Çözüldü✓ Amd Rx6950xt Nitro+ Hotspot Sorunu

Tugayyy

80+
Katılım
30 Nisan 2022
Mesajlar
205
Reaksiyon skoru
42
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır bu kartta hotspot 105-110°C arasında geziniyordu, gerçekten can sıkıcıydı. Klasik termal macunlarla epey deneme yanılma yaşadım:
Arctic MX-4
MX-6
MX-7
Thermal Grizzly Kryonaut
Hepsinde aynı sorun: Kısa sürede pump-out oluyor, macun dışarı kaçıyor ve hotspot yine 105-110°C’lere fırlıyordu.
Son çare olarak Thermalright Heilos V2 (Phase Change Pad) aldım. 40x50x0.25mm boyutunda.
Sonuç:
FurMark 2K + 4x MSAA testinde hotspot şu an maksimum 86°C’ye kadar çıkıyor (son cycle’da). Yani 20-25°C civarı net düşüş var. Henüz pad tam oturmadı bile, birkaç cycle sonra daha da iyi olacağını düşünüyorum.
Kurulum çok basit, kesimi rahat, kalınlığı da Nitro+’a uydu. Fanlar düşük devirdeyken bile sıcaklıklar çok daha stabil.
Kısaca:
Hotspot sorunu yaşayan, özellikle 6900/6950 XT Nitro+ sahiplerine Heilos V2’yi gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. 436 TL’ye bu kadar fark yaratınca bence parasına fazlasıyla değer.

Not: Test 11DK bir sonraki testi 30Dk olarak tekrardan alacağım
 

Ekler

  • 1000045416.webp
    1000045416.webp
    441.7 KB · Hit: 27
Hep diyoruz PTM7950, Heilos V2 tarzı faz değişikli padler milyar kat iyi oluyor GPU ve LAPTOPTA.
MX6 nın 2 ayda, MX4 ün 3 haftada kuruduğu ekran kartında 8 ay kullandım halen kurumamıştı.
Unutmak üzere tekrar PTM7950 yi sürüp unuttum 🤣
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Size de bir tavsiye vereyim 6950 XT çok güç çeken bir gpu 1300rpm de çook az. Ufak bi fan dokunuşu 1500-1600rpm gibi üzerine uv ile 10 dereceden fazla serinler o kart ve sıfır performans kaybı yaşarsınız.
 
Hep diyoruz PTM7950, Heilos V2 tarzı faz değişikli padler milyar kat iyi oluyor GPU ve LAPTOPTA.
MX6 nın 2 ayda, MX4 ün 3 haftada kuruduğu ekran kartında 8 ay kullandım halen kurumamıştı.
Unutmak üzere tekrar PTM7950 yi sürüp unuttum 🤣
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Size de bir tavsiye vereyim 6950 XT çok güç çeken bir gpu 1300rpm de çook az. Ufak bi fan dokunuşu 1500-1600rpm gibi üzerine uv ile 10 dereceden fazla serinler o kart ve sıfır performans kaybı yaşarsınız.
tabikide onuda denerim test alırım (: gönlüm PTM7950'den yanaydı ama fiyatı 2.500₺ gibi sarı sitede bende Helios v2 şans vermek istedim ve f/p olarak çok tatmin edici oldu
 
tabikide onuda denerim test alırım (: gönlüm PTM7950'den yanaydı ama fiyatı 2.500₺ gibi sarı sitede bende Helios v2 şans vermek istedim ve f/p olarak çok tatmin edici oldu
Hocam daha öncedende konuşmuştuk incelemeniz iyi olmuş bende birazdan sipariş vereceğim ama sıcaklıklar pek memnun etmedi beni düzgün bi fan profili ile daha iyi alınabilir gibi saphire kartlar fan açmak istemiyor şuan bi mx 4 uyguladım taze sıcaklıklarım böyle bende deneyip yazıcam birlikde bu pump out belasından kurtulucaz ( bu arada ekran kartı testlerini furmark yerine Reziden evil village da yapmak lazım furmarkda 76 77 hotspot bunda 80 82)
 

Ekler

  • IMG_2274.webp
    IMG_2274.webp
    729.4 KB · Hit: 11
Hocam daha öncedende konuşmuştuk incelemeniz iyi olmuş bende birazdan sipariş vereceğim ama sıcaklıklar pek memnun etmedi beni düzgün bi fan profili ile daha iyi alınabilir gibi saphire kartlar fan açmak istemiyor şuan bi mx 4 uyguladım taze sıcaklıklarım böyle bende deneyip yazıcam birlikde bu pump out belasından kurtulucaz ( bu arada ekran kartı testlerini furmark yerine Reziden evil village da yapmak lazım furmarkda 76 77 hotspot bunda 80 82)
%99 sizinde sorununuz çözülecek biraz daha agrasif fan eğrisiyle bir test daha gerçekleştirdim sizede fikir olacaktır hemen hemen şuan benim için değerler mükkemmel diyebilirim test 33'DK
 

Ekler

  • WhatsApp Image 2026-05-19 at 09.24.54.webp
    WhatsApp Image 2026-05-19 at 09.24.54.webp
    117.1 KB · Hit: 11
Geri
Top