Neler Yeni

işlemci darboğaz yardım

Hamit Altıntop

80+ Gold
Katılım
17 Temmuz 2020
Mesajlar
9,269
En İyi Cevap
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,863
İsim
Kemallettin Kubat
R5 3600'e istediğin kadar iyi bak, istediğin kadar soğuk çalıştır arkadaş oynayacağı oyunlarda hayvan gibi darboğaz yiyecektir. He sıvı hidrojen ile 5 GHz vs yaparsan durumlar değişebilir tabi.
Tam 5 aydır kullanıyorum öyle bir durum söz konusu değil.
 

Quill

80+ Silver
Katılım
9 Nisan 2020
Mesajlar
2,213
Dahası  
Reaksiyon skoru
981
İsim
Hakan Can Yıldırım
R5 3600'e istediğin kadar iyi bak, istediğin kadar soğuk çalıştır arkadaş oynayacağı oyunlarda hayvan gibi darboğaz yiyecektir. He sıvı hidrojen ile 5 GHz vs yaparsan durumlar değişebilir tabi.
Neden?
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,642
En İyi Cevap
16
Virtual resolution açıp oyunu 2kda çalıştırın. Aynısını Jedi fallen orderda yapıyorum. Optimizasyon sıkıntısı var ve işlemciyi tüketiyor resmen. 2kya alınca rahat bir şekilde oynanıyor.
 

GryAsl

80+ Silver
Katılım
10 Nisan 2020
Mesajlar
3,531
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,422
İsim
Güray
Nedenini söyledim zaten, tekli çekirdek denilen bir şey var bu forumdaki insanların yüzde 90'ının haberi olmadığı bir şey.
Virtual resolution açıp oyunu 2kda çalıştırın. Aynısını Jedi fallen orderda yapıyorum. Optimizasyon sıkıntısı var ve işlemciyi tüketiyor resmen. 2kya alınca rahat bir şekilde oynanıyor.
Fallen order işlemci kullanımı konusunda gayet iyi bir oyun diye hatırlıyorum.
2K açması GPU kullanımını arttıracaktır ancak aynı oranda FPS'i de düşürür diye düşünüyorum arkadaşın oynadığı oyunlarda.
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,642
En İyi Cevap
16
tekli çekirdek denilen bir şey
fallen order da böyle malesef. benim işlemcide 6. çekirdek %100le çalışıyor, toplam cpu kullanımı %60 gözüküyor, ekran kartı da %50-60larda kalıyor. fps düşüşleri yaşanıyor. optimizasyon olarak çok sıkıntılı bir oyun. 2k çözünürlüğe aldığım zaman daha yüksek fps alıyorum. çünkü gpu %100 kullanılmış oluyor.

(kendi düşüncem olarak)
sanırım bu durum oyunun unreal engine 4 kullanmasından kaynaklı. stabil bir oyun motoru değil. işlemciye çok yük biniyor. aslında oyun da o grafiklere rağmen çok yüksek gereksinimde bulunmuyor. 1650 ile bile ultra ayarlarda oynanabilir. ama dediğim gibi işlemcinin tek çekirdeğine yüklenip bütün kullanımı kısıtlıyor. bu da güçlü ekran kartlarında darboğaza neden oluyor.
 

RevDeisDou

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
44,548
En İyi Cevap
18
Dahası  
Reaksiyon skoru
49,313
İsim
Rev D
İlgilendiği Kategoriler
Hepsi ;)
Arkadaş tekli çekirdek darboğazı yiyor, R5 2600X ve RTX 2060 kullanan ben gibi.

Arma 3 ciddi anlamda optimizasyon özürlüsü bir oyun ve genel olarak strateji/simülasyon oyunlarında R5 3600'ün darboğaz yapması çok doğal bir durum çünkü tekli çekirdek konusunda o tarz oyunlar için iyi değil. Bu darboğazı çözmeniz için i5 10600K alıp (ya da R7 5800X) güzelce overclock yapmanız gerekiyor. Onun dışında tekli çekirdek kullanan oyunlar için yapabileceğiniz bir şey yok. Turbo boostu kesinlikle açın derim eğer darboğaz azaltmak istiyorsanız.
HOİ4' de 5950x/RX 590 alsan yine darboğaz yapar o oyun öyle.
 

GryAsl

80+ Silver
Katılım
10 Nisan 2020
Mesajlar
3,531
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,422
İsim
Güray
fallen order da böyle malesef. benim işlemcide 6. çekirdek %100le çalışıyor, toplam cpu kullanımı %60 gözüküyor, ekran kartı da %50-60larda kalıyor. fps düşüşleri yaşanıyor. optimizasyon olarak çok sıkıntılı bir oyun. 2k çözünürlüğe aldığım zaman daha yüksek fps alıyorum. çünkü gpu %100 kullanılmış oluyor.

(kendi düşüncem olarak)
sanırım bu durum oyunun unreal engine 4 kullanmasından kaynaklı. stabil bir oyun motoru değil. işlemciye çok yük biniyor. aslında oyun da o grafiklere rağmen çok yüksek gereksinimde bulunmuyor. 1650 ile bile ultra ayarlarda oynanabilir. ama dediğim gibi işlemcinin tek çekirdeğine yüklenip bütün kullanımı kısıtlıyor. bu da güçlü ekran kartlarında darboğaza neden oluyor.
2K da açmanın bu kadar fark yaratması çok iyi, zira bende pek fark yaratmıyor.
UE4 e gelecek olursak UE4 kullanan biri olarak burada UE4'ü suçlamak pek doğru olmaz. Ue4 unityye göre CPU konusunda daha iyi olan bir oyun motoru mesela. Tabi Dice'ın yıllardır geliştirdiği ve EA altındaki çoğu firmanın kullandığı oyun motoru CPU kullanımı konusunda daha iyi olabilir. Aynı şekilde Bethesda'nın da oyun motoru belki bu konuda daha iyidir ancak ue4 herkesin kullanabildiği, hayvan gibi özgürlük tanıyan ve bunu hayvan gibi grafiklerle de yapmanı sağlayan bedava bir oyun motoru.

Özgürlükten bir kastım ise UE4ün tamamen open-source olması, istersen UE4 temeline sıfırdan kendin oyun motoru yaz istersen UE4i geliştir mesela Xbox stüdyolarının yaptığı gibi.
Xbox ın yaptığı bütün oyunlar UE kullanıyor ve forza oyunlarında ne de halo/gears oyunlarında CPU darboğazı olduğu duymadım ben.

Biraz uzattım ama dediğim gibi buradaki suçlu ue4den çok yapımcı, yapımcı multithreading'i yapamadığı için koca oyun sadece tek bir çekirdek üstünden çalışıyor. Bu da tabi darboğaza neden oluyor. Milyon dolarlık firmaların dahi multithreading konusunda çuvalladığı çok oluyor ve multithreading yapsa bile çok niş konularda yapabiliyorlar genelde. O yüzden 24 çekirdekli sunucu işlemcileri ya da R7 1800X gibi canavar işlemciler oyunlarda i7 7700K gibi eski ve 4/8 olan bir işlemcinin gerisinde kalıyorlar.
HOİ4' de 5950x/RX 590 alsan yine darboğaz yapar o oyun öyle.
HOİ4'e özel bir durum değil ki, aklına gelicek bütün simülasyon/strateji oyunları ve AAA bütçesi olmayan neredeyse bütün oyunlarda CPU darboğazı olması çok doğal eğer Ryzen bir işlemci kullanıyorsan (5. nesil hariç).
 
Top Bottom