Firmalar uyuşmazlıklarda konuyu çözümsüzlüğe itmeye bayılıyorlar. Hakem Heyeti kararı aleylerinde çıksa dahi aylar sonra ödeyecekleri para yine aynı, ekstra bir yasal yükümlülükleri yok. Bu sürede pes eden tüketicinin de parasına, emeğine, alın terine çökmüş oluyorlar. Sinerji Bilgisayar ile benzer bir sorunu yaşadım ve kendilerine ilk ulaşma mesajımda ekran kartının sorunlarında bahsettiğim için sonrasında "arıza nedeniyle değil 14 günlük yasal cayma hakkım çerçevesinde iade ediyorum" ifademin olduğu 20'ye yakın mesajımı görmezden gelip ilk mesajıma kendi kafalarına göre ifadeler eklediler, kartımı zorla garanti servisine yönlendirdiler.
Evet, kendilerine yasayı defalarca ibraz ettim, açıkladım, onarım istemediğimi söyledim. Kendileri ise en başından itibaren kutusunu açıp montajını yaptığım ürünü iade alamayacaklarını söylediler. Yasaya aykırı olduğunu bile bile... Sonra da o ilk mesajıma ifadeler ekleyip kanun nazarındaki adıyla "özel belgede sahtecilik" suçu işleyerek benim ağzımdan bir garanti süreci talebi oluşturdular.
Neyse, konu ben değilim zaten; bu genel problem ile ilgili bir başlık açtım bu akşam forumda ve benzer olayları yaşayan tüketicilerle bir araya gelip bir şeyler yapmak gerektiği üzerine bir şeyler yazdım. İlgili mevzuatı paylaştım, konuyu ilk defa gündeme getirdiğim Ekşi Sözlük başlığımın linkini paylaştım ve insanlardan destek beklediğimi ifade ettim.
Organize olabilirsek bu Hakem Heyeti süreçlerinin sonunda süreden ötürü bir tazminat hükmüne dair düzenlemeye kapı açmakla birlikte bu yıldırma uygulamalarını bir satış sonrası süreç yönetme doktrini hâline getirmiş firmalara nitelikli dolandırıcılıktan sağlam bir ceza aldırıp emsal karar ile bundan sonra yapılacak her türlü kötü niyet girişiminin önünü kesebiliriz.