Sakal kesmek haram mıdır?

Cünyır

80+ Gold
Katılım
18 Temmuz 2022
Mesajlar
5,771
Reaksiyon skoru
2,790
Okul olur iş olur sakal bırakılmasının istenmediği yerde ne yapılır hatta
Sakal kesmenin haram olduğunu belirtirsek
Günahı kimin boynuna olur

(Merak ettim goggleda açık bir şey bulamadığım için soruyorum)
 
Kur'an da haram diye yazmıyor kesilmemesi öneriliyor gibi bir şey galiba bazı âlimler öyle yorumlamış iş ortamında o kurallar uyman gerekir
Reels te görmüştüm içimi tırmalıyordu sağolun
 
Okul olur iş olur sakal bırakılmasının istenmediği yerde ne yapılır hatta
Sakal kesmenin haram olduğunu belirtirsek
Günahı kimin boynuna olur

(Merak ettim goggleda açık bir şey bulamadığım için soruyorum)
Sakal kesmek haram mıymış? :D
 
haram değil
 
Okul olur iş olur sakal bırakılmasının istenmediği yerde ne yapılır hatta
Zaruret varsa haramlar mubah olur. Askerlikte, okulda yahut aşçılık gibi sakalsız eleman isteyen spesifik iş gruplarında başka bir alternatif olmadığı için sakalı jiletlemekte bir beis olmaz. Böyle bir mecburiyet yoksa, alternatif varsa yani sakal bırakıp bırakmamak kişinin tercihine bırakılmışsa bırakılmalıdır. Uzun olması -dudak altından itibaren dört parmak kadar- sünnete uygun olandır. Fakat daha kısa da bırakılabilir. Haramlığı tartışılan mevzu, sinekkaydı yapıp yapmamak. Kısaltmakta bir beis yok.
 
Lütfen gerçek olmasın lütfen olmasın lütfen olmasın lütfen olmasın
 
Zaruret varsa haramlar mubah olur. Askerlikte, okulda yahut aşçılık gibi sakalsız eleman isteyen spesifik iş gruplarında başka bir alternatif olmadığı için sakalı jiletlemekte bir beis olmaz. Böyle bir mecburiyet yoksa, alternatif varsa yani sakal bırakıp bırakmamak kişinin tercihine bırakılmışsa bırakılmalıdır. Uzun olması -dudak altından itibaren dört parmak kadar- sünnete uygun olandır. Fakat daha kısa da bırakılabilir. Haramlığı tartışılan mevzu, sinekkaydı yapıp yapmamak. Kısaltmakta bir beis yok.
abi mesela öylesine kesiyorsak Haram mıdır yani bir zorunluluk yoksa?
 
abi mesela öylesine kesiyorsak Haram mıdır yani bir zorunluluk yoksa?
Buradaki haramdan kasıt ictihadi haramdır, tahrimen mekruh da denir Hanefi fıkhında. İçkinin haram olması gibi bir haram değildir, inkarı küfrü gerektirmez. Zaruret olmadan öylesine kesmek alimlerin çoğunluğuna -dört mezhep imamı da dahil- göre caiz değildir. Adete bağlı zevaid sünnetten görüp keyfi kesilmesine tenzihen mekruh diyenler de var. Bu kişilere göre, hoş karşılanmaz fakat caiz değildir de denmez. Görüş birliği yok anlayacağın. İhtiyat açısından jiletlememek en doğrusu.
 
Geri
Top