ankaralı06.
80+
- Katılım
- 13 Şubat 2025
- Mesajlar
- 77
- Reaksiyon skoru
- 30
Param güvende ile satış yapmayın. Tamamen satıcı dolandırma sistemine dönüşmüş...
Karşı taraf referans verirse yapılabilir neden olmasın.Param güvende ile satış yapmayın. Tamamen satıcı dolandırma sistemine dönüşmüş...
bir gelişme var mı?Merhaba sahibinden üzerinden param güvende ile ekran kartı sattım fakat ürün alıcıya teslim edildiği andan 5 dakika sonrasında alıcı iade talebi oluşturdu kendisine iade sebebini sorduğumda ürünün bloğunun yamuk olduğunu bunu önceden belirtmediğimi söyledi ben de ürünü paketlerken videoya çektiğimi öyle bir durum olmadığını söyledim ve bana ürünün fotoğraflarını göndermesini rica ettim fakat alıcı mesajlarıma cevap vermemeye başladı ve durumu müşteri temsilcisi ile görüştüm. Müşteri temsilcisi iade ile gelen ürünü kargo şubesinde açıp tutanak tutturmam gerektiğini söyledi eğer yanlış veya bozuk ürün geldiğini iddia etmem dahilinde bunu onlara bildirmemi rica ettiler ve sürecin bu evreden sonra hukuki tarafa kayacağını söylediler bu süre zarfında da alıcının sahibinden hesabına yaptığı ödemeye de bloke koyulacağını söylediler daha önce bu durumda kalan oldu mu veya bu konuda bir tecrübesi olan var mı acaba
Benzer bir durumu yaşamıştım.daha önce bu durumda kalan oldu mu veya bu konuda bir tecrübesi olan var mı acaba
Bu sistem çok sorunlu. Bununla ilgili sahibinden.com'a bir kaç kez şikayette bulunmuştum.Merhaba arkadaşlar param güvende üzerinden sağlam çalışan fx8350 işlemcimi sattım kişi kendi mesajındada belirttiği gibi takarken havada kaldığını söyleyip zorlayarak oturtmuş ve pinlerini eğmiş sonrasında çok rahatça iade oluşturup ürünü gönderiyor, bu durumda yapacağım bir şey var mı ?
Merhaba, ürün bana geri geldi ve ekran kartının metal kısmında gözle görülür bir yamukluk vardı ürünü açarken videoya aldım ve sahibinden ile görüşme sağladım. Sahibinden herhangi bir şekilde paraya bloke koymayacaklarını eğer hukuki bir işlem başlarsa seve seve alıcının bilgilerini paylaşacaklarını söylediler. Ürünü eve gelip test ettiğimde herhangi bir sıkıntısı yoktu farklı bir alıcıya elden olacak şekilde sattım. Hukuki bir işlem başlatmadım sahibinden de kargo bana gelene kadar ücrete bloke işlemi koyarız diyordu fakat sonrasında direkt hukuki süreç olursa diye üstünü örttüler.bir gelişme var mı?
Sonuç nedir?Benzer bir durumu yaşamıştım.
Bu sistem çok sorunlu. Bununla ilgili sahibinden.com'a bir kaç kez şikayette bulunmuştum.Merhaba arkadaşlar param güvende üzerinden sağlam çalışan fx8350 işlemcimi sattım kişi kendi mesajındada belirttiği gibi takarken havada kaldığını söyleyip zorlayarak oturtmuş ve pinlerini eğmiş sonrasında çok rahatça iade oluşturup ürünü gönderiyor, bu durumda yapacağım bir şey var mı ?
Sahibinden'i araman ve durumu detaylıca anlatıp itiraz etmen gerekiyor.
Ardından da Tüketici Hakem Heyetine gidip bununla ilgili şikayette bulunman gerekiyor.
Fakat elinde yeterince delil olması gerekiyor...
Ürünü, kapıma gelen kargocuya vermeden önce detaylı olarak farklı açılardan fotoğraflamıştım. Yani nasıl bir ürün gönderdiğim tüm detayları ile belli oluyordu. Ürün, alıcıya sabah teslim edilmişti. Teslim edildikten yaklaşık 9-10 saat sonra da tekrardan iade oluşturulmuştu. İade bildirimi gelince ben direk anlamıştım zaten, sahibinden'e ulaşıp bilgi aldım, bilgi verdim. Ürün bana gelmedi, direkt kargo şubesine gitmişti. Şubeye gittiğimde video kayıt almıştım, kargo paketini açmadan önce. Dış ambalaj oluyor ya, onu açarken kayıt aldım -ki ne teslim aldığım belli olsun-
Gönderdiğim ürün, çiziksiz-hasarsız kutuda "Corsair Void Elite RGB White" modeliydi. Bana gelen kargo da aynısıydı fakat kutunun üzerinde deformeler, bazı ezilme ve küçük yıpranma-yırtılmalar vardı. Üstelik direkt kutunun üzerine kargolamak için sticker yapıştırılmıştı ve çıkartırken kutuya zarar verme ihtimali de vardı. Tüm bunları detaylı olarak kargo şubesindeyken direkt olarak fotoğraf ve videoya almıştım. Daha sonra şubenin önündeyken sahibinden ile iletişime geçip, durumu anlattım özet ama detaylı olarak. "Şöyle gönderdim, böyle geldi. Şu şu şu sıkıntılar var ve bu satıcı olarak beni mağdur ediyor" gibisinden. Ardından Tüketici Hakem Heyeti ile görüştüm, bana onların olduğu yere gelmemi ve şikayet oluşturmamı söylemişlerdi.
Ben de oraya gitmeden önce;
- PC'de not defterine tüm süreci polise ifade verir gibi bütün detayları ile anlattım.
- Ürünü kargocuya vermeden önceki tüm fotoğrafları netleştirip bir klasöre attım. Bu fotoğraflarda kargocuya teslim etmeden 3 saniye öncesi de vardı, fotoğrafta kurye görünüyordu.
- Ürünü şubeden teslim aldığım sırada çektiğim fotoğrafları da netleştirip, kutu üzerinde oluştan tüm kusurları işaret ederek düzenledim.
- Sonra tüm bunların çıktısını aldım ve THH'ye gittim.
- Yaşanmış olabilecek şeyleri de (orj. ürünün değiştirilmesi, parça alınması vb.) orada şikayet kısmına yazdım.
THH beni haklı buldu, fakat geçen 7 aylık süreçte ürünün fiyatı değişmişti. Karşı taraf zaten ödeme yapmayı da ürünü de istemiyordu. Heyet raporunu aldım, fakat karşı taraf haksızlığını kabul edip özür diledi, ödeme almadım, ürünü de kendisine yollamadım. Bu şekilde anlaştık.Sonuç nedir?
Bende çok ssd sattım sorun yaşamadım. Forumlarda gördüğüm kadarıyla en çok ekran kartında sorun yaşayan gördüm2 hesabım var 100e yakın satış yaptım ağırlıklı çevre birimi yarısı kadarda PC iç donanım sorun yaşamadım dürüst alıcılara denk geldim ama pislik insanda çok ürünü alıp aynısının bozuuğunu, parça içinden alıp eksik göndereni boş kutu ürünle alakasız bir şey gönderenlerde var rastladığım konularda PG ye güvenmeyen bir çok insan var geçen ekran kartı alcam elden yada iban sonrası gönderim yapacağını söyleyen bir sürü satıcıya denk geldim güvenmediğim için 3-4 bin fazla verip 0 aldım![]()