Neler Yeni

2. El Ekran Kartı Onarım Süresi Dolmasına Rağmen Değişim Yapmıyor

İNFİTAR

80+
Katılım
18 Ağustos 2020
Mesajlar
13
Dahası  
Reaksiyon skoru
4
İsim
Lupsi
Merhabalar;

Garantili ve faturalı full kutu içeriği ile 2. el olarak satın aldığım ekran kartım ( RX6700XT ) garanti süresi bittikten 6 ay kadar sonra arıza yaptı. Kartın satın alındığı yer ile iletişime geçerek, kartı kendilerine gönderdim. Sonra aranılarak kartın garantisinin bittiği ve olursa ücret dahilinde kartın yapılabileceği bilgisi verildi bende kabul ettim ve fiyat beklemeye başladım.

2 kez aramama rağmen kendi web sitelerinde de yazdığı gibi 20 iş günü içerisinde kartım onarılamadı ve tarafıma hiçbir haber geçmediler.

Bende kendilerine mail atarak yenisini veya üst düzey bir kartın tarafıma gönderilmesini talep ettim.

Bu yüzden satıcı firma kartın yasal sahibi olmadığım için bunu yapamayacaklarını bildirdiler. Yeni yeni kart vermek istemiyorlar.

Kendilerinin söylemesine göre faturada benim adım yazmadığı için Tüketici H H ne de başvuramıyormuşum ?

Kartı ücretsiz onarıp tarafıma göndermeyi teklif ettiler. Bende 20 iş gününü dolduğunu, 1 aydır kart beklediğimi, 2 defa aradığımı ama sonuç alamadığımı öne sürerek yeni kart almakta ısrarcı oldum. Olacağımda!

Kartın ilk sahibi ile telefonda görüştüm, adam diyor kartı ben sattım sonsuza kadar garanti veya yasal süreçleriyle ben mi ilgileneceğim ?

Satıcı firma kartın yasal sahibi ile görüşmeyi reddetti. İlle istiyor Yasal sahibi gelsin baksın ilgilensin herşeyiyle.

Satıcının web sitesinde Teknik Servis 20 iş günü sürecinde kartın asıl sahibi olmalı veya olmamalı diye bişey bildirmiyor. Sanayi bakanlığının 20 iş günü süreci ibaresi var sadece ve 20 iş günü çoktan doldu.

Suç duyurusunda bulunmak istiyorum arkadaşlar, yeni kart veya ücret iadesi talep edebilmem için kartın 1. sahibi mi olmam gerekiyor ? Ben bunu satın aldım dekontları var ? mahkeme beni haksız bulur mu ?

Teşekkürler.
 

ege_onall

80+ Bronze
Katılım
12 Ocak 2023
Mesajlar
1,271
Dahası  
Reaksiyon skoru
585
İsim
ege
dayı yanlış anlama da adamlar kartını tamir etmeyi teklif işte 20 günü geçti yeni kartı istiyorum diye bir madde mi var saçma bi şey yazmışsın bence* ücretsiz değişim teklif ediyolarsa kabul etmelisin
 

Burak.34

80+
Katılım
21 Şubat 2024
Mesajlar
35
Kartın ilk sahibini niye aradınız ki? Çok şaşırdım buna, muhtemelen kartın sahibi daha şaşırmıştır.

Adamı ilgilendiren bir durum yok. Engelledi mi acaba sizi merak ettim, bayağı şaşırmıştır bence.
 

şahin doğan

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
17,175
20 iş günü garanti süreci içerisinde işliyor. Sen şu an sadece tamir etmeleri için kartını verdin. Birde üstüne durup dururken yeni veya daha iyi kart istiyorum demişsin?
 

Ellsy

80+ Bronze
Katılım
7 Kasım 2022
Mesajlar
1,676
Merhabalar;

Garantili ve faturalı full kutu içeriği ile 2. el olarak satın aldığım ekran kartım ( RX6700XT ) garanti süresi bittikten 6 ay kadar sonra arıza yaptı. Kartın satın alındığı yer ile iletişime geçerek, kartı kendilerine gönderdim. Sonra aranılarak kartın garantisinin bittiği ve olursa ücret dahilinde kartın yapılabileceği bilgisi verildi bende kabul ettim ve fiyat beklemeye başladım.

2 kez aramama rağmen kendi web sitelerinde de yazdığı gibi 20 iş günü içerisinde kartım onarılamadı ve tarafıma hiçbir haber geçmediler.

Bende kendilerine mail atarak yenisini veya üst düzey bir kartın tarafıma gönderilmesini talep ettim.

Bu yüzden satıcı firma kartın yasal sahibi olmadığım için bunu yapamayacaklarını bildirdiler. Yeni yeni kart vermek istemiyorlar.

Kendilerinin söylemesine göre faturada benim adım yazmadığı için Tüketici H H ne de başvuramıyormuşum ?

Kartı ücretsiz onarıp tarafıma göndermeyi teklif ettiler. Bende 20 iş gününü dolduğunu, 1 aydır kart beklediğimi, 2 defa aradığımı ama sonuç alamadığımı öne sürerek yeni kart almakta ısrarcı oldum. Olacağımda!

Kartın ilk sahibi ile telefonda görüştüm, adam diyor kartı ben sattım sonsuza kadar garanti veya yasal süreçleriyle ben mi ilgileneceğim ?

Satıcı firma kartın yasal sahibi ile görüşmeyi reddetti. İlle istiyor Yasal sahibi gelsin baksın ilgilensin herşeyiyle.

Satıcının web sitesinde Teknik Servis 20 iş günü sürecinde kartın asıl sahibi olmalı veya olmamalı diye bişey bildirmiyor. Sanayi bakanlığının 20 iş günü süreci ibaresi var sadece ve 20 iş günü çoktan doldu.

Suç duyurusunda bulunmak istiyorum arkadaşlar, yeni kart veya ücret iadesi talep edebilmem için kartın 1. sahibi mi olmam gerekiyor ? Ben bunu satın aldım dekontları var ? mahkeme beni haksız bulur mu ?

Teşekkürler.
Bos yapmissin max alacagin sey ucretsiz tamirat
 

Timci

80+
Katılım
4 Şubat 2021
Mesajlar
171
Dahası  
Reaksiyon skoru
75
İsim
Fehim Şalış
Garantisi olmadığı için kimse ve hiç bir firma tamir edip vermek zorunda değil. Tamir edilemeyecek bir durumda ise paranı iade ederler, kartını da kucağına verirler.
 

iexplore

80+
Katılım
11 Ekim 2022
Mesajlar
180
Dahası  
Reaksiyon skoru
78
İsim
emre
ücretsiz onarımı kabul et tatlıya bağlansın.
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Merhabalar;

Garantili ve faturalı full kutu içeriği ile 2. el olarak satın aldığım ekran kartım ( RX6700XT ) garanti süresi bittikten 6 ay kadar sonra arıza yaptı. Kartın satın alındığı yer ile iletişime geçerek, kartı kendilerine gönderdim. Sonra aranılarak kartın garantisinin bittiği ve olursa ücret dahilinde kartın yapılabileceği bilgisi verildi bende kabul ettim ve fiyat beklemeye başladım.

2 kez aramama rağmen kendi web sitelerinde de yazdığı gibi 20 iş günü içerisinde kartım onarılamadı ve tarafıma hiçbir haber geçmediler.

Bende kendilerine mail atarak yenisini veya üst düzey bir kartın tarafıma gönderilmesini talep ettim.

Bu yüzden satıcı firma kartın yasal sahibi olmadığım için bunu yapamayacaklarını bildirdiler. Yeni yeni kart vermek istemiyorlar.

Kendilerinin söylemesine göre faturada benim adım yazmadığı için Tüketici H H ne de başvuramıyormuşum ?

Kartı ücretsiz onarıp tarafıma göndermeyi teklif ettiler. Bende 20 iş gününü dolduğunu, 1 aydır kart beklediğimi, 2 defa aradığımı ama sonuç alamadığımı öne sürerek yeni kart almakta ısrarcı oldum. Olacağımda!

Kartın ilk sahibi ile telefonda görüştüm, adam diyor kartı ben sattım sonsuza kadar garanti veya yasal süreçleriyle ben mi ilgileneceğim ?

Satıcı firma kartın yasal sahibi ile görüşmeyi reddetti. İlle istiyor Yasal sahibi gelsin baksın ilgilensin herşeyiyle.

Satıcının web sitesinde Teknik Servis 20 iş günü sürecinde kartın asıl sahibi olmalı veya olmamalı diye bişey bildirmiyor. Sanayi bakanlığının 20 iş günü süreci ibaresi var sadece ve 20 iş günü çoktan doldu.

Suç duyurusunda bulunmak istiyorum arkadaşlar, yeni kart veya ücret iadesi talep edebilmem için kartın 1. sahibi mi olmam gerekiyor ? Ben bunu satın aldım dekontları var ? mahkeme beni haksız bulur mu ?

Teşekkürler.
GARANTİ bitmiş daha neyin tatavası bu. Adamlar ücretsiz tamir bile teklif etmiş bi akıllı sizsiniz arkadaş ben anlamadım valla :D
 
Katılım
31 Ocak 2024
Mesajlar
164
Abi hastayım şu bilmeyipte yorum yapanlara. Hiç bir fikirleri yok ama herşeyi bildiklerini sanıyorlar.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diǧer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Gelelim diğer konuna :

Kullanım hatası nedeniyle ortaya çıkan hasarlarda veya garantisi bitmiş ürünlerde ücretli onarım yapıldıǧı durumlarda, gereken tamirin eksik yapıldığı veya hiç yapılmadıǧı anlaşılırsa durumlarda nasıl hareket edilmeli?
Bu durumda; tüketicinin 6502 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde yer alan ayıplı hizmete yönelik seçimlik haklardan birini satış sonrası hizmeti saǧlayana karşı talep edebileceği değerlendirilmektedir. Ayrıca, tüketicinin her durumda tazminat hakkı da saklıdır.

Yani misli ile değişim hakkın.
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Abi hastayım şu bilmeyipte yorum yapanlara. Hiç bir fikirleri yok ama herşeyi bildiklerini sanıyorlar.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diǧer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
kendin yazıyorsun be arkadaş 'GARANTİ SÜRESİ İÇİNDE' diye hala edebiyat yapıyorsun :D
 
Katılım
31 Ocak 2024
Mesajlar
164
kendin yazıyorsun be arkadaş 'GARANTİ SÜRESİ İÇİNDE' diye hala edebiyat yapıyorsun :D

Kullanım hatası nedeniyle ortaya çıkan hasarlarda veya garantisi bitmiş ürünlerde ücretli onarım yapıldıǧı durumlarda, gereken tamirin eksik yapıldığı veya hiç yapılmadıǧı anlaşılırsa durumlarda nasıl hareket edilmeli?
Bu durumda; tüketicinin 6502 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde yer alan ayıplı hizmete yönelik seçimlik haklardan birini satış sonrası hizmeti saǧlayana karşı talep edebileceği değerlendirilmektedir. Ayrıca, tüketicinin her durumda tazminat hakkı da saklıdır.
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Abi hastayım şu bilmeyipte yorum yapanlara. Hiç bir fikirleri yok ama herşeyi bildiklerini sanıyorlar.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diǧer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Gelelim diğer konuna :

Kullanım hatası nedeniyle ortaya çıkan hasarlarda veya garantisi bitmiş ürünlerde ücretli onarım yapıldıǧı durumlarda, gereken tamirin eksik yapıldığı veya hiç yapılmadıǧı anlaşılırsa durumlarda nasıl hareket edilmeli?
Bu durumda; tüketicinin 6502 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde yer alan ayıplı hizmete yönelik seçimlik haklardan birini satış sonrası hizmeti saǧlayana karşı talep edebileceği değerlendirilmektedir. Ayrıca, tüketicinin her durumda tazminat hakkı da saklıdır.

Yani misli ile değişim hakkın.
bu garanti dışında bir hizmet talebi adamlar ztn ücretsiz onarım teklif etmişler müşteri memnuniyeti olsun diye ?
 
Top Bottom