Neler Yeni

Rehber (KLAVUZ) Thh Başvurusu nasıl Yapılır Migros Kurbanları Konuya Gelsin.

Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
426
Dahası  
Reaksiyon skoru
193
İsim
Selçuk duraklar
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
426
Dahası  
Reaksiyon skoru
193
İsim
Selçuk duraklar
Konunuzu açmış olduğum indirim konusunda en başa link olarak ekledim, bilginize.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tamamdır hocam iyi yapmışsın
Mesaj otomatik birleştirildi:

fiş fatura no diyor buraya sipariş takip no'yumu yazacağız ben üyeliksiz aldım ürünü çünkü sadece takip no var
Dostum uyeliksiz olarak bilmiyorum ben sabah üyelik açayım derken alamadım bu ürünü
 

oaK´

80+ Gold
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
9,187
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,529
İsim
Olcay akbulut
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
426
Dahası  
Reaksiyon skoru
193
İsim
Selçuk duraklar
yine iyi hocam her türlü cillop gibi kardasınız
Orası öyle ya elimdeki ekran kartını ucuza almış gibi oldum bu sefer
Mesaj otomatik birleştirildi:

Fatura kesilmediği sürece tüketici hakem heyeti de bir şey yapamıyor.
Hocam benim siparişimdede yoktu mesafeli satış sözleşmesi ve ön bilgilendirme formu ile beraber sipariş numarasını girdim eklere PDF olarak bu gün teslim aldım
 
Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
9,634
Arkadaşlar öncelikle bu konuyu açmamın sebebi thh heyetine nasıl başvurulacağını bilemeyenlere hem nasıl başvuracaklarını anlatmak hemde kendi tecrübelerimden öğrendiğim kadarıyla sürecin nasıl olduğunu açıklamak beni bu konuya iten konu ise migrostaki xiaomi air fryer ürünündeki indirimi sözde fiyatlandırma hatası adı altında yapılan iptaller.

Migrosta satılan ürün ile alakalı migrosun bu yaptığı şey reklamın iyisi kötüsü olmaz olayı benim migros sanal markete teknolojik ürün satıldıgından haberim dahi yoktu bu indirim muhabbeti ile ögrendim benim gibi bir çok insan vardır bu şekilde sadece forumda değil bir sürü instagram indirim sayfalarında da yayınlandı bu indirim o yüzden hakkınızdan kesinlikle vazgeçmeyin derim ben thh süreci belki biraz uzayabilir yaşadığınız bölgedeki thh yoğunlugundan kaynaklı ama ben aynı durumu 2 ay önce başka bir firma ile yaşadım piyasa fiyatı en düşük 13 bin TL olan ürünü firma 5300 TL den satışa koydu bende satın aldım fiyatlandırma hatası diyip iptal ettiler ve thh başvurarak 2 ay sonra ürünümü aldım ben adım adım neler yapmanız gerektiğini yazıcam şimdi aşşağıya inşallah sizde ürününüze kavuşursunuz .

Öncelikle sürecin nasıl işlediğini anlatayım Başvurunuzu yaptığınızda belli bir bekleme durumunuz oluyor şehirden şehire yoğunluk değişebilir thh başvurunuzu değerlendirip kararı açıklıyor bu kısımda kararda siz haklı bulunursanız eğer firmanın hukuk bürosuna kararı yolluyor ve 15 günlük itiraz süreleri başlıyor itiraz ederlerse nasıl olduğunu bilmiyorum benimkinde itiraz etmediler ama itiraz etmezlerse hukuk bürosu size ulaşıp ürününüzü temin ediyor.Şayet siz haklı bulunmazsanız dahi herhangi bir ücret ödemiyorsunuz bazı yerlerde ücretli olduğu yazılmış bu bilgi yanlışdır arakdaşlar.

Thh başvurusu nasıl yapılır:Google'a thh yazıp https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi sitesine girişinizi yapın açılan sayfada kimligi doğrula diyip tc kimlik bilgilerinizle beraber e-devlet şifrenizle giriş yapın açılan sayfada uygalamaya git yazısına tıklayıp gene açılan sayfada tüketici başvuruları yazan yazıya tıklayın yeni başvuru kısmından şimdi başvurunuzu yapabilirsiniz. Şimdi bu sürecte yapmanız veya yapmamanız gereken şeyleri aşşağıda sıralıcam.

1-)Sizi arayıp fiyatlandırma hatası olduğunu söyleyip size siparişinizi iptal ettirmeye çalışırsalar kesinlikle iptal etmeyin bunu yaparsanız herhangi bir hakkınız kalmaz(benim aldığım firma bunu denemişti) sizi aradıklarında fiyatlandırma hatasından ötürü siparişinizi iptal ettiklerini söylediklerinde kesinlikle kabul etmediğinizi belirtin ve ürününüzü istediğinizi söyleyin aksi halde thh başvuracağınızı belirtin.
2-)Aldığınız ürünün sipariş numarası ve fiyatı gözükcek şekilde ekran görüntüsünü alın mail hesabınıza yada siparişlerim kısmında bulunan aldığınız ürünün ön bilgilendirme formu ve mesafeli satış sözleşmenizi yaptığınız başvuruya pdf olarak ekleyin.
3-)Başvurunuzu yaparken şikayetinizi gayet açık bir şekilde yazıp bu konuda bilinçli bir tüketici olduğunuzu anlamalarını sağlayın ki bu elinizi kuvvetlendirir.
4-)Haklarınız olan kanunları şimdi aşşağıda yazacağım kanunlardaki maddelerdeki bizim için en önemli olanları daha kalın bir şekilde belirteceğim mesafeli satış sözleşmesindeki hiç bir madde kanundan üstün değildir bunu bilin.
5-)Satıştan kaçınma MADDE 6-
- Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açıkça görülebilir herhangi bir yerde teşhir edilen malın, satılık olmadığı belirtilen bir ibareye yer verilmedikçe satışından kaçınılamaz.

- Hizmet sağlamaktan haklı bir sebep olmaksızın kaçınılamaz.
- Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz.
- Bakanlık ve belediyeler, bu madde hükümlerinin uygulanması ve izlenmesine ilişkin işleri yürütmekle görevlidir.
6-)MADDE 54-
- Perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde tüketicinin ödeyeceği tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatını gösteren, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması; etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilecek şekilde uygun yerlere asılması zorunludur. Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de bu madde hükmüne göre düzenlenerek asılır.
- Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır.
- İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimli satış fiyatı, indirimden önceki fiyatı, tarife ve fiyat listeleri ile etiketlerinde gösterilir. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimden önceki fiyattan daha düşük fiyatla satışa sunulduğunun ispatı satıcı veya sağlayıcıya aittir.
- Bakanlık, belediyeler ve ilgili odalar, bu madde hükümlerinin uygulanması ve izlenmesine ilişkin işleri yürütmekle görevlidirler.
-Etiket, tarife ve fiyat listeleri, indirimli satışlara ilişkin süre ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.

7-)Mesafeli satış sözleşmesi:
Sözleşmenin ifası ve teslimat

MADDE 16 –
- Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.


Benim deneyimlerim doğrultusunda bildiğim kanunlar ve bilgiler bunlar arkadaşlar yazdığım dilekçe örnegini de fotoğraf olarak yükleyeceğim ama yazısı biraz kötü çıkıyor orada thh heyetinin hangi kanunlara esasen beni haklı bulduğunu da görebilirsiniz.Resimde siyah karalı yerler firmanın ismi ve sipariş numaralarımdır o yüzden siyahla boyadım onları size lazım olan diğerleri zaten.
talep türüne ne seçeyim hocam
asdsadsadsa.png
 

batuu123

80+ Bronze
Katılım
24 Aralık 2020
Mesajlar
1,266
e devlet şifrem yok annemin yada babamın adına başvuruda bulunsam olur mu? kart sahibi de annem hesapta benim ismim yazıyor sadece onu da değiştirsem?
 
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
426
Dahası  
Reaksiyon skoru
193
İsim
Selçuk duraklar
Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
9,634
Arkadaşlar öncelikle bu konuyu açmamın sebebi thh heyetine nasıl başvurulacağını bilemeyenlere hem nasıl başvuracaklarını anlatmak hemde kendi tecrübelerimden öğrendiğim kadarıyla sürecin nasıl olduğunu açıklamak beni bu konuya iten konu ise migrostaki xiaomi air fryer ürünündeki indirimi sözde fiyatlandırma hatası adı altında yapılan iptaller.

Migrosta satılan ürün ile alakalı migrosun bu yaptığı şey reklamın iyisi kötüsü olmaz olayı benim migros sanal markete teknolojik ürün satıldıgından haberim dahi yoktu bu indirim muhabbeti ile ögrendim benim gibi bir çok insan vardır bu şekilde sadece forumda değil bir sürü instagram indirim sayfalarında da yayınlandı bu indirim o yüzden hakkınızdan kesinlikle vazgeçmeyin derim ben thh süreci belki biraz uzayabilir yaşadığınız bölgedeki thh yoğunlugundan kaynaklı ama ben aynı durumu 2 ay önce başka bir firma ile yaşadım piyasa fiyatı en düşük 13 bin TL olan ürünü firma 5300 TL den satışa koydu bende satın aldım fiyatlandırma hatası diyip iptal ettiler ve thh başvurarak 2 ay sonra ürünümü aldım ben adım adım neler yapmanız gerektiğini yazıcam şimdi aşşağıya inşallah sizde ürününüze kavuşursunuz .

Öncelikle sürecin nasıl işlediğini anlatayım Başvurunuzu yaptığınızda belli bir bekleme durumunuz oluyor şehirden şehire yoğunluk değişebilir thh başvurunuzu değerlendirip kararı açıklıyor bu kısımda kararda siz haklı bulunursanız eğer firmanın hukuk bürosuna kararı yolluyor ve 15 günlük itiraz süreleri başlıyor itiraz ederlerse nasıl olduğunu bilmiyorum benimkinde itiraz etmediler ama itiraz etmezlerse hukuk bürosu size ulaşıp ürününüzü temin ediyor.Şayet siz haklı bulunmazsanız dahi herhangi bir ücret ödemiyorsunuz bazı yerlerde ücretli olduğu yazılmış bu bilgi yanlışdır arakdaşlar.

Thh başvurusu nasıl yapılır:Google'a thh yazıp https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi sitesine girişinizi yapın açılan sayfada kimligi doğrula diyip tc kimlik bilgilerinizle beraber e-devlet şifrenizle giriş yapın açılan sayfada uygalamaya git yazısına tıklayıp gene açılan sayfada tüketici başvuruları yazan yazıya tıklayın yeni başvuru kısmından şimdi başvurunuzu yapabilirsiniz. Şimdi bu sürecte yapmanız veya yapmamanız gereken şeyleri aşşağıda sıralıcam.

1-)Sizi arayıp fiyatlandırma hatası olduğunu söyleyip size siparişinizi iptal ettirmeye çalışırsalar kesinlikle iptal etmeyin bunu yaparsanız herhangi bir hakkınız kalmaz(benim aldığım firma bunu denemişti) sizi aradıklarında fiyatlandırma hatasından ötürü siparişinizi iptal ettiklerini söylediklerinde kesinlikle kabul etmediğinizi belirtin ve ürününüzü istediğinizi söyleyin aksi halde thh başvuracağınızı belirtin.
2-)Aldığınız ürünün sipariş numarası ve fiyatı gözükcek şekilde ekran görüntüsünü alın mail hesabınıza yada siparişlerim kısmında bulunan aldığınız ürünün ön bilgilendirme formu ve mesafeli satış sözleşmenizi yaptığınız başvuruya pdf olarak ekleyin.
3-)Başvurunuzu yaparken şikayetinizi gayet açık bir şekilde yazıp bu konuda bilinçli bir tüketici olduğunuzu anlamalarını sağlayın ki bu elinizi kuvvetlendirir.
4-)Haklarınız olan kanunları şimdi aşşağıda yazacağım kanunlardaki maddelerdeki bizim için en önemli olanları daha kalın bir şekilde belirteceğim mesafeli satış sözleşmesindeki hiç bir madde kanundan üstün değildir bunu bilin.
5-)Satıştan kaçınma MADDE 6-
- Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açıkça görülebilir herhangi bir yerde teşhir edilen malın, satılık olmadığı belirtilen bir ibareye yer verilmedikçe satışından kaçınılamaz.

- Hizmet sağlamaktan haklı bir sebep olmaksızın kaçınılamaz.
- Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz.
- Bakanlık ve belediyeler, bu madde hükümlerinin uygulanması ve izlenmesine ilişkin işleri yürütmekle görevlidir.
6-)MADDE 54-
- Perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde tüketicinin ödeyeceği tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatını gösteren, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması; etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilecek şekilde uygun yerlere asılması zorunludur. Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de bu madde hükmüne göre düzenlenerek asılır.
- Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır.
- İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimli satış fiyatı, indirimden önceki fiyatı, tarife ve fiyat listeleri ile etiketlerinde gösterilir. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimden önceki fiyattan daha düşük fiyatla satışa sunulduğunun ispatı satıcı veya sağlayıcıya aittir.
- Bakanlık, belediyeler ve ilgili odalar, bu madde hükümlerinin uygulanması ve izlenmesine ilişkin işleri yürütmekle görevlidirler.
-Etiket, tarife ve fiyat listeleri, indirimli satışlara ilişkin süre ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.

7-)Mesafeli satış sözleşmesi:
Sözleşmenin ifası ve teslimat

MADDE 16 –
- Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.


Benim deneyimlerim doğrultusunda bildiğim kanunlar ve bilgiler bunlar arkadaşlar yazdığım dilekçe örnegini de fotoğraf olarak yükleyeceğim ama yazısı biraz kötü çıkıyor orada thh heyetinin hangi kanunlara esasen beni haklı bulduğunu da görebilirsiniz.Resimde siyah karalı yerler firmanın ismi ve sipariş numaralarımdır o yüzden siyahla boyadım onları size lazım olan diğerleri zaten.
ekran görüntüsünü nasıl eklicem hocam pdf olarak istiyor belgeleri sanırım yardımcı olurmusun
 
Top Bottom