Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık bir ay önce Hepsiburada'daki bir satıcıdan Akko Monsgeek M1 V5 model bir mekanik klavye satın aldım. Ürünü keyifle kullanmaya başladıktan iki hafta sonra talihsiz bir kaza yaşandı ve kedim masadaki içi sıvı dolu fincanı klavyenin üzerine devirdi. Doğal olarak klavye sıvı teması sebebiyle arızalandı.
Durumun tamamen kullanıcı hatası olduğunun ve garanti kapsamına girmeyeceğinin farkındayım. Bu bilinçle satıcıyla iletişime geçtim ve ürünü kendilerine gönderdim. Kutuya durumu açıklayan bir not ekledim. Notta özetle şunları belirttim:
"Merhaba, klavyenin üzerine kedim kaza sonucu sıvı döktüğü için ürün arızalanmıştır. Bu durumun kullanıcı hatası olduğunu ve garanti kapsamında olmadığını biliyorum. Talebim, mümkünse ücreti karşılığında klavyenin tamir edilmesi veya arızalı parçanın değiştirilmesidir. Eğer tamir veya parça değişimi mümkün değilse, mevcut arızalı ürünü sizde bırakarak, yeni bir ürünü sizden indirimli bir şekilde temin etme konusunda yardımcı olmanızı rica ediyorum."
Klavyenin ithal bir ürün olması sebebiyle tamirinin pek mümkün olmayabileceğini tahmin ediyorum.
Şimdi sizlere danışmak istediğim konu şu:
Eğer satıcı firma, "Ürünün tamiri mümkün değil ve indirimli yeni ürün de veremiyoruz." şeklinde bir cevap verirse, Tüketici Hakem Heyeti'ne (THH) başvurma hakkım doğar mı?
Bu süreci doğru yönetmek ve haklarımı bilmek adına, yorumlarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Yaklaşık bir ay önce Hepsiburada'daki bir satıcıdan Akko Monsgeek M1 V5 model bir mekanik klavye satın aldım. Ürünü keyifle kullanmaya başladıktan iki hafta sonra talihsiz bir kaza yaşandı ve kedim masadaki içi sıvı dolu fincanı klavyenin üzerine devirdi. Doğal olarak klavye sıvı teması sebebiyle arızalandı.
Durumun tamamen kullanıcı hatası olduğunun ve garanti kapsamına girmeyeceğinin farkındayım. Bu bilinçle satıcıyla iletişime geçtim ve ürünü kendilerine gönderdim. Kutuya durumu açıklayan bir not ekledim. Notta özetle şunları belirttim:
"Merhaba, klavyenin üzerine kedim kaza sonucu sıvı döktüğü için ürün arızalanmıştır. Bu durumun kullanıcı hatası olduğunu ve garanti kapsamında olmadığını biliyorum. Talebim, mümkünse ücreti karşılığında klavyenin tamir edilmesi veya arızalı parçanın değiştirilmesidir. Eğer tamir veya parça değişimi mümkün değilse, mevcut arızalı ürünü sizde bırakarak, yeni bir ürünü sizden indirimli bir şekilde temin etme konusunda yardımcı olmanızı rica ediyorum."
Klavyenin ithal bir ürün olması sebebiyle tamirinin pek mümkün olmayabileceğini tahmin ediyorum.
Şimdi sizlere danışmak istediğim konu şu:
Eğer satıcı firma, "Ürünün tamiri mümkün değil ve indirimli yeni ürün de veremiyoruz." şeklinde bir cevap verirse, Tüketici Hakem Heyeti'ne (THH) başvurma hakkım doğar mı?
Bu süreci doğru yönetmek ve haklarımı bilmek adına, yorumlarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler.