Yasal olarak 14 gün içerisinde cayma hakkın var diye biliyorum. Uzatmak istersen tüketici mahkemesine gidebilirsin. Ama baya geç cevap veriyorlar.
Bunlarda iade yokmuş: "Satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir."
Belirttiğiniz durum “mesafeli satışlar” için geçerli.
“Hangi işlemlerden cayma hakkım var ?
❖ İnternet, Tv, veya Telefon üzerinden yaptığınız alışverişlerde (MESAFELİ SÖZLEŞMELER)
❖ Taksitli Alışverişlerinizden, (Buradaki taksitli satış, banka kredi kartına uygulanan taksitli satış değil, satıcının, mağazanın yaptığı taksitli satışlardır.)
❖ Satıcının İş Yeri Dışında Yapılan Pazarlama Sonucu Bir Ürün Aldığınızda. (Kapıdan Satış)”
Mağazadan satış;
“Mağazadan-Firmadan Alınan Ürünler Yönünden cayma hakkının kullanılması
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza-firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur. Ancak;
1. Satın alınan mal için Mağaza ile iade konusunda özel bir anlaşmanız bulunuyor ise,
2. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı konusunda yazılı bir beyanı bulunuyor ise,
3. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı resmen biliniyorsa,
Mağazadan satın almış olduğunuz ürünü şartlar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar 15 (On beş) gün içerisinde satın alınmış ürünü koşulsuz olarak aynen iade alırken bazı mağazalar 7 yedi gün içinde bazıları ise aynı gün koşulsuz olarak ürün iadesi yapmaktadır.”