5900x 85 derece neden?

RevenKalr

80+ Platinum
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10,385
Reaksiyon skoru
4,435
1668540779583.png

Sıvı soğutucu bugün geldi Msi coreliquid 360r v2, montajı doğru yapıldı bir sıkıntı yoktu ama şimdi raft gibi bir oyunda 60fps e sabitken 83 derece, voltaj 1.4 de geziyor ondan olduğunu düşünüyorum.
nasıl düzeltirim?
Sistem: Asus Tuf x570 plus
3070ti
5900x
 
1.4V çok yüksek hocam büyük ihtimalle o yüzden bu sıcaklıkları görüyorsunuz
 
Undervoltaj yap
Voltajı yavaş yavaş azaltıp dene apply and test tuşu ile
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemcine bişi olmaz max sistem kapanır bios pilini çıkartıp takaraın
 
Alıntıyı görüntüle
Sıvı soğutucu bugün geldi Msi coreliquid 360r v2, montajı doğru yapıldı bir sıkıntı yoktu ama şimdi raft gibi bir oyunda 60fps e sabitken 83 derece, voltaj 1.4 de geziyor ondan olduğunu düşünüyorum.
nasıl düzeltirim?
Sistem: Asus Tuf x570 plus
3070ti
5900x
Bios curve optimazer ayarlarından
All cores
Negative
15

Yapıp bir daha kontrol et
 
Bios curve optimazer ayarlarından
All cores
Negative
15

Yapıp bir daha kontrol et
deniyorum hemen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bios curve optimazer ayarlarından
All cores
Negative
15

Yapıp bir daha kontrol et
aynısını yaptım voltaj hâla 1.4 civarında takılıyor, raft gibi bir oyunda 60 fps e sabitken 80 derece hâla
 
Son düzenleme:
Undervoltaj yap
Voltajı yavaş yavaş azaltıp dene apply and test tuşu ile
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemcine bişi olmaz max sistem kapanır bios pilini çıkartıp takaraın
Şunu yap bende r5 3600 vardı 95 96 dereceydi şu an yükte 56 derece görüyor max
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ama ben abarttım 1.05v da çalışıyor
 
deniyorum hemen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


aynısını yaptım voltaj hâla 1.4 civarında takılıyor, raft gibi bir oyunda 60 fps e sabitken 80 derece hâla
Hocam o ayarlardan sonra voltaj düşmesi lazımdı normalde sıvı soğutmada arıza olabilir mi
 
1.4V çok yüksek hocam büyük ihtimalle o yüzden bu sıcaklıkları görüyorsunuz
Undervoltaj yap
Voltajı yavaş yavaş azaltıp dene apply and test tuşu ile
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemcine bişi olmaz max sistem kapanır bios pilini çıkartıp takaraın
hiç bir bios ayarı değiştirmeden neden kendiliğinden 1.4 e çıkıyor
 
hiç bir bios ayarı değiştirmeden neden kendiliğinden 1.4 e çıkıyor
Çünkü stok voltajı 1.4v
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Uv ile onu düşüreceğiz
 
Hocam o ayarlardan sonra voltaj düşmesi lazımdı normalde sıvı soğutmada arıza olabilir mi
sıvı soğutma bozuldu garantiye yolladım v2 sini yolladılar şuan normal duruyor
sorun voltajtan gibi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çünkü stok voltajı 1.4v
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Uv ile onu düşüreceğiz
anladım.
normalde 1.4 ile gelenlerinki bu kadar ısınıyor mu?
 
sıvı soğutma bozuldu garantiye yolladım v2 sini yolladılar şuan normal duruyor
sorun voltajtan gibi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


anladım.
normalde 1.4 ile gelenlerinki bu kadar ısınıyor mu?
Benim r5 3600 stok soğutucu ileydi bazı insanlar harbisen şikayetci
Profilimde değerler var ama sende r9 3900 var o yüzden voltajı 0.05 azaltarak git
 
Aynı işlemciyi kullanıyorum. Core performans boost u kapat. İşlemciyi de 4600 MHz de sabit çalıştır bu şekilde voltaj düşecek ve sabitlenecektir.
 

Ekler

  • IMG_20221115_233029.jpg
    IMG_20221115_233029.jpg
    2.8 MB · Hit: 41
  • IMG_20221115_233025.jpg
    IMG_20221115_233025.jpg
    3.1 MB · Hit: 38
  • IMG_20221115_233010.jpg
    IMG_20221115_233010.jpg
    3.5 MB · Hit: 42
Aynı işlemciyi kullanıyorum. Core performans boost u kapat. İşlemciyi de 4600 MHz de sabit çalıştır bu şekilde voltaj düşecek ve sabitlenecektir.
tuf x570 plus biosunda göremedim core boost u nerede biliyor musunuz
Edit: buldum deniyorum
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,921
Mesajlar
11,071,636
Üyeler
198,007
Son üye
Davetsiz.57
Geri
Top