6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkın Kanun
Ayıplı mal
MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun
olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını
isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür
ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi
imkan varsa derken piyasada satışı olması
üretiminin olması anlamına gelmektedir.
siparişe konu ürün kararlaştırılandan farklı olduğu için ayıplı maldır. Ayıplı maldan tüketicinin seçimlik hakkı kapsamında yenisi ile değişimi talep edilmektedir.
Şu an ürünü iade etmemize de gerek yok. İade durumunda onların istediği gibi dosya kapanır.
Şimdi bunları hem firmaya hem de gittigidiyora iletip yazılı olarak tekrar değişim talep isteyeceğim.