Neler Yeni

İtopya'nın Yaptığı Üçkağıtçılık, Tüketici Hakem Heyeti

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
Arkadaşlar merhaba, ben 40 gün önce Apex Pro klavyemi İtopyaya kargolamıştım. Klavyemdeki "6" tuşunun ledi istediğim renk yanmıyordu. Klavye İtopyaya ulaştıktan bir süre sonra klavyenin arızalı olduğunu söylediler. Ürünün stoğu olmadığından dolayı para iadesi veya muadil ürünle değiştirebileceklerini belirttiler. Ben alırken fiyatı 1800 TL olan klavyenin şu anki fiyatı 4000-5000 fiyat aralığında. Muadil ürün seçtiğimde de klavyeyi 1800 TL'den hesaplıyorlar, klavyenin şu an 2. elleri bile 2500 TL.

Ben mail üzerinden iletişimde olduğu çalışana klavyenin yeni stoğunun ne zaman geleceğini sorduğumda, stok bilgisini paylaşmadıklarını söyledi. Ben "en azından 1 ay içerisinde gelir mi?" diye sorduğumda bana yaklaşık 5 gün cevap vermedi ve bana cevap vermeden uzun süre beklettikten sonra bana ürünün 1 adet stoğu olduğunu ve onu göndereceklerini söyledi. Ürün bu sabah elime ulaştı ve gönderdikleri ürün teşhirli ürün. Ürünün arkasında sağdaki destek kısmı yok, tuşlar orijinal yerlerinde değil, çıkartılıp farklı kısımlara takılmış, OLED ekranı çizik çizik. Kısacası bana mağazada kullandıkları teşhirli ürünü yollamışlar ve bunu ürünü yollamadan önce hiçbir şekilde belirtmedi. Arayıp bu sorunu dile getirdiğimde ürünün teşhirli olduğunu söylediğini iddia etti fakat emin olmak için tekrardan mailleri kontrol ettim kesinlikle hiçbir şey belirtmemiş.

Şimdi gelelim İtopya'nın yaptığı büyük oyuna. Ben bana gönderdikleri ürünün onlara yolladığım üründen bile daha sorunlu olduğunu söyleyip en azından kendi yolladığım klavyeyi geri vermelerini istediğimde "Sizin gönderdiğiniz klavye arızalı olduğu için imha edildi" diye yanıt aldım. Ben ürünü yolladığımda bana ürünün stoğunun olmadığını eğer istersem yolladığım ürünü geri yollayacaklarını söyleyen şahıs, şimdi bana benim onlara yolladığım ürünün imha edildiğini söylüyor (Bir önceki mailde geri yollayabileceğini söylüyordu :D) Kısacası benim ürünü sattıkları ve bana teşhirli ürün yolladıkları için benim onlara yolladığım ürünün imha edildiğini iddia ediyor. Bana tek seçenek olarak ilk aldığım fiyattan para iadesi yapmayı bırakıyorlar.

Klavyeyi garantiye gönderdiğim günden beri İtopyanın sitesini her gün takip eden birisi olarak şunu fark ettim:
Mağazalarında kendilerinin de dediği üzere Apex Pro stoğu yoktu fakat bana daha önce mağazalarında kullandıkları teşhirli klavyeyi kargoya verdikleri günün akşamı mağazalarından bir tanesinde Apex Pro stoğu koydular. Koydukları fiyat 3800 TL'lik Apex Pro TKL'nin bile daha aşağısındaydı 3300-3500 TL arasında bir fiyata koydular. Bu duruma çok şaşırmıştım ve bugün gönderdikleri teşhirli ürün bana ulaştığında olayın farkına vardım.

Kısacası benim onlara gönderdiğim sadece "6" tuşunun ledinin arızalı olduğu klavyeyi mağazalarında 3300-3500 TL civarında uygun bir fiyata satıp bana teşhirli ürün yollayıp bana 1800 TL para iadesini kabul ettirmek zorunda bırakıyorlar. Adamlar hem mağduriyet yaşatıyor hem de bu mağduriyetten bile kar elde etmek için benim yolladığım az arızalı ürünü satıp bana çok arızalı ürün yollayıp para iadesi teklifinde bulunuyorlar.

Arkadaşlar biraz uzun bir yazı oldu ama bu yapılanı kısa bir şekilde anlatamazdım, bu yapılan bildiğiniz üçkağıtçılık. Daha önce hiçbir yerde böyle bir şeye tanıklık etmedim. Şimdi ben bu 40 günlük süreçte iletişimde olduğum İtopya personeli ile olan maillerimle birlikte İtopyayı Tüketici Hakem Heyetine vermek istiyorum sizce Hakem Heyetinden olumlu sonuç alabilir miyim? Bir de İtopya personeli benim onlara yolladığım klavyeyi sattıklarını inkar edip "imha" ettiklerini söylüyor Hakem Heyeti yaptıkları satış kayıtlarını kontrol edip gerçeğe ulaşabilir mi? Ayrıca bana teşhirli ürün göndereceklerini hiçbir şekilde belli etmeden beni saf yerine koyup teşhirli ürün yollamaları onlar adına suç mu? Bu konularda bilgili birisi varsa çok iyi olur.
 

thepublicman

80+ Gold
Katılım
6 Aralık 2021
Mesajlar
6,672
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,352
Yaş
27
İsim
Kadir
Eğer size ilettikleri ürün teşhirse ve gelir gelmez bunu kayıt altına aldıysanız Tüketici hakem heyetine başvurun ve bunu itopyaya iletin. Mağduriyetinizi gidermek zorundalar. Sorunlu klavyeyi gönderen müşteriye daha sorunlu klavye göndermek. Bu firmalar müşteri memnuniyetini hiç mi önemsemiyorlar arkadaş pazarlamaya ayırdığınız bütçenin birazını ayırın bir yayıncının bilgisayarında en iyi ekran kartı olmayıversin... Geçmiş olsun
 

şahin doğan

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
17,596
Bu aralar itopya ile ilgili acayip fazla şikayet görmeye başladım.
THH'ye başvur olumlu sonuç alırsın.
 

Xpertronic

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
1,854
Dahası  
Reaksiyon skoru
801
İsim
İlker Palalı
geçmiş olsun THH'ye başvur bence eğer çözüme ulaşamıyorsan
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Eğer size ilettikleri ürün teşhirse ve gelir gelmez bunu kayıt altına aldıysanız Tüketici hakem heyetine başvurun ve bunu itopyaya iletin. Mağduriyetinizi gidermek zorundalar. Sorunlu klavyeyi gönderen müşteriye daha sorunlu klavye göndermek. Bu firmalar müşteri memnuniyetini hiç mi önemsemiyorlar arkadaş pazarlamaya ayırdığınız bütçenin birazını ayırın bir yayıncının bilgisayarında en iyi ekran kartı olmayıversin... Geçmiş olsun
Gerçekten çok haklısınız. Koskoca firmanın yaptığı üçkağıtçılığı görünce sinirlenmemek elde değil hatta bunun direkt dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum. Sizin de dediğiniz gibi gelen teşhirli ürünün fotoğraflarını ve videolarını çektim İtopya'ya da ilettim fakat zaten bu üçkağıtçılığa sebep olan personel "para iadesi" diyor, başka bir şey demiyor. Ben teşhirli ürün yollamışsınız diyorum benim ürünümü satmışsınız diyorum adam hala "para iadesi" diyor.

Bir de Tüketici Hakem Heyeti hakkında çok bilgim olmadığı için bir şeyi merak ediyorum. Hakem Heyetine mailleri gösterdikten ve teşhirli ürünü gösterdikten sonra muhtemelen beni haklı bulacak ama karar olarak sizce ne alır? Yani bana ürünü aldığım fiyattan para iadesi yapmasını söylerse zaten onu şu an İtopyada yapıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

ben bu siteleri anlamıyorum bazen hiç sıkıntı çıkmıyor bazen ise insanları perişan etmek için her şeyi yapar gibi davranıyorlar
Bu yaptıkları direkt üçkağıtçılık vallaha benim onlara yolladığım az arızalı ürünü satıyorlar, "imha ettik" diyorlar. Bana arkasında destek kısmı bile olmayan teşhirli ürün yollayıp para iadesi yapalım diyorlar.
Mesaj otomatik birleştirildi:

geçmiş olsun THH'ye başvur bence eğer çözüme ulaşamıyorsan
Öyle yapacağım ilk THH deneyimim olacak.
 

taylansimdi

80+ Silver
Katılım
31 Mayıs 2020
Mesajlar
2,855
En İyi Cevap
1
Gerçekten çok haklısınız. Koskoca firmanın yaptığı üçkağıtçılığı görünce sinirlenmemek elde değil hatta bunun direkt dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum. Sizin de dediğiniz gibi gelen teşhirli ürünün fotoğraflarını ve videolarını çektim İtopya'ya da ilettim fakat zaten bu üçkağıtçılığa sebep olan personel "para iadesi" diyor, başka bir şey demiyor. Ben teşhirli ürün yollamışsınız diyorum benim ürünümü satmışsınız diyorum adam hala "para iadesi" diyor.

Bir de Tüketici Hakem Heyeti hakkında çok bilgim olmadığı için bir şeyi merak ediyorum. Hakem Heyetine mailleri gösterdikten ve teşhirli ürünü gösterdikten sonra muhtemelen beni haklı bulacak ama karar olarak sizce ne alır? Yani bana ürünü aldığım fiyattan para iadesi yapmasını söylerse zaten onu şu an İtopyada yapıyor.
Böyle firmalar 1 kuruş kazanmayı hak etmiyor. Umarım hakkını fazlasıyla alırsın. Yayıncıların zamanında şişirdiği sitelerden birisi.
 

Xpertronic

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
1,854
Dahası  
Reaksiyon skoru
801
İsim
İlker Palalı
Gerçekten çok haklısınız. Koskoca firmanın yaptığı üçkağıtçılığı görünce sinirlenmemek elde değil hatta bunun direkt dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum. Sizin de dediğiniz gibi gelen teşhirli ürünün fotoğraflarını ve videolarını çektim İtopya'ya da ilettim fakat zaten bu üçkağıtçılığa sebep olan personel "para iadesi" diyor, başka bir şey demiyor. Ben teşhirli ürün yollamışsınız diyorum benim ürünümü satmışsınız diyorum adam hala "para iadesi" diyor.

Bir de Tüketici Hakem Heyeti hakkında çok bilgim olmadığı için bir şeyi merak ediyorum. Hakem Heyetine mailleri gösterdikten ve teşhirli ürünü gösterdikten sonra muhtemelen beni haklı bulacak ama karar olarak sizce ne alır? Yani bana ürünü aldığım fiyattan para iadesi yapmasını söylerse zaten onu şu an İtopyada yapıyor.
ben bu fiyata bu klavyeyi tekrar alamıyorum indirimle almıştım o yüzden ürün istiyorum dersin yada buna eşdeğer indirim oranı sağlansın dersin bence
 

AltDnc

80+ Bronze
Katılım
22 Ağustos 2022
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
264
İsim
Altuğ
Gerçekten çok haklısınız. Koskoca firmanın yaptığı üçkağıtçılığı görünce sinirlenmemek elde değil hatta bunun direkt dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum. Sizin de dediğiniz gibi gelen teşhirli ürünün fotoğraflarını ve videolarını çektim İtopya'ya da ilettim fakat zaten bu üçkağıtçılığa sebep olan personel "para iadesi" diyor, başka bir şey demiyor. Ben teşhirli ürün yollamışsınız diyorum benim ürünümü satmışsınız diyorum adam hala "para iadesi" diyor.

Bir de Tüketici Hakem Heyeti hakkında çok bilgim olmadığı için bir şeyi merak ediyorum. Hakem Heyetine mailleri gösterdikten ve teşhirli ürünü gösterdikten sonra muhtemelen beni haklı bulacak ama karar olarak sizce ne alır? Yani bana ürünü aldığım fiyattan para iadesi yapmasını söylerse zaten onu şu an İtopyada yapıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu yaptıkları direkt üçkağıtçılık vallaha benim onlara yolladığım az arızalı ürünü satıyorlar, "imha ettik" diyorlar. Bana arkasında destek kısmı bile olmayan teşhirli ürün yollayıp para iadesi yapalım diyorlar.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Öyle yapacağım ilk THH deneyimim olacak.
bunu amerikada yapamazlar sana şöyle diyeyim şöyle bir sağlamından para cezası alsınlar bak bakalım bir daha oluyor mu böyle bir şey sırf böyle şeylere çok karışılmadığı ve iş büyütülmediği için bu kadar rahat hareket ediyorlar
Mesaj otomatik birleştirildi:

bir yerlerini indirmemiz lazım bunların yoksa daha çok kuduracaklar
 

Xpertronic

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
1,854
Dahası  
Reaksiyon skoru
801
İsim
İlker Palalı
Böyle firmalar 1 kuruş kazanmayı hak etmiyor. Umarım hakkını fazlasıyla alırsın. Yayıncıların zamanında şişirdiği sitelerden birisi.
birkaç kişi sorun yaşadı diye siteyi kötülemek yada şişirildi demek bence doğru değil kaliteli bir site bence tamamen çözüm yolu üretemeyen bir yetkili ile konuştuğu veya ona denk geldiği için sorununu çözülmediği kanaatindeyim illaki bu sorun çözülür diye düşünüyorum
 
Katılım
13 Eylül 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Muhammet
Eğer size ilettikleri ürün teşhirse ve gelir gelmez bunu kayıt altına aldıysanız Tüketici hakem heyetine başvurun ve bunu itopyaya iletin. Mağduriyetinizi gidermek zorundalar. Sorunlu klavyeyi gönderen müşteriye daha sorunlu klavye göndermek. Bu firmalar müşteri memnuniyetini hiç mi önemsemiyorlar arkadaş pazarlamaya ayırdığınız bütçenin birazını ayırın bir yayıncının bilgisayarında en iyi ekran kartı olmayıversin... Geçmiş olsun
Sizin bu söyleminiz o kadar hoşuma gitti ki cevap, vermeden duramadım ağzınıza sağlık gerçekten. Aynen bir yayıncıda yeni çıkan 4090 olmayıversin. Ama olur mu öyle şey,
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,047,568
Mesajlar
9,427,418
Üyeler
166,231
Son üye
alperen24444
Top Bottom