Gözle görülemeyen FPS gerçekmi ?

hakan32

80+ Gold
Katılım
13 Mayıs 2020
Mesajlar
6,347
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
3,202
Merhaba arkadaşlar edindiğim bilgilere göre Gözümüz Monitörlerin sunabilecekleri HZ ler kadar oyunlarda bize fps gösterebiliyormuş. Yani 60hz monitör 60 fps 144hz monitör 144 fps v.s Madem böyle bir şey var Ben 60 hz monitörde 150-200 fps ile oyun oynayan biriyle bu konuda tartıştığımda 60 fps nin üstüne çıkma boşuna zaten monitör sana üstünü gösteremiyor niye ekran kartını yoruyorsun diyorum. Her defasında bu fps artışının oyunun daha akıcı olduğunu monitörün bizi kandırdığını felan söylüyor bende test ettim. Ben hiç bir fark göremedim. 60 hz monitörde 200 fpsde aynıdı 60 fps de . Acaba bendemi sorun var yoksa İnsandan insana değişiyormu bu durum bilemedim. Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz. 60hz monitörde 200 fps oynamak ile 60 fps oynamak arasında ne gibi farklar var ?
 
Monitörün 60hz ise 60fps üstü alsan dahi yine de göremiceksin.
 
Psikolojik galiba o arkadaşta.
 
Merhaba arkadaşlar edindiğim bilgilere göre Gözümüz Monitörlerin sunabilecekleri HZ ler kadar oyunlarda bize fps gösterebiliyormuş. Yani 60hz monitör 60 fps 144hz monitör 144 fps v.s Madem böyle bir şey var Ben 60 hz monitörde 150-200 fps ile oyun oynayan biriyle bu konuda tartıştığımda 60 fps nin üstüne çıkma boşuna zaten monitör sana üstünü gösteremiyor niye ekran kartını yoruyorsun diyorum. Her defasında bu fps artışının oyunun daha akıcı olduğunu monitörün bizi kandırdığını felan söylüyor bende test ettim. Ben hiç bir fark göremedim. 60 hz monitörde 200 fpsde aynıdı 60 fps de . Acaba bendemi sorun var yoksa İnsandan insana değişiyormu bu durum bilemedim. Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz. 60hz monitörde 200 fps oynamak ile 60 fps oynamak arasında ne gibi farklar var ?
60hz monitörde maksimumum 60 fps görürsün
 
Merhaba arkadaşlar edindiğim bilgilere göre Gözümüz Monitörlerin sunabilecekleri HZ ler kadar oyunlarda bize fps gösterebiliyormuş. Yani 60hz monitör 60 fps 144hz monitör 144 fps v.s Madem böyle bir şey var Ben 60 hz monitörde 150-200 fps ile oyun oynayan biriyle bu konuda tartıştığımda 60 fps nin üstüne çıkma boşuna zaten monitör sana üstünü gösteremiyor niye ekran kartını yoruyorsun diyorum. Her defasında bu fps artışının oyunun daha akıcı olduğunu monitörün bizi kandırdığını felan söylüyor bende test ettim. Ben hiç bir fark göremedim. 60 hz monitörde 200 fpsde aynıdı 60 fps de . Acaba bendemi sorun var yoksa İnsandan insana değişiyormu bu durum bilemedim. Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz. 60hz monitörde 200 fps oynamak ile 60 fps oynamak arasında ne gibi farklar var ?
Haklısınız siz.Psikolojik olarak değişmiş hissediyor o.Psikolojik yani.
 
1366x768 60hz monitörü var arkadaşın oyunları sürekli 150-200 fpslerde oynuyor Bende dedim boşuna kartına yükleniyorsun fps sabitledi. Oyun çok ağırlaştı oyun akmıyor şöyle böyle diye diye başımın etini yedi. sonra tekrardan açtı :) oyüzden şaşırdım bende. gerçekten böyle bişey varmı diye
 
150 FPS'de kare oluşturma hızı yaklaşık 6.5 ms. 60 FPS'de ise 16 ms. Yani monitörün GTG ms'ine göre fark edilebiliyor sanırım.
 
30 üstü akıcı 60 daha akıcı gerisi boş.
 
144hz monitörde 60 hz alınca kasıyor 144hz alınca sağlam geliyor.
Ama 60hz monitörde dikey eşitleme kaldırınca neden rahat oynuyorum ?
 
Kağıt üstünde 200FPS de 60 FPS de 60Hz için aynı fakat 60Hz ise tam 60'da kasma olabiliyor fakat 61 de olmuyor. Böyle bir şey olabiliyor bizzat yaşadım. Ayrıca FPS oyunlarında V-SYNC açıkken ve FPS 130'lardayken arada fark var ben bunu hissedebiliyorum.
 
Geri
Top