Yardım Sahibinden param güvende ile ekran kartı satışı ve iadesi

Param güvende ile satış yapmayın. Tamamen satıcı dolandırma sistemine dönüşmüş...
 
Merhaba sahibinden üzerinden param güvende ile ekran kartı sattım fakat ürün alıcıya teslim edildiği andan 5 dakika sonrasında alıcı iade talebi oluşturdu kendisine iade sebebini sorduğumda ürünün bloğunun yamuk olduğunu bunu önceden belirtmediğimi söyledi ben de ürünü paketlerken videoya çektiğimi öyle bir durum olmadığını söyledim ve bana ürünün fotoğraflarını göndermesini rica ettim fakat alıcı mesajlarıma cevap vermemeye başladı ve durumu müşteri temsilcisi ile görüştüm. Müşteri temsilcisi iade ile gelen ürünü kargo şubesinde açıp tutanak tutturmam gerektiğini söyledi eğer yanlış veya bozuk ürün geldiğini iddia etmem dahilinde bunu onlara bildirmemi rica ettiler ve sürecin bu evreden sonra hukuki tarafa kayacağını söylediler bu süre zarfında da alıcının sahibinden hesabına yaptığı ödemeye de bloke koyulacağını söylediler daha önce bu durumda kalan oldu mu veya bu konuda bir tecrübesi olan var mı acaba
bir gelişme var mı?
 
daha önce bu durumda kalan oldu mu veya bu konuda bir tecrübesi olan var mı acaba
Benzer bir durumu yaşamıştım.


Ürünü, kapıma gelen kargocuya vermeden önce detaylı olarak farklı açılardan fotoğraflamıştım. Yani nasıl bir ürün gönderdiğim tüm detayları ile belli oluyordu. Ürün, alıcıya sabah teslim edilmişti. Teslim edildikten yaklaşık 9-10 saat sonra da tekrardan iade oluşturulmuştu. İade bildirimi gelince ben direk anlamıştım zaten, sahibinden'e ulaşıp bilgi aldım, bilgi verdim. Ürün bana gelmedi, direkt kargo şubesine gitmişti. Şubeye gittiğimde video kayıt almıştım, kargo paketini açmadan önce. Dış ambalaj oluyor ya, onu açarken kayıt aldım -ki ne teslim aldığım belli olsun-
Gönderdiğim ürün, çiziksiz-hasarsız kutuda "Corsair Void Elite RGB White" modeliydi. Bana gelen kargo da aynısıydı fakat kutunun üzerinde deformeler, bazı ezilme ve küçük yıpranma-yırtılmalar vardı. Üstelik direkt kutunun üzerine kargolamak için sticker yapıştırılmıştı ve çıkartırken kutuya zarar verme ihtimali de vardı. Tüm bunları detaylı olarak kargo şubesindeyken direkt olarak fotoğraf ve videoya almıştım. Daha sonra şubenin önündeyken sahibinden ile iletişime geçip, durumu anlattım özet ama detaylı olarak. "Şöyle gönderdim, böyle geldi. Şu şu şu sıkıntılar var ve bu satıcı olarak beni mağdur ediyor" gibisinden. Ardından Tüketici Hakem Heyeti ile görüştüm, bana onların olduğu yere gelmemi ve şikayet oluşturmamı söylemişlerdi.
Ben de oraya gitmeden önce;
- PC'de not defterine tüm süreci polise ifade verir gibi bütün detayları ile anlattım.
- Ürünü kargocuya vermeden önceki tüm fotoğrafları netleştirip bir klasöre attım. Bu fotoğraflarda kargocuya teslim etmeden 3 saniye öncesi de vardı, fotoğrafta kurye görünüyordu.
- Ürünü şubeden teslim aldığım sırada çektiğim fotoğrafları da netleştirip, kutu üzerinde oluştan tüm kusurları işaret ederek düzenledim.
- Sonra tüm bunların çıktısını aldım ve THH'ye gittim.
- Yaşanmış olabilecek şeyleri de (orj. ürünün değiştirilmesi, parça alınması vb.) orada şikayet kısmına yazdım.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Fo0x
bir gelişme var mı?
Merhaba, ürün bana geri geldi ve ekran kartının metal kısmında gözle görülür bir yamukluk vardı ürünü açarken videoya aldım ve sahibinden ile görüşme sağladım. Sahibinden herhangi bir şekilde paraya bloke koymayacaklarını eğer hukuki bir işlem başlarsa seve seve alıcının bilgilerini paylaşacaklarını söylediler. Ürünü eve gelip test ettiğimde herhangi bir sıkıntısı yoktu farklı bir alıcıya elden olacak şekilde sattım. Hukuki bir işlem başlatmadım sahibinden de kargo bana gelene kadar ücrete bloke işlemi koyarız diyordu fakat sonrasında direkt hukuki süreç olursa diye üstünü örttüler.
 
Benzer bir durumu yaşamıştım.


Ürünü, kapıma gelen kargocuya vermeden önce detaylı olarak farklı açılardan fotoğraflamıştım. Yani nasıl bir ürün gönderdiğim tüm detayları ile belli oluyordu. Ürün, alıcıya sabah teslim edilmişti. Teslim edildikten yaklaşık 9-10 saat sonra da tekrardan iade oluşturulmuştu. İade bildirimi gelince ben direk anlamıştım zaten, sahibinden'e ulaşıp bilgi aldım, bilgi verdim. Ürün bana gelmedi, direkt kargo şubesine gitmişti. Şubeye gittiğimde video kayıt almıştım, kargo paketini açmadan önce. Dış ambalaj oluyor ya, onu açarken kayıt aldım -ki ne teslim aldığım belli olsun-
Gönderdiğim ürün, çiziksiz-hasarsız kutuda "Corsair Void Elite RGB White" modeliydi. Bana gelen kargo da aynısıydı fakat kutunun üzerinde deformeler, bazı ezilme ve küçük yıpranma-yırtılmalar vardı. Üstelik direkt kutunun üzerine kargolamak için sticker yapıştırılmıştı ve çıkartırken kutuya zarar verme ihtimali de vardı. Tüm bunları detaylı olarak kargo şubesindeyken direkt olarak fotoğraf ve videoya almıştım. Daha sonra şubenin önündeyken sahibinden ile iletişime geçip, durumu anlattım özet ama detaylı olarak. "Şöyle gönderdim, böyle geldi. Şu şu şu sıkıntılar var ve bu satıcı olarak beni mağdur ediyor" gibisinden. Ardından Tüketici Hakem Heyeti ile görüştüm, bana onların olduğu yere gelmemi ve şikayet oluşturmamı söylemişlerdi.
Ben de oraya gitmeden önce;
- PC'de not defterine tüm süreci polise ifade verir gibi bütün detayları ile anlattım.
- Ürünü kargocuya vermeden önceki tüm fotoğrafları netleştirip bir klasöre attım. Bu fotoğraflarda kargocuya teslim etmeden 3 saniye öncesi de vardı, fotoğrafta kurye görünüyordu.
- Ürünü şubeden teslim aldığım sırada çektiğim fotoğrafları da netleştirip, kutu üzerinde oluştan tüm kusurları işaret ederek düzenledim.
- Sonra tüm bunların çıktısını aldım ve THH'ye gittim.
- Yaşanmış olabilecek şeyleri de (orj. ürünün değiştirilmesi, parça alınması vb.) orada şikayet kısmına yazdım.
Sonuç nedir?
 
THH beni haklı buldu, fakat geçen 7 aylık süreçte ürünün fiyatı değişmişti. Karşı taraf zaten ödeme yapmayı da ürünü de istemiyordu. Heyet raporunu aldım, fakat karşı taraf haksızlığını kabul edip özür diledi, ödeme almadım, ürünü de kendisine yollamadım. Bu şekilde anlaştık.
Sonrasında ürün ile ilgili gerekli kontrolleri sağlayıp, güncel piyasa fiyatına göre uygun bir fiyattan elden sattım. Alan kişinin de işi görüldü.

Bu vesileyle bunu da hatırlatayım;

THH konusunda size verebileceğim en önemli tavsiye,
Tutanakta ürünün bedelini yazdığınız bir yer var. O kısma ürünün TL fiyatını değil USD fiyatını yazmanız.
Çünkü heyet raporu genelde 6-7 ay sonra sonuçlanıyor, bu da paranızı aldığınızda sizi bir miktar zarara sokabiliyor.
Örneğin; Şikayete konu olan ürün 3.000 TL diyelim. Siz şikayeti oluştururken tutanağa "3000 TL" yazıyorsunuz.
Şikayeti oluşturduğunuz tarihte "1 Dolar=30 TL" ise ve sattığınız ürün o tarihte "3.000 TL=$100" dolara karşılık geliyor.
Heyet, 6-7 ay sonra raporu sonuçlandırdığında ve sizi haklı bulduğunda, siz karşı taraftan 3.000 TL'nizi alıyorsunuz.
Fakat aradan geçen 6-7 ayda "1 Dolar=40 TL" seviyesine geldiyse, sizin 3.000 TL kur farkından artık "3.000 TL=$75" dolara denk geliyor.
Yani, hem 6-7 ay boyunca ürünün satışını yapamamış, haliyle de alacağınız parayı ihtiyaçlarınızda kullanamamış oluyorsunuz,
Hem de satışın parasını gecikmeli olarak alsanız bile örneğe göre yaklaşık 25 dolar zarara girmiş oluyorsunuz.
Çünkü ürünün fiyatı, THH raporunun sizi haklı bulduğu tarihte 6.500 TL olsa bile, siz 3.000 TL alıyorsunuz.
 
2 hesabım var 100e yakın satış yaptım ağırlıklı çevre birimi yarısı kadarda PC iç donanım sorun yaşamadım dürüst alıcılara denk geldim ama pislik insanda çok ürünü alıp aynısının bozuuğunu, parça içinden alıp eksik göndereni boş kutu ürünle alakasız bir şey gönderenlerde var rastladığım konularda PG ye güvenmeyen bir çok insan var geçen ekran kartı alcam elden yada iban sonrası gönderim yapacağını söyleyen bir sürü satıcıya denk geldim güvenmediğim için 3-4 bin fazla verip 0 aldım 🥲
 
2 hesabım var 100e yakın satış yaptım ağırlıklı çevre birimi yarısı kadarda PC iç donanım sorun yaşamadım dürüst alıcılara denk geldim ama pislik insanda çok ürünü alıp aynısının bozuuğunu, parça içinden alıp eksik göndereni boş kutu ürünle alakasız bir şey gönderenlerde var rastladığım konularda PG ye güvenmeyen bir çok insan var geçen ekran kartı alcam elden yada iban sonrası gönderim yapacağını söyleyen bir sürü satıcıya denk geldim güvenmediğim için 3-4 bin fazla verip 0 aldım 🥲
Bende çok ssd sattım sorun yaşamadım. Forumlarda gördüğüm kadarıyla en çok ekran kartında sorun yaşayan gördüm
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,151,237
Mesajlar
10,374,091
Üyeler
183,079
Son üye
Eyelpi7
Geri
Top