelip yorumunuzu buradan silersiniz zaten bilgisizliğinize verdim geçtim

Bor katkısını Yanma odasına falan giriyorda haberimmi yok ? Motorundan şüphelendiğin araç kompresyon testinde kendini belli eder o an yağın yakıtın önemi yoktur piston, gömlek yanma odası sübaplar ne ne halde ortaya çıkar.

Yağ konusunda arkadaşım zaten yukarıda yazmış bir katkı var ise yağ çubuğunu bile çektiğinde gerçekten usta olan birisi parmağını sürdüğü an neyin ne olduğunu anlar inceler.
 
Katılım
5 Mart 2024
Mesajlar
171
Türkiyede otomobil bir yatırımdır. 5 yılda altının koymadığı parayı yeni otomobil koyar. Arabanın balını kaymağını yersin sonra birim olarak daha yükseğe satarsın. Para değerini korumuş mu , korumamış mı bunu para politikasından anlayan insanlar daha iyi bilir. Ama birim paranın kazandığı kesindir.

Bor katkısı motor yağının viskozitesini artırır içeride bir karışım yapar. Aracın motoruna hangi sertifikalara sahip olması gereken ve doğru viskoziteyi bilen biri bakarsa o yağdan içinde ne var ne yok anlar.
Şanzımana istediğin kadar katkı at ( bildiğim kadarıyla bizim ülkede böyle bir katkı pek kullanılmıyor) öten şanzıman anlaşılır. He illa katkı değil de başka bir şey atmak istemiyorsan ağzına kadar gres yağı doldur üzerine de muz kabuğunu koy. Öten şanzıman en baba 1000 kilometrede belli olur.

Ülkede çok sağlam araba birleştiren , ekleme biçme yapan ustalar var. Tanıdığım da bir sürü böyle usta var. Bir aracın olmayan şase kolunu yapan bir usta arabayı söyleyerek ve resimlerini göstererek sattı. Ekspertize de laf olsun torba dolsun diye soktular. Ekspertizde önden ufak bir hasarda panel kırılmış panel değiştirmişler dedi.
Zaten piyasada sağlam , işten anlayan 3 5 tane ekspertiz var. Market açar gibi ekspertiz açan firmalara gidersen böyle olur.
hocam bor yağa değil metale tutunuyor yaptıktan sonra yağ kirleniyor ve belli km sonra zaten değiştiriliyor anlamanız mümkün değil. Şanzımanda da bor kullanılıyor sürtünme önleniyor belli süre ses mes kalmıyor sonrası cacık olana kadar devam ...
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
bana saçma sapan dediniz ama siz gerçekten saçma sapan konuşmuşsunuz. Bor katkısı yapınca kompresyon testinde araç zaten iyi çıkıyor lütfen ustanıza dediklerimi sorunuz o size bahsetsin siz bu işi bilmediğiniz gibi bilene de saçma sapan demezseniz iyi olur kanımca. Diğer şıklara yazmıyorum ustanızla konuşun sonra gelip yorumunuzu buradan silersiniz zaten bilgisizliğinize verdim geçtim
Bor katkısı motor yağına koyulur. Motor yağı ise kompresyonun yani basıncın olduğu yanma odasına , basıncın kaçabileceği silindir kapak contasına hiç gelmez. ( Yağ kanalları ile üst kapağa aktarım vardır)
Bor katkısı sadece yağ yakmayı keser
 
Katılım
5 Mart 2024
Mesajlar
171
Bor katkısını Yanma odasına falan giriyorda haberimmi yok ? Motorundan şüphelendiğin araç kompresyon testinde kendini belli eder o an yağın yakıtın önemi yoktur piston, gömlek yanma odası sübaplar ne ne halde ortaya çıkar.

Yağ konusunda arkadaşım zaten yukarıda yazmış bir katkı var ise yağ çubuğunu bile çektiğinde gerçekten usta olan birisi parmağını sürdüğü an neyin ne olduğunu anlar inceler.
dediklerinizle alakası yok üstteki arkadaşa cevap yazdım zaten durumu. Rica ederim ustana sor gel. Sen araba alırken komple motoru indirtiyormusun komple söküyormusun? piston , gömlek, sübap falan yazmışsın? hangi satıcıya motoru indirtecem dedin motor indır sok tak 30 bin tl işçilik yazar zaten en az neyin kafasındasınız?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,485
En İyi Cevap
2
Bor katkısı motor yağına koyulur. Motor yağı ise kompresyonun yani basıncın olduğu yanma odasına , basıncın kaçabileceği silindir kapak contasına hiç gelmez. ( Yağ kanalları ile üst kapağa aktarım vardır)
Bor katkısı sadece yağ yakmayı keser

Vede yağ yakma var ise bir araçta kompresyon testi esnasında kolayca fark edilir, istediği katkı vs. olsada motorda.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,075,467
Mesajlar
9,669,765
Üyeler
170,860
Son üye
resitistip
Top Bottom