Bukr3j
80+ Bronze
- Katılım
- 15 Haziran 2020
- Mesajlar
- 1,726
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 422
- İsim
- Ayberk SOKUL
Ray Tracing aşırı gereksiz bir teknoloji, sadece dikkatli bakmaksak göremeyeceğimiz bir kaç yansıma ve ışık ekliyor, başka hiçbir şey yok. RDR 2'de Ray Tracing yok lakin hala en iyi görünen oyunlardan birisi.
Ray tracing’in oyunlar için neden gereksiz olabileceğini düşündüğüm birkaç nedeni ve bunun yerine kullanılan daha etkili alternatif yöntemleri biraz daha detaylandırarak açıklayayım:
Ray tracing’in oyunlar için neden gereksiz olabileceğini düşündüğüm birkaç nedeni ve bunun yerine kullanılan daha etkili alternatif yöntemleri biraz daha detaylandırarak açıklayayım:
1. Performans Kaybı
Ray tracing, görsellerdeki ışık ve yansımaları fiziksel olarak doğru şekilde hesaplar, bu da çok fazla hesaplama gücü gerektirir. Sonuç olarak, oyunlarda FPS ciddi şekilde düşebilir ve bu, özellikle hızlı tempolu ya da rekabetçi oyunlarda büyük bir dezavantaj yaratır. Birçok oyuncu için grafiklerden çok akıcılık ve tepki süresi önemlidir. Ray tracing açıkken FPS'nin düşmesi, oynanışı olumsuz etkileyen en büyük sorunlardan biri. (DLSS, FSR gibi teknolojiler Ray Tracing'e özel değiller.)2. Görsel Farkların Sınırlı Olması
Ray tracing’in sunduğu yansıma ve gölge iyileştirmeleri genellikle küçük detaylardır ve oyun sırasında bu detaylar fark edilmez. Hızlı aksiyon veya rekabetçi oyunlarda, oyuncular genellikle bu tür detaylarla ilgilenmez; onların asıl önceliği hız ve performanstır. Ayrıca, oyunun sunduğu genel atmosfer ve görsel kalite, ray tracing olmadan da yeterince tatmin edici olabilir.3. Alternatif Yöntemler
Ray tracing’in sağladığı görsel iyileştirmeleri sunabilen birçok alternatif teknoloji var ve bunlar çok daha düşük donanım gücü gerektiriyor. İşte birkaç örnek:- Screen Space Reflections (SSR): SSR, ekranın görünür kısmındaki yansımaları hesaplar ve bunları simüle eder. Bu yöntem, ray tracing kadar detaylı olmasa da, çoğu durumda tatmin edici yansıma efektleri sunar ve çok daha düşük bir performans maliyeti vardır.
- Rasterization: Rasterizasyon, nesnelerin ve yüzeylerin ışıklandırılması için yaygın olarak kullanılan geleneksel bir yöntemdir. Grafik kartlarının bu yöntemde çok daha verimli çalışabilmesi sayesinde, çok iyi görseller elde edilirken performans kaybı yaşanmaz. Ray tracing kadar doğal yansıma ve ışık efektleri sunmasa da, görsel kalite açısından yeterince iyidir.
- Baked Lighting: Bu teknik, ışık hesaplamalarını oyun sırasında değil, önceden hesaplayarak (render ederek) oyuna dahil eder. Özellikle sabit sahnelerde veya statik ortamlar için kullanıldığında gayet iyi sonuçlar verir. Baked lighting, gerçek zamanlı ışık hesaplamasına ihtiyaç duyulmadığı için, ray tracing’e kıyasla çok daha az işlemci gücü harcar.
- Ambient Occlusion (AO): Bu teknik, nesnelerin birleşme noktalarında veya gölgeli bölgelerde daha karanlık alanlar oluşturmak için kullanılır. SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) gibi yöntemler sayesinde daha düşük performans maliyetiyle gerçekçi gölge efektleri elde edilebilir.
- Deferred Shading: Bu yöntem, grafik kartındaki işlemciyi daha verimli kullanarak karmaşık ışıklandırma efektlerini düşük maliyetle işleyebilir. Bu sayede ray tracing olmadan da yüksek kaliteli gölgeler ve ışıklandırma elde edilebilir.