selamlar aktif olarak türknet kullanıyorum, 2 gün öce türk telekom ekipleri geldi ve binamıza kablo çektiler, her dairenin kapısına kablo çekip bıraktılar, sorduğumda gigafiber altyapısı için olduğunu söylediler. türk telekomu aradığımda altyapının hala sistemde gözükmediğini söylediler. bu altyapnıı aktif olması ne kadar sürüyor?. diğer bir sorumda bu yeni kabloyu kendim modeme bağlarsam yeni kabloyu türknet ile kullanmaya devam edebilir miyim. türknet tt altyapısı kullanııyor zaten 100mbps sınırı var diye biliyorum. bu gigafiber altyapısıından sonra türktelekoma geçmek gibi bir düşüncem var aranızda türk telekom kullanan var mı bilgilendirebilir mi beni tecrübeleri hakkında teşekkürler.
Merhaba, yakın zamanda benim binama optik kablo ile kutu geldi ve geldikten 4 gün sonra sistemlerinde gözüktü(Bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir). Turknet kendi altyapısında Gigafiber veriyor. Mecburen TT den alıcaksın. Paket ise "bölgesel kampanya"ya başvuru yapabilirsin(24 ay 900+75₺) şekilde oluyor. Dilersen 18 ay taahhütlerde ilk 6 ay yarı fiyat kampanyası var.
Merhaba, yakın zamanda benim binama optik kablo ile kutu geldi ve geldikten 4 gün sonra sistemlerinde gözüktü(Bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir). Turknet kendi altyapısında Gigafiber veriyor. Mecburen TT den alıcaksın. Paket ise "bölgesel kampanya"ya başvuru yapabilirsin(24 ay 900+75₺) şekilde oluyor. Dilersen 18 ay taahhütlerde ilk 6 ay yarı fiyat kampanyası var.
Merhaba, yakın zamanda benim binama optik kablo ile kutu geldi ve geldikten 4 gün sonra sistemlerinde gözüktü(Bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir). Turknet kendi altyapısında Gigafiber veriyor. Mecburen TT den alıcaksın. Paket ise "bölgesel kampanya"ya başvuru yapabilirsin(24 ay 900+75₺) şekilde oluyor. Dilersen 18 ay taahhütlerde ilk 6 ay yarı fiyat kampanyası var.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Optik kabloyu binaya çektikten 2 hafta sonra bina içerisine kutuyu montajladilar
Şöyle bir sorunum var ve halen devam ediyor; Altyapı gözükür gözükmez hemen başvuru yaptım (bölgesel kampanya) ve yarınına randevu aldım. Teknik ekip geldi ve kutunun içerisi tam tamamlanmadığını, daireye kadar kablo çekilmesi gerektiğini söyledi (yapmaları gereken şeyi yapmadılar "Bayrama son 1 kala gelmişlerdi").
Müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlattım, 5-6 tanesiyle görüştüm ve kabloyu benim çekmem gerektiğini söylediler (ama öyle bir şey yok TürkTelekom'a Ait hizmettir) en sonunda son bir defa aradım ama kabloyu nereden temin edebileceğimi sormak için. Sağolsun bilgili bir müşteri temsilcisi çıktı ve bana ait değil kendilerine ait hizmet olduğunu belirterek şikayet kaydı oluşturduk. Ardından tekrar randevu oluşturduk. Sonrasında 2. Teknik ekip geldi. Gelen bu ekipte ise "kablo çeksek çekebiliriz ancak binanızda kentsel dönüşüm görünüyor ve herhangi bir müdahale yapamayız" diye açıklama yaptı. (Oturduğum bina evet eski ancak kentsel dönüşümle alakalı herhangi bir bildiri almadık ve Kentsel dönüşüm olacaksada bina içerisine neden kutu koydunuz o zaman ??) Daha sonrasında müşteri hizmetleriyle tekrardan görüştüm ettim, ancak bu olay onların çözemeyeceği şeye dönüştü ve bende 3 gün önce Türk Telekom Müdürlüğüne gittim. Müdürlükte yardımcı oldular ve konu hakkında son gelen teknik ekibi aradılar ve görüştüler. Gelen ekibe, kim olduğunu bilmediğim bina sakini, bina içerisinde kablo çektirmemiş ve yandaki dükkan sahibi ise kentsel dönüşümle alakalı ***** saçma birşeyler söylemiş... (Teknik ekip kablo çektirmeye izin vermeyeni ise bina yöneticisi sanmışlar ancak binada yönetici yok...)
Teknik ekip ne kadar doğru söylüyor bilmiyorum. Müşteri temsilcisi aracılığıyla son gelen teknik ekibin haberi var artık ve gelicekleri zaman yanlarında durucağım. Bu konu hakkında şuanda Genel Müdürlükten haber beklemekteyim.
Şöyle bir sorunum var ve halen devam ediyor; Altyapı gözükür gözükmez hemen başvuru yaptım (bölgesel kampanya) ve yarınına randevu aldım. Teknik ekip geldi ve kutunun içerisi tam tamamlanmadığını, daireye kadar kablo çekilmesi gerektiğini söyledi (yapmaları gereken şeyi yapmadılar "Bayrama son 1 kala gelmişlerdi").
Müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlattım, 5-6 tanesiyle görüştüm ve kabloyu benim çekmem gerektiğini söylediler (ama öyle bir şey yok TürkTelekom'a Ait hizmettir) en sonunda son bir defa aradım ama kabloyu nereden temin edebileceğimi sormak için. Sağolsun bilgili bir müşteri temsilcisi çıktı ve bana ait değil kendilerine ait hizmet olduğunu belirterek şikayet kaydı oluşturduk. Ardından tekrar randevu oluşturduk. Sonrasında 2. Teknik ekip geldi. Gelen bu ekipte ise "kablo çeksek çekebiliriz ancak binanızda kentsel dönüşüm görünüyor ve herhangi bir müdahale yapamayız" diye açıklama yaptı. (Oturduğum bina evet eski ancak kentsel dönüşümle alakalı herhangi bir bildiri almadık ve Kentsel dönüşüm olacaksada bina içerisine neden kutu koydunuz o zaman ??) Daha sonrasında müşteri hizmetleriyle tekrardan görüştüm ettim, ancak bu olay onların çözemeyeceği şeye dönüştü ve bende 3 gün önce Türk Telekom Müdürlüğüne gittim. Müdürlükte yardımcı oldular ve konu hakkında son gelen teknik ekibi aradılar ve görüştüler. Gelen ekibe, kim olduğunu bilmediğim bina sakini, bina içerisinde kablo çektirmemiş ve yandaki dükkan sahibi ise kentsel dönüşümle alakalı ***** saçma birşeyler söylemiş... (Teknik ekip kablo çektirmeye izin vermeyeni ise bina yöneticisi sanmışlar ancak binada yönetici yok...)
Teknik ekip ne kadar doğru söylüyor bilmiyorum. Müşteri temsilcisi aracılığıyla son gelen teknik ekibin haberi var artık ve gelicekleri zaman yanlarında durucağım. Bu konu hakkında şuanda Genel Müdürlükten haber beklemekteyim.
Fiber internet, fiber optik kablolar aracılığıyla sağlanan bir erişim sistemidir. Bu teknoloji, verileri elektrik yerine ışık ileten cam veya plastik teller üzerinden taşır.
sana verebileceğim tavsiye internet kurulana kadar diğer aboneliğini kapatmamandır. Benim gibi sorun yaşıyacağını sanmam ama ne olur ne olmaz farklı sorunlar için evinde internet olsun bağlanana kadar
selamlar aktif olarak türknet kullanıyorum, 2 gün öce türk telekom ekipleri geldi ve binamıza kablo çektiler, her dairenin kapısına kablo çekip bıraktılar, sorduğumda gigafiber altyapısı için olduğunu söylediler. türk telekomu aradığımda altyapının hala sistemde gözükmediğini söylediler. bu altyapnıı aktif olması ne kadar sürüyor?. diğer bir sorumda bu yeni kabloyu kendim modeme bağlarsam yeni kabloyu türknet ile kullanmaya devam edebilir miyim. türknet tt altyapısı kullanııyor zaten 100mbps sınırı var diye biliyorum. bu gigafiber altyapısıından sonra türktelekoma geçmek gibi bir düşüncem var aranızda türk telekom kullanan var mı bilgilendirebilir mi beni tecrübeleri hakkında teşekkürler.
Mayıs 2024 de binama TT fiber geldi. Fiber kabloyu bina girişindeki kutudan dairemin girişine kadar çekip bıraktılar. Daire kapısından odaya kadar da ben kendim çektim. (Mesleğim elektrik olduğu için kabloyu odaya çektirmek için teknik ekip gelmesine vb. bir şeye ihtiyaç duymadım.). Fiber kablosu kapıma geldikten yaklaşık 4-5 gün sonra fiber altyapı sistemde gözüktü ve direkt olarak başvuru yaptım.
1 yıllık TT fiber deneyimime gelecek olursak:
GPON Sinyal seviyem -22 dB (Gayet iyi)
TT'nin kendi verdiği modemler aşırı rezalet. Bazenleri 5-6 saniyeliğine anlık olarak internet kopup yeniden bağlanabiliyor. Ayrıca Bufferbloat'ın kralı var TT modemlerinde. TT modemleri satın alarak kendi custom yazılımlarını kuruyor. Detaylı QoS ayarlama gibi özellikler bulunmuyor. Ve paket kaybı sürekli var. (Bu yüzden Keenetic Hopper modem satın aldım ve IntelliQoS ayarları ile pingim CS2 de 60'dan 35'e düştü.)
Örneğin Discord'a girmek istediğinde Turknet'te veya Netspeed'de DNS değiştirirsen doğrudan giriş yapabilirsin. Ancak TT'de ise DNS engeli var. (Sözleşmemin bitmesine bir kaç ay kaldı. Sırf bu yüzden sözleşmem biter bitmez Turknet veya Netspeed'e geçiş yapacağım.)