Neler Yeni

Yardım Mağazadan alınmış ürünün iadesi olur mu

Bimmerx

80+
Katılım
18 Nisan 2022
Mesajlar
439
Vatan bilgisayardan (mağazadan) 21.10.20224 tarihinde maddi değeri yüksek elektronik ürün aldım. kutusunu açtım bir iki defa kullandım ama aklıma yatmadı iade etsem alırlar mı?
Taksitle aldım. ziraatin 20.000₺ üstü 1.000 çip parasını da kullanmıştım alırken
 

berkec34

80+ Silver
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
2,487
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,241
İsim
Berkecan Ergin
Olmaz
 

Alihanyilmaz

80+ Bronze
Katılım
23 Kasım 2023
Mesajlar
982
Dahası  
Reaksiyon skoru
295
İsim
Alihan YILMAZ
Faturası ile birlikte götür, iade et.
 

berkec34

80+ Silver
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
2,487
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,241
İsim
Berkecan Ergin

Bimmerx

80+
Katılım
18 Nisan 2022
Mesajlar
439
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Neden iade olmaz
Faturası ile birlikte götür, iade et.
Götüreceğim de bana uzak aradım bağlanamadım.
Direksiyon seti aldım
Mesaj otomatik birleştirildi:

Açmış kullanmış neye göre iade alacaklar yanlış bilgi veriyorsunuz
İyi de bu iade hakkını süs olarak mı koydular. Beğenmedim ben bu ürünü alırken test ettiriyorlar mı
 

berkec34

80+ Silver
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
2,487
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,241
İsim
Berkecan Ergin
Ürün açılıyorsa kullanılıyorsa kabul edilmiyor. Bizde başka sektörde satıcıyız. Ürün açılırsa iade almıyoruz. Müşteri istediği yere başvurabilir başvurduda yine iade almadık sözleşme ve kanun belli. Ama müşteri almış hiç açmamış kullanmamış durmuş 3 ay sonra bile iade etse alıyoruz.

Örnek vereyim, biz satıcı olarak müşteriye kutusu açılmış ürün yollarsak müşteri bunu iade etme hakkına sahip koşulsuz olarak kanunen. Müşteriye sıfır ürün yollamak zorundayız. Peki açılmış kullanılmış ürünü biz iade alırsak nasıl satacağız? Bu ürünü müşteriye yollasak ne kadar etik? Velhasılkelam,

Vatan imtiyaz verip alırsa bir şey diyemem ama normalde almıyorlar yani.
 

Bimmerx

80+
Katılım
18 Nisan 2022
Mesajlar
439
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Ürün açılıyorsa kullanılıyorsa kabul edilmiyor. Bizde başka sektörde satıcıyız. Ürün açılırsa iade almıyoruz. Müşteri istediği yere başvurabilir başvurduda yine iade almadık sözleşme ve kanun belli. Ama müşteri almış hiç açmamış kullanmamış durmuş 3 ay sonra bile iade etse alıyoruz.

Örnek vereyim, biz satıcı olarak müşteriye kutusu açılmış ürün yollarsak müşteri bunu iade etme hakkına sahip koşulsuz olarak kanunen. Müşteriye sıfır ürün yollamak zorundayız. Peki açılmış kullanılmış ürünü biz iade alırsak nasıl satacağız? Bu ürünü müşteriye yollasak ne kadar etik? Velhasılkelam,

Vatan imtiyaz verip alırsa bir şey diyemem ama normalde almıyorlar yani.
İyi diyorsun güzel diyorsun da ben bu direksiyonu denemeden alıyorum değil mi aldım beğenmedim ve iade etmeye karar verdim bu benim hakkım olmuyor mu.
 

berkec34

80+ Silver
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
2,487
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,241
İsim
Berkecan Ergin
İyi diyorsun güzel diyorsun da ben bu direksiyonu denemeden alıyorum değil mi aldım beğenmedim ve iade etmeye karar verdim bu benim hakkım olmuyor mu.
Öyle bir hak yok, tester olarak koymadılarsa ürün koyan yere bakacaksın yada deneyenlerden yorum alacaksın. Yapacak bir şey yok. Bunada farklı bir sektörden örnek vereyim.

Gratis rossman gibi mağazalarda makyaj bölümünde tester olurdu bakardı alacak kişiler. Ama bizim milletimiz herşeyin suyunu çıkardığı için artık tester koymuyorlar ne parfüm ne başka bir şey. Senin dediğin olay şu, parfüm aldım tester yoktu. açtım bir fıs sıktım kokusunu beğenmedim iade etmek istiyorum.

Yapacak bir şey yok yani, sen yine konuş belki imtiyaz alır iade alırlar ama bence almazlar yani.
 

mertoxin

80+ Bronze
Katılım
20 Mayıs 2024
Mesajlar
808
Dahası  
Reaksiyon skoru
356
Yaş
44
İsim
Mert
İyi diyorsun güzel diyorsun da ben bu direksiyonu denemeden alıyorum değil mi aldım beğenmedim ve iade etmeye karar verdim bu benim hakkım olmuyor mu.
14 gün içinde İade hakkınız “uzak mesafeli satış sözleşmelerinde” bulunuyor.
 

Bimmerx

80+
Katılım
18 Nisan 2022
Mesajlar
439
Öyle bir hak yok, tester olarak koymadılarsa ürün koyan yere bakacaksın yada deneyenlerden yorum alacaksın. Yapacak bir şey yok. Bunada farklı bir sektörden örnek vereyim.

Gratis rossman gibi mağazalarda makyaj bölümünde tester olurdu bakardı alacak kişiler. Ama bizim milletimiz herşeyin suyunu çıkardığı için artık tester koymuyorlar ne parfüm ne başka bir şey. Senin dediğin olay şu, parfüm aldım tester yoktu. açtım bir fıs sıktım kokusunu beğenmedim iade etmek istiyorum.

Yapacak bir şey yok yani, sen yine konuş belki imtiyaz alır iade alırlar ama bence almazlar yani.
senin verdiğin örnek sarf malzemesi ama bu direksiyon kullanıldıkça ömrü kısalmıyor
14 gün içinde İade hakkınız “uzak mesafeli satış sözleşmelerinde” bulunuyor.
mağazaya bağlanabilsem onlara soracağım da
 

Belphegor

80+
Katılım
11 Kasım 2023
Mesajlar
47
Dahası  
Reaksiyon skoru
14
İsim
Oğuz
Yasal olarak 14 gün içerisinde cayma hakkın var diye biliyorum. Uzatmak istersen tüketici mahkemesine gidebilirsin. Ama baya geç cevap veriyorlar.
Bunlarda iade yokmuş: "Satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir."
 

mertoxin

80+ Bronze
Katılım
20 Mayıs 2024
Mesajlar
808
Dahası  
Reaksiyon skoru
356
Yaş
44
İsim
Mert
Yasal olarak 14 gün içerisinde cayma hakkın var diye biliyorum. Uzatmak istersen tüketici mahkemesine gidebilirsin. Ama baya geç cevap veriyorlar.
Bunlarda iade yokmuş: "Satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir."
Belirttiğiniz durum “mesafeli satışlar” için geçerli.

“Hangi işlemlerden cayma hakkım var ?

❖ İnternet, Tv, veya Telefon üzerinden yaptığınız alışverişlerde (MESAFELİ SÖZLEŞMELER)

❖ Taksitli Alışverişlerinizden, (Buradaki taksitli satış, banka kredi kartına uygulanan taksitli satış değil, satıcının, mağazanın yaptığı taksitli satışlardır.)

❖ Satıcının İş Yeri Dışında Yapılan Pazarlama Sonucu Bir Ürün Aldığınızda. (Kapıdan Satış)”

Mağazadan satış;

“Mağazadan-Firmadan Alınan Ürünler Yönünden cayma hakkının kullanılması

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza-firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur. Ancak;

1. Satın alınan mal için Mağaza ile iade konusunda özel bir anlaşmanız bulunuyor ise,

2. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı konusunda yazılı bir beyanı bulunuyor ise,

3. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı resmen biliniyorsa,

Mağazadan satın almış olduğunuz ürünü şartlar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar 15 (On beş) gün içerisinde satın alınmış ürünü koşulsuz olarak aynen iade alırken bazı mağazalar 7 yedi gün içinde bazıları ise aynı gün koşulsuz olarak ürün iadesi yapmaktadır.”
 
Top Bottom