Techno08
80+ Gold
- Katılım
- 10 Ocak 2021
- Mesajlar
- 6,649
Herkese merhabalar, bugün sizlere 1,5 yıldır severek kullanmakta olduğum arazi arabasının incelemesini yapacağım umarım beğenirsiniz iyi okumalar.
Öncelikle aracım sınıfının en dolu ve en tutulan paketi olan limited modeldir, bu aracın şimdi motor şanzıman ve aktarma performansından bahsedelim
İlk olarak aracım 3,7 Litrelik bir V6 Powertech motora sahip, bu motor 220 beygirlik bir güç ve 340 Nm'lik bir tork uyguluyor, motordan oldukça memnunum şu ana kadar büyük bir sıkıntı yaşamadım ufak tefek tekleme sorunlarım oldu ama Bujileri değiştirince düzeldi, oldukça verimli ve dayanıklı bir motor, off road yarışlarında genelde Çoğu el yapımı arazi araba kullanıcıları 3,7 Powertech ve 4.0 motorları tercih ederler yani aracımın üzerinde bulunan motor aslında bir yarış arabası motorudur. Performans olarak oldukça tatmin edici Son hız 180 km olarak belirtilse de ben en fazla 160 görebildim neticede 1780 kg olan bir arazi arabası için oldukça normal sayılabilir
Ortalama yakıt tüketimi:
Şehir içi: 18,09 LT
Şehir dışı: 10,3 LT
Ortalama : 13 LT ( yersen)
Bu veriler fabrika verileridir, gelin birde kullanıcı olarak benim verilerime bakın
Gördüğünüz gibi, böyle güçlü bir motorda bu veriler aslında beklenen veriler ancak yakıt deposu 90 Litre olduğu için biraz absorbe edebiliyor, tabi ki yaşadığınız yere göre bu veriler değişebilir ben engebeli ve bol yokuşlu bir yerde yaşadığım için veriler bu şekildedir
Şanzıman Ve arazi vitesleri:
Öncelikle Bu araç bir arazi arabası olduğu ve 4×4 olduğu için iki adet şanzımana sahiptir. Ana şanzıman 4 ileri vitesli Bir tork konvertör şanzımanıdır
Bu şanzıman gücünü motor torkundan alır ve tork konvertör denilen içi sıvı dolu bir parça vasıtasıyla şanzıman dişlilerine iletir, sağlam ve sorunsuz bir şanzımandır
Diğer şanzıman ise arazi şanzımanı ya da halk deyimiyle yavru şanzıman adı verilen bir transfer kutusudur, genellikle off-road araçlarda bulunan özel bir şanzımandır. Bu şanzıman, aracın motor gücünü tekerleklere farklı oranlarda aktararak, aracın farklı arazi koşullarında en iyi performansı göstermesini sağlar. Yani, arazi şanzımanı, adeta off-road maceralarının 'hız değiştirme' sihirbazıdır!
Jeep cherokee 3.7 limited Arazi modları:
- 2WD:
bu mod Aracın sadece 2 çekerden çekişini destekler ki bu araç arkadan itişli bir araçtır
- 4WD PART TİME:
bu mod ise genelde yağmurlu ve kaygan zeminlerde kullanılır, araç eğer arkadan kaymaya başlarsa şanzıman bunu algılar ve ön tekerleri de devreye sokarak arabanın savrulmasını engeller, kuru zeminlerde önerilmez
-4WD FULL TİME:
Bu mod ise sürekli 4 çeker anlamına gelir ve araç devamlı olarak 4 çekerden çekiş destekli çalışır, çamurlu ve engebeli arazilerde kullanılır
- 4WD LOW MODE:
kullanması en riskli moddur ve sadece acil şartlarda kullanılır, bu mod motor torkunun tümünü 4 tekerleğe aynı anda iletir ve motor devri oldukça yüksekte çalışır, genelde arazide eğer kalınırsa veya off road yaparken kullanılır ve kullanıcı bu moddayken 40 km hızı geçmemelidir aksi halde diferansiyeller çok ısınır ve motoru sürekli tam güçte çalışacağı için ömrünü kısaltır sadece acil durumlarda ve aşırı zorlu arazilerde kullanılır
İç dizayn ve özellikleri:
Araçta 5 adet elektrikli deri koltuk vardır ve ön koltukları ısıtmalıdır, oldukça konforlu ve rahattır 4 adet otomatik cam ve sunroof mevcuttur, eğer sunroof bakımları yapılırsa kolay kolay da bozulmaz, dayanıklı parçalardır.
Kullanıcı olarak yorumum ve dezavantajlar:
Öncelikle arabadan çok memnunum ve aldığımdan beri yaklaşık olarak 150 bin lira civarı masraf yaptım ( eski sahibi sağolsun) parça konusunda bu arabalarda hiçbir sıkıntı yaşamazsınız piyasada bol bulunuyor ama parça fiyatları bir tık pahalıdır bunu bilerek alın, dezavantaj olarak aslında arabanın kronik olarak bir sorunu yok eğer bakımını düzenli yapıp normal şekilde kullanırsanız hiçbir sıkıntı yaşamazsınız bu aracın motorları özel üretimlerdir ve 1 milyon km'ye kadar rektefiyesiz kullanılabilir ama tabi ki de sürücüye göre değişken bir durum.
Bir diğer dezavantaj tabi ki de yakıt, eski ve hacimli güçlü bir motor, 1,4-1,6 değerleri bekleyemezsiniz ama performans olarak arada dağlar kadar da fark vardır.
Benim en büyük eleştirim ise şanzıman, araçta 4 ileri bir şanzıman var ama bence böyle bir motor için çok az, araç 120'den soneira tıkanmaya başlıyor ama motordan dolayı değil tamamen şanzıman bunu yetiremiyor, arazi arabası olduğu için sanırım hız odaklı değil de tork odaklı yapmışlar ama yine de bence şanzıman büyük eksilerden biri ve vites geçişleri de hissettiriyor.
Okuduğunuz için çok teşekkür ederim umarım beğenmişsinizdir, her şeye değinemedim ama eğer sormak istediğiniz sorular varsa seve seve yardımcı olurum, dağ bayır gezmeyi ve performanslı bir araba arıyorsanız yakıtı da sorun etmiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim tek bakmanız gereken nokta arabanın eski sahipleri tarafından hor kullanılmamış olması aksi takdirde büyük masraf açabilecek potansiyelde bir araçtır. Herkese teşekkür ederim.
Diğer fotoğraflar:
Öncelikle aracım sınıfının en dolu ve en tutulan paketi olan limited modeldir, bu aracın şimdi motor şanzıman ve aktarma performansından bahsedelim
İlk olarak aracım 3,7 Litrelik bir V6 Powertech motora sahip, bu motor 220 beygirlik bir güç ve 340 Nm'lik bir tork uyguluyor, motordan oldukça memnunum şu ana kadar büyük bir sıkıntı yaşamadım ufak tefek tekleme sorunlarım oldu ama Bujileri değiştirince düzeldi, oldukça verimli ve dayanıklı bir motor, off road yarışlarında genelde Çoğu el yapımı arazi araba kullanıcıları 3,7 Powertech ve 4.0 motorları tercih ederler yani aracımın üzerinde bulunan motor aslında bir yarış arabası motorudur. Performans olarak oldukça tatmin edici Son hız 180 km olarak belirtilse de ben en fazla 160 görebildim neticede 1780 kg olan bir arazi arabası için oldukça normal sayılabilir
Ortalama yakıt tüketimi:
Şehir içi: 18,09 LT
Şehir dışı: 10,3 LT
Ortalama : 13 LT ( yersen)
Bu veriler fabrika verileridir, gelin birde kullanıcı olarak benim verilerime bakın
Gördüğünüz gibi, böyle güçlü bir motorda bu veriler aslında beklenen veriler ancak yakıt deposu 90 Litre olduğu için biraz absorbe edebiliyor, tabi ki yaşadığınız yere göre bu veriler değişebilir ben engebeli ve bol yokuşlu bir yerde yaşadığım için veriler bu şekildedir
Şanzıman Ve arazi vitesleri:
Öncelikle Bu araç bir arazi arabası olduğu ve 4×4 olduğu için iki adet şanzımana sahiptir. Ana şanzıman 4 ileri vitesli Bir tork konvertör şanzımanıdır
Bu şanzıman gücünü motor torkundan alır ve tork konvertör denilen içi sıvı dolu bir parça vasıtasıyla şanzıman dişlilerine iletir, sağlam ve sorunsuz bir şanzımandır
Diğer şanzıman ise arazi şanzımanı ya da halk deyimiyle yavru şanzıman adı verilen bir transfer kutusudur, genellikle off-road araçlarda bulunan özel bir şanzımandır. Bu şanzıman, aracın motor gücünü tekerleklere farklı oranlarda aktararak, aracın farklı arazi koşullarında en iyi performansı göstermesini sağlar. Yani, arazi şanzımanı, adeta off-road maceralarının 'hız değiştirme' sihirbazıdır!
Jeep cherokee 3.7 limited Arazi modları:
- 2WD:
bu mod Aracın sadece 2 çekerden çekişini destekler ki bu araç arkadan itişli bir araçtır
- 4WD PART TİME:
bu mod ise genelde yağmurlu ve kaygan zeminlerde kullanılır, araç eğer arkadan kaymaya başlarsa şanzıman bunu algılar ve ön tekerleri de devreye sokarak arabanın savrulmasını engeller, kuru zeminlerde önerilmez
-4WD FULL TİME:
Bu mod ise sürekli 4 çeker anlamına gelir ve araç devamlı olarak 4 çekerden çekiş destekli çalışır, çamurlu ve engebeli arazilerde kullanılır
- 4WD LOW MODE:
kullanması en riskli moddur ve sadece acil şartlarda kullanılır, bu mod motor torkunun tümünü 4 tekerleğe aynı anda iletir ve motor devri oldukça yüksekte çalışır, genelde arazide eğer kalınırsa veya off road yaparken kullanılır ve kullanıcı bu moddayken 40 km hızı geçmemelidir aksi halde diferansiyeller çok ısınır ve motoru sürekli tam güçte çalışacağı için ömrünü kısaltır sadece acil durumlarda ve aşırı zorlu arazilerde kullanılır
İç dizayn ve özellikleri:
Araçta 5 adet elektrikli deri koltuk vardır ve ön koltukları ısıtmalıdır, oldukça konforlu ve rahattır 4 adet otomatik cam ve sunroof mevcuttur, eğer sunroof bakımları yapılırsa kolay kolay da bozulmaz, dayanıklı parçalardır.
Kullanıcı olarak yorumum ve dezavantajlar:
Öncelikle arabadan çok memnunum ve aldığımdan beri yaklaşık olarak 150 bin lira civarı masraf yaptım ( eski sahibi sağolsun) parça konusunda bu arabalarda hiçbir sıkıntı yaşamazsınız piyasada bol bulunuyor ama parça fiyatları bir tık pahalıdır bunu bilerek alın, dezavantaj olarak aslında arabanın kronik olarak bir sorunu yok eğer bakımını düzenli yapıp normal şekilde kullanırsanız hiçbir sıkıntı yaşamazsınız bu aracın motorları özel üretimlerdir ve 1 milyon km'ye kadar rektefiyesiz kullanılabilir ama tabi ki de sürücüye göre değişken bir durum.
Bir diğer dezavantaj tabi ki de yakıt, eski ve hacimli güçlü bir motor, 1,4-1,6 değerleri bekleyemezsiniz ama performans olarak arada dağlar kadar da fark vardır.
Benim en büyük eleştirim ise şanzıman, araçta 4 ileri bir şanzıman var ama bence böyle bir motor için çok az, araç 120'den soneira tıkanmaya başlıyor ama motordan dolayı değil tamamen şanzıman bunu yetiremiyor, arazi arabası olduğu için sanırım hız odaklı değil de tork odaklı yapmışlar ama yine de bence şanzıman büyük eksilerden biri ve vites geçişleri de hissettiriyor.
Okuduğunuz için çok teşekkür ederim umarım beğenmişsinizdir, her şeye değinemedim ama eğer sormak istediğiniz sorular varsa seve seve yardımcı olurum, dağ bayır gezmeyi ve performanslı bir araba arıyorsanız yakıtı da sorun etmiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim tek bakmanız gereken nokta arabanın eski sahipleri tarafından hor kullanılmamış olması aksi takdirde büyük masraf açabilecek potansiyelde bir araçtır. Herkese teşekkür ederim.
Diğer fotoğraflar: