fallen order da böyle malesef. benim işlemcide 6. çekirdek %100le çalışıyor, toplam cpu kullanımı %60 gözüküyor, ekran kartı da %50-60larda kalıyor. fps düşüşleri yaşanıyor. optimizasyon olarak çok sıkıntılı bir oyun. 2k çözünürlüğe aldığım zaman daha yüksek fps alıyorum. çünkü gpu %100 kullanılmış oluyor.
(kendi düşüncem olarak)
sanırım bu durum oyunun unreal engine 4 kullanmasından kaynaklı. stabil bir oyun motoru değil. işlemciye çok yük biniyor. aslında oyun da o grafiklere rağmen çok yüksek gereksinimde bulunmuyor. 1650 ile bile ultra ayarlarda oynanabilir. ama dediğim gibi işlemcinin tek çekirdeğine yüklenip bütün kullanımı kısıtlıyor. bu da güçlü ekran kartlarında darboğaza neden oluyor.
2K da açmanın bu kadar fark yaratması çok iyi, zira bende pek fark yaratmıyor.
UE4 e gelecek olursak UE4 kullanan biri olarak burada UE4'ü suçlamak pek doğru olmaz. Ue4 unityye göre CPU konusunda daha iyi olan bir oyun motoru mesela. Tabi Dice'ın yıllardır geliştirdiği ve EA altındaki çoğu firmanın kullandığı oyun motoru CPU kullanımı konusunda daha iyi olabilir. Aynı şekilde Bethesda'nın da oyun motoru belki bu konuda daha iyidir ancak ue4 herkesin kullanabildiği, hayvan gibi özgürlük tanıyan ve bunu hayvan gibi grafiklerle de yapmanı sağlayan bedava bir oyun motoru.
Özgürlükten bir kastım ise UE4ün tamamen open-source olması, istersen UE4 temeline sıfırdan kendin oyun motoru yaz istersen UE4i geliştir mesela Xbox stüdyolarının yaptığı gibi.
Xbox ın yaptığı bütün oyunlar UE kullanıyor ve forza oyunlarında ne de halo/gears oyunlarında CPU darboğazı olduğu duymadım ben.
Biraz uzattım ama dediğim gibi buradaki suçlu ue4den çok yapımcı, yapımcı multithreading'i yapamadığı için koca oyun sadece tek bir çekirdek üstünden çalışıyor. Bu da tabi darboğaza neden oluyor. Milyon dolarlık firmaların dahi multithreading konusunda çuvalladığı çok oluyor ve multithreading yapsa bile çok niş konularda yapabiliyorlar genelde. O yüzden 24 çekirdekli sunucu işlemcileri ya da R7 1800X gibi canavar işlemciler oyunlarda i7 7700K gibi eski ve 4/8 olan bir işlemcinin gerisinde kalıyorlar.
HOİ4' de 5950x/RX 590 alsan yine darboğaz yapar o oyun öyle.
HOİ4'e özel bir durum değil ki, aklına gelicek bütün simülasyon/strateji oyunları ve AAA bütçesi olmayan neredeyse bütün oyunlarda CPU darboğazı olması çok doğal eğer Ryzen bir işlemci kullanıyorsan (5. nesil hariç).