Neler Yeni

İnceleme 2003 model jeep cherokee 3,7 limited incelemesi

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,649
Herkese merhabalar, bugün sizlere 1,5 yıldır severek kullanmakta olduğum arazi arabasının incelemesini yapacağım umarım beğenirsiniz iyi okumalar.

Öncelikle aracım sınıfının en dolu ve en tutulan paketi olan limited modeldir, bu aracın şimdi motor şanzıman ve aktarma performansından bahsedelim

20240724_185749.jpg


İlk olarak aracım 3,7 Litrelik bir V6 Powertech motora sahip, bu motor 220 beygirlik bir güç ve 340 Nm'lik bir tork uyguluyor, motordan oldukça memnunum şu ana kadar büyük bir sıkıntı yaşamadım ufak tefek tekleme sorunlarım oldu ama Bujileri değiştirince düzeldi, oldukça verimli ve dayanıklı bir motor, off road yarışlarında genelde Çoğu el yapımı arazi araba kullanıcıları 3,7 Powertech ve 4.0 motorları tercih ederler yani aracımın üzerinde bulunan motor aslında bir yarış arabası motorudur. Performans olarak oldukça tatmin edici Son hız 180 km olarak belirtilse de ben en fazla 160 görebildim neticede 1780 kg olan bir arazi arabası için oldukça normal sayılabilir


Ortalama yakıt tüketimi:

Şehir içi: 18,09 LT
Şehir dışı: 10,3 LT
Ortalama : 13 LT ( yersen)

Bu veriler fabrika verileridir, gelin birde kullanıcı olarak benim verilerime bakın

20240116_175333.jpg


Gördüğünüz gibi, böyle güçlü bir motorda bu veriler aslında beklenen veriler ancak yakıt deposu 90 Litre olduğu için biraz absorbe edebiliyor, tabi ki yaşadığınız yere göre bu veriler değişebilir ben engebeli ve bol yokuşlu bir yerde yaşadığım için veriler bu şekildedir


Şanzıman Ve arazi vitesleri:

Öncelikle Bu araç bir arazi arabası olduğu ve 4×4 olduğu için iki adet şanzımana sahiptir. Ana şanzıman 4 ileri vitesli Bir tork konvertör şanzımanıdır

Screenshot_20240724_220450_Chrome.jpg

Bu şanzıman gücünü motor torkundan alır ve tork konvertör denilen içi sıvı dolu bir parça vasıtasıyla şanzıman dişlilerine iletir, sağlam ve sorunsuz bir şanzımandır

Diğer şanzıman ise arazi şanzımanı ya da halk deyimiyle yavru şanzıman adı verilen bir transfer kutusudur, genellikle off-road araçlarda bulunan özel bir şanzımandır. Bu şanzıman, aracın motor gücünü tekerleklere farklı oranlarda aktararak, aracın farklı arazi koşullarında en iyi performansı göstermesini sağlar. Yani, arazi şanzımanı, adeta off-road maceralarının 'hız değiştirme' sihirbazıdır!

Screenshot_20240724_220942_Chrome.jpg

Jeep cherokee 3.7 limited Arazi modları:

- 2WD:

bu mod Aracın sadece 2 çekerden çekişini destekler ki bu araç arkadan itişli bir araçtır

- 4WD PART TİME:

bu mod ise genelde yağmurlu ve kaygan zeminlerde kullanılır, araç eğer arkadan kaymaya başlarsa şanzıman bunu algılar ve ön tekerleri de devreye sokarak arabanın savrulmasını engeller, kuru zeminlerde önerilmez

-4WD FULL TİME:

Bu mod ise sürekli 4 çeker anlamına gelir ve araç devamlı olarak 4 çekerden çekiş destekli çalışır, çamurlu ve engebeli arazilerde kullanılır

- 4WD LOW MODE:

kullanması en riskli moddur ve sadece acil şartlarda kullanılır, bu mod motor torkunun tümünü 4 tekerleğe aynı anda iletir ve motor devri oldukça yüksekte çalışır, genelde arazide eğer kalınırsa veya off road yaparken kullanılır ve kullanıcı bu moddayken 40 km hızı geçmemelidir aksi halde diferansiyeller çok ısınır ve motoru sürekli tam güçte çalışacağı için ömrünü kısaltır sadece acil durumlarda ve aşırı zorlu arazilerde kullanılır

İç dizayn ve özellikleri:

Screenshot_20240724_222448_Gallery.jpg


Screenshot_20240724_222445_Gallery.jpg
Screenshot_20240724_222441_Gallery.jpg


Araçta 5 adet elektrikli deri koltuk vardır ve ön koltukları ısıtmalıdır, oldukça konforlu ve rahattır 4 adet otomatik cam ve sunroof mevcuttur, eğer sunroof bakımları yapılırsa kolay kolay da bozulmaz, dayanıklı parçalardır.

Kullanıcı olarak yorumum ve dezavantajlar:

Öncelikle arabadan çok memnunum ve aldığımdan beri yaklaşık olarak 150 bin lira civarı masraf yaptım ( eski sahibi sağolsun) parça konusunda bu arabalarda hiçbir sıkıntı yaşamazsınız piyasada bol bulunuyor ama parça fiyatları bir tık pahalıdır bunu bilerek alın, dezavantaj olarak aslında arabanın kronik olarak bir sorunu yok eğer bakımını düzenli yapıp normal şekilde kullanırsanız hiçbir sıkıntı yaşamazsınız bu aracın motorları özel üretimlerdir ve 1 milyon km'ye kadar rektefiyesiz kullanılabilir ama tabi ki de sürücüye göre değişken bir durum.



Bir diğer dezavantaj tabi ki de yakıt, eski ve hacimli güçlü bir motor, 1,4-1,6 değerleri bekleyemezsiniz ama performans olarak arada dağlar kadar da fark vardır.

IMG_20240627_223621_748.jpg


Benim en büyük eleştirim ise şanzıman, araçta 4 ileri bir şanzıman var ama bence böyle bir motor için çok az, araç 120'den soneira tıkanmaya başlıyor ama motordan dolayı değil tamamen şanzıman bunu yetiremiyor, arazi arabası olduğu için sanırım hız odaklı değil de tork odaklı yapmışlar ama yine de bence şanzıman büyük eksilerden biri ve vites geçişleri de hissettiriyor.


Okuduğunuz için çok teşekkür ederim umarım beğenmişsinizdir, her şeye değinemedim ama eğer sormak istediğiniz sorular varsa seve seve yardımcı olurum, dağ bayır gezmeyi ve performanslı bir araba arıyorsanız yakıtı da sorun etmiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim tek bakmanız gereken nokta arabanın eski sahipleri tarafından hor kullanılmamış olması aksi takdirde büyük masraf açabilecek potansiyelde bir araçtır. Herkese teşekkür ederim.

Diğer fotoğraflar:

IMG_20240618_201150_398.jpg

20240603_173419.jpg

20240129_155827.jpg

20240129_152905.jpg
 

Ekler

  • Screenshot_20240217_115022_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240217_115022_WhatsApp.jpg
    215.7 KB · Hit: 66

BenRoboTdeğilİm

80+ Silver
Katılım
8 Mayıs 2021
Mesajlar
4,659
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,326
İsim
BenRoboTdeğilİm
Güzel paylaşım teşekkürler
 

mamiosm

80+
Katılım
3 Haziran 2023
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Muhammed Osman AKAR
Eline Sağlık Fabrika Böyle Hazırlamazdı :D
 

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,649
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4

Farex

80+ Silver
Katılım
15 Haziran 2022
Mesajlar
3,256
Herkese merhabalar, bugün sizlere 1,5 yıldır severek kullanmakta olduğum arazi arabasının incelemesini yapacağım umarım beğenirsiniz iyi okumalar.

Öncelikle aracım sınıfının en dolu ve en tutulan paketi olan limited modeldir, bu aracın şimdi motor şanzıman ve aktarma performansından bahsedelim

Alıntıyı görüntüle

İlk olarak aracım 3,7 Litrelik bir V6 Powertech motora sahip, bu motor 220 beygirlik bir güç ve 340 Nm'lik bir tork uyguluyor, motordan oldukça memnunum şu ana kadar büyük bir sıkıntı yaşamadım ufak tefek tekleme sorunlarım oldu ama Bujileri değiştirince düzeldi, oldukça verimli ve dayanıklı bir motor, off road yarışlarında genelde Çoğu el yapımı arazi araba kullanıcıları 3,7 Powertech ve 4.0 motorları tercih ederler yani aracımın üzerinde bulunan motor aslında bir yarış arabası motorudur. Performans olarak oldukça tatmin edici Son hız 180 km olarak belirtilse de ben en fazla 160 görebildim neticede 1780 kg olan bir arazi arabası için oldukça normal sayılabilir


Ortalama yakıt tüketimi:

Şehir içi: 18,09 LT
Şehir dışı: 10,3 LT
Ortalama : 13 LT ( yersen)

Bu veriler fabrika verileridir, gelin birde kullanıcı olarak benim verilerime bakın

Alıntıyı görüntüle

Gördüğünüz gibi, böyle güçlü bir motorda bu veriler aslında beklenen veriler ancak yakıt deposu 90 Litre olduğu için biraz absorbe edebiliyor, tabi ki yaşadığınız yere göre bu veriler değişebilir ben engebeli ve bol yokuşlu bir yerde yaşadığım için veriler bu şekildedir


Şanzıman Ve arazi vitesleri:

Öncelikle Bu araç bir arazi arabası olduğu ve 4×4 olduğu için iki adet şanzımana sahiptir. Ana şanzıman 4 ileri vitesli Bir tork konvertör şanzımanıdır

Alıntıyı görüntüle

Bu şanzıman gücünü motor torkundan alır ve tork konvertör denilen içi sıvı dolu bir parça vasıtasıyla şanzıman dişlilerine iletir, sağlam ve sorunsuz bir şanzımandır

Diğer şanzıman ise arazi şanzımanı ya da halk deyimiyle yavru şanzıman adı verilen bir transfer kutusudur, genellikle off-road araçlarda bulunan özel bir şanzımandır. Bu şanzıman, aracın motor gücünü tekerleklere farklı oranlarda aktararak, aracın farklı arazi koşullarında en iyi performansı göstermesini sağlar. Yani, arazi şanzımanı, adeta off-road maceralarının 'hız değiştirme' sihirbazıdır!

Alıntıyı görüntüle

Jeep cherokee 3.7 limited Arazi modları:

- 2WD:

bu mod Aracın sadece 2 çekerden çekişini destekler ki bu araç arkadan itişli bir araçtır

- 4WD PART TİME:

bu mod ise genelde yağmurlu ve kaygan zeminlerde kullanılır, araç eğer arkadan kaymaya başlarsa şanzıman bunu algılar ve ön tekerleri de devreye sokarak arabanın savrulmasını engeller, kuru zeminlerde önerilmez

-4WD FULL TİME:

Bu mod ise sürekli 4 çeker anlamına gelir ve araç devamlı olarak 4 çekerden çekiş destekli çalışır, çamurlu ve engebeli arazilerde kullanılır

- 4WD LOW MODE:

kullanması en riskli moddur ve sadece acil şartlarda kullanılır, bu mod motor torkunun tümünü 4 tekerleğe aynı anda iletir ve motor devri oldukça yüksekte çalışır, genelde arazide eğer kalınırsa veya off road yaparken kullanılır ve kullanıcı bu moddayken 40 km hızı geçmemelidir aksi halde diferansiyeller çok ısınır ve motoru sürekli tam güçte çalışacağı için ömrünü kısaltır sadece acil durumlarda ve aşırı zorlu arazilerde kullanılır

İç dizayn ve özellikleri:

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle

Araçta 5 adet elektrikli deri koltuk vardır ve ön koltukları ısıtmalıdır, oldukça konforlu ve rahattır 4 adet otomatik cam ve sunroof mevcuttur, eğer sunroof bakımları yapılırsa kolay kolay da bozulmaz, dayanıklı parçalardır.

Kullanıcı olarak yorumum ve dezavantajlar:

Öncelikle arabadan çok memnunum ve aldığımdan beri yaklaşık olarak 150 bin lira civarı masraf yaptım ( eski sahibi sağolsun) parça konusunda bu arabalarda hiçbir sıkıntı yaşamazsınız piyasada bol bulunuyor ama parça fiyatları bir tık pahalıdır bunu bilerek alın, dezavantaj olarak aslında arabanın kronik olarak bir sorunu yok eğer bakımını düzenli yapıp normal şekilde kullanırsanız hiçbir sıkıntı yaşamazsınız bu aracın motorları özel üretimlerdir ve 1 milyon km'ye kadar rektefiyesiz kullanılabilir ama tabi ki de sürücüye göre değişken bir durum.



Bir diğer dezavantaj tabi ki de yakıt, eski ve hacimli güçlü bir motor, 1,4-1,6 değerleri bekleyemezsiniz ama performans olarak arada dağlar kadar da fark vardır.

Alıntıyı görüntüle

Benim en büyük eleştirim ise şanzıman, araçta 4 ileri bir şanzıman var ama bence böyle bir motor için çok az, araç 120'den soneira tıkanmaya başlıyor ama motordan dolayı değil tamamen şanzıman bunu yetiremiyor, arazi arabası olduğu için sanırım hız odaklı değil de tork odaklı yapmışlar ama yine de bence şanzıman büyük eksilerden biri ve vites geçişleri de hissettiriyor.


Okuduğunuz için çok teşekkür ederim umarım beğenmişsinizdir, her şeye değinemedim ama eğer sormak istediğiniz sorular varsa seve seve yardımcı olurum, dağ bayır gezmeyi ve performanslı bir araba arıyorsanız yakıtı da sorun etmiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim tek bakmanız gereken nokta arabanın eski sahipleri tarafından hor kullanılmamış olması aksi takdirde büyük masraf açabilecek potansiyelde bir araçtır. Herkese teşekkür ederim.

Diğer fotoğraflar:

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle
İyi bari tek ben çok yakıyor diye yakınmıyorum en azından :D benim tucson da şehiriçi 15-16 ortalama 15 şehirdışı 7 (yersen) eğer basarsan 20 litre yakıyor ocağıma incir ağacı dikiyor.
 

Otobuscu06

80+ Bronze
Katılım
23 Kasım 2023
Mesajlar
992
Dahası  
Reaksiyon skoru
327
İsim
Ahmet
Hocam şu koltuk arkasındaki tv'ler faal olarak çalışıyor mu
 

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,649
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
İyi bari tek ben çok yakıyor diye yakınmıyorum en azından :D benim tucson da şehiriçi 15-16 ortalama 15 şehirdışı 7 (yersen) eğer basarsan 20 litre yakıyor ocağıma incir ağacı dikiyor.

Hocam tucsonlar bile o kadar yakıyorsa kapatalım dükkanı 😀
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hocam şu koltuk arkasındaki tv'ler faal olarak çalışıyor mu

Evet hocam ama arabada fazladan ışıklandırma olduğu için aküye çok yük biniyordu bizde devre dışı bıraktık
 

Farex

80+ Silver
Katılım
15 Haziran 2022
Mesajlar
3,256
Hocam tucsonlar bile o kadar yakıyorsa kapatalım dükkanı 😀
Mesaj otomatik birleştirildi:



Evet hocam ama arabada fazladan ışıklandırma olduğu için aküye çok yük biniyordu bizde devre dışı bıraktık
bende ki 1.6 gdi atmosferik maalesef turbolu olsa daha az yakıyor :D
 

Emin16

80+
Katılım
1 Aralık 2023
Mesajlar
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Emin
Güzel konu ve tanıtım olmuş 2.0 grand vitara kullanıcısı olarak bende yakıttan müzdaribim 18 litre yakıyorum ama hakkını 4x4 ayrıcalıktır çoğu kişinin hayalidir ama kimse kolay kolay cesaret edemez
 

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,649
Güzel konu ve tanıtım olmuş 2.0 grand vitara kullanıcısı olarak bende yakıttan müzdaribim 18 litre yakıyorum ama hakkını 4x4 ayrıcalıktır çoğu kişinin hayalidir ama kimse kolay kolay cesaret edemez

2005 tek kapılı vardı abi 1,6 grand vitara eski arabam o da hemen hemen aynı yakıyordu şu anda yakmayan araba yok aslında, insanlar bizim araçların kıymetini ve eğlencesini bilmiyorlar
 

Emin16

80+
Katılım
1 Aralık 2023
Mesajlar
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Emin
2005 tek kapılı vardı abi 1,6 grand vitara eski arabam o da hemen hemen aynı yakıyordu şu anda yakmayan araba yok aslında, insanlar bizim araçların kıymetini ve eğlencesini bilmiyorlar
küçük motor atmosferik devir çevirmeyince yürümüyor devir çevirince daha fazla yakıyor (manuellerin yakıtı düşebilir ondada konfor etkeni ortaya çıkıyor) bana keyif veren araç yaksın gerisi önemli değil
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,041,140
Mesajlar
9,375,364
Üyeler
165,127
Son üye
efebey0203
Top Bottom