hat değerlerim iyi internetim kötü

Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
87
Reaksiyon skoru
29
Selamlar. 5 yıldır sürüne sürüne kullandığım altyapımı sonunda yeni yapılan bir altyapıyla değiştirdim. İnternetten gördüğüm kadarıyla hat değerlerim gayet iyi ama internetim gerçekten kabus gibi Türk Telekom hiçbir şekilde yardım etmiyor bende kendim çözüm aramaya başladım. Detaylar şöyle bulunduğum adreste 5 yıldır 13mbps destekleyen bir ADSL altyapı kullanıyordum, yakın zamanda aylardır süren altyapı çalışmasının bittiğini, adresimde 78mbps destekleyen bir VDSL altyapı olduğunu fark ettim. Müşteri temsilcisini arayıp geçişimi istedim ve VDSL altyapıyı kullanmaya başladım. Yaklaşık 2 senedir 16mbps bir paket kullanıyorum ve ortalama 8mbps civarı alıyordum bu geçişle birlikte (müşteri temsilcisinin söylediğine göre) 16mbps download ve 4mbps upload değerleri görecektim. Fakat download hızım en fazla 10mbps gördü ve upload hızım 0.7'nin üzerine çıkmıyor. Keşke bununla kalsaydı (valorantta fark ettiğim için önün üzerinden örnek vereceğim) eskiden valorant istanbul sunucusunda 24ms civarı ping alıyordum, ping stabil değildi ama yine de oynanabilir haldeydi. VDSL altyapıya geçmemle birlikte istanbul sunucusunda 49ms alıyorum ve gerçekten oynanamaz halde packet loss %30'lara kadar çıkıyor. Hat değerlerinde kaçırdığım bir şey var mıdır bilmiyorum o yüzden ek olarak sizlerle paylaşacağım. 13mbps'lik bir ADSL altyapıdan 80mbps'lik bir VDSL altyapıya geçmekten nasıl memnum kalmayabilirim aklım almıyor Türk Telekom işte sürprizlerle dolu. Yardıma ihtiyacım var, cevaplarınızı bekliyorum.
 

Ekler

  • hat değerleri.png
    hat değerleri.png
    30.3 KB · Hit: 150
Senin SNR değerlerin mükemmel, 16 MBPS paket aşırı düşük kalmış 100 MBPS bile rahat alabilecek bir hat. Fakat yanlış anlamadıysam fast path modunda değilsin. @alpolojix
 
hat değerlerine nasıl bakıyorsunuz bende bakmak istiyorum da
 
Senin SNR değerlerin mükemmel, 16 MBPS paket aşırı düşük kalmış 100 MBPS bile rahat alabilecek bir hat. Fakat yanlış anlamadıysam fast path modunda değilsin. @alpolojix
fast path modu nedir? 16mbps düşük kalmış evet ama bana şuan onu bile veremiyorlar.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

hat değerlerine nasıl bakıyorsunuz bende bakmak istiyorum da
modem arayüzüne girip bakabilirsin.
 
Modem çoğu değeri okuyamamış zaten.
Hattaki gecikme değeri yüksek seviyede.

Önerim modem değiştirmeniz ve arıza kaydı açmanız. En kötü ihtimalle portunuzu değiştirirler, yaparlar bir şeyler.
Ayrıca paket hızınızı TT'yi arayıp 24Mbps'e çıkartın. Düşündüğüm durum olabilir ama açıklamayacağım.
 
Modem çoğu değeri okuyamamış zaten.
Hattaki gecikme değeri yüksek seviyede.

Önerim modem değiştirmeniz ve arıza kaydı açmanız. En kötü ihtimalle portunuzu değiştirirler, yaparlar bir şeyler.
Ayrıca paket hızınızı TT'yi arayıp 24Mbps'e çıkartın. Düşündüğüm durum olabilir ama açıklamayacağım.
modemi sıfırladım değerler download 15 upload 3.7 oldu fakat ping hala aynı seviyede.
modem 1 senelik turk telekomun tp-link vc-220 g3u diye bir model vdsl için oldukça yeterli olarak biliyordum.
maalesef 24mbpsye çıkarmak için gereğinden fazla bir ücret istiyorlar taahüt bitiminde turknete geçmeyi düşünüyorum.
 
modemi sıfırladım değerler download 15 upload 3.7 oldu fakat ping hala aynı seviyede.
modem 1 senelik turk telekomun tp-link vc-220 g3u diye bir model vdsl için oldukça yeterli olarak biliyordum.
maalesef 24mbpsye çıkarmak için gereğinden fazla bir ücret istiyorlar taahüt bitiminde turknete geçmeyi düşünüyorum.
Normalde yeterli bir cihaz ancak neden değerleri okuyamadığını anlayamadım.
Dediğim gibi en iyisi 444 0 375'i arayarak arıza kaydı açın. Gelip baksınlar. Kopma sorunu olarak belirtin, bahaneleri olmaz.
 
Normalde yeterli bir cihaz ancak neden değerleri okuyamadığını anlayamadım.
Dediğim gibi en iyisi 444 0 375'i arayarak arıza kaydı açın. Gelip baksınlar. Kopma sorunu olarak belirtin, bahaneleri olmaz.
arıza gözükmediği için açamayız diyorlar.
 
İnterleaved mod bu. Vdsl testlerini tam bitirmemişler gibi.
 
Ping yüksekliğinin nedeni hat modunun değişmesi. Daha stabil fakat yüksek bir gecikme değeri sağlar. Bunun çözümü için teknik destek biriminin ilgilenmesi ve inisiyatifine kalmış bir durum, nasıl yapacak dersen, senin bina girişinden veya bağlı olduğu porttan yapılan bir mod. Bir şekilde portundan memnun olmadığını belirt ve değiştirme talebi aç TT kullandığın için bir şekilde çözüm sunmak isteyeceklerdir, başka bir firma olsa yüzüne bakmaz.
 
Modem çoğu değeri okuyamamış zaten.
Hattaki gecikme değeri yüksek seviyede.

Önerim modem değiştirmeniz ve arıza kaydı açmanız. En kötü ihtimalle portunuzu değiştirirler, yaparlar bir şeyler.
Ayrıca paket hızınızı TT'yi arayıp 24Mbps'e çıkartın. Düşündüğüm durum olabilir ama açıklamayacağım.
okunmayan hat değerleri için modem firmasıyla görüştüm bunun modemle ilgili değil hattımla ilgili olduğunu söylediler. türk telekom altyapıda sıkıntı olmadığını söylüyor bu ankastreden modeme gelen kabloda bir sıkıntı olduğunu mu gösterir? Müşteri hizmetlerine yüksek gecikme süresi ve kopma sorunu yaşadığımı söyledim altyapıyı kontrol edip bıraktı hala arıza kaydı açamıyorum. interleaved ve fast path modunu sordum bir bilgileri yok. VDSL geçişinin 2-15 gün alabileceğinden yaşadığım sorunun bundan kaynaklanabileceğinden bahsettiler böyle bir şey var mıdır, 15 gün beklemeli miyim?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ping yüksekliğinin nedeni hat modunun değişmesi. Daha stabil fakat yüksek bir gecikme değeri sağlar. Bunun çözümü için teknik destek biriminin ilgilenmesi ve inisiyatifine kalmış bir durum, nasıl yapacak dersen, senin bina girişinden veya bağlı olduğu porttan yapılan bir mod. Bir şekilde portundan memnun olmadığını belirt ve değiştirme talebi aç TT kullandığın için bir şekilde çözüm sunmak isteyeceklerdir, başka bir firma olsa yüzüne bakmaz.
direkt olarak kullandığım porttan memnun olmadığımı ve değiştirilmesini istediğimi mi söylemeliyim?
 
Geri
Top