Neler Yeni

S*nerji rezaleti, neden asla alışveriş yapılmaz? Değişim ve iade süreci.

KaptanMC

80+ Silver
Katılım
22 Temmuz 2022
Mesajlar
2,585
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,170
İsim
Mehmetcan
sinertinin suçu ne anlamadım her firmanım yapacağı şeyi yapmış her hangi bi problem göremedim arena bilgisayarda yapması gerekeni yapmış
bide prenses gibi tükketici hakeme verecem demek çok komik olmuş

marka garantili ürünse markaya yönlendirir her firma başka bişe yapmazlar
Ne anlatıyon sen ???

Kendi Hakkını Savunmak ne zaman'dan beri prenses'lik Oldu

Bide Firmanın suçu ney diğer firmalarda böyle yapar diyorsun Şaka gibi Zaten sorun o'ya yapmamaları gerekiyor

Mesela RTX 5090'ların yanma vakasında noldu Millet Gidip Nvidia ile mi iletişime geçti ? Hayır Aldıkları yerle iletişime geçtiler onlarda Asus gibi vs. markalarla görüştü ve Asus kendisi Onları Degişim alacağını Söyledi ve Firmalar Nvidia ile muhattap oluyor hatta dava açmışlar Nvidia'ya galiba diye biliyorum

Zaten ben kime ne anlatıyom Kes'te Söyle S*nerji'den Ne kadar aldın ?
 

StrangerIX

80+ Silver
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
3,200
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,568
İsim
Baran Kut
Ne anlatıyon sen ???

Kendi Hakkını Savunmak ne zaman'dan beri prenses'lik Oldu

Bide Firmanın suçu ney diğer firmalarda böyle yapar diyorsun Şaka gibi Zaten sorun o'ya yapmamaları gerekiyor

Mesela RTX 5090'ların yanma vakasında noldu Millet Gidip Nvidia ile mi iletişime geçti ? Hayır Aldıkları yerle iletişime geçtiler onlarda Asus gibi vs. markalarla görüştü ve Asus kendisi Onları Degişim alacağını Söyledi ve Firmalar Nvidia ile muhattap oluyor hatta dava açmışlar Nvidia'ya galiba diye biliyorum

Zaten ben kime ne anlatıyom Kes'te Söyle S*nerji'den Ne kadar aldın ?
şutladılar zaten arkadaşı sakin hocam :kekw:
 

barut

80+ Bronze
Katılım
25 Ağustos 2022
Mesajlar
1,606
Dahası  
Reaksiyon skoru
378
İsim
Doğukan Barut
Evet arkadaşlar, malum site ile ilgili "neden?" diye soran arkadaşlar için bir sebep de ben ekleyeyim.

10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.

Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)

Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.

Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).

Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.
ekran kartı aldım, açılmış ürün göndermişler yani benden önce kaç tane adama gitti alalh bilir, neyse forumda konu açıp iade edeyim mi etmeyeyim mi diye sorduğumda kartı iyi fiyattan aldığım için iade etme dedi çoğu da baktım 9070xt çıkıcak direkt iade edip notu gönderdim '' 14 günlük cayma hakkımı kullanarak iade ediyorum'' diye öyle aldılar kartı alacağım gün de parayı yatırmadılar dımdızlak kaldım öyle bunlar bi, itopya iki dostum bu mağazalardan bir şey alınmaz
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ne anlatıyon sen ???

Kendi Hakkını Savunmak ne zaman'dan beri prenses'lik Oldu

Bide Firmanın suçu ney diğer firmalarda böyle yapar diyorsun Şaka gibi Zaten sorun o'ya yapmamaları gerekiyor

Mesela RTX 5090'ların yanma vakasında noldu Millet Gidip Nvidia ile mi iletişime geçti ? Hayır Aldıkları yerle iletişime geçtiler onlarda Asus gibi vs. markalarla görüştü ve Asus kendisi Onları Degişim alacağını Söyledi ve Firmalar Nvidia ile muhattap oluyor hatta dava açmışlar Nvidia'ya galiba diye biliyorum

Zaten ben kime ne anlatıyom Kes'te Söyle S*nerji'den Ne kadar aldın ?
boşver hocam elamanın göbek bağı sinejiiiide kesilmiş sanırım biz etik ve ahlaki olarak söylüyoruz ama nerdeee anlamak bunlarda
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
327
Dahası  
Reaksiyon skoru
185
İsim
A
ekran kartı aldım, açılmış ürün göndermişler yani benden önce kaç tane adama gitti alalh bilir, neyse forumda konu açıp iade edeyim mi etmeyeyim mi diye sorduğumda kartı iyi fiyattan aldığım için iade etme dedi çoğu da baktım 9070xt çıkıcak direkt iade edip notu gönderdim '' 14 günlük cayma hakkımı kullanarak iade ediyorum'' diye öyle aldılar kartı alacağım gün de parayı yatırmadılar dımdızlak kaldım öyle bunlar bi, itopya iki dostum bu mağazalardan bir şey alınmaz
Mesaj otomatik birleştirildi:


boşver hocam elamanın göbek bağı sinejiiiide kesilmiş sanırım biz etik ve ahlaki olarak söylüyoruz ama nerdeee anlamak bunlarda
Allahtan alacaklarımı aldım sistemi topladım sadece kasa/psu bu firmadan alma gafletinde bulundum. Ekran kartını itopyadan aldım şu an bir sıkıntı yok ileride sıkıntı olursa göreceğiz.
 

barut

80+ Bronze
Katılım
25 Ağustos 2022
Mesajlar
1,606
Dahası  
Reaksiyon skoru
378
İsim
Doğukan Barut
Allahtan alacaklarımı aldım sistemi topladım sadece kasa/psu bu firmadan alma gafletinde bulundum. Ekran kartını itopyadan aldım şu an bir sıkıntı yok ileride sıkıntı olursa göreceğiz.
bende deepcol ck560 aldım kasa muzzam n11 den aptek satıcısından aldım, daha önce bu satıcıdan monitör almıştım aşırı iyi idi hizmetleri 3 kere monitör gönderdiler hepsinde ölü piksel vardı onlar bile şaşkındı ama her şekilde kabul ettiler yine 4. de sağlam geldi asdjkşajks
 

KaptanMC

80+ Silver
Katılım
22 Temmuz 2022
Mesajlar
2,585
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,170
İsim
Mehmetcan
ekran kartı aldım, açılmış ürün göndermişler yani benden önce kaç tane adama gitti alalh bilir, neyse forumda konu açıp iade edeyim mi etmeyeyim mi diye sorduğumda kartı iyi fiyattan aldığım için iade etme dedi çoğu da baktım 9070xt çıkıcak direkt iade edip notu gönderdim '' 14 günlük cayma hakkımı kullanarak iade ediyorum'' diye öyle aldılar kartı alacağım gün de parayı yatırmadılar dımdızlak kaldım öyle bunlar bi, itopya iki dostum bu mağazalardan bir şey alınmaz
Mesaj otomatik birleştirildi:


boşver hocam elamanın göbek bağı sinejiiiide kesilmiş sanırım biz etik ve ahlaki olarak söylüyoruz ama nerdeee anlamak bunlarda
Hocam Sadece S*nerji Değil Malesef günümüz'de Türkiye'de bir çok firma bunu yapıyor

Yani Normal'de eğer bir ürün Kullanılmış ise veya Arızalıysa Tamir görüp veya Yenilenip
Platform'da outlook veya yenilenmiş ürün olarak Satılması gerekiyor

Amazon/Newegg/eBay Gibi Global Sitlere Girin Oradaki Filtrelerde göreceksiniz Yenilenmiş ve Sıfır ve eBay gibi sitelerde Ekstra 2.el Ürün diye seçenekler sunuluyor

Bu sadece PC parçaları için Değil Genel Olarak Nerdeyse Teknolojik her şeyde geçerli özellikle PC/Telefon vs.'de
 

NanyaRevB

80+ Bronze
Katılım
15 Aralık 2020
Mesajlar
1,559
Bugün ben aradığımda da önce Enes Bey sonrasında Talha Bey ilgilendiler. Ticket ile daha çok Enes Bey ilgilendi ve bana bir fan için koca kasayı göndermeniz lazım çözümünü de Enes Bey sundu. Arena Bilgisayar dediğiniz gibi çözüm odaklı ve hızlı hareket ediyor umarım stok problemi yaşamayacağım ben de. Olur da bir sıkıntı olursa Muhsin Bey'e ben de bir mesaj atarım artık.
Bazen şansları zorlamak gerekiyor, biraz argo olacak ama ağlamayana m*me yok
 

barut

80+ Bronze
Katılım
25 Ağustos 2022
Mesajlar
1,606
Dahası  
Reaksiyon skoru
378
İsim
Doğukan Barut
Hocam Sadece S*nerji Değil Malesef günümüz'de Türkiye'de bir çok firma bunu yapıyor

Yani Normal'de eğer bir ürün Kullanılmış ise veya Arızalıysa Tamir görüp veya Yenilenip
Platform'da outlook veya yenilenmiş ürün olarak Satılması gerekiyor

Amazon/Newegg/eBay Gibi Global Sitlere Girin Oradaki Filtrelerde göreceksiniz Yenilenmiş ve Sıfır ve eBay gibi sitelerde Ekstra 2.el Ürün diye seçenekler sunuluyor

Bu sadece PC parçaları için Değil Genel Olarak Nerdeyse Teknolojik her şeyde geçerli özellikle PC/Telefon vs.'de
yahu ben bir kere itopya denen o yerden monitör aldım indirimli diye, kargoya aşırı geç verdiler bir monitör 11 günde gelir mi? neyse ürün geldi aga kargo akşam geldi iyiki akşam geldi bir ölü piksel testi yaptım 4 5 tane orta da ölü piksel var, neyse canım sıkıldı aradım bunları ertesi gün bana diyor ki panel değişimi olacak beyfendi bizim yapacak bir şeyimiz yok AOC ile iletişime geçin dedi asdjklaskjdlajksajks diyorum ki sizin kafanız mı güzel ayıplı ürün gelmiş bana ne panel değişimi, neyse forumda konu açmıştım sağolsunlar not yaz gönder bir daha da arama onları seve seve alacaklar dedi öyle de oldu iadeyi baya geç yatırdılar, ahlaki olarak bizim ülkede tüm satıcılar yoksun ahlaktan, arada bir iki tane güzel var onları da tuttum zaten onlardan alıyorum genelde ihtiyaçlarımı ama itopya imiş, siiiinerji imiş creative imiş hepsi boş
 

NanyaRevB

80+ Bronze
Katılım
15 Aralık 2020
Mesajlar
1,559
yahu ben bir kere itopya denen o yerden monitör aldım indirimli diye, kargoya aşırı geç verdiler bir monitör 11 günde gelir mi? neyse ürün geldi aga kargo akşam geldi iyiki akşam geldi bir ölü piksel testi yaptım 4 5 tane orta da ölü piksel var, neyse canım sıkıldı aradım bunları ertesi gün bana diyor ki panel değişimi olacak beyfendi bizim yapacak bir şeyimiz yok AOC ile iletişime geçin dedi asdjklaskjdlajksajks diyorum ki sizin kafanız mı güzel ayıplı ürün gelmiş bana ne panel değişimi, neyse forumda konu açmıştım sağolsunlar not yaz gönder bir daha da arama onları seve seve alacaklar dedi öyle de oldu iadeyi baya geç yatırdılar, ahlaki olarak bizim ülkede tüm satıcılar yoksun ahlaktan, arada bir iki tane güzel var onları da tuttum zaten onlardan alıyorum genelde ihtiyaçlarımı ama itopya imiş, siiiinerji imiş creative imiş hepsi boş
Çok güzel 2 noktaya değinmişsiniz. İlk olarak ayıplı ürün noktasında haklılık payınız var ancak itopya'nın da haklı olduğu bir nokta var. Gerçekten de onların yapabileceği bir şey yok. Firma bu ürünü ayıplı göndermiş. İkinci nokta ise Türkiye'de satıcılar sizlere haklarınızı söylemez, siz haklarınızı bilecek ve ona göre hareket edeceksiniz.
 

barut

80+ Bronze
Katılım
25 Ağustos 2022
Mesajlar
1,606
Dahası  
Reaksiyon skoru
378
İsim
Doğukan Barut
Çok güzel 2 noktaya değinmişsiniz. İlk olarak ayıplı ürün noktasında haklılık payınız var ancak itopya'nın da haklı olduğu bir nokta var. Gerçekten de onların yapabileceği bir şey yok. Firma bu ürünü ayıplı göndermiş. İkinci nokta ise Türkiye'de satıcılar sizlere haklarınızı söylemez, siz haklarınızı bilecek ve ona göre hareket edeceksiniz.
aynen öyle hocam fakat yani kutusunu daha 12 saat bile olmamış açalı panel değişecek diyor büyük ihtimalle işi bilmeyen birisi idi neyse halloldu çözüldü, dediğiniz gibi ağlamana memmee yok :)
 

NanyaRevB

80+ Bronze
Katılım
15 Aralık 2020
Mesajlar
1,559
aynen öyle hocam fakat yani kutusunu daha 12 saat bile olmamış açalı panel değişecek diyor büyük ihtimalle işi bilmeyen birisi idi neyse halloldu çözüldü, dediğiniz gibi ağlamana memmee yok :)
9 bin TL'lik sıvı soğutucu 2 kere itopya tarafından değişti, sorunu gören teknisyen arkadaş mağaza müdürü ile görüşerek elinden geleni yaptı ve 1 gün içinde yeni ürün vermişlerdi. Burada karşınızdaki kişiye doğru yaklaşmanız gerekiyor.
 

KaptanMC

80+ Silver
Katılım
22 Temmuz 2022
Mesajlar
2,585
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,170
İsim
Mehmetcan
yahu ben bir kere itopya denen o yerden monitör aldım indirimli diye, kargoya aşırı geç verdiler bir monitör 11 günde gelir mi? neyse ürün geldi aga kargo akşam geldi iyiki akşam geldi bir ölü piksel testi yaptım 4 5 tane orta da ölü piksel var, neyse canım sıkıldı aradım bunları ertesi gün bana diyor ki panel değişimi olacak beyfendi bizim yapacak bir şeyimiz yok AOC ile iletişime geçin dedi asdjklaskjdlajksajks diyorum ki sizin kafanız mı güzel ayıplı ürün gelmiş bana ne panel değişimi, neyse forumda konu açmıştım sağolsunlar not yaz gönder bir daha da arama onları seve seve alacaklar dedi öyle de oldu iadeyi baya geç yatırdılar, ahlaki olarak bizim ülkede tüm satıcılar yoksun ahlaktan, arada bir iki tane güzel var onları da tuttum zaten onlardan alıyorum genelde ihtiyaçlarımı ama itopya imiş, siiiinerji imiş creative imiş hepsi boş
Yani ben bir tek Gaminggen.tr'ye güveniyorum site olarak çünkü adamlar aynı zamanda Thermalright/Galax/Enermax vs. Gibi baya markanın Disbiritübör'ü

Ya i direk kendileri ile iletişime geçiliyor ve Müşteeri memnuniyetinde baya iyi
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
327
Dahası  
Reaksiyon skoru
185
İsim
A
Çok güzel 2 noktaya değinmişsiniz. İlk olarak ayıplı ürün noktasında haklılık payınız var ancak itopya'nın da haklı olduğu bir nokta var. Gerçekten de onların yapabileceği bir şey yok. Firma bu ürünü ayıplı göndermiş. İkinci nokta ise Türkiye'de satıcılar sizlere haklarınızı söylemez, siz haklarınızı bilecek ve ona göre hareket edeceksiniz.
Burada iki firma da üstlenmesi gereken iade veya değişim sürecini tüketiciye yükleyip insanları yıldırıyor. Madem ürünün arkasında durmayacaksın üstüne tüketicinin zamanını çalarak hakkına gireceksin, o zaman o üründen ettiğin kar da sonuna kadar haram.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,073,332
Mesajlar
9,649,699
Üyeler
170,523
Son üye
bertugtutkn
Top Bottom