Neler Yeni

Yardım Dolap satıcıyı korur mu ne şekilde korur?

Gri Caner

80+ Titanium
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
30,729
En İyi Cevap
7
Dolap üzerinden bilgisayar ve monitör ilanı açtım. Şu şekilde bir endişem var : Ben ürünü sorunsuz ve açıklama kısmında belirttiğim sorunlar dahilinde gönderdim diyelim. Alıcı ürüne kasıtlı veya kasıtsız hasar verip bozup geri gönderirse satıcı olarak beni nasıl koruyorlar? Süreç nasıl işliyor? Kanıt ispat olayları falan mı var?
 

Ziona

80+ Silver
Katılım
3 Haziran 2021
Mesajlar
2,536
Kanka "Dolap" alıcıyı koruyor mesela monitörü sen A marka olarak yollarsın adam iade diyip B markasını yollar olan sana olur uğraşırsın Sahibinden'de ki gibi. (Benim düşüncem Sahibinden'de ki gibidir yani)
 

A1meda

80+
Katılım
2 Mart 2021
Mesajlar
343
Dahası  
Reaksiyon skoru
135
İsim
A1meda
2.el muhabbetinde bir problem yaşadıysan kanıtınla gelen giden paranın donması sağlayabilirsin. Karşılıklı çözüm bulunmaz ise yasal yollara başvurursun. Ondan sonra bu tarz yerlerde karara uyar diye biliyorum. 2.el platformlarının koyduğu kurallar onay verme süreleri vs. veya iade süresi belirlemekle sınırlıdır diye düşünüyorum. Yani karşılıklı olarak sorunsuz alışveriş olacakmış gibi varsayar. Emin değilim ama sorun yaşadığında yasal yollara başvurursun genelde yoksa bariz şeyler dışında hakemlik yapmazlar diye düşünüyorum.
 

Banxtre

80+ Gold
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
9,633
En İyi Cevap
21
Dahası  
Reaksiyon skoru
18,046
Konum
İstanbul
İsim
Batuhan
İlgilendiği Kategoriler
E-Ticaret
Öncelikle 2.el ürün satış yaparken elinde birçok kanıt bulundurman gerekiyor çünkü yasalar ve sistemler alıcıya iade hakkını satıcıdan daha üstün bir şekilde veriyor.

Ürünleri satarken aklına gelebilecek her türlü çalıştığına ,deformesiz olduğuna dair kanıtları videolu ,fotoğraflı edin.
Video girişlerinde : Şu tarihte bu ürünün satışını gerçekleştirdim sağlam olduğuna dair kanıt videosudur diye de giriş ekle .

Herhangi bir sıkıntı durumunda yasal süreçte karşıya kanıt olarak sunarsın,muhtemelen de haklı olarak çıkarsın işin içinden.
Para bu süreçte havuzda kalır.

Ek olarak ekleyeyim eğer ürünlerine güveniyorsan kolay kolay bi sıkıntı çıkmaz.

200 Civar E-Ticaret satışı gerçekleştirdim bunların yüzde 40'ı ikinci el satışlarda ve bunlardan sadece 1 tanesinde iade geldi onda da alıcı haklıydı.
Sorunsuz iade işlemini gerçekleştirdik.

Onun dışındaki iade girişimlerinin hepsini eğer ürününe güveniyorsan halledersin ,kimse de kolay kolay ürününü bozup göndermez.

Mesela bir adet sıvı soğutucu satışı gerçekleştirmiştim ,ürünün alıcısı ürünü montaj yaparken ürünün kontrolcüsünü yaktı ,arayıp iade etmek istediğini söyledi ,ürünün kontrolcüsünü montaj sırasında yaktığını söyledim tarif ettim ve durumu açıkladım.
Ürünün garantisi olduğu için kendisinin yerine firma ile görüşüp ürünü garantiye gönderdim kendisi aracılığı ile ve durumu çözdük.

Yani velhasıl kelam riskler mevcut ,sen riski ne kadar minimalize edebilirsen o kadar rahat edersin.
 

Gri Caner

80+ Titanium
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
30,729
En İyi Cevap
7
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Öncelikle 2.el ürün satış yaparken elinde birçok kanıt bulundurman gerekiyor çünkü yasalar ve sistemler alıcıya iade hakkını satıcıdan daha üstün bir şekilde veriyor.

Ürünleri satarken aklına gelebilecek her türlü çalıştığına ,deformesiz olduğuna dair kanıtları videolu ,fotoğraflı edin.
Video girişlerinde : Şu tarihte bu ürünün satışını gerçekleştirdim sağlam olduğuna dair kanıt videosudur diye de giriş ekle .

Herhangi bir sıkıntı durumunda yasal süreçte karşıya kanıt olarak sunarsın,muhtemelen de haklı olarak çıkarsın işin içinden.
Para bu süreçte havuzda kalır.

Ek olarak ekleyeyim eğer ürünlerine güveniyorsan kolay kolay bi sıkıntı çıkmaz.

200 Civar E-Ticaret satışı gerçekleştirdim bunların yüzde 40'ı ikinci el satışlarda ve bunlardan sadece 1 tanesinde iade geldi onda da alıcı haklıydı.
Sorunsuz iade işlemini gerçekleştirdik.

Onun dışındaki iade girişimlerinin hepsini eğer ürününe güveniyorsan halledersin ,kimse de kolay kolay ürününü bozup göndermez.

Mesela bir adet sıvı soğutucu satışı gerçekleştirmiştim ,ürünün alıcısı ürünü montaj yaparken ürünün kontrolcüsünü yaktı ,arayıp iade etmek istediğini söyledi ,ürünün kontrolcüsünü montaj sırasında yaktığını söyledim tarif ettim ve durumu açıkladım.
Ürünün garantisi olduğu için kendisinin yerine firma ile görüşüp ürünü garantiye gönderdim kendisi aracılığı ile ve durumu çözdük.

Yani velhasıl kelam riskler mevcut ,sen riski ne kadar minimalize edebilirsen o kadar rahat edersin.
Ya alıcı bozar derken bilmeden yani. Kasıtsız.
 

Banxtre

80+ Gold
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
9,633
En İyi Cevap
21
Dahası  
Reaksiyon skoru
18,046
Konum
İstanbul
İsim
Batuhan
İlgilendiği Kategoriler
E-Ticaret

arisaka

80+ Bronze
Katılım
14 Mayıs 2021
Mesajlar
1,935
Kimseye GET, param güvende, dolap gibi saçma sapan sistemlerle ürün satmayın. Bu tür sistemlerin sözleşmelerinde açıkça ''alıcı ile satıcı arasında ki sorunlarda xxx sistemi sorumlu değildir'' tarzı beyanlar görürsünüz yani adamlar yasal olarak hiç bir sorumluluk almıyorlar. Adama ürünü gönderirsin kalkar 1-2 gün sonra olmadı, beğenmedim, uymadı vs. diye iade eder bir bakarsın gönderdiğin ürün gelmemiş + adamın parası da adama geri iade edilmiş işte bu tür durumlarda aracı sistemlere gidip de dolandırımdım deme hakkına sahip değilsin çünkü yasal olarak kabul ettiğin sözleşmede açıkça bu belirtiliyor, mahkemeye bile versen kaybeder tüm mahkeme masraflarını ödemek zorunda kalırsın.
 
Top Bottom