Yardım Arabada devir neden yüksek?

Bire bir VW’nin kılavuzundan alıntıyı paylaşıyorum:

“Araç dururken motorun ısıtmak için çalıştırmayın, camlardan rahatça dışarıyı görüyorsanız hemen hareket edin. Böylece motor daha çabuk biçimde işletim sıcaklığına ulaşır ve zararlı madde çıkışı azaltılır.”

Cold start olayı özellikle de birçok hibrit temelli otomobilde kalmadı artık. Eskiden araç en çok marş sırasında zorlanır denirdi, artık kısa bir yolculukta dahi motor onlarca kez kapanıyor.
Doğrudur hocam, ama yinede 5-10 dk beklemek bana ayrı bir güven veriyor. :D :D
 
Doğrudur hocam, ama yinede 5-10 dk beklemek bana ayrı bir güven veriyor. :D :D
Tamamen yakıt israfı. 30 saniye ile max 1 dk arası beklesen yeterde artar. Zaten ne 30 saniyede ne de 5 dakikada ısınır. Dizelse 15 dakikada bile ısınmaz zaten. Yağlama bitip rölanti düştüğü an devam.
 
3.0 Tdi A7 aracım var ısınması ayrı bir dert
Dizel kışın gerçekten dert. Bazı araçlarda olan akıllı ön panel sayesinde 2-3 KM de ısınan araçlar var onun dışında 5-7KM den önce 90 derece ısınan dizel görmedim.
 
Polo 6R kullanıyorum. Avec serviste öğrendiğim bilgiye göre soğuk havalarda belirli bir sıcaklığa ulaşması için bendeki araç için 1000 devir üstü başlangıç olabileceğini 900 devir altına indikten sonra hareket edebileceğimi söylediler. İlk yağlama yapmadan kesinlikle harekete geçmeyin başlangıçta sıcak havada olsa soğuk havada olsa belli bir süre bekleyin demişlerdi. Harekete geçildiğinde ilk 2 km içinde 2500 devir üstüne pek çıkılmaması sonrasında ise DPF tıkanmasını önlemek amacıyla sıklıkla 3-4-5 viteslerde yüksek devirlerde kullanmamı önermişlerdi. Bu arada arabanın içini ısıtmam baya çile. işe gidiş mesafem 8-9 km kadar var. 3-5 km gitmeden ısıtmıyor bile. (İstanbul trafiğinde)
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,177,154
Mesajlar
10,610,924
Üyeler
186,854
Son üye
apeiron1903
Geri
Top