Neler Yeni

S*nerji rezaleti, neden asla alışveriş yapılmaz? Değişim ve iade süreci.

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
Belli ki hayatın boyunca kazıklanmaktan o kadar keyif almışsın ki, artık bunu savunur hale gelmişsin. Şirketlerin seni yolması hoşuna gidiyor olabilir, ama herkes senin gibi gönüllü enayi olmak zorunda değil. Tüketici hakkını arayınca ‘prenses’ diyorsan, sen de firmaların sadık köpeği olmuşsun, farkında değilsin. Azıcık hukuk oku da, rezil olmadan önce ne konuştuğunu bil
dostum sen malmısın tek sorcağım bu sen ilk önce garantiye ürün gönderdinmi bilmiyorum ilk önce süreç nasıl olur öğren
 
Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
9,904
Evet arkadaşlar, malum site ile ilgili "neden?" diye soran arkadaşlar için bir sebep de ben ekleyeyim.

10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.

Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)

Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.

Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).

Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.
Halihazırda sitede suç göremedim ben bu konuda.
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
324
Dahası  
Reaksiyon skoru
178
İsim
A
dostum sen malmısın tek sorcağım bu sen ilk önce garantiye ürün gönderdinmi bilmiyorum ilk önce süreç nasıl olur öğren
Demek ki okuma yazman da yok daha çok kendini rezil etme istersen. Bir adet arızalı fan için kurulu sistemi söküp arızayla alakası olmayan parçaları göndermeyi düşünmek tamamen bir akılsızlık ürünü.
 

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
firmayı hayır kurumu sanmaya başladı ürün bozuk çıkınca hemen bi üst model gönderilsin bide üstüne param iade edilsin bide çay kahve olsunmu yanında :D bu kadar beleşci olmayın
 
Katılım
13 Şubat 2025
Mesajlar
12
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Murat Tezel
Malum sitede bazı hesaplı ürünler var, fakat sonraları (servis, iade, değişim) çok rezalet yaşayanlar varmış. Şahsen ben böyle sıkıntılı sitelerden alışveriş yapmazdım. Onun için biraz daha fazla verin başka yerden alın ne alıyorsanız başınız ağrımasın.
 

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
Demek ki okuma yazman da yok daha çok kendini rezil etme istersen. Bir adet arızalı fan için kurulu sistemi söküp arızayla alakası olmayan parçaları göndermeyi düşünmek tamamen bir akılsızlık ürünü.
rezil olan sensin herhangi bir hazır sistem arızası, kasa ağrızasında her firma tüm kasayı ister dingonun ahırı gibi mesaj yazma, okuman yok ,rezil olma felanda gibi laflarda yazma bana ADAM OL
 
Son düzenleme:

Diavelin

80+ Bronze
Katılım
12 Eylül 2022
Mesajlar
1,238
Dahası  
Reaksiyon skoru
546
İsim
Görkem Çağan
rezil olan sensin herhangi bir hazır sistem arızası, kasa ağrızasında her firma tüm kasayı ister dingonun ahırı gibi yazman yok rezil olma felanda gibi laflard yazma bana ADAM OL
anlamadığın konu şu sistem hazır sistem değil sadece kasa almış adam :kekw:
 

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
Malum sitede bazı hesaplı ürünler var, fakat sonraları (servis, iade, değişim) çok rezalet yaşayanlar varmış. Şahsen ben böyle sıkıntılı sitelerden alışveriş yapmazdım. Onun için biraz daha fazla verin başka yerden alın ne alıyorsanız başınız ağrımasın.
bu düşünceyle her site sıkıntılı hiç ürün alamazsın türkiyede o zaman
 

Ekler

  • 1742481125302.png
    1742481125302.png
    82.5 KB · Hit: 42
Katılım
7 Temmuz 2024
Mesajlar
147
Dahası  
Reaksiyon skoru
67
İsim
Father
Her eksi sözlüğe girdiğimde bu firma ile ilgili kötü şeyler okuyorum 😄 bedava verseler bir şey almam
 

GPiro

80+ Platinum
Katılım
25 Kasım 2023
Mesajlar
15,088
Direk deepcoola ulaşacaksınız böyle durumlarda aracı her site bi bişey çıkarıyor
 

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
anlamadığın konu şu sistem hazır sistem değil sadece kasa almış adam :kekw:
ben ne yazmışım dostum virgülden sonra ne yazıyor okusana bide anlamadığın konu şu diye giriyon konuşmaya
1742481279054.png

Mesaj otomatik birleştirildi:

ben burda karalama çalışma operasyon hissettim ss felan olsa siparişin acayip merak ettim
 
Top Bottom